Gigantisch vervelende pijn in ondervoet.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steppe

Re: Gigantisch vervelende pijn in ondervoet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 07:41

Dat klinkt niet helemaal als hielspoor
Daar heb je het meeste last van als je hebt gezeten en weer gaat lopen dan is het onder je hiel alsof ze er een mes insteken en meestal niet in rust.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 07:43

rumay, dat is dus ook één van de symptomen. Vooral 's ochtends wanneer ik uit bed kom ben ik even stokkreupel. En ook wanneer ik een tijd heb gezeten loop ik even moeilijk. Daarna lijk ik er redelijk doorheen te kunnen lopen.
Maar ik slaap 's nachts op m'n zij en de zijkant van m'n enkel doet dan gigantisch zeer. Zowel links als rechts kan ik de druk erop niet verdragen. Toch doet het ook zeer aan de onderkant.
Ik snap er niets van. Het lijkt wel of het overal in m'n voet zit :?

xReetch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 07:46

Dit had ik afgelopen week ook, maar dan op de bal van mijn voet. Was op 1 plek dik, het voelde alsof er iets in zat en dat zat het niet. Na 4 dagen is het over gegaan en nu heb ik op die plek alleen een ini mini stipje.
Ik kon alleen goed lopen op schoenen met een zooltje erin.

Ik hoop dat het bij jou ook zo snel over gaat!

Ik volg even :)

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 07:55

Cayenne misschien combi van 2 factoren hielspoor en?
Klinkt als een algehele overbelasting van die voet en banden misschien omdat je anders bent gaan lopen door de hielspoor?
Ik liep alleen nog maar op de crocs van mijn vriend zo'n 3 maten te groot dat was de enige manier om een beetje normaal te kunnen lopen.

En als je nou een kussen legt onder je voet/enkel zodat je 's nachts je enkel ondersteunt? en dan proberen alleen op die zijkant te liggen waardoor de pijnlijke voet boven ligt en het kussen tussen je voeten?

Ik ben ooit geopereerd aan gescheurde enkelbanden en soms doet mijn enkel ook pijn in de nacht en los ik het op deze manier op dan is het wat zachter.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 07:59

Rumay, ik heb wel jaren geleden mijn enkelband aan die voet gescheurd, maar dan spreken we wel over een jaar of 10 geleden en daar heb ik toch zeker wel 7 jaar geen last meer van gehad.
Ik denk dat het misschien ook een combinatie van factoren is, maar volgens de dokter is het een slijmbeursontsteking en geen hielspoor. Met schoenen aan loopt trouwens nog best redelijk (fijn is het nog steeds niet hoor). Blootvoets is pijnlijker.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 08:11

rumay schreef:
Dat klinkt niet helemaal als hielspoor
Daar heb je het meeste last van als je hebt gezeten en weer gaat lopen dan is het onder je hiel alsof ze er een mes insteken en meestal niet in rust.

Hielspoor heb je het meeste last van als je uit bed komt. Daarom slapen mensen met hielspoor ook vaak met een spalk.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 08:12

Ik ben 30 jaar geleden aan mijn enkelbanden geopereerd en zo'n 10 jaar geleden vanuit het niks kon ik niet meer lopen en zat mijn enkel muurvast, niks te vinden op foto of scan met contrastvloeistof.
Hij schoot toen ook regelmatig uit de kom terwijl dat niet zou kunnen.
Ik heb weer moeten leren lopen een soort van.
Meestal als mijn enkel opspeelt heb ik hem te veel belast op de een of andere manier en een slijmbeursontsteking is ook door overbelasting.
Dus combi is heel goed mogelijk.

Denk dat rust nemen en misschien evt tijdelijk met krukken lopen de beste optie is hoe vervelend ook.
Je voeten moet je wel je hele leven mee doen en die wil je wel zo goed mogelijk verzorgen.
Ik hoop dat het allemaal snel weer beter gaat.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 08:16

Ik denk dat het voor krukken gelukkig niet erg genoeg is. Pas met m'n volle gewicht op m'n hiel is het echt pijnlijk, maar wanneer ik een beetje hobbel op m'n tenen ben ik nog best goed mobiel. Alleen zo stijf als een plank en kreupel wanneer ik uit bed kom of een tijd heb stil gezeten. Van de dokter moet ik hem ook omhoog houden, maar ik laat hem toch liever afhangen omdat het dan geen pijn doet. Koelen gaat ook prima en ik vind het niet dik (dokter zag wel verdikt weefsel trouwens, ik niet).

Het zal sowieso door overbelasting gekomen zijn. Ik ben nogal fanatiek op de loopband (loop rustig een uur lang op een 15% helling met 6.6 meter per seconde) en dat doe ik dan ook 5 dagen per week en alweer een aantal jaar.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 08:26

Ga nou gewoon naar de fysio en doe shockwave dan ben je klaar.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 08:27

Janderegelaa, fysio zit niet in mijn standaardpakket, dus dat gaat een flinke kostenpost worden dan. Ik maak eerst deze behandeling af. Mocht het na 10 dagen niet aanslaan, wil mijn dokter verder kijken.
Shockwave lijkt me ook niet iets dat je zomaar moet doen zonder duidelijke diagnose?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 08:35

Cayenne schreef:
Janderegelaa, fysio zit niet in mijn standaardpakket, dus dat gaat een flinke kostenpost worden dan. Ik maak eerst deze behandeling af. Mocht het na 10 dagen niet aanslaan, wil mijn dokter verder kijken.
Shockwave lijkt me ook niet iets dat je zomaar moet doen zonder duidelijke diagnose?

De fysio kan die diagnose wel stellen. Als je net hielspoor hebt dan is 1 behandeling vaak genoeg. Ben je ongeveer 35 euro kwijt.

Waar ik me een beetje aan stoor (maar misschien moet ik gewoon niet meelezen) is dat er allerlei hypothesen worden genoemd van wat het kan zijn maar hetgeen wat je moet doen dat doe je niet. Namelijk naar de fysio. Huisartsen zijn kever monteurs, die kunnen niets. Maar goed, ik begrijp dat je alleen basis verzekerd bent. Zie hier het belang van een goede verzekering. Goedkoop is altijd duurkoop.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:13

janderegelaa helaas hebben fysio's het ook wel mis en behandelen iets op een manier die uiteindelijk meer schade toebrengt dan het oplost.
En ik zou ook niet zo maar shockwave laten toepassen.
Vaak zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden en soms is het beter een langere weg te nemen dan dwars door de bosjes te gaan.
Rust is vaak een goede manier om te beginnen en lost dit niks op kan je verder gaan zeker in dit soort gevallen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:42

Kun je wel gewicht van de deken op je voet verdragen?

Wellicht heb je last van Jicht.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 09:49

Janderegelaa, ik ga uit van het advies van mijn dokter en het lijkt me niet handig om nu met ontstekingsremmers naar een fysio te stappen? Het lijkt me handiger om eerst eens te kijken of dit aanslaat. Doet het dat niet, dan ga ik verder kijken. Zo te horen heb jij vervelende ervaringen met huisartsen, maar met die van mij heb ik verder gewoon goede ervaringen. Het voelt voor mij niet goed om een fysio binnen te stappen terwijl het advies momenteel heel anders is :) Als de dokter straks zegt dat fysio nodig is, doe ik dat uiteraard.

Ik krijg ook diverse pbtjes over de risico's van shockwave en heb er zelf ook het één en ander over gelezen.
Lijkt me toch niet iets wat je even doet zonder een duidelijke diagnose.
Ik vind het vreemd dat je alle huisartsen zo over een kam scheert. Ben je zelf fysiotherapeut?

Hannanas, ja met schoenen kan ik redelijk gewicht verdragen. Ik loop mezelf er dan doorheen. Zonder schoenen gaat het wat lastiger.

Edit: de ontstekingsremmer heet Arthrotec 50 trouwens.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:16

Het is wel een lage dosering. We wachten het af.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:23

Wat een vervelend probleem! Heb hier zelf ook last van gehad. Was inderdaad geen hielspoor, maar peesplaatontsteking. En inderdaad, je gaat op steeds meer plaatsen last krijgen, omdat je 'raar' gaat lopen om de pijn te ontlasten -O- Het kan helaas wel langer dan 10 dagen duren.
Zelf ben ik uiteindelijk bij een podoloog belandt. Zooltje heeft veel gedaan. Waar ik ook écht heel goed op kon lopen, waren fitflops! Misschien een idee om te proberen?!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 12:41

Het is 3 x daags.

Fitflops, zo niet charmant maar als het werkt ga ik het zeker proberen :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:48

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 13:29

Bedankt voor de tip! Ik ga eens kijken!

De ontstekingsremmers beginnen nu goed te werken! Ik stond net op, liep naar de keuken en bedacht halverwege opeens dat ik geen pijn voelde en ook niet kreupel liep :')

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 19:06

Ontstekingsremmers kunnen ook prima werken tegen peesplaatontsteking. Ik heb op een gegeven moment en ontstekingsremmers gedaan en fysio. Ging prima en ik was er binnen een maand van af.
(Loop wel nog steeds kreupel, dus kan is dat het nog terug komt)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 09:40

janderegelaa schreef:
Het is wel een lage dosering. We wachten het af.

Gewoon een standaard dosering voor een volwassene

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:46

Hoe gaat het nu met de pijn??

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 13:27

Eigenlijk wel heel goed! Met lopen is het nagenoeg verdwenen. Alleen 's avonds heb ik er nog wel last van.
Ik denk dat de dokter het in dit geval dus bij het goede eind had! :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:36

Wat fijn dat het goed gaat!!
Heb je de medicijnen nog of is die kuur klaar? Ben wel benieuwd hoe het zonder gaat!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 13:37

De medicatie was voor 10 dagen, maar ik ben 4 dagen geleden al met de kuur opgehouden :j