Kind uit aso-gezin bevriend met jouw kind, waar de grens?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 18:56

Oei, bij zulke verhalen zou ik ook in de weerstand springen hoor, het is heel erg naar voor zo'n kind, maar je kan niet iedereen redden...

Ik vind dat je het heel goed aanpakt :j

Shadow0

Re: Kind uit aso-gezin bevriend met jouw kind, waar de grens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 19:35

Mooie illustratie hoe belangrijk goede communicatie is :j
Want nu kun je je zoontje helpen met het herkennen van manipulatie / chantage, en hem helpen met het aangeven van zijn eigen grenzen. Belangrijke lessen.
Als je als ouder (in het algemeen dus) dan te snel kiest voor verbieden, zou het kind een mogelijkheid missen om daarmee te oefenen. En uiteindelijk moeten ze toch zelf nee kunnen zeggen tegen verleidingen en slechte invloeden etc. Juist door erover te praten en ook aan te geven dat hij bij jou terecht kan als hij twijfelt over hoe iets gaat, bied je hem iets waar hij veel aan zal hebben in de toekomst +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 19:46

Wat goed dat je zoontje dat tegen jou durft te zeggen zeg!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 19:56

Dank jullie wel!

Ik ben ook blij dat zoonlief zo doorgaans behoorlijk helder communiceerd en verteld wat hem dwars zit. Niet altijd hoor (waar hij dan wederom heel helder in kan aangeven dat hij er niet over wil praten wat ik dan uiteraard respecteer, al is dat soms moeilijk)Ik hoop dat ik hem kan helpen in het aangeven van zijn grenzen, idd een erg belangrijke levensles!
Een aantal zeiden ook nog dat een 8-jarige al heel sterk in zijn aangeleerde normen en waarden kan zitten. Dat vind ik eigenlijk wel een hele mooie, dat is namelijk denk ik bij mijn zoon ook het geval en misschien onderschat ik hem daarin wel.

Fijn topic en nogmaals allen dank voor reageren!