Zijn er meer mensen met pfeiffer?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke93

Re: Zijn er meer mensen met pfeiffer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:45

En als t niet gaat, dan gaat t niet ;) kunnen ze jou ook niet kwalijk nemen

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 17:47

Gelukkig ging het beter als dat ik dacht!
Ik was vermoeider toen ik heen ging, als toen ik daar was :)

Nu hopen dat ik morgen niet te moe ben :j

Hadden jullie er ook vaak last van dat je de dag zelf niet super veel last van had.
Maar de dag er na heel moe wakker werd?

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 17:58

Als ik een dag wat intensiefs had gedaan was ik de volgende dag niets waard haha. Ik volg nu een cursus van een dag eens in de zoveel weken en dat is kwa concentratie en lichamelijk best zwaar, de dagen erna moet ik daar echt van bijkomen merk ik.

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 18:19

Ik heb het ook gehad maar in een redelijk lichte vorm.
Heel vervelend want niemand zag wat aan mij en ik had het zelf ook niet door.
Toen ik het vertelde tegen mensen waren ze het 5 minuten later alweer vergeten.
Ik had inderdaad ook wanneer ik over mijn limiet ging de volgende dag een verkoudheid of heel moe...
Geen leuke periode maar je moet gewoon zelf je limieten aangeven want eens je erover gaat moet je veel langer herstellen.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 18:39

Aan de ene kant voel ik me nu best goed!
En denk ik, ik kan wel even gaan paardrijden.
Maar aan de andere kant moet ik morgen ochtend weer even naar stage.
Dus is het weer verstandiger om het niet te doen.. En hopen dat ik morgen ochtend fit ben.

VitaLidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 18:54

Ik heb toen ik 19 was de ziekte van Pfeiffer gehad. Maanden aan het kwakkelen met mijn gezondheid en huisarts nam het niet serieus griepje enz. Toen mijn vader bloedonderzoek eiste bleek dat ik al Pfeiffer had en toen eindelijk door deze diagnose begreep ik alle klachten. Ik heb er lang over gedaan om echt te herstellen maar dat komt omdat ik al die tijd voor zover dat ging gewoon door ben gegaan. Slapen slapen slapen en slapen meer heb ik niet echt gedaan. Ook veel overdag. Ook maanden daarna had ik vaak behoefte aan een aantal bijtank dagen met veeeel slapen. Ik heb er jaren last van gehad wat betreft vermoeidheid en veel slaap nodig hebben.
Succes en sterkte en neem echt de tijd om zolang en goed mogelijk te herstellen met heeeeeel veel rust.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:12

kevinsky schreef:
Aan de ene kant voel ik me nu best goed!
En denk ik, ik kan wel even gaan paardrijden.
Maar aan de andere kant moet ik morgen ochtend weer even naar stage.
Dus is het weer verstandiger om het niet te doen.. En hopen dat ik morgen ochtend fit ben.

Ik ging ook gewoon rijden toen ik het net had, ook gewoon met koorts enzo. Vaak maar een half uurtje maar het ging wel. Heb zelfs nog selectie wedstrijd voor het NK carrousel meegereden := dat was niet zo'n best idee

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 20:09

Vitalidia wat jammer dat de dokter jou niet serieus nam!
Mij wou hij eerst ook niet op pfeiffer testen. Maar k zij tegen hem, ach het kan geen kwaad on het wel te doen.
De dag er na belde ze al op net het niet zo'n goede nieuws!

De eerste maanden heb ik niet gereden. Als ik er op zat, was ik zo zwak! Ik kon amper gewoon stappen en kreeg last van mijn buik.

bij mij begonnen de klachten ergens half november.. toen werd ik al steeds vermoeider en mijn spieren steeds pijnlijker. Ik dacht dat ik gewoon toe was aan vakantie ;) toon met de kerst toen kreeg ik hoge koorst, keelontsteking enzovoort. En in januari ben ik compleet ingestort.

Dus nu al zo'n 6 á 7 maanden onderweg..

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 20:15

Ik heb het vorig schooljaar gehad. my goodness wat was ik ziek de eerste week..
41 graden koorts + een bacteriële infectie door lage weerstand.

Het is heel belangrijk dat je naar je lichaam luistert ! Als iets niet kan kan het niet .
Gewoon accepteren, ik heb de fout gemaakt mezelf te pushen nu ruim 20 maanden
later ben ik nog af en toe kots ziek , verhoging en speelt het vermoedelijk wat op...

Ik heb al hele poos niet gereden en durfde dat in het begin ook niet ivm vergrote milt.
Daarnaast was ik erg gevoelig voor vet voedsel en ben ik dat nu nog steeds eigenlijk..

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 20:20

Ik heb dat ook met vet voedsel, ik dacht dat het aan iets anders lag!
Zou het echt ook door pfeiffer kunnen komen?

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 20:23

Ja, zou heel goed kunnen , het virus (of nouja eigenlijk je immuunsysteem) doet ook wel
wat met je lever tijdens infectie .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 20:23

Carowl schreef:
Ik heb dat ook met vet voedsel, ik dacht dat het aan iets anders lag!
Zou het echt ook door pfeiffer kunnen komen?

Ik denk het wel. Heb het zelf ook sinds die tijd dat ik van het eten van een patatje of een stukje slagroomtaart al bijna boven de wc hang. Geen idee hoe het kan. Ben wel benieuwd of er een theorie voor is, dus zal mijn huisarts eens een keer vragen als ik er ben :)

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 20:27

Zou het wel kunnen verklaren ja want ik had nooit last met mijn darmen of bepaald eten maar tegenwoordig dus wel.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 20:29

Ik kan nu sinds een paar weken bijna alles weer eten.
eigenlijk alles lag super zwaar op mijn maag en het duurde ook heel lang voordat ik weer normale maaltijden kon eten.
Nu gaat het met vlagen goed en sommige dagen kan ik nog niks weg krijgen. Vooral koffie.. krijg ik haast niet meer weg!
Slagroom heb ik nog nooit kunnen eten :P

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 20:30

Het is een rot virus ... (al vind ik het wel interessant (A)) en de reactie van je immuunsysteem
maakt het gewoon grotendeels zo'n klote ziekte...

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 20:36

Ik heb 16 jaar geleden (in groep 8 van de basisschool) Pfeiffer gehad, begonnen als een griep van ruim twee weken. Jaren later had ik steeds een dip in dezelfde periode als ik Pfeiffer had (herfst / winter). Twee jaar geleden ben ik voor behandeling naar Eric Laarakker gegaan (mijn paarden werden er beter van, dus ach, waarom zou ik het zelf niet proberen). Mijn milt- en leverenergie bleken niet helemaal top, dunne darm ook niet. Daar ben ik toen voor behandeld. De twee herfsten daarna (dus tot nu toe) heb ik geen dipjes meer gehad (en eigenlijk ben ik ook verder nooit ziek of verkouden, terwijl mijn collega's niet-zo-vrolijk doorsnotteren).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 20:37

Ik ben zo een 7 weken erg moe geweest maar heb nog steeds last van de nasleep ervan. Op sommige dagen nog heel moe en ledematen die niet echt willen. En het wordt eigenlijk niet echt veel beter. is nu anderhalf jaar geleden.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 20:48

hilary gelukkig heeft het geholpen!

Lianne wat naar dat het niet beter word :(:)

Nou ik ga pitten. en ben ik morgen hopelijk fit genoeg voor stage :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 21:02

mja is zeker erg vervelend. Ga volgende week nog naar de huisarts maar ik weet niet of die wat kan doen.

Hopelijk kun je vanacht goed slapen, succes op stage!

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 13:02

Voor mijn zware maag gevoel had ik pillen gekregen. Die werkte super goed :) en sinds die tijd ook wel beter geworden.
En verder zegt mijn huisarts gewoon uitzieken en rustig aan doen..

Mijn stage overleefd :D ging gelukkig heel goed. Deze week voor het eerst sinds de kerst 5 dagen van huis af geweest! (Dan wel maar 2 uren per dag) Alleen woensdag even een dipje gehad. Naar ging verder wel redelijk goed.

Ik ben benieuwd of de huisarts is voor je kan betekenen!

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 12:30

Zo is er alweer een dikke maand voorbij gegaan.

Ik heb nu wel enkele dagen er tussen zitten dat ik me weer wat energieker voel. Maar echt top is het nog niet:(

Een voordeel ik heb mijn diploma behaald. En heb nu vakantie. Ik pas wel op een hond van een kennis, maar verder geen verplichtingen.

Over een goede maand, eind augustus zou ik met mijn hbo opleiding beginnen. Ik ben al aangenomen... Maar krijg langzaam het idee dat het helaas toch te vroeg voor mij komt.

Ik vind het best wel lastig.. ik zou niks liever willen als beginnen met die opleiding. Maar ben zo bang dat ik dan weer een erge terugval krijg.

De ene week kan ik lekker rijden en winkelen enz. En de andere week lig ik weer op bed. Als ik een goede week heb, denk ik dat ik weer alles aan kan. heb ik een slechte week. Denk ik dat het nooit wat word. :o

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:32

Ik ben er een half jaar tussenuit geweest, van maart tot november, maar zelfs na november merkte ik dat het nog te vroeg was. Ik had in april alweer vakantie en toen merkte ik pas hoe slopend school voor me is geweest. Had misschien beter nog even kunnen wachten, moet de periode van afgelopen jaar weer overdoen...

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 15:32

Gewoon lekker rustig aan blijven doen. Een HBO opleiding met pfeiffer combineren kan wel, mits je goed op jezelf past.
Ik kreeg het in het eerste jaar ben amper op school geweest en heb op 1 vak na alles gehaald. Inmiddels jaar 2 afgerond en hopelijk door naar jaar 3 :D .

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 11:50

Ik heb nu net mijn eerste week, letterlijk, overleefd op het hbo!

Dag 1 dacht ik dat ik alles aan kon.
Dag 2 merkte ik wel dat ik wat vermoeider werd.
Dag 3 werd ik jankend wakker en moest de hele dag moeite doen om te tranen binnen het houden.
mijn hoofd deed weer pijn, mijn buik voelde niet fijn en mijn klieren waar ook weer dik ;(
Dag 4 heb ik me gewoon door heen gesleept.

Gelukkig ben ik op vrijdag, vandaag, vrij. En ben ik nu verschrikkelijk verkouden -O-

Ik ben gister ook maar direct naar mijn slb'er gestapt.
En krijg nu wekelijks begeleiding, om te kijken hoe het zich gaat ontwikkelen.
En ga ik samen met die persoon (die is voor alle mensen met een functie beperking :+ )
kijken hoe we alles het best aan kunnen pakken. En of ik alles op deze manier ga redden.

Hoe gaat het met de andere mensen uit dit topic? Zijn jullie alweer wat beter?

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 12:13

Ik voel me nu weer top . Mag ook wel na twee jaar. Ben het sporten weer lekker aant opbouwen.

Zolang je naar je lichaam blijft luisteren komt het goed, het is heel rot en soms denk je er komt geen eind aan was ik maar niet gaan studeren etc. Maar er is hoop hoor :D.