Simpel kapsel voor een bruiloft voor lang en dik haar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:08

Ik volg ook even, heb vrijdag een bruiloft en wbt mijn haar weet ik nog niet precies wat ik daarmee wil.

Paardennamen

Re: Simpel kapsel voor een bruiloft voor lang en dik haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:16

Zelf vind ik een messy bun ideaal. Kun je snel maken, ik draai er dan een aantal hairscroo's in. Dit zijn gedraaide haarpins, die heel stevig zitten.

Ik ga even foto's zoeken van zo'n messy bun. Het voordeel hiervan is dat het niet erg is dat er iets los raakt ;)

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:20

Ik kan je een ding zeggen: GEEN donutknot. Daarvoor heb je elastieken van 10 centimeter breed nodig + 100 klipjes + 100 elastiekjes om al je haar te verdoezelen.. *Spreekt uit ervaring*

Ik vind zo'n vlecht opzij altijd wel leuk, geen invlecht maar een normale vlecht. Halverwege zal deze iets uitzakken en zullen wat plukjes bij je hoofd (het 'babyhaar') los komen maar dit maakt het juist alleen maar leuker en speelser vind ik persoonlijk. Kan je evt. ook een vissengraatvlecht van maken.

Een rommelknot is ook leuk en wordt niet zo bol als een donutknot.

Haar los met een clipje kan ook zoals genoemd werd, laten krullen zou ik alleen niet doen. Als je haar net zo lang, dik en zwaar is als dat van mij is het er binnen een uur uit -O-

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:23

Een losse vlecht? Vind ik er altijd heel cool uitzien, vooral niet te strak maken, dan verlies je het speelse effect.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 21:37

Bedankt voor alle tips. Een donut blijft bij altijd prima zitten. Kan die gewoon een hele dag inhebben + 2 paardenrijden en dan nog zit die prima.
Losse vlecht heb ik al heel vaak en vind ik ook leuk maar het is een beetje een 'kak' bruiloft dus denk dat dat net niet is.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:41

Vreemd dat iedereen zegt dat een donutbun niet kan. Ik draag mijn naar het werk zonder elastiekjes of bobbypins. Enkel een elastiekje om mijn staart. Draai wel elk stukje om de bun heen en dan een rondje of 5 rond mijn staart. Hooguit dat het laatste stukje wat ik deed loskomt, maar zelfs dat nog niet vaak.

Ik heb evenlang haar als TS, wel wat dunner. Maar bij Ts zal het misschien wat te groot uit zien, alhoewel de vlecht aan zijkant/onderkant ook al redelijk wat lengte weghaalt.

Chiave schreef:
Leen schreef:
French twist? http://www.wikihow.com/French-Twist-Hair
Of gewoon losjes opgestoken met heeeeull veel bobbypins?

Dit zijn er een aantal met vlechten:
[ Afbeelding ]

http://www.girlscene.nl/beauty/haar/201 ... raatvlecht

De eerste hiervan vind ik ook erg leuk, maar daar ga je wel wat hulp voor moeten hebben:
http://www.girlscene.nl/fashion/doityou ... e_vlechten

Leen, heb je een linkje naar een tutorial van de vlecht van de foto van je post? (vat je 'm nog? :') )

Ik vat hem! :')

Maar, nee jammer genoeg niet. Als ik heel veel verderlink van waar ik de foto gevonden heb kom ik hier uit: http://www.stylemepretty.com/2011/09/08 ... ographers/ Daar zie je op 1 foto wel de andere kant.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:50

Voorbeeld messy bun. Kun je ook opvrolijken met een bloem oid in een passende kleur :)

Ik maak eerst een paardenstaart, waarbij ik de laatste slag maar voor de helft door haal. Je hebt dan dus een lus en een klein staartje. Dat laatste eindje draai ik om het elastiek heen en zet het vast. Niet te strak draaien. Nu pak ik elke keer een deel van de lus, geef er een paar draaien aan en zet het vast met een hairscroo. Geef er je eigen draai aan ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:51

Leen schreef:
Chiave schreef:

Leen, heb je een linkje naar een tutorial van de vlecht van de foto van je post? (vat je 'm nog? :') )

Ik vat hem! :')

Maar, nee jammer genoeg niet. Als ik heel veel verderlink van waar ik de foto gevonden heb kom ik hier uit: http://www.stylemepretty.com/2011/09/08 ... ographers/ Daar zie je op 1 foto wel de andere kant.

Ah, dank voor je moeite! Ik zal m'n vriendin er eens op aanspreken, vragen of zij even wil proberen bij me!

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:07