Moeite met logeren/ niet kunnen wennen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Re: Moeite met logeren/ niet kunnen wennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 20:49

Ja. Op vakantie vorig jaar was mijn vader er ook bij. Ik heb de hele dag gehuild om mijn moeder en mijn eigen dingentjes. Ook moest ik voor het eerst in een tentje slapen. Sliep voorgaande jaren altijd in de caravan. Ik heb idd last van heimwee. En niet zo een beetje ook :(

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:55

Heimwee is heel naar :(:) Ik heb het ook altijd heel erg gehad, gelukkig wordt het wel beter als je wat ouder wordt. Bij mij hielp het altijd door veel bezig te blijven zodat je niet aan thuis kan denken. Neem voor 's avonds een boek mee dat je thuis ook leest.

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:55

Wat vervelend. Ik ben nu 25 en ik vind het al mijn hele leven vreselijk om te "logeren". In een hotel of iets gaat nog wel maar idd kamperen of bij andere thuis. Vreselijk als je geen plek hebt om jezelf terug te trekken waar je, je prettig voelt. Probeer te relativeren dat het maar 1 nachtje is. Helemaal vanaf kom je er misschien nooit. Ik vind het nog steeds vreselijk maar ik probeer een knop om te zetten en het er op het moment het beste van te maken. Ik ga nu mijn laatste nachtje in na 3 weken in Belgie te hebben moeten vertoeven voor mijn thesis. Ik heb maar 2x gejankt dat ik naar huis wilde haha. Probeer je vader het op een geschikt moment uit te leggen hoe lastig je het vindt. Mijn ouders begrepen het jammer genoeg niet altijd. Sterkte en komt uiteindelijk allemaal goed.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 21:05

equitation schreef:
Wat vervelend. Ik ben nu 25 en ik vind het al mijn hele leven vreselijk om te "logeren". In een hotel of iets gaat nog wel maar idd kamperen of bij andere thuis. Vreselijk als je geen plek hebt om jezelf terug te trekken waar je, je prettig voelt. Probeer te relativeren dat het maar 1 nachtje is. Helemaal vanaf kom je er misschien nooit. Ik vind het nog steeds vreselijk maar ik probeer een knop om te zetten en het er op het moment het beste van te maken. Ik ga nu mijn laatste nachtje in na 3 weken in Belgie te hebben moeten vertoeven voor mijn thesis. Ik heb maar 2x gejankt dat ik naar huis wilde haha. Probeer je vader het op een geschikt moment uit te leggen hoe lastig je het vindt. Mijn ouders begrepen het jammer genoeg niet altijd. Sterkte en komt uiteindelijk allemaal goed.

Ik vind je bericht heel liefcen motiverent. Dankjewel! Dit ga ik mee nemen :j

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 21:05

Dank jullie allemaal voor alle tips!! :j

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:33

Cas123, ik herken je verhaal.
Ik heb jaren lang heel erg last van heimwee gehad, uiteindelijk moet je je realiseren dat het 'maar slapen' is en je de dag erop alweer in je eigen bedje ligt.
Mijn eigen kussen ging altijd mee en mijn knuffel ook als ik niet thuis sliep.
Uiteindelijk wist ik overal wel mijn 'eigen plekje' te creëren, waar ik ook verbleef.
Je moet gewoon zelf iets zoeken waar jij je terug kan trekken, en rust of juist een andere omgeving kan ook heel fijn zijn. Probeer het positief te zien!
Ik woon op mijzelf en vind het soms heerlijk om helemaal alleen te zijn en mijn eigen ding te doen. Zo ben ik ook in mijn eentje naar Florida gegaan en heb daar leuke vrienden gemaakt, maar dat is omdat je geniet van je omgeving en de kansen pakt die je pakken kan (om even te mogen vergelijken met Italië, en bedenk dat je nooit helemaal alleen bent).
En vroeger.. ik kon niet zonder mijn moeder. :=
Het komt vast goed, probeer je er niet druk om te maken. :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 04:42

Dankjewel :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 05:24

Hier ook periodes van hevige heimwee gehad. Tegenwoordig wel wat minder last van, zolang ik niet bij mensen thuis logeer. Dan blijft het lastig. Ik mis niet zozeer een persoon als wel mijn eigen omgeving en de vrijheid om te doen wat ik wil. Wel heb ik s'nachts dan de tv aan of mijn laptop voor wat series te kunnen kijken ;) Mijn laptop gaat dus altijd mee op vakantie vol met leuke series, en mijn man vind het gelukkig allemaal prima :P

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 06:58

Dankjewel. Het is ook meer dat ik niet naar mijn paard kan hoe ik wil. Als we daar bijv een dag zijn en een film kijken ofzo vind ik het jammer dat ik me niet uit de voeten kan maken hoe ik wil.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 07:11

Zo te lezen probeert de vriendin van je vader je ook te helpen. Ze heeft al een nieuw dekbedovertrek voor je gekocht. Je nieuwe broer wil voor je op de bank slapen.

Het gaat helemaal goed komen met de tips die hier genoemd worden. En je zult zien als je de volgende dag wakker word. Dat het allemaal zo voorbij is gegaan.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 07:18

Je zal het toch moeten leren.Bv schoolkamp.Als je op schoolkamp huilt maak je een onvergetelijke indruk op de andere kinderen.Dat wil je ook niet.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 09:28

smurfje schreef:
Zo te lezen probeert de vriendin van je vader je ook te helpen. Ze heeft al een nieuw dekbedovertrek voor je gekocht. Je nieuwe broer wil voor je op de bank slapen.

Het gaat helemaal goed komen met de tips die hier genoemd worden. En je zult zien als je de volgende dag wakker word. Dat het allemaal zo voorbij is gegaan.

Klopt. Dankjewel