Beland in een Dexter aflevering - overal bloedspetters

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 06:29

Das een hele goede Bizzybijtje! _O-

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 07:26

Bij een infuuszak is het geen probleem om de spike (het aansluitpuntje van de infuusslang) uit de zak te trekken. Dan gebeurt er niets, vloeistof loopt er niet uit. Echter bij een zakje bloed (transfusie) werkt dat iets anders. Dat was mijn collega even vergeten toen ze de spike uit het zakje trok. Het leek wel een horrorscene, collega, patiënt, bed, vloer en muren onder het bloed :')

luuntje

Re: Beland in een Dexter aflevering - overal bloedspetters

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 07:36

Oh wat een verhalen.

Paar jaar geleden werd er een infuus geprikt voor een operatie.
Ik ben moeilijk te prikken vanwege dunne en broze vaten.

Dame prikt en ik zie een tennisbal op mijn arm verschijnen.
Ik haar geroepen dat het zeer deed. Dame kreeg bijna een hartverzakking.
Iemand anders heeft toen infuus geprikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:58

Heerlijk topic _O-

ik maak nooit wat mee , ja alleen na een operatie stug volhouden dat ik niet ongesteld was geworden. Toen maar toegegeven en zat bed ter hoogte van mijn kruis al onder het bloed (stroomt nog flink wat uit joh op je eerste dag := ) . Gelukkig hadden ze maandverband en goed zin :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:52

Mayflower_ schreef:
Toen ik een spiraaltje bij een patiënt moest vervangen en ik de baarmoeder even aan moest haken ''Mevrouw hoest u maar even''. Mevrouw deed dat keurig maar ik was even vergeten dat ze ongesteld was, het bloed zat overal -O- (gelukkig niet op mij!).

Was ze dan zo gigantisch ongesteld of zo krachtig aan het hoesten? :+

Verder is dit topic heel slecht voor mij :+

debbiew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 12:05

Er komen hier echt briljante dingen voorbij :')
Al vind ik die van bijna-baarmoeder verwijderen wel erg :oo het zal je maar gebeuren

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 12:09

Alsof je het over de duivel hebt.
Vanmorgen op het werk met mijn arm langs een behoorlijk scherp randje gegaan.
Dus even vloeken en vervolgens zien dat het iets dieper is dan normaal.
Nu is het een aardig eindje lopen naar de portiersloge. Maar omdat mijn handen onder de vuiligheid zaten kon ik de wond niet dichtdrukken...
Dus er ligt vanaf het Lab tot in de portiersloge een soort van bloed spetter spoor :D
Oepsie!!!
Uiteindelijk EHBO'er erbij, die heeft het eventjes verbonden.
Klaarblijkelijk niet strak genoeg want onderweg naar het ziekenhuis begon ik door te lekken -O-
Sta je bij de balie in het ZKH drup drup drup :')
''Oei je bloedt toch meer als ik dacht'' Zei de EHBO'er.
Eind resultaat 3 mooie hechtingen en een zooitje hechtpleisters.

Tess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 12:14

Uhhhh ja, ruggenprik erin. Mevrouw voelt u dit, ja dat voel ik. Ok, nou ga toch maar snijden, DIT DOET PIJN STOP ERMEE. Hele lieve gynaecoloog die meteen bedacht me onder algehele narcose te laten brengen na dit geintje. Man zo'n sneetje doet verdomd veel pijn als die prik rechts wel inwerkt maar links niet :').

En die keer dat ik voor het rechtzetten van mijn neusschot kwam en de anesthesist me vroeg op de rand van mijn bed te komen zitten voor de ruggenprik. Uhhhh meneer die verdoofd mijn neus niet, bleken ze de man naast mij en mij verwisseld te hebben... Hij kwam voor de reconstructie van zijn kruisband :))

Juliette61

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 12:55

Toen ik een keer naar het ziekenhuis ging voor hele erge pijn aan mijn been, hoorde ik dat ik daar even moest blijven. Best schrikken voor iemand van acht natuurlijk, maar al snel lag ik in een bedje te denken dat ik hartstikke dood ging, (Waarvoor moet je anders naar het ziekenhuis? ) en kwamen ze met het briljante idee te gaan bloedprikken. Er zijn 2 dokters en een sterke moeder voor nodig geweest om een buisje bloed af te tappen _O-

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:06

Voor een PAGO wilden ze ook een keer een buisje bloed. Nou prima.

Op het moment dat de dame de naald erin steekt, voel ik een hele rare scherpe pijn halverwege aan de binnenkant van mijn onderarm. De dame dacht dat ze me geraakt had met haar scherpe lange nagel.

Ik heb maanden de plek halverwege mijn onderarm gevoeld als ik met een nagel zachtjes over het geprikte bloedvat ging. Vermoedelijk een zenuw geraakt ofzo?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:18

Wat een verhalen. :=
Ik heb wel eens een bloeding gehad in de mri door dat contrast spul. Ik drukte op de help knop maar die radioloog kon het niet geloven. Nee tot ik druipend uit de mri kwam :')

Ook een rare gewaarwording: bijkomen uit een operatie en dan horen van de arts: we zijn blij dat je er nog bent. Eh? Bleek ik een slagaderlijke bloeding te hebben gehad en die niet te stelpen was. Maar goed dat ik dat niet mee kreeg. :oo

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:22

Woogy schreef:
Vragen aan het gynaecologie OK personeel of ze liever een geschoren flamoes zagen of niet tijdens de operaties en behandelingen...

En? :')

Wat een verhalen :=
En het door elkaar halen van patiënten, pfoe!
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 21-05-15 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:29

eempiej schreef:
Bij een infuuszak is het geen probleem om de spike (het aansluitpuntje van de infuusslang) uit de zak te trekken. Dan gebeurt er niets, vloeistof loopt er niet uit. Echter bij een zakje bloed (transfusie) werkt dat iets anders. Dat was mijn collega even vergeten toen ze de spike uit het zakje trok. Het leek wel een horrorscene, collega, patiënt, bed, vloer en muren onder het bloed :')

:')

Kan me er iets bij voorstellen hoe dat eruit zag! Duur grapje ook trouwens, Zakjes bloed zijn niet goedkoop.

Lieke_wuiles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:29

Bij mijn laatste keer bloedprikken had ik ook iets te enthousiaste adertjes... met het gevolg dat ik helemaal onder het bloed zat, en de bank waar ik op zat ook :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:45

Pauline schreef:
Ook een rare gewaarwording: bijkomen uit een operatie en dan horen van de arts: we zijn blij dat je er nog bent. Eh? Bleek ik een slagaderlijke bloeding te hebben gehad en die niet te stelpen was. Maar goed dat ik dat niet mee kreeg. :oo

Dat is heftig!!

Ik heb wel gehad bij mijn oogoperaties dat ze zeiden: ja we hebben je een paar keer met pepmiddel ingespoten want je hartslag viel iedere keer weg. Nou dat heb ik ook geweten. Ik rukte mn beademingsslang eruit, zat binnen 2 tellen rechtop in bed, mocht gelijk de recovery af en heb op mn kamer rondjes lopen ijsberen.

Wat een ellende. Normaal gesproken gaven ze je ook iets kalmerends maar dat mocht niet want ik gaf nog borstvoeding. Was een hel.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 21:08

Jeetje, wat een verhalen hier. Dat soort missers gelukkig nooit meegemaakt.

Wel ooit gelachen bij de huisarts toen ik een klein wratje aan mijn neus had wat weggebrand moest worden. Dat deed echter zoveel zeer dat ik mijn hoofd niet stil kon houden. Uiteindelijk besloten er een verdoving in te zetten. Dus serieus een naald in het puntje van je neus. Echt een hele vreemde gewaarwording, je neus verdoofd hebben.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 21:16

Ik heb heel veel bloopers gehad door artsen... Leukste waren:

De keer dat ik werd gewaarschuwd dat er ' nog een paar andere artsen ' aanwezig zouden zijn... De Duitsers hebben duidelijk andere gedachtes bij een paar _O- 27 chirurgen en hun coassistenten stonden in een mini kamertje.

Keer bij een cardioloog in een ander ziekenhuis. Ik ben altijd relaxed tijdens een echo... ' leef je nog?'
' denk dat u de meest aangewezen persoon bent om dat te beoordelen.'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 21:42

Oh ooit iets mee gemaakt, geen misser maar wel erg grappig. De spoed worden binnen gebracht op een plank incl halskraag. Arts in opleiding mocht het eerste onderzoek doen. 'Euhm, eigenlijk gaan je kleren uit moeten. Anders kan ik niet onderzoeken. Ik ga wel even achter het gordijntje staan. ' ja leukerd, ik lig vast gebonden op een plank en kan hooguit mijn linkerbeen bewegen.

Verpleging kwam uit eindelijk wel even helpen. :')

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 21:47

Ik was tijdens een ooroperatie, met plaatselijke verdoving, er van overtuigd dat ik bést wel even de jeuk aan mijn oor weg kon krabben. Ze hebben met 3 man toen op me gezeten en uiteindelijk was er een assistente die wel voor me wilde krabben. Maar het geluid dat ze het kraakbeen aan het wegschrapen waren... Brrrrr..

Of ooit een keer de ambulance broerder uitgelachen. Was van paard gepleurd, ambulance gekomen en ik kreeg lachgas. Maar het mooie was, de broeder was kaal, maar had wel een kuifje.. Gelukkig vond hij het niet erg haha.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:36

Ik ben eens met een flinke salto onder een paard terecht gekomen met mijn onderbenen. Ondanks dat ik zei dat het niet nodig was hebben ze de ambulance gebeld, kwam redelijk stom over toen ik vrolijk er naartoe kwam gelopen..
En de ambulancemedewerkers zijn met een zucht weer weg moeten rijden :')

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:43

Wow heftig sommige verhalen, sjonge! :')

Het enige wat ik heb meegemaakt was dat artsen in opleidingen niet alles vlekkenloos deden, bijvoorbeeld 5x naast de ader bloedgeprikt en 4/5x een catether verkeerd geplaatst (dat is niet leuk kan ik zeggen :') )

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:46

Het zusje van een vriendin van mij en heeft een zwaar auto ongeluk gehad een poos geleden als 13-jarige. Aangereden, trauma erbij maar uiteindelijk met de ambulance mee. Ze weet niet veel meer maar wel dat ze half naakt in die ambulance lag, en dat ze een hele boos naar de ambulancebroeder heeft liggen staren en vervolgens gezegd, dat hij wel héél erg knap was in de trant van; weet je dat je eigenlijk best heel erg knap bent?

Ik kwam niet meer bij toen ik het hoorde :')

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:50

JudArthos schreef:
Ik ben eens met een flinke salto onder een paard terecht gekomen met mijn onderbenen. Ondanks dat ik zei dat het niet nodig was hebben ze de ambulance gebeld, kwam redelijk stom over toen ik vrolijk er naartoe kwam gelopen..
En de ambulancemedewerkers zijn met een zucht weer weg moeten rijden :')

Dat zei een clubgenoot ooit ook. Clubles. Lid 1 valt. Moest ambu komen. Lid twee valt. Staat op. Loopt naar kantine en wil niet ook met ambu mee.

Bleek toch zijn been doormidden. ...