vermoeidheid in de auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:49

Voor de mensen die wagenziek zijn als bijrijder, heb je pols/armbandjes te koop bij de drogist (worden ook gebruikt bij zeeziekte) je hoort dat ze heel goed helpen, misschien het uitproberen waard voor de bestuurders die moe worden achter het stuur?

Homiafortuna

Re: vermoeidheid in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:54

Oh wat een herkenbare verhalen. Daar heb ik ook last van. Is behoorlijk vervelend. Hoop dat iemand met een oplossing of oorzaak komt.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 12:12

Ook herkenbaar dat je ogen rollen idd!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:22

Eindelijk! Hoe vervelend ook, ik ben blij dat mensen dit herkennen. In mijn omgeving wordt ik voor gek verklaard, want niemand anders heeft er last van.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 06:06

Ik heb het ook altijd gehad, als bijrijder nog voor we de straat uit zijn in slaap vallen en als chauffeur een gevecht om geconcentreerd genoeg te blijven. Bij toeval is bij mij ontdekt dat ik CSAS. Bij mij dus wel een verklaring want een van de symptomen daarvan zijn het in slaap dreigen te vallen bij het autorijden. Maar ik had daarnaast wel ook echt vermoeidheidsklachten buiten het autorijden om en 's ochtends vermoeider wakker worden dan dat ik er 's avonds inkruip.
Maar lange autoritten zeker alleen in de auto durf ik dus niet meer aan.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 06:19

Als je aan het kauwen wil blijven kan je dan niet een tak zoethout kopen? Ik vind het persoonlijk lekker savonds op de bank als ik na een zak chips wil grijpen. Misschien werkt het voor jou in de auto.

verder geen tips. Heb er geen last van :o

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 06:30

Eindelijk herkenning!
Ik heb dit ook. En dan in het donker. Als ik echt moe ben gaan mijn ogen gewoon op en neer in mijn hoofd. Afgelopen zaterdag nog met mijn vriend afgesproken dat hij voortaan zo vaak mogelijk de avondritten op zich neemt.

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 06:35

Whoow dit is echt herkenbaar.. En inderdaad zorgt dit soms voor gevaarlijke situaties.. Ik vind het ook erg vervelend.. Toen ik nog rookte, stak ik een sigaret op. maar nu ik gestopt bent, zet ik gewoon mijn raam wagenwijd open..

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 06:45

Grappig dat er zoveel mensen zijn die hier last van hebben! Ik ben ook al een aantal keer bijna in slaap gevallen en kan zelden langer dan een uur m'n ogen open houden. Hopen op actieve bijrijders en vaak stoppen.. Eten helpt idd zeer goed.

Bij mij komt het echt niet door de inspanning, ik rij over het algemeen honderden kilometers per week. Ik vind het eerder doodsaai :+

Op onbekende routes kan ik beter wakker blijven en ook met de paardentrailer achter de auto ben ik zo geconcentreerd dat ik wel wakker blijf.

Een keer was ik echt volkomen verbaasd over mezelf. Was op vakantie in zuid Frankrijk, heel veel regen. Tent was vreselijk overstroomd en savonds bedachten we nog in te pakken en terug te rijden naar huis. Vriend had al paar biertjes gedronken, dus de hele weg kwam helaas op mij aan. En ik ben niet in slaap gevallen. Zooo raar, als ik nou eens wist hoe dat kwam haha :')

Blue_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 07:13

Herkenbaar probleem. Ik heb het niet altijd maar toch wel iets te vaak naar mijn zin.
Ik moet om half vijf uit mijn bed (op werkdagen) en ik merk dat ik dan word gewekt door de wekker als ik een bepaalde slaap fase ben waarin je eigenlijk niet wakker hoort te worden. Ik heb ontdekt dat hardlopen helpt (wordt je goed wakker van) maar helaas heb ik daar niet altijd tijd voor om dat te doen voor ik naar mijn werk rijd. Ik zorg daarom dat ik altijd een flesje water bij mij heb. Als ik dan merk dat ik slaperig word dan drink ik wat water. Door dat ik dan even iets anders doe gaat dat slaap gevoel weg. De route naar kantoor is inmiddels wel zo bekend dat hij saai word. Rede te meer om eens anders te rijden zodat ik wat meer moet opletten.
Wanneer er iemand mee rijd heb ik er niet zo'n last van. Dan voel ik me zo verantwoordelijk dat ik nergens last van heb. Ook als ik de hond mee heb in de auto gaat alles prima. Het is vooral als ik alleen moet rijden en dan met namen in de ochtend.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 07:43

gekvanfleur schreef:
Ooit eens gehoord van iemand die dit ook heeft dat er een verband is met wagenziekte. Zal het nog eens navragen.

Ik heb last van wagenziekte, ik moet niet slapen anders gaat het mis. Als Kind kon ik niet in de Auto zitten ook niet voor tien min. dan was is ernstig ziek..
Ik kon ook nooit in de Auto slapen, en nu ook niet.
Heel raar aan het stuur kann ik zo slapen.. laatste twee jaar heb ik geen korte strekken gereden met de Auto, altijd min. 10 uur. ik moet in de eerste uur al voor 10 min. stoppen, wegen slapen. ik stap uit en Loop Maar wat rond, rek en strek (ook al kijken de mensen me aan van spoor ik wel) en hop weer in de Auto.
Ik moet zeggen ik rij in de nacht, overdag niet zo. ik kann niet tegen de drukte op de weg. als ik nachts rij heb ik niet zoveel moeite wakker te blijven mits ik ieder uurtje even stop en rek en strek doe anders val ik in slaap. ook als het pas negen uur is..
Dit gaat door tot twee uur in de nacht, daarna kann ik non stop doorrijden en ben rond 6 uur thuis.
Op bepaalde tijden moet ik niet rijden met Auto, morgens gaat goed tot 10 uur, en na twee uur gaat het weer goed. in de middag ben ik erg moe (ook al slaap ik tot 9 uur) .

Met autorijden geloof ik dat ik veel concentreer (applausje, dit heeft al meerdere malen een ongeluk voorkomen dat niet mijn schuldt zou zijn), dat maakt me erg moe.
ik probeer me af te leiden door wat te eten, drinken, meebleeeeeeren met muziek, arko (alle ramen kunnen open) open maken, :-)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 19:28

Ik heb er zelf gelukkig geen last van. Maar ik ken iemand met narcolepsie en die slaapt zonder medicatie dus ook vrijwel direct als hij in een auto stapt. Misschien dat jullie hier iets mee kunnen. :)

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 19:36

Ts, hoe zit t met je ogen? Heb je die al eens laten checken? Ik merk zelf ook dat sinds ik een bril heb het staren een heel eind minder geworden is,ook op de weg.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 19:40

Gebruik je toevallig anti histamine?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 22:56

Mijn ogen zijn goed obelix, dat heb ik idd laten checken. Zou het nog eens opnieuw kunnen doen..

Vanillia, anti histamine heb ik maar die gebruik ik niet meer, want daarmee stortte ik inderdaad helemaal in. Heb het 1 dag gedaan, toen ben ik op mijn werk in slaap gevallen.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 08:16

Ik hoop dat er iemand is met een oplossing, want ik heb er ook last van. Als bijrijder helemaal, zodra we de snelweg op gaan, lig ik te slapen! Als ik dan wakker wordt kan ik wel een anderhalf uur rijden. Daarna is het voorbij, en net wat de anderen zeiden, mijn ogen trillen, draaien weg en willen niet open... Ik heb vroeger diensten gewerkt en ik reed op het geluid onder de banden op de autoweg, de witte lijnen op de weg, op een andere manier kreeg ik dat kreng niet recht op de weg gehouden.. En met 1 oog dicht, vanwege de trilling en het scheelkijken. (Achteraf gezien levensgevaarlijk..)

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 08:29

Heb je altijd al een zonnebril gedragen in de auto, of had je het hiervoor ook al? Door het donkerder te maken val je nog sneller in slaap, je maakt minder cortisol aan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 09:22

Nee daarvoor hd ik het ook, maar ik merk dat ik door het knijpen met mijn ogen tegen de zon helemaal vermoeide ogen krijg, dus vandaar :)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 09:47

Bij mij komt het niet door inspanning, juist niet. Wakker blijven lukt het best in druk verkeer. Als het rustig is op de weg en de rit eentonig heb ik er het meeste last van.
Ik heb altijd het idee dat het met mijn ogen begint, precies zoals AngeliqueB ook zegt. Heel erg irritant en heel gevaarlijk.

Ik heb er 's ochtends het meeste last van. Verder meer last als het warm is en inderdaad ook donker helpt niet, al heb ik prima nachtzicht. Een auto vol slapende mensen is bepaald niet stimulerend.
ik luister zelf het liefst naar een interessant praatprogramma, dat houdt me het best alert.