Start to run ( met mijn paard ), wie doet er mee ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blixem

Re: Start to run ( met mijn paard ), wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 17:27

Ik doe mee met timmy denk ik :')

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 17:34

Ik heb het een hele tijd gedaan om mijn paard op te bouwen na blessure. Ik deed dan altijd hem bijgezet met touwtjes en dan hardlopen.
Wil het weer gaan oppakken maar ben zelf nu nog herstellende van een blessure aan mij rug dus mag voorlopig nog even niet hardlopen.
Wil het gaan doen om mijn en zijn conditie weer beter te krijgen. Dus als ik weer mag doe ik gezellig mee!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 18:44

Hier doe ik het wel vaker met 1 van de 3 gaan lopen (tinker, mini shet en minipaardje nmprs). Met alle 3 gaat het prima en je conditie verbeterd er inderdaad door :D .

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 19:00

Wat een toffe reacties al !
En goed om te horen dat het nadien toch gemakkelijker wordt :p

Ben al 1000x begonnen maar het stopte altijd voor les 3 haha :')

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 21:41

Probeer echt die motivatie te vinden.. vooral het gevoel na het rennen is zo fijn, ik voel me altijd heel trots haha!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 21:44

Ik doe dit ook wel eens! Alleen dan niet het programma start to run. Dat heb ik helaas niet.

Ponylief is alleen een heel stuk fanatieker dan dat ik ben :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 08:04

KingChay schreef:
Varekaj schreef:
Ik heb 2 shetjes en een tinker die mee kunnen. 3x/week lopen maar 3x dezelfde les? Dan doe ik er wel een tijdje over gok ik.

Ik snap niet zo goed wat je bedoeld ? :p wat bedoel je met 3x dezelfde les,
ikzelf ben van Belgie, dus misschien is het een uitspraak ofzo ? :p

Ik heb 3 pony's (en 1 paard). Als ik nu met elk van hun start to run wil doen, dan moet ik toch echt per pony hetzelfde schema volgen. Ik kan niet zomaar met pony A beginnen bij les 1, pony B meenemen voor les 2 en pony C voor les 3, om dan met pony A terug naar les 4 over te gaan. Ik bouw dan stapsgewijs op maar de pony's niet. In het begin zijn de verschillen in de lessen niet zo groot, maar naarmate je vordert wel.
Dus wil ik ze alle 3 trainen, dan ga ik elke les 3x moeten doen.

Vanaf maandag is mijn vriend er niet voor een weekje. Ideaal om te starten moet alleen mijn loopschoenen eens gaan zoeken onder het stof.

loadihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 13:22

Ik zal kijken of ik van de week genoeg motivatie verzameld heb voor een eerste rondje met pony of hond :j

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 13:24

Ik loop zelf al een jaar, maar ik denk niet dat ik mijn paard van 1.75 met enorme drafpassen bij kan houden _O-

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 20:31

Ja ik ben er zelf nog niet aan begonnen hoor :n
Ben vandaag een hele dag naar center Parks gegaan en ben echt kapot :')

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 06:02

Varekaj schreef:
Ik heb 3 pony's (en 1 paard). Als ik nu met elk van hun start to run wil doen, dan moet ik toch echt per pony hetzelfde schema volgen. Ik kan niet zomaar met pony A beginnen bij les 1, pony B meenemen voor les 2 en pony C voor les 3, om dan met pony A terug naar les 4 over te gaan. Ik bouw dan stapsgewijs op maar de pony's niet. In het begin zijn de verschillen in de lessen niet zo groot, maar naarmate je vordert wel.
Dus wil ik ze alle 3 trainen, dan ga ik elke les 3x moeten doen.

Vanaf maandag is mijn vriend er niet voor een weekje. Ideaal om te starten moet alleen mijn loopschoenen eens gaan zoeken onder het stof.

Als je paardjes gewoon een normale conditie hebben maakt dat helemaal niets uit hoor :)

Ik moet wachten tot mijn knie weer stabiel is en dan wil ik zeker ook weer gaan beginnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 07:51

Er wordt met die paardjes niet zoveel gedaan, het zijn grasmaaiers :P

Ga mijn ipod al uit de kast halen, een lader zoeken en deze namiddag ga ik mijn eerste rondje maken met poown!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 08:08

Goh wat toevallig, zit er al een aantal dagen aan te denken om te gaan joggen met m'n ruin.
Hij vind met je mee rennen ontzettend leuk en we wonen gelijk aan het bos dus ook nog ruimte zat.

Vandaag staat er een wandeling op het menu morgen longeren en de dag daar na rijden. Opvolgend zou ik met hem kunnen gaan joggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 08:25

Mijn wedstrijdpaard staat toch in de kliniek na complicatie bij castratie, dus rijden zit er voorlopig niet in. Tijd zat om met de andere wat te gaan doen dus! En op zich kan ik nadien mijn ruin (wil nog steeds hengst typen haha) ook meenemen.

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 09:27

Klinkt leuk! Dat start to run, is dat een app of wat moet ik mij erbij voorstellen? :)
Ga zelf ook even googlen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 10:27

Goh, ik heb het vroeger op mijn ipod gezet. Geen idee of er ook een app van bestaat, zal wel denk ik? Helaas heb ik momenteel geen smartphone waar ik de app op zou kunnen zetten, dus ik doe het met mijn podje :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 10:33

liedjuh2 schreef:
Ik heb het een hele tijd gedaan om mijn paard op te bouwen na blessure. Ik deed dan altijd hem bijgezet met touwtjes en dan hardlopen.
Wil het weer gaan oppakken maar ben zelf nu nog herstellende van een blessure aan mij rug dus mag voorlopig nog even niet hardlopen.
Wil het gaan doen om mijn en zijn conditie weer beter te krijgen. Dus als ik weer mag doe ik gezellig mee!

De pony van mijn stiefdochter doe ik inderdaad ook wel eens op die manier beweging geven. Ik vind het alleen altijd zo'n gedoe, korte broek, andere schoenen, dat omkleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 10:36

Nou hier gewoon makkelijke sportbroek, pony uit de weide plukken en even vastzetten, loopschoenen aan en hup!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 10:44

Hhhm da's waar. Ik ga zelf de grote vaak ook nog rijden, en de paddock uitmesten en hooi bijvullen.

Sportschoen vol met hooi is geen succes. >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 10:50

Ik doe dat na het lopen of ervoor. Dan vertrek ik thuis met loopschoenen aan en wissel nadien voor de klusjes, of ik doe eerst de klusjes en trek dan nadien mijn stalschoenen uit om te wisselen.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 10:50

Ja zoiets maak ik er dan meestal ook maar van. :j

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:57

Miepmiept schreef:
Leuk, ik doe het ook sinds kort maar dan meestal met mijn hond.

Hier idem. Met de shets gaat niet lukken, die moet ik mee sleuren ben ik bang... ;) Met de paarden is het dan weer net andersom. :o

Maar heb twee honden die het prima vinden, zo´n extra groot rondje bos. Moet ze toch uitlaten, dus twee vliegen in 1 klap.

Vandaag les 14 gehad, dus ben op de helft. *\o/*

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 15:05

Ik heb dit vroeger veel gedaan toen ik nog niet mocht rijden vanwege een blessure. Moest wel kilometers maken om het paard beweging te geven en opbouwen qua beplating. Gewoon wandelen wordt dan ook zo saai.

Ik heb een paar laarzen (groene rubberen) op stal die ik dan altijd snel even aandeed voordat ik ging mesten of de paarden binnenhalen. Hardloopkleding had ik al thuis aangedaan. Na een ronde hardlopen is dat toch weer bezweet, dus die extra haren/hooi/modderspetters maken niet uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 16:59

Ik heb net les 1 er op zitten, en ik heb spieren waarvan ik vergeten was dat ze bestonden :') Pony had er niet zo veel zin in bij de start, maar eens in het open veld vond hij het wel leuker. Tot er ergens een pony ging hinniken, toen stond hij liever plots stil om terug te roepen. Gevolg: baasje bijna met de kont in het zand :')
Woensdag opnieuw :)

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 17:05

Ren wel eens met de ponny's in het weiland maar echt buiten hardlopen niet.

Wil dit wel zonder ponny doen, misschien met de hond.