Verbrand... auw!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

L0veMyHorse

Re: Verbrand... auw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 10:42

Nee het was echt 3e graast, helemaal zwart, hij moest ook per direct naar de eerste hulp.. Zijn voeten zien er nogsteeds heel heel lelijk uit

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 11:53

Armen en borst gaat goed. Maar schouders niet. Zelfs omhoog doen doet pijn..... en mijn bh bandje zit niet fijn :(

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:01

Ik ben ook een beetje verbrand van het weekend. Op mijn knieën en ik had op google eens gezocht naar wat ik het beste kon gebruiken.
Ik had wel aftersun, maar ik wilde eens zien of er ook nog iets was wat nog vrij onbekend was en toch uit eigen keuken kwam.

Ik heb direct toen ik uit de zon kwam ingesmeerd met kokosolie, gewoon flink smeren.
En ik heb vandaag gewoon echt helemaal nergens meer last van. Ik zag het gisteravond al helemaal wegtrekken. Voor het slapen gaan nogmaals ingesmeerd en vanmorgen was het helemaal weg en is het zelfs mooi bruin geworden :j

Ik smeer mijn gezicht trouwens al heel lang in met kokosolie en ik heb nog nooit zo'n mooie huid gehad...

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:02

Gelukkig als ik de foto kijk lijkt het nog niet heel verbrand. 2 dagen pijnlijk en dan is het weer weg :j

Goed smeren wanneer je de zon in gaat, en zorgen dat je de huid vettig houdt (zonnebrand, after sun, bodylotion etc.) . Dat scheelt bij mij altijd veel, anders vervel ik direct!

Weet precies hoe je je voelt, ik ben nog iets roder dan je foto, gewoon verbrand terwijl ik wel factor 30 gesmeerd heb (en ja, iedere 45 min. herhaald)... -O-

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:05

Aloe Vera is nog de beste aftersun naar mijn ervaring. Dit kan je in een fles bij de apotheek (drogist waarschijnlijk ook wel) of rechtstreeks uit de plant halen :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:08

Yoghurt vind ik heerlijk op verbrande plekken! Het voelt veel te koud als je het op smeert, maar de brand is ook direct weg.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:10

Sunneva schreef:
Aloe Vera is nog de beste aftersun naar mijn ervaring. Dit kan je in een fles bij de apotheek (drogist waarschijnlijk ook wel) of rechtstreeks uit de plant halen :)

Is ook een kant en klare after sun met aloe vera :j
Die heb ik destijds bij de kruidvat vandaan.

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:30

Hier iemand met een extreem lichte huid (genetische afwijking)

Om even bij het begin te beginnen :) Verbranden is echt heel slecht voor je huid. Insmeren met een zo hoog mogelijke factor is altijd het beste advies omdat deze ook voor langere tijd schadelijke straling tegen houdt. Let wel: zonnebrand verlengt de tijd dat je in de zon mag komen! Je hebt geen vrijbrief voor de hele middag zonnen.

Even ongeacht of je verbrand of niet! Je huid heeft altijd "last" van de straling van zon.

Als je verbrand is het belangrijk om eerst uitgebreid te koelen aangezien verbranding naar binnen slaat.

Daarna is het vooral een kwestie van uitzingen. Om het comfortabel te houden kan je koelen maar het gebruik van vettige crèmes word door een dermatoloog afgeraden omdat je huid dan niet goed kan ademen wat het genezingsproces tegen gaat. Eenmalig even bodylotion of aftersun daar gelaten natuurlijk. Maar blijven smeren, je huid vettig houden, voelt wellicht fijner maar het komt je huid echt niet ten goede! Daarnaast is het zéér onverstandig om verbrande huid bloot te stellen aan de zon. Wachten tot het goed genezen is dus. ;)

Wat betreft vervellen. Daar moet je heel blij mee zijn want dan is je huid de schade aan het herstellen.

Verbranden is gewoon niet fijn en dat is maar goed ook want dan wil je het volgende keer maar al te graag voorkomen. De dermatoloog vertelde mij dat huidkanker als in op latere leeftijd plekken weg moeten snijden veel voor komt maar wat vooral het gevolg is is geen huidkanker maar een zeer slechte huid al op redelijk jonge leeftijd(35/40/45). Het type huid waar je gewoon echt niet mee rond wil lopen zeg maar.

Dus ook voor de mensen onder ons. Ik verbrand toch niet dus zonnebrand hoeft niet. Think again. :)
Laatst bijgewerkt door lisem94 op 08-06-15 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:41

Ik ken je leed. Ik ben van het weekend ook heel erg verbrand. Tja mijn eigen schuld dus dat weekje ongemak moet ik maar op de koop toenemen. Maar ik smeer gewoon heel veel en heel vaak after sun. Ik probeer daarna ook niet meer in de zon te komen met de rode stukken huid. Als ik naar buiten ga smeer ik de rode stukken in met zonnebrand, minimaal 30+ en probeer wel te bedekken en/of in de schaduw te gaan zitten. Misschien een sjaal ofzo iets? Of anders een korte broek met een shirt met lange mouwen, dat ziet er toch niet gelijk winters uit en krijgen je benen ook nog kleur.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:31

Inderdaad is de tip om altijd te smeren wel een hele goede!! Ik verbrand helemaal niet snel en vond ook altijd dat het wel kon. Maar de laatste paar jaar smeer ik eigenlijk altijd standaard en heb ik altijd een fles zonnebrand in de buurt.

Aankomende donderdag ga ik een dagje naar een eiland en ik heb al een grote note to myself staan dat ik nog een zonnebrand moet halen met een hogere factor.
verbranden is gewoon echt heel erg slecht voor je huid en moet je gewoon niet willen...... en het is mij van het weekend voor het eerst in jaren dus echt ontkomen helaas.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 14:53

Foto van mij schouders

Afbeelding
Zo hebben jullie een wat beter beeld. (Let niet op de rommel)

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:58

Mooie zonnebril <<)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:01

Voor de mensen die te lui zijn om te smeren: koop een fles P20. 1x smeren beschermt voor 10 uur. Werkt ook super voor mensen met zonneallergie! Spul is duur, maar werkt super.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 15:03

L0veMyHorse schreef:
Mooie zonnebril <<)

Ja he! :')

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:20

Ketjap (dat zwarte spul, niet ketCHUP) wilt ook de brand uit trekken. Net zoals karnemelk en yoghurt. Komkommer werd verkoelend.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 15:34

Dankjewel :j

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:39

Oh wat suf van me, vergeet ik helemaal om ontopic te reageren.... Bij mij werkt kruidvat zonneblaasjesgel heel goed! Lekker licht spul, trekt veel hitte er uit en kost ook nog eens niks.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 15:41

Maakt niet uit hoor. Dankjewel!! :)

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:50

Als ik zelf ben verbrand neem ik altijd een koud bad (of onder een zachte straal gaan staan) en daarna bodylotion erop (met Aloë Vera) en als dat is ingetrokken doe ik altijd after sun erop.
De after sun herhaal ik vrij veel, eigenlijk zodra ik mijn huid begin te voelen.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:33

Volgende keer toch maar een gewoon flubber t-shirt aan.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 17:16

jorika1986 schreef:
Volgende keer toch maar een gewoon flubber t-shirt aan.

Yep! :Y)
ik ben gewoon }:0 lomp geweest. :P