Ogen laten laseren, ervaringen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:48

Hey Ing! Goed idee! Ik ben 4 jaar geleden inmiddels gelaserd aan beide ogen, je gaat in 39 seconden van -7 naar 0. En wat ben ik er blij mee! Ik ben ook geholpen bij Optical Express in Eindhoven, en ik heb heel andere ervaringen.

Vantevoren word je een aantal weken gescreend, steeds opnieuw gemeten of je ogen stabiel zijn. Zeker als je altijd harde lenzen hebt gehad, duurt dat even. Je mag je lenzen die weken dan ook niet in. Op de ochtend van de ingreep was ik daar om 8.00 uur en stond ik om 10.00 uur weer buiten. Op dat moment kon ik de straatnaambordjes aan de overkant al lezen. Een week later was mijn visus 125% en nu 150%. Ook na de ingreep krijg je nog een aantal controles en word je echt wel goed in de gaten gehouden. Ik was erg te spreken over de service; ze zijn ook erg vriendelijk en de dame achter de receptie weet na 1 afspraak je naam al.
Wel heb ik nog een hele poos echt lichtkransen gezien om lichtbronnen als ik in het donker autoreed. Maar goed, daar valt mee te leven en het is in de loop der tijd veel minder geworden!
Ik vond het idee altijd heel eng. Maar nu zou ik willen dat ik het 10 jaar eerder had laten doen!

blackstar

Re: Ogen laten laseren, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:06

Welke klinieken zijn goed???

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:14

Nicolien schreef:
Mag ik vragen welke methode dan bij jou is gedaan Cookies?
Ik zit er ook aan te denken, maar mijn ogen zijn nog steeds niet stabiel.
Mijn sterkte is -4,5 en een cilinder welke bij het ene oog sterker is dan bij de andere.

Volgens mij was het de lasek methode. Je krijgt eerst een uitgebreide test om te kijken of je ogen wel geschikt zijn om te laseren.
Het is een pijnloze methode, alleen de pleister van m'n wimpers afhalen was pijnlijk. _O-

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:15

Ik heb denk ik 12 jaar geleden mijn ogen laten laseren bij Care Vision in Rotterdam
De lasik behandeling.. dus met het flapje weghalen.
Inderdaad.. het is even met je ogen open liggen, en laseren dat is zo gedaan
Daarna volgende dag controle, week later, maand later en jaar later.
Eerste week dacht ik druppelen, ik had een heel schema gemaakt daarvoor zodat ik de verschillende druppels niet kon vergeten.
Eerste 2 dagen met een zonnebril op gelopen ook met de zijkanten dicht dat is echt veel rustiger voor je ogen en ik ben 4 dagen thuis geweest.
Ongeveer 2 weken wat last gehad met de pc dat het heel vermoeiend is, wordt ook voor gewaarschuwd en een maandje wat last gehad van Halo's

Ik was denk ik 35 toen ik het liet doen en ik had het veel eerder moeten doen, nooit geen seconde spijt van gehad.
Bij de test, nog steeds, komt er steeds uit dat ik alles heel scherp zie...
Bij mij werd wel aangegeven, gezien mijn leeftijd, dat ik rond mijn 45ste een leesbrilletje zou kunnen krijgen en inderdaad op mijn 45ste heb ik die ook aangeschaft.

Als ik het over mocht doen ging ik er gelijk weer voor... je heb er zoveel profijt van....

Voor diegene die het willen laten doen... ga ervoor.!!!!!!!!!!!!!
Je heb 2 weken dat je een beetje loopt te rommelen met druppels, zonnebrillen enz enz maar je heb er jaren plezier van

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:18

Welke methode ik kon kiezen heb de goedkoopste gepakt dan kon je wel pas na 3dagen weer beter zijn inplaats van meteen.ik heb ook met beschermkapje moeten slapen en had de eerste daeg een lens in

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:18

Mijn moeder heeft het laten doen hier in België enkele jaren geleden en ik weet dat ze er heel content van was. Ik kan wel even informeren naar het ziekenhuis, maar je zoekt waarschijnlijk iets in Nederland :). In ieder geval een goede ervaring met laseren hier.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:19

Ja ik werd in het begin ook wel eens uitgelachen met mn grote zonnebril. "Elvis has left the building" riep mn vader. =:)
En inderdaad een paar dagen met van die charmante kapjes op je ogen slapen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:21

Hahaha die had ik nacht 1 al af... was niet slim met een kitten van 3 maand... die over mijn hoofd denderde.... _O-....
O.. die is van 2005 dus ik heb het 10 jaar geleden laten doen.

Ik weet nog wel dat de arts die het zou doen ziek was geworden en dat ze een arts uit Israel hadden laten invliegen en ik dacht... dat heb ik weer...
Maar het is goed gekomen. :D *zoekt mijn hond en stok*....

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:24

Ik kreeg de eerste nacht al een kussen in m'n gezicht, dus ik was blij met de kapjes. En uiteraard druppelen tot je een ons weegt de eerste weken.
Een collega heeft ook laten laseren, maar vond druppelen niet cool of zo. Dus dat deed ie niet. Die heeft echt veel problemen met z'n ogen gehad.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:31

Ik heb inderdaad ook de eerste weken non-stop met een flesje druppels op zak gelopen. Die bleven ze overigens vanuit Optical Express ook maar aanvullen, bij iedere controle kreeg ik weer een voorraad mee. Ik ben met Femto Lasik gelaserd, ik heb niet gekozen voor CustomVue Wavefront.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:37

Ik heb het vorig jaar laten doen, 18 juni geloof ik. Bij B.ergman in Utrecht. Iedereen om me heen vond het heel eng dat ik het ging doen, maar ik eigenlijk helemaal niet, zat daar ook zonder zenuwen. Mijn ogen dachten daar helaas wel anders en draaiden steeds weg bij de voorbereidingen.

Ik ben eind van de middag gelaserd, en de eerste nacht in een hotel in Utrecht gebleven. Enorm overgevoelig voor licht, dus wilde niet 2x een uur in de auto moeten zitten.

Van tevoren zag ik enorm op tegen het druppelen, maar toen het laseren eenmaal gebeurt was kon ik steeds niet wachten tot ik weer mocht druppelen :Y) Hele gezicht nat haha. Ik kon wel heel snel vlak na het druppelen heel scherp zien, maar voordat dat echt stabiel werd was ik wel een maandje verder.
Van het WK voetbal heb ik dan ook weinig meegekregen, in de kroeg met mijn zonnebril op :o

Nu, bijna een jaar later, heb ik heel af en toe (vooral als ik moe ben) nog last van droge ogen en dan druppel ik gewoon nog even. Altijd een zonnebril bij me want zonder zonnebril in de zon gaat echt niet. Binnenkort de jaarcontrole en ik ben wel heel benieuwd, heb namelijk het idee dat ik niet 100% scherp meer zie.

Er ging wel echt een wereld voor me open toen ik gewoon lekker kon opstaan en douchen en paardrijden en alles zonder bril en mét scherp zien!

Eigenlijk het enige wat ik echt vervelend heb gevonden is dat ik soms 's morgens plakogen had. Alsof je ooglid aan een brandwond in je oog vastgeplakt zit en wordt losgerukt. De eerste keer dat dat gebeurde heb ik jankend door het huis gelopen, op de gok pijnstillers geslikt omdat ik geen licht aan kon doen (dan klapten mijn ogen dicht) en ik kon niemand bellen want zodra mijn telefoonscherm oplichtte.. ogen dicht.
De enige remedie daartegen was, als ik merkte dat ze vast zaten, nog even met mijn ogen dicht blijven liggen.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 19:13

Hee Ellen, jij ook dus!? :D

Goed om alle ervaringen te lezen. +:)+

Het valt me in dit topic op dat hier de meesten d.m.v. Lasik gelaserd zijn, maar dat is juist toch risicovoller dan bijv. Lasek? Wat ik tenminste toen begreep uit die Radar aflevering:

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 19:34

Iemand vertelde me dat het een probleem kan gaan worden, want wanneer je je ogen laat laseren, wat doe je dan als je op je 65ste of 70ste ofzo staar krijgt en een oogoperatie moet ondergaan om wat aan de staar te gaan doen. Dat kan dan niet meer wanneer je ogen gelaserd is.

Ik weet niet of het ervanaf hangt of je Lasek of Lasik laat doen of dat het bij beide is, dat een mogelijke staaroperatie in de toekomst niet meer mogelijk is.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 21:06

Ik heb mijn oog ( :D ) laten vallen op Visus Oogkliniek. Toevallig iemand ervaring hiermee?

Daar ben ik dan inderdaad ook wel benieuwd naar Ragdollcat

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 22:18

De methode ligt aan je ogen.
Bij sommige is het hoornvlies te dun om dat flapje eruit te snijden cq om te klappen en die krijgen de methode dat ze de lens eronder plaatsen of erop. ..
Weet even niet welke nou welke methode was.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 08:20

Dieselpaard schreef:
Het lijkt mij idd ook interessant, maar ben er wel bang voor!
Kunnen jullie ook iets vertellen over de procedure tijdens de operatie? Hoe hebben ze het gedaan? Wat kon je zien tijdens de operatie?

Je wordt eerst even in een kamertje apart gezet waar een personeelslid met behulp van druppels je ogen verdoofd.
Vervolgens wordt je naar de kamer gebracht waar de behandeling gaat plaatsvinden.
Daar moet je gaan liggen met je hoofd in een steun en kijken in een rood knipperend lampje van het apparaat boven je.
Je krijgt een klem in je oog waardoor je niet kunt knipperen, Klinkt heel eng maar je voelt het een beetje kriebelen.
Je moet vervolgens in het rode knipperende lampje staren, en dan wordt eigenlijk het lampje wazig omdat je hoornvlies wordt los gemaakt.
Daarna begint het eigenlijke laseren, het knispert een beetje (vergelijkbaar als een sterretje) en het wordt iets warm. Ruikt een beetje naar slechte BBQ...
Je oog wordt gekoeld met wat vloeistof en het hoornvlies wordt terug geklapt met een beschermende lens eroverheen.
De klem wordt verwijderd en je mag voorzichtig even knipperen. (surprise!!! Je ziet scherp met dat oog!!)
Je staat op en loopt naar buiten, alwaar je een verzorgings pakketje krijgt met wat oogdruppels, verdovende oogdruppels, een kapje om meet te slapen en tape om het kapje vast te plakken.
Vergeet je zonnebril niet! Want je pupil is helemaal wijd van de druppels...
De rest van de middag is je oog goed verdoofd.
Als de verdoving is uitgewerkt ga je dat best goed voelen, en kun je zelf wat verdovende druppels gebruiken.
Ik heb twee dagen in een donkere kamer gezeten, kon geen licht verdragen (ook geen tv of telefoon ;( )
Daarna ging het weer en kon ik langzaam weer meer licht verdragen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 09:00

Ik heb wel de weken ervoor geoefend om naar een punt te staren zodat mijn ogen niet bewogen

Toen mijn flapje werd terug geslagen werd de rode punt een grote rode punt met allemaal puntjes erin.
Tot mijn flapje weer terug geslagen werd toen was het weer een punt
Verbaasde me daar echt over.

De hoornvlies is het snelst genezend orgaan van je lichaam. Samen met je lever
Deze hebben het meest herstellende vermogen

Fijn om te weten want binnen een paar uur is het al gesloten alleen het stukje waar ze hebben gelaserd duurt wat langer omdat ze die beschadigen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 09:07

Ja die geur die je ruikt bij het laseren. Vreselijk. :D Na de behandeling hebben ze lenzen op mn ogen gedaan om de boel te beschermen. Bij lasik klappen ze dus je hoornvlies terug, bij lasek kan dat niet en moet je even een paar dagen met lenzen lopen.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 21:39

Ik denk dat ik de komende week een afspraak ga maken voor een vooronderzoek. Eerst maar eens kijken of mijn ogen geschikt zijn :) Tot nu toe spreekt ook de TransPRK methode mij het meest aan, geen flapje en vrijwel geen complicaties. Klinkt wel safe.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:12

Ik zit hier ook al een paar jaar over te twijfelen maar ik denk ik erg gevoelige ogen, na de verhalen hier gelezen te hebben beginnen mijn ogen al te tranen en als ik iemand lenzen in zie doen krijg ik overal kriebels en traan ogen en dat is de reden dat ik er nooit serieus mee bezig ben geweest

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:34

Ik ben zaterdag voor een quick scan geweest. Prima geholpen en ik kreeg een duidelijke uitleg. Het geeft een eerste indicatie van de geschiktheid van je ogen, meer niet. Als je verder wilt krijg je een uitgebreider vooronderzoek. Het bleek dat ik na het laseren nog een leesbril nodig zou hebben. Ik weet dus niet of ik het ga doen. Was dat niet het geval dan zou ik er wel verder onderzoeken of mijn ogen echt geschikt zijn en welke methode het best zou zijn.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 22:36

Heb je nu ook al een bril met leesgedeelte Whizz? Of krijg je hier pas mee te maken na het laseren?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:41

Mensen die ouder zijn dan 40 hebben bijna allemaal direct na het laseren een leesbril nodig, ook als ze dat vantevoren niet hadden. Lijkt me voor jou nog niet direct van toepassing Ing ;)

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 22:42

Ah okee! Ik had de leeftijd niet gezien :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:45

Die staat er ook niet bij :) Maar ik werd er ook voor gewaarschuwd, al was ik toen 32. Verder geldt natuurlijk sowieso voor heel veel veertigplussers dat ze een leesbril nodig hebben, dat is niet voorbehouden aan gelaserde mensen :)