Goedkope zonnebrandcreme net zo goed als dure?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:50

De prijs maakt niet uit. Wel heb ik een tijd terug een interessant artikel gelezen waarin werd verteld over de 2 manieren van zonnebrandcrème. De een zit op je huid en de andere trekt in. De een werkt dus gelijk een de ander moet je dus in laten trekken. De een is gevoeliger voor water/afspoelen dan de ander en volgens mij was er ook een verschil in werkingsduur. Ik ga in ieder geval voor de fysieke blokker en toevallig werkt het eigen merk van de DM (Duitse drogisterij) op die manier. Dus goedkoop klaar :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:52

Ik kijk waar de aanbiedingen zijn, dan koop ik die, anders gewoon van het huismerk.
Vorig jaar Pinkpop 32 graden, heel veel zon.
Zonnebrand Kruidvat factor 30, veel gesmeerd, en wij zijn poepiebruin en niet rood (alleen mn neus dan) teruggekomen!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:54

Volgens mij heeft het ook vooral te maken met smeerbaarheid, verzorging voor de huid etc. De factor is gewoon de bescherming en daar zit het verschil niet in. Zou niet moeten iig, dat is gewoon aan regels gebonden namelijk.
Ik gebruik nu al een paar jaar P20, factor 50. Werkt de hele dag en met mijn zonneallergie is dat wel zo prettig. Ik vind em wel wat vettig op de huid maar dat neem ik voor lief. Andere merken (ook duurdere) moet ik zovaak opnieuw smeren dat het een dagtaak wordt.

magda_90 schreef:
mirriezz schreef:
Ok, duidelijk, ik hoef voortaan dus ook niet meer voor de Nivea te gaan (wel fijn met een heel wit huidje). Lekker naar de Kruidvat of Lidl ofzo :)

Weet misschien iemand hier ook meer over de vraag of je je zonnebrand van vorig jaar kan hergebruiken? Ik heb wel eens ergens horen waaien dat dat niet goed zou zijn, omdat de werking sterk vermindert ofzo. Maar is dat nou echt waar, of is het toch een (verkoop) fabeltje?

De mijne van 3 jaar oud heb ik nu wel weggegooid, was toen in de aanbieding zo'n mega XL fles van de Kruidvat dacht ik.
Ik ga nu diegene proberen van de Yves Rocher, die ik net noemde vond ik vaak niet lekker zitten en aangezien ik bij YR altijd erg tevreden ben, hoop ik daar meer mee tevreden te zijn. :)

Die houdbaarheid is de garantie dat het product nog werkt zoals ze zeggen. Na die tijd weet je gewoon niet zeker dat het nog voldoende werkt. Voor 'gewone' mensen werkt het vaak een stuk langer, mijn oude flessen van vorig jaar gebruikt mn vriend nu, is voor hem zat. Ik durf het echter niet aan, wil het risico niet lopen want de kans bestaat dat de bescherming gewoon afneemt. Een soort tht datum dus.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:56

Voor mijzelf gebruik weinig tot geen zonnebrand crème daar ik een getinte huid heb en ook nog nooit ben verbrand. Voor mijn 4 kinderen gebruik ik de zonnebrand crème van de Duitse Aldi of Lidl, factor 50 en watervast. Mijn man gebruikt de zelfde crème als onze kinderen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:58

Mirriez: ik heb in elk geval een keer gehad dat mijn zonnebrand niet meer goed was, ik heb toen niet per se gemerkt dat ik verbrand was maar het gaf in elk geval irritatie. Die heb ik dus weg kunnen gooien.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:01

Shadow0 schreef:
Mirriez: ik heb in elk geval een keer gehad dat mijn zonnebrand niet meer goed was, ik heb toen niet per se gemerkt dat ik verbrand was maar het gaf in elk geval irritatie. Die heb ik dus weg kunnen gooien.

Ik ben dus een beetje bang dat ik dus die irritatie niet heb, maar dan dus niet merk dat de werking is afgenomen. Ik heb blond (bijna wit) haar en een eng wit huidje, dat echt no way bruin wordt. Verbrand dus super snel en natuurlijk wil ik dat zoveel mogelijk voorkomen.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:01

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:02

Dat heb ik dus ook, ivm dat huidkanker in de familie zit, wil ik graag factor 50 hebben en probeer ik mij zo goed mogelijk te beschermen. Ik merkte aan deze dat ik steeds wat sneller verbrande ondanks dat ik maar even in de zon zat. Tijd voor een nieuw dus (en vooral niet weer een supergrote familie fles voor 1 persoon :+ ).

Shadow0

Re: Goedkope zonnebrandcreme net zo goed als dure?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:05

Mirriezz: daar kan ik weinig over zeggen, ik word niet echt bruin maar verbrand ook niet echt snel. (En als ik verbrand merk ik het over het algemeen al terwijl het gebeurt en ga ik als vanzelf uit de zon.)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:06

Ik denk dat het kwa bescherming eigenlijk niet uit maakt, ik neem eigenlijk ook aan dat je product wel aan bepaalde eisen moet voldoen voordat je er SPF xx op mag zetten? Persoonlijk gebruik ik wel eens een dure zonnebrand van de rituals omdat die gewoon normaal ruikt en niet zo'n enorme zonnebrand walm afgeeft maar als ik gewoon kan stinken dan gebruik ik gewoon eigen merk van een willekeurige drogist en dan verbrand ik niet sneller of langzamer.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:11

Inderdaad is de SPF factor een wettelijk vastgestelde waarde. Het verschil zit hem dus in hoe prettig een product werkt, ruikt huidverzorgende ingredienten etc.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:15

De factor 50 van de Hema beschermd echt goed en is niet duur. Ben nu op vakantie. M'n moeder is vuurrood en ik lekker bruin :+ . Echter vind ik hem niet zo lekker ruiken en smeren. Heb nu een andere gekocht die ook lekker ruikt en goed beschermd (nuxe)

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:23

karlli schreef:
Voor lichaam gebruik ik gewoon goedkope zonnebrand. Zit nauwelijks verschil in (vaak juist minder parfum ed. toegevoegd) Het kan inderdaad ook zijn dat de duurde varianten makkelijker smeerbaar zijn, of meer hydraterend.

Voor mijn gezicht daarintegen gebruik ik biodermal zonnefluide (meestal sla ik ze in tijdens een actie). Maar dat is ook vanwege het feit dat ik niet zo goed tegen andere kan. Deze is dan ook pH neutraal en heel licht, makkelijk smeerbaar en voel ik het niet op mijn huid zitten :)

Toevallig nu bij kruidvat 1+1 op de biodermal. Ik ga die eens proberen normaal sla ik vaak mijn gezicht over omdat de meeste zonnebrand zo vet en plakkerig is. Dat vind ik.er vies uitzien maarja mijn gezicht moet ook beschermd worden :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:26

Dit vind ik altijd een fijne graadmeter voor producten, hier de zonnebrand: http://www.paulaschoice.com/beautypedia ... c&rating=3

Ik gebruik momenteel die van Clinque, hiervoor die van Paula's Choice, beiden voor het gezicht. Lichaam smeer ik eigenlijk alleen in als ik echt ga liggen of bewust bezig ga in de tuin ofzo. Gezicht elke dag een aantal keer.

Nivea kan ik niet tegen, L'Oreal vind ik plakkerig en verder gebruik ik van zulke dingen nooit echt drogisterijmerken, omdat mijn gezicht niet overal even fijn op reageert en ik het juist op mijn gezicht smeer. Ben wel erg benieuwd naar eentje van Bioderma.

Magda: Je kunt net zo goed factor 30 gebruiken, want het verschil is volgens mij 0,01% qua doorlating. Alleen is 30 een stuk voordeliger voor je porto.

Ik koop overigens elk jaar in het voorjaar een nieuwe, omdat ze meestal maar een jaar goed zijn,. Juist in de felle zomerperiode goede bescherming en dat de werkzaamheid wat afneemt vind ik niet erg omdat we dan toch al in de wintermaanden zitten en ik dan veel minder buiten kom.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:37

Yv_ schreef:
Dit vind ik altijd een fijne graadmeter voor producten, hier de zonnebrand: http://www.paulaschoice.com/beautypedia ... c&rating=3

Ik gebruik momenteel die van Clinque, hiervoor die van Paula's Choice, beiden voor het gezicht. Lichaam smeer ik eigenlijk alleen in als ik echt ga liggen of bewust bezig ga in de tuin ofzo. Gezicht elke dag een aantal keer.

Nivea kan ik niet tegen, L'Oreal vind ik plakkerig en verder gebruik ik van zulke dingen nooit echt drogisterijmerken, omdat mijn gezicht niet overal even fijn op reageert en ik het juist op mijn gezicht smeer. Ben wel erg benieuwd naar eentje van Bioderma.

Magda: Je kunt net zo goed factor 30 gebruiken, want het verschil is volgens mij 0,01% qua doorlating. Alleen is 30 een stuk voordeliger voor je porto.

Ik koop overigens elk jaar in het voorjaar een nieuwe, omdat ze meestal maar een jaar goed zijn,. Juist in de felle zomerperiode goede bescherming en dat de werkzaamheid wat afneemt vind ik niet erg omdat we dan toch al in de wintermaanden zitten en ik dan veel minder buiten kom.

Hangt wel af van je gevoeligheid. Ik kan echt geen 30 gebruiken, werkt niet genoeg. Heb het even opgezocht, 30 komt neer op 96% en 50 is 98%. Scheelt maar 2% idd, maar voor mij dus wel voelbaar.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:40

Ik merk qua verbranden (of juist niet verbranden :Y) ) ook geen verschil, maar als ik mij met kruidvat huismerk insmeer blijf ik echt nog wel even wit. Op een of andere manier smeert dat niet goed uit en blijf je bij mij dus een witte gloed zien. Ook vind ik het plakkerig. Die van Nivea vind ik het fijnst. Qua bescherming hetzelfde, maar trekt in, slaat niet wit uit, kan tegen water en ruikt heerlijk :D
Uiteindelijk merk ik dus wel degelijk verschil in goedkoop of duurder (hoewel ik alleen Nivea en kruidvat huismerk heb geprobeerd).

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:00

Qua houdbaarheid, meestal is het 6 of 12 maanden na opening. Staat op de fles aangegeven.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:00

Anna schreef:
Ik merk qua verbranden (of juist niet verbranden :Y) ) ook geen verschil, maar als ik mij met kruidvat huismerk insmeer blijf ik echt nog wel even wit. Op een of andere manier smeert dat niet goed uit en blijf je bij mij dus een witte gloed zien. Ook vind ik het plakkerig. Die van Nivea vind ik het fijnst. Qua bescherming hetzelfde, maar trekt in, slaat niet wit uit, kan tegen water en ruikt heerlijk :D
Uiteindelijk merk ik dus wel degelijk verschil in goedkoop of duurder (hoewel ik alleen Nivea en kruidvat huismerk heb geprobeerd).

Het kan dus ook een verschillende manier van werking zijn.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:02