is dit normaal?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:49

Free2 schreef:
Ik vroeg me ook op de middelbare school altijd af hoe mijn vriendinnen dat deden.. Hadden in hun lunchtrommeltje een koekje en een witte boterham zitten. In die van mij zaten 5 sneeën bruin brood.. Dus: Gewoon eten als je honger hebt, is nergens voor nodig dat je honger gaat lijden. De kindjes in Afrika hebben er verder niks mee te maken, vreemde vergelijking vind ik dat :P

Sterker nog; die kindjes in Afrika worden niet oud OMDAT ze honger hebben!! Is dat dan wat je moeder wil??

@Free2: dat heb ik me ook vaak afgevraagd. Ik had ook klasgenoten die het met twee boterhammen en een appel of zo konden doen :?

Chiave

Re: is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:54

Nee hoor, TS, niks raars aan.
Ik word iedere nacht rond de klok van twee wakker, dan ga ik naar beneden en eet ik twee paprika's. Omdat ik trek heb en van trek word ik wakker. ;)

Extra opscheppen is sowieso geen gek idee. Ben je trouwens nog steeds ongesteld of ben je al klaar? Als ik ongesteld ben, vreet ik ook de hele voorraadkast leeg. Je kunt evengoed bijvoorbeeld samen met mama boodschappen doen en overleggen of Snack A Jacks oid wel mag? Of rijstewafeltjes?

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:56

ikke schreef:
Free2 schreef:
Ik vroeg me ook op de middelbare school altijd af hoe mijn vriendinnen dat deden.. Hadden in hun lunchtrommeltje een koekje en een witte boterham zitten. In die van mij zaten 5 sneeën bruin brood.. Dus: Gewoon eten als je honger hebt, is nergens voor nodig dat je honger gaat lijden. De kindjes in Afrika hebben er verder niks mee te maken, vreemde vergelijking vind ik dat :P

Sterker nog; die kindjes in Afrika worden niet oud OMDAT ze honger hebben!! Is dat dan wat je moeder wil??

@Free2: dat heb ik me ook vaak afgevraagd. Ik had ook klasgenoten die het met twee boterhammen en een appel of zo konden doen :?

Ik heb het er altijd maar op gehouden dat het kwam omdat ik 4/5x in de week sport en mijn vriendinnen wat dat betreft iets minder actief zijn :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:56

och ja, als ik ongesteld moet worden dan eet ik niet, maar vreet ik := Ik doe mijn best niet al te gek te doen, dus ik eet bv een halve komkommer dan zodat ik wel wat te knagen heb. Maar ja, zak drop gaat ook rustig op als die er staat :+

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:58

Mijn dochter (prepuber van 10) komt standaard ELKE avond naar beneden dat ze nog wat wil eten. En dan heeft ze bij het diner al flink gebunkerd hoor!
Geen gram vet teveel, maar groeit enorm. Inderdaad, ze eet me arm, maar ze is in de groei. Meestal smeert ze dan nog even 2 boterhammen ofzo.
TS, maak het bespreekbaar met je moeder, even op het gemak rond de tafel en leg uit hoe/wat.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:00

vuurneon schreef:
och ja, als ik ongesteld moet worden dan eet ik niet, maar vreet ik := Ik doe mijn best niet al te gek te doen, dus ik eet bv een halve komkommer dan zodat ik wel wat te knagen heb. Maar ja, zak drop gaat ook rustig op als die er staat :+

Daar hoef ik niet ongesteld voor te zijn }:)
Maar als je ouder wordt, kijk je er wel anders tegenaan. Maakt voor TS niet uit, die hoeft zich daar nog lang niet druk over maken (moet ze ook echt niet doen!)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:02

Dat herken ik wel hoor! Ben nu 17 en heb het nog steeds. Ik eet meestal nog een boterham met iets, een banaan, 2 crackers. Probeer gewoon wat gezonds te doen, vind ik niet meer dan normaal.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:05

ikke schreef:
vuurneon schreef:

Daar hoef ik niet ongesteld voor te zijn }:)
Maar als je ouder wordt, kijk je er wel anders tegenaan. Maakt voor TS niet uit, die hoeft zich daar nog lang niet druk over maken (moet ze ook echt niet doen!)

Haha ja... Helaas gebruikt ons lijf die extra energie niet om te groeien in de lengte :')

Ts, je hele lijf is zo druk in ontwikkeling en een auto heeft ook brandstof nodig om te rijden :) Jouw lijf is niet anders; die vraagt nu om extra brandstof. Bespreek het gewoon even met je moeder en stel die extra boterham op de avond bv voor.

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 23:42

Ik heb natuurlijk geen tijd(en zin := ) om op jullie allemaal te reageren, maar SUPER bedankt allemaal!!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 08:14

VT-> MWS

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 08:33

Ik mis wel de vraag hoe je postuur is. Ik kan me voorstellen dat als je wat forser bent het anders is. Dan begrijp ik dat je moeder zegt dat er na het avondeten niet meer gegeten wordt.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 09:12

Suzanne F. schreef:
Ik mis wel de vraag hoe je postuur is. Ik kan me voorstellen dat als je wat forser bent het anders is. Dan begrijp ik dat je moeder zegt dat er na het avondeten niet meer gegeten wordt.

Uhhhh je moet toch gewoon kunnen eten als je honger hebt? Bovendien kun je hardstikke gezonde dingen na het avondeten snacken. Noten, rozijnen, salade, noem maar op.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 10:38

UhNee schreef:
Uhhhh je moet toch gewoon kunnen eten als je honger hebt? Bovendien kun je hardstikke gezonde dingen na het avondeten snacken. Noten, rozijnen, salade, noem maar op.

Ja 3 maaltijden per dag. Als je al forser bent dan moet je zeker 's avonds niet meer gaan eten na je avondmaaltijd. Meestal kunnen jongeren in de groei eten wat ze willen maar dat geldt niet voor iedereen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 10:43

Suzanne F. schreef:
UhNee schreef:

Ja 3 maaltijden per dag. Als je al forser bent dan moet je zeker 's avonds niet meer gaan eten na je avondmaaltijd. Meestal kunnen jongeren in de groei eten wat ze willen maar dat geldt niet voor iedereen.

na je avondeten kun je ook dan prima wat eten, je moet er alleen aan denken wat je eet. Stuk komkommer bestaat voornamelijk uit water bv. Stuk bleekselderij is ook harstikke gezond en is weer bevordelijk voor de vochtafdrijving. Ook als je wel moet afvallen, heb je tussendoortjes nodig. Regelmatig eten is harstikke belangrijk.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 25-05-15 10:44, in het totaal 2 keer bewerkt

ArroNnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 10:43

Mij is door mijn dietiste geleerd om ongeveer om de twee uur te eten. Ochtend ontbijt, dan na twee uur 1 boterham en fruit.. Etc.. Als tussendoor bijv yoghurt met muesli, fruit, ontbijtkoek, rijstwafel..

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 10:46

Suzanne F. schreef:
UhNee schreef:

Tussendoortjes zijn juist heel belangrijk, ook als je al wat 'forser' bent. Je kan beter kleine beetjes verdeeld over de dag eten dan drie keer een grote maaltijd. En zoals mijn voorganger al zegt kun je inderdaad gezonde dingen als tussendoortje nemen.

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 14:28

Suzanne F. schreef:

Ik ben dun haha, ben niet fors!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:31

Nico_lette schreef:
Suzanne F. schreef:

Ik ben dun haha, ben niet fors!

Dan is er niks aan de hand en lekker eten als je honger hebt. :)

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:35

Meer eten ga je vanzelf doen, ligt er ook aan wat voor sport je doet en wat je doet in het dagelijks leven.

Ik ben 23 en ik eet echt ongelooflijk veel.

Ochtend 4 boterhammen met pindakaas, tussendoor bak met kwark en fruit, lunch 6 boterhammen en tussendoor nog een broodje en 's avonds 2 keer vol opscheppen en voor het slapen vaak nog een bak fruit of rijstwafels. Maar ik sport ook 3 keer in de week, rijd 3 keer in de week intensief paard, loop elke dag heel wat kilometers af, til zwaar. En daarbij ik ben 1.80, uiteraard is lengte geen excuus, maar heeft er wel mee te maken.

Je gaat vanzelf meer eten, je groeit, dus je lichaam zal meer nodig gaan hebben.