Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Liselot schreef:Greetje: ik weet prima dat roken en meeroken niet goed is. Daarom ook dit topic. Ik wil het namelijk aankaarten, maar weet niet hoe ik dat het beste kan doen.
Dit topic gaat er niet over of het nu wel of niet slecht is, want dat lijkt me vrij duidelijk
Ik vind de antwoorden erg cru, net alsof mijn moeder bewust haar kleinkind aan het vergiftigen is... Mij lijkt het eerder dat ze er gewoon niet aan gedacht heeft. Dat had ik eerlijk gezegd ook niet tot mijn vriend ter sprake bracht dat die 3 sigaretjes in de week dus wel kwaad kunnen
bigone schreef:Ts vraagt alleen om een oplossing hoe ze het zo verstandig mogelijk aan haar mam kan vragen en niet om haar moeder te veroordelen omdat ze rookt in het bijzijn van haar zwangere dochter.
benangelique schreef:Ik denk dat dagelijks een wandeling door de stad schadelijker is.
Maar voorkomen is altijd beter, dus zou het gewoon vragen. Grote kans dat je moeder er gewoon niet aan gedacht heeft
Cayenne schreef:Ik heb COPD ontwikkeld doordat ik vanaf jonge leeftijd steeds in ruimtes verbleef waar mensen rookten. Heb zelf nooit een sigaret aangeraakt, maar pluk nu nog steeds de vruchten van het meeroken.
Ik zie de ernst er dus wel van in, ja. Dankzij het meeroken heb ik een verminderde longinhoud, snel benauwd (chronische bronchitis) en ieder jaar wel een aantal keer een longontsteking.
Cayenne schreef:Ik heb COPD ontwikkeld doordat ik vanaf jonge leeftijd steeds in ruimtes verbleef waar mensen rookten. Heb zelf nooit een sigaret aangeraakt, maar pluk nu nog steeds de vruchten van het meeroken.
Ik zie de ernst er dus wel van in, ja. Dankzij het meeroken heb ik een verminderde longinhoud, snel benauwd (chronische bronchitis) en ieder jaar wel een aantal keer een longontsteking.
)
ik weet dat mijn moeder nogal vreemd kan reageren bij dit soort dingen. Vandaar dat ik het ook zo eng vind/vond om er over te beginnen