Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Dat lijkt me echt zo heftig!
En de incontinentie ach dat kun je ook krijgen zonder ooit zwanger te zijn geweest
dus dat nemen we er maar bij
Maar tot die tijd probeer ik zo veel mogelijk info te vinden zodat ik iig weet wat ik kan verwachten komende weken.. Mijn schoonzusje zei al: erin is makkelijk maar eruit he 
Mootje1980 schreef:Ik wens je van harte een mooie natuurlijke bevalling toe. Maar bedenk wel hoe ver je wil gaan. Eerst een ruime dag proberen te bevallen en dan door voor een spoed ks is ook geen feestje voor je lijf. Bij de tweede ben ik in overleg met de gyn uit angst voor- en kans op een herhaling op die ellende voor een natuurlijke geplande ks gegaan. Achteraf had ik bij de bevalling van de eerste veel eerder aan moeten geven dat ik niet meer verder kon en op een ks aan moeten dringen. Ik had het graag natuurlijk mee gemaakt, maar niet ten koste van alles.
En dat je voor een ks moet gaan ivm continentie over 50 jaar, vind ik een raar advies! Na twee zwangerschappen zonder bevallingen kan ik al niet niesen zonder erbij na te denken en over 50 jaar zitten we ws toch al met een tenalady in onze omaonderbroek!
RoyceMack schreef:Weet je wat het is met bevallingen? Ook met gewone bevallingen (als de baby goed ligt).
Door de kracht die het hoofd van een baby heeft om de sluitspieren, raken de spieren voor altijd beschadigd. Dit geeft verderop in het leven (na 50 jaar) zo ontzettend veel kans op incontinentieklachten en dat zijn echt hele vervelende klachten. Ik ben om mede door die reden, best wel tegen natuurlijke bevallingen.
Daarnaast weet ik dat het bekken van een vrouw bestaat uit 2 ovalen. één horizontale en één verticale. Het kindje moet in normale situatie eerst het hoofdje eerst door de horizontale ovaal doen en daarna een kwartslag draaien met het lichaam (en hoofdje) om door de verticale ovaal te kunnen. Moet je nagaan wat een kindje moet doormaken als zn billen er als eerste doorheen moeten. Beentjes moeten óf eerst eruit komen (en hopen dat de verloskundige /arts niet de plexus beschadigd die bij de liezen zitten, net als bij de armpjes bij de schouders, als de verloskundige te hard trekt aan de armpjes, raakt de plexus beschadigd en kan er van allerlei uitval of zenuwprikkelingen plaatsvinden die soms nooit meer herstellen) of de beentjes moeten dubbelgevouwen worden zodat eerst de billen eruit komen, en dat lijkt me een hele bevalling. letterlijk
Mijn advies: geen natuurlijke bevalling. Ook met het oog op jouw ongemak op latere leeftijd..
doezel2 schreef:RoyceMack schreef:Weet je wat het is met bevallingen? Ook met gewone bevallingen (als de baby goed ligt).
Door de kracht die het hoofd van een baby heeft om de sluitspieren, raken de spieren voor altijd beschadigd. Dit geeft verderop in het leven (na 50 jaar) zo ontzettend veel kans op incontinentieklachten en dat zijn echt hele vervelende klachten. Ik ben om mede door die reden, best wel tegen natuurlijke bevallingen.
Daarnaast weet ik dat het bekken van een vrouw bestaat uit 2 ovalen. één horizontale en één verticale. Het kindje moet in normale situatie eerst het hoofdje eerst door de horizontale ovaal doen en daarna een kwartslag draaien met het lichaam (en hoofdje) om door de verticale ovaal te kunnen. Moet je nagaan wat een kindje moet doormaken als zn billen er als eerste doorheen moeten. Beentjes moeten óf eerst eruit komen (en hopen dat de verloskundige /arts niet de plexus beschadigd die bij de liezen zitten, net als bij de armpjes bij de schouders, als de verloskundige te hard trekt aan de armpjes, raakt de plexus beschadigd en kan er van allerlei uitval of zenuwprikkelingen plaatsvinden die soms nooit meer herstellen) of de beentjes moeten dubbelgevouwen worden zodat eerst de billen eruit komen, en dat lijkt me een hele bevalling. letterlijk
Mijn advies: geen natuurlijke bevalling. Ook met het oog op jouw ongemak op latere leeftijd..
Wat een advies zeg(not). Nog nooit vam gehoort. Beter over jaren incontinent( en jaar of 80). Dan. Jaren lopeet een gevoelige buik. Want ja dat litteken blijft je hele leven gevoelig.
Ts. Gewoon de natuurlijke manier proberen. Wij vrouwen zijn er op gebouwt:)
ik teken voor een KS!
) Nog 3 nachtjes slapen dus

xMarieke schreef:Mijn moeder had goede ervaring met acupunctuur. Ik zou dat zelf ook proberen. Eigenlijk geloof ik er niet echt in, maar omdat een versie erg ingrijpend is en het kindje vaak genoeg terug draait, zou ik toch acupunctuur proberen. Baadt het niet, schaadt het niet.

chocobroodje schreef:Heb je er nu nog last van? Alles mooi genezen?Tess__ schreef:Spannend!!! Heel veel succes, mij is de keizersnede 100% meegevallen. Ik hoop dat jouw herstel ook snel gaat (doe wel rustig aan je denkt wel snel dat je heel wat bent) en je lekker samen met de papa kan gaan genieten van jullie meisje!!