Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) . Gelukkig hadden ze maandverband en goed zin
Mayflower_ schreef:Toen ik een spiraaltje bij een patiënt moest vervangen en ik de baarmoeder even aan moest haken ''Mevrouw hoest u maar even''. Mevrouw deed dat keurig maar ik was even vergeten dat ze ongesteld was, het bloed zat overal(gelukkig niet op mij!).

het zal je maar gebeuren
.

eempiej schreef:Bij een infuuszak is het geen probleem om de spike (het aansluitpuntje van de infuusslang) uit de zak te trekken. Dan gebeurt er niets, vloeistof loopt er niet uit. Echter bij een zakje bloed (transfusie) werkt dat iets anders. Dat was mijn collega even vergeten toen ze de spike uit het zakje trok. Het leek wel een horrorscene, collega, patiënt, bed, vloer en muren onder het bloed
Pauline schreef:Ook een rare gewaarwording: bijkomen uit een operatie en dan horen van de arts: we zijn blij dat je er nog bent. Eh? Bleek ik een slagaderlijke bloeding te hebben gehad en die niet te stelpen was. Maar goed dat ik dat niet mee kreeg.
27 chirurgen en hun coassistenten stonden in een mini kamertje.

)
JudArthos schreef:Ik ben eens met een flinke salto onder een paard terecht gekomen met mijn onderbenen. Ondanks dat ik zei dat het niet nodig was hebben ze de ambulance gebeld, kwam redelijk stom over toen ik vrolijk er naartoe kwam gelopen..
En de ambulancemedewerkers zijn met een zucht weer weg moeten rijden