Net zwanger, maar die onzekerheid!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: Net zwanger, maar die onzekerheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 13:34

kan je niet bloed laten trekken? :D

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 13:44

Probeer het zo veel mogelijk los te laten, je hebt er echt totaal geen invloed op.
Ik ben vrijwel niet misselijk geweest, alleen iets vermoeid en hebt op het regelmatige hikken na onze kleine meid eigenlijk niet gevoeld. Inmiddels is ze alweer 13 maanden en is het een vrolijk en gezond meisje. Elke zwangerschap is anders en waar de 1 9 maanden aan het overgeven is fietst de ander er zo doorheen. Ik liep een paar dagen na de uitgerekende datum nog zo'n 4km door het bos bijvoorbeeld.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 13:47

Bij 7 weken kun je een pretecho laten doen, je ziet niet veel.. een boontje met daarin iets kloppen. Kan erg geruststellend zijn. Wij hebben het toen wel laten doen..
Wens niet te hard dat misselijk worden zo'n fijne bevestiging is want dat is het helemaal niet :') .

Die roze wolk heb ik ook nog steeds niet.. nu 25 weken zwanger.
Maar wel momenten dat je even intens gelukkig bent als je de kleine gaat voelen. Of na een echo.
Ik denk dat iedereen die onzekerheid heeft de eerste weken van de zwangerschap.

Symptomen die jij nu heb heb ik ook gehad in het begin, is banden pijn wordt nog veel erger haha!

Succes en geniet van je zwangerschap het vliegt voorbij!

Jessy90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 14:08

Van harte gefeliciteerd!

Ik ben er vorige week zaterdag achter gekomen dat ik zwanger ben. Waarschijnlijk ook 6 weken volgens de verloskundige maar het kan ook al langer zijn..dus ik mag 4 juni voor een echo. Ik herken je verhaal helemaal. Het voelde zo raar en onwerkelijk omdat ik ook nergens last van heb behalve dat ik al 8 dagen te laat was en een beetje moe(waar mijn werk de schuld van kreeg). Vorige maand had ik wel alle klachten. Misselijk, pijnlijke borsten en ik rook als een jachthond.. maar twee testen bij de dokter laten doen, zelf getest en twee weken te laat toch een bloeding gehad. Het zou volgens de huisarts meer tussen mijn oren zitten :o En nu dus toch positief getest. Ik heb ook wel last van wat krampen gehad die ik herken van als ik ongesteld ben maar dat verdwijnt ook weer snel gelukkig.

Vandaag ga ik het mijn ouders vertellen. Doodeng want we hadden dit niet in de planning staan dus het zal als een complete verrassing komen maar ik begin denk ik toch wel een beetje roze om me heen te zien :D

Ik wens je een fijne zwangerschap toe!

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 14:23

Gefeliciteerd!
Die onzekerheid is heel herkenbaar hoor. Een kleine bloeding hoeft niks te zeggen, dat heb ik wel vaker gehoord.
Bij mij werd het pas werkelijk toen de gyneacoloog met 7 weken een inwendige echo deed, dan zie je het hartje kloppen en het vruchtje, wat niet meer dan een mini boontje was. Maar dat zorgde wel voor wat zekerheid.
Al bleef ik gedurende de zwangerschap naast de roze wolk momenten ook onzekere momenten hebben, bang dat het onverhoopt toch mis zou gaan. Volgens mij hoort dat er gewoon bij!

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 14:36

als eerst gefeliciteerd!

ik ben nu 27 weken zwanger van de eerste maar waren hiervoor al 2 jaar bezig om zwanger te worden. Na 2 miskramen waarvan 1 operatief verwijderd moest worden was ik die eerste weken van deze zwangerschap, zo zenuwachtig tot ik op de eerste echo het hartje zag! En toen nog zenuwachtiger voor de nekplooi meting. En tussendoor ook heel onzeker geweest maar na de 12 weken begon ik te merken dat ik echt zwanger ben. Dagelijks overgeven, moe, zere borsten.

Nu ik de baby voel ben ik eigenlijk het gerust van allemaal :) omdat ik voel dat hij leeft.

Die bloeding kan misschien ook nog een innestelingsbloeding zijn of gewoon wat oud bloed. Dat gevoel van ongesteldheid heb ik nu ook nog wel eens. In het begin was dat omdat de navelstreng zich vast hecht en nu van het groeien (volgens de gyn).

Maar probeer echt te genieten van dat kleine wonder in je buik, voor je het weet is het er al :)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 14:43

Ooh ts. Heel herkenbaar.

En voor iedereen.. die roze wolk is zwaar overrated. Tuurlijk zwijmel je wel hoe het zal zijn. En zul je zielsveel van je kind houden.

Maar de harde realiteit is onzekerheid. Is het beebje wel gezond, wat mag ik wel en niet eten. Weken boven de pot hangen. Rugpijn etc.

Probeer het allemaal los te laten. Je hebt er geen invloed op. Het komt zoals het komt en hoe meer je er een beeld bij hebt hoe lastiger het soms schakelen.

Ennuuh de roze wolk als de kleine er is.. tsja... ook daar zitten wat gaatjes in.

Mijn zoon is nu 15 maand en zou het allemaal nooit willen missen. Goeie zwangerschap, top bevalling en een lieve jongen. Dus ja de roze wolk is er zeker.. maar dan vaak achteraf van.. ooh wat was het mooi.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 14:48

Spannend TS.

Ik ben nu 15 weken zwanger (van de 3e) maar kan er nog niet aan wennen haha.
Het is natuurlijk enorm welkom.

Dat weeïge en ongesteldheidsgevoel had ik bij mijn 2e en deze zwangerschap.
Met 7,5 weken krijg ik al de eerste echo omdat mijn officiële 2e zwangerschap mis gegaan is.
En met 7,5 week zie je idd alleen een boontje en een knipperlichtje (hartje) maar wel enorm fijn om het bevestigd te krijgen.

Roze wolk?
Nee die ken ik ook niet.
Die begint bij mij pas als ik de baby voel.
(zit er op te wachten die andere twee voelde ik al enorm snel!)

Ik hoop dat jullie over circa 8 maand een gezond kindje in de armen mogen sluiten!!!

Ik ben deze zwangerschap na de 12 weken wel oud bloed verloren. Maar je kan zo snel bloeden als zwangere. Je bloedvaatjes daar zijn wat gevoeliger geloof ik.
Hoop dat je ook een 8 weken echo krijgt en dat die goed mag zijn!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 16:09

Monster schreef:
Bij 7 weken kun je een pretecho laten doen, je ziet niet veel.. een boontje met daarin iets kloppen. Kan erg geruststellend zijn. Wij hebben het toen wel laten doen..
Wens niet te hard dat misselijk worden zo'n fijne bevestiging is want dat is het helemaal niet :') .

Ik mag ws ook eerder dan tien/elf weken omdat ik nogal overstuur was :o mijn hemel, ik schaam me dood. Ik voel me echt een emotioneel wrak, en jank om alles.

En ik snap dat misselijkheid niet bepaald een fijne bevestiging is :') die wens neem ik weer terug :+

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 16:12

Janken hoort net zo goed bij zwanger zijn als dik worden ;)

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 19:23

Tja dames lang leve allekwaaltjes zeggen we dan maar.. ik ben 23 weken zwanger voel de kleine uk maar deze is nu al zwaarder dan de vorige.. mijn humeur is volgens vl dat van een onweersbui en ben al sinds week 10 getrouwd met mijn steunkousen en mijn bed ../ bank

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 12:43

Gefeliciteerd! Ik heb geloof ik de eerste 2 weken om de dag getest haha.

Onzekerheid blijft hoor, ik hen dinsdag 20 weken echo maar alweer gezonde zenuwen.

Ik vind het heerlijk zwanger te zijn, ook bijna niet misselijk geweest. Ben zwanger van een tweeling en word nu snel dikker, mijn bekken zijn nu al echt pijnlijk en alles wil niet meer zoals hiervoor. En giga moe en dan ook jankerig idd, maat hoort er vast bij.

Hoop dat je niet teveel kwaaltjes krijgt!

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 13:08

Gefeliciteerd! !! Enne laat Google inderdaad gewoon lekker uit zou ik zeggen.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 13:20

Oef! Ik mag ook niet meer googlen van mezelf! Iedere controle vind ik spannend! Ik ben inmiddels al bijna 25 weken zwanger en deze jongen is overduidelijk aanwezig maar toch heb ik liever dat hij zich gewoon meld zodra ik even stilsta ofzo! Je hebt geen invloed op hoe het voorlopig gaat lopen dus geniet lekker van het feit dat er zwanger op de test staat!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 18:39

verootjoo schreef:
Monster schreef:

Ik mag ws ook eerder dan tien/elf weken omdat ik nogal overstuur was :o

Meeste verloskundige praktijken doen de echo sowieso eerder :j vanaf het moment dat het ook kan, vanaf 8 week en ik meen 5 dagen kunnen ze een accurate termijn echo maken (als in dus letterlijk termijn vast stellen door lengte beeb). Dus hoef je niet perse te wachten tot 10 week omdat de betrouwbaarheid even groot is. Ik had de echo ook met 8 week en 5 dagen. Wij zagen veel! Kindje bewoog al, handjes en voetjes al in de maak :D voordeel van een vaginale echo wat dat betreft.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 18:52

inderdaad een inwendige echo doen ze soms al vanaf 5/6 weken en soms zien ze weinig maar soms zie je voldoende

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 19:16

Ik voel me echt een emotioneel wrak, en jank om alles.

[/quote]
Van harte gefeliciteerd, je bent zwanger *\o/* :')

Heeft zitten janken bij ABBA...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 19:49

Urielle schreef:
Citaat:
Ik voel me echt een emotioneel wrak, en jank om alles.

Van harte gefeliciteerd, je bent zwanger *\o/* :')

Heeft zitten janken bij ABBA...

vandaag heb ik wel een jankvrije dag :D

Nu heb ik alleen het idee dat alles wat ik eet over datum is :') Ondanks dat heb ik wel erg veel honger, en moet ik uitkijken dat ik niet alles eet wat los en vast zit. Ben bang dat ik anders veel te veel aankom en ze me van de zomer terugrollen in zee omdat ze denken dat ik een aangespoelde potvis ben :+

Bedankt voor alle reacties. Wel leuk om te lezen dat meer mensen dat hebben. Dat zijn echt de dingen die je niet van anderen hoort :D

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:15

vuurneon schreef:
Na de echo heb ik ook niets meer op Google gezocht, t is dat een mail krijg met daarin de vooruitgang van de week := Maar die behoefte is ook compleet weg, heb ook een zwangerschapsdagboek gekregen, maar heb ook totaal geen behoefte om daarin te schrijven. T is dat ik eens in de zoveel week denk 'o ja, buikfoto is ook wel leuk voor later' :=
ik heb de kleine dinsdag voor het eerst gevoeld en gister pas weer, totaal geen onzekerheid of het normaal is, of ik het niet even moet googlen of het oke is, hoe de ervaring van anderen is etc etc.
Heerlijk vind ik dat :) ben alleen daardoor wel laat met regelen van bepaalde zaken merk ik nu :') want tijd vliegt voorbij en ik let ook niet heel erg op dit en dat moet ik regelen want voor mijn gevoel duurt het nog lang genoeg :o
Totdat de verloskundige weer eens vraagt of ik de kraamzorg heb geregeld, mijn baas die wil een zwnagerschapsverklaring etc

Haha, wat een herkenbaar verhaal!

Ik ben nu 26 weken zwanger, maar ben er helemaal niet zo veel mee bezig. Tuurlijk; de buik groeit en er zit gevoel in (leuk!), maar verder ben ik 'gewoon aan het werk' en 'gewoon bij het paard'. Ben geen 'roze-theemuts-moeder-to-be' geworden in ieder geval. De kamer op zolder waar de baby als alles goed gaat zijn/haar kamer krijgt, is nog helemaal leeg. Ben nog niet bezig met meubels, kleertjes, inrichting etc. Ik doe wat moet (regelen kraamzorg, regelen zwangerschapsverlof, bezoekje fysio i.v.m. rugpijn), maar maak er niet zo'n heisa van. En dat bevalt me eigenlijk prima!

Sorry TS, dit dwaalt wel wat af van jouw reden om dit topic te starten. Als eerste: van harte gefeliciteerd! Ik hoop en duim voor je dat de zwangerschap normaal verloopt, dat er zich een gezonde baby ontwikkelt en dat jij als a.s. moeder ook gezond, blij en stabiel bent/blijft. Als tweede: ik denk dat iedere zwangerschap gepaard gaat met onzekerheid: gaat het wel goed daarbinnen, wordt het wel gezond, kan ik het wel aan, gaat het me wel lukken... Bij vlagen heb ik daar ook last van, hoe nuchter ik er verder ook in sta. Ik denk dat je dat ook moet accepteren van jezelf. Geen vrouw is hetzelfde en geen zwangerschap is hetzelfde.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 18:09

Helaas is het toch nog mis gegaan ;( ik ben enorm verdrietig. Het voelde echt al als 'mijn kindje' en ben zo teleurgesteld dat het weg is gegaan. Nu de hormonen een beetje weggaan uit mn lijf kan ik het wel beter relativeren, maar heb in kort tijd zoveel emoties gehad, van de shock van de zwangerschap naar de blijdschap en naar dit verdriet. Helaas is er altijd zo'n tien procent kans dat het vruchtje weer loslaat.

Nu hopen dat het gauw weer opnieuw lukt :\

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:11

Ah nee hè :(:)
Sterkte

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:12

O wat ontzettend rot!
Heel veel sterkte! Y;(

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:12

Oh meid toch dikke knuf. Mijn pb staat open als je wilt babbelen. Heb het 2x meegemaakt

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:13

Ach, wat ontzettend balen... Sterkte! :(:)

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:21

Heb het ook meegemaakt, niet leuk :( ... maar onthoud 1 ding! Je KAN zwanger raken! ! En dat t misgaat wil zeggen dat er iets niet goed was... succes xxx