Last van gewrichten en heel moe.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:57

@ ts Eet je gevarieerd??/ is jee slaappatroon minder?(of juist meer)

succes met de uitslagen hopelijk brengt dat meer duidelijkheid

KoudbloedKim schreef:
Dit zijn ook typische klachten voor een gebrek aan Vitamine D.
Ik neem zelf geen Vit D op uit voeding en zonlicht en slik daarvoor een geconcentreerde eenheid.
Als mijn dosis weer te laag is, heb ik exact dezelfde klachten.
Ben je geprikt op Vitamine D?

ik heb dat ook en bij mij werken tabletten en ampullen evenmin, ik wacht nu op speciale injecties uit zwitserland omdat nl niet meer werkt met echte injecties zoals bij B

ik neem verder eigenlijk niets meer goed op vit D was laatste keer 13

Murthul

Re: Last van gewrichten en heel moe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 14:16

TS, ik zou niet op zoek gaan naar een diagnose hier. Bokt is sowieso geen dokter en de klachten "moe en pijnlijke gewrichten" kunnen zo enorm veel dingen zijn, je moet jezelf niet gek maken door op internet te gaan zoeken.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 14:18

Citaat:
Hypermobiel doet toch geen pijn? Het voelt meestal alsof ik mijn vingers niet kan bewegen, omdat het pijn doet

Hier helaas behoorlijk hypermobiel (HMS) maar veel pijn en moe door verschuivingen en ontwrichtingen, maar kan ook dagen hebben dat alles stijf is van het rekken en strekken, zeg maar (beetje beknopte versie)

Maar wacht even de uitslagen af van het bloedonderzoek dan zelf de dokter uit te gaan hangen.......en gun jezelf ook gewoon even de rust en luister goed naar je lichaam wat wel en niet kan......sterkte :(:)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 14:19

Murthul schreef:
TS, ik zou niet op zoek gaan naar een diagnose hier. Bokt is sowieso geen dokter en de klachten "moe en pijnlijke gewrichten" kunnen zo enorm veel dingen zijn, je moet jezelf niet gek maken door op internet te gaan zoeken.

Helemaal mee eens...als je internet afzoekt heb je de ergste dingen... Ik zou gewoon je tests afwachten zoals ik eerder zei, misschien is het veel onschuldiger als je zelf nu denkt of te horen krijgt via bokt of internet wat het kan wezen, en maak je je alleen maar druk en dergelijke terwijl er nog niks zeker is...

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 14:20

Dingetje, Hms hebben is iets totaal anders dan hypermobiel zijn. 1 op de 10 personen is hypermobiel, een op de 20.000 heeft Hms.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:30

Crypto schreef:
ik heb dat ook en bij mij werken tabletten en ampullen evenmin, ik wacht nu op speciale injecties uit zwitserland omdat nl niet meer werkt met echte injecties zoals bij B

ik neem verder eigenlijk niets meer goed op vit D was laatste keer 13

Vit. D moet voor goede opname samen met vit. A en in een specifieke verhouding (al weet ik die nu niet uit mijn hoofd). Vraag dus naar de samenstelling van je tabletten, etc.

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 18:36

ierusju schreef:
@bizzybijtje
Ik heb dit pas sinds een paar maanden, en wehebben niet echt een winter gehad.
@animalFriend
De enige teek die ik ooit heb gehad is een aantal jaar terug en daar heb ik nooit meer last van gehad. Of ik moet ooit een teek hebben gehad die ik nooit heb opgemerkt.

Toen ik ziekte van Lyme had, had ik de teek helaas ook niet door. Maar ik ben het wel met Murthul eens, het kan zo veel zijn... Ik zou wachten op de bloedtest, daar komt vast wel iets uit :) Sterkte iig!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 18:49

Ik heb deze klachten al jaren, in mijn bloed is niets te vinden ....toen kwam het stempel fibromyalgie maar of dat het dan ook was of is? ik heb ook wel gehad dat het met tijden minder was en dan weer aan wakkert.

maar idd maak jezelf niet onnodig druk wacht op de uitslag en dan zijn er weer volgende stappen om te doorlopen!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:21

Tja het kan honderden dingen zijn.

Maar inderdaad: hoe ziet je leven eruit?
-Slaappatroon (regelmaat, uren, word je moe wakker, slaap je aan 1 stuk door, droom je hevig etc. etc.)
-Eetpatroon (gevarieerd, veel groente/fruit, verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten, 3 goede maaltijden of veel tussendoortjes etc.)
-Beweging (zit je veel/beweeg je veel, sport je, hoevaak, hoe intensief etc.)
-Lusten vs lasten (energieleverende zaken vs energiekostende zaken, stress etc.)

Dit soort klachten kunnen inderdaad onnoemelijk veel dingen zijn. Maar je ziet vaak ook dat er in de basis iets niet goed zit, wat de onderliggende oorzaak kan zijn of bijdraagt aan het probleem.
Daarom is het zo belangrijk je leven echt goed onder de loep te nemen.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 23:38

Murthul schreef:

daar ben k t mee eens , echter als ze al bezig met een arts kan ze toch wel vragen naar vergelijkbare situaties (zolang ze zich er niet teveel aan gaat spiegelen)

edit
animalfriend,,, dat er altyd wat uitkomt is niet altyd waar vaak test NL trouwens ook niet echt uitgebreidt of juist oudere varianten .. Soms is nl toch niet zo top en voortvarend in de zorg wel aso duur is onze zorg

tamary schreef:
Vit. D moet voor goede opname samen met vit. A en in een specifieke verhouding (al weet ik die nu niet uit mijn hoofd). Vraag dus naar de samenstelling van je tabletten, etc.

ik heb echt alles wat je kan krijgen in ziekenhuis/artsen al gehad t doet t niet hoop de injecties wel

ik had n heel dossier opgebouwd helaas verloren gegaan bij de brand want dat is juist wat ik wilde dat ze dingen gingen vergelijken

edit 2 typos excuus

succes TS

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 23:55

Ik slaap vrij regelmatig. Meestal wel 8 uur per nacht, soms iets minder soms iets meer. Daarbij doe ik s middags vaak een powernap van max een halfuur.
Eten doe ik 3 maaltijden per dag en 3tussedoortjes.
Qua beweging fiets ik 5keer per dag 8km heen en 8km terug voor school. Dit doe ik al 6 jaar, dus lijkt me sterk als ik daar opeens moe van zou worden. Daarbij ga ik 4 keer per week naar stal en rij dan meestal 2 keer, soms meer, soms minder.

Zot nu in 5vwo en dat is best druk ja, maar voorgaande jaren was het aan het einde ook druk en stressvol en heb hoe ik me nu voel nog nooit meegemaakt.

Ik ben normaal gesroken ook niet van internetdokter spelen hoor, maar toen ik naar de huisarts ging, zei ze al snel dat ze dacht dat het fitamine b12 tekort was. Ik heb toen thuis opgezocht wat de gevolgen waren van dat tekort en kon me daar toch niet helemaal in vinden. Vandaar eigenlijk dat ik om meningen ben gaan vragen en ga me daar ook niet te veel aal spiegelen hoor :)

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 23:59

Ik heb al een tijd lang hetzelfde probleem. Heb bloed geprikt kwam D vitamine tekort uit. Maar ondertussen zijn mijn bloedwaardes weer helemaal in orde, maar de pijn in mijn gewrichten en de vermoeidheidsklachten blijven.

In mijn geval moet je behoorlijk achter je huisarts aanzitten om wat gedaan te krijgen, hoop voor je dat die van jou wat sneller is met onderzoeken.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 00:07

Ik had teovallig een inval-arst vanwege hemelvaart, maar zij zei dat het er met een week was.
Mijn eigen huisarts is meestal wel eerlijk hoor ennzegt waar het op staat en is best snel meestal

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:41

kan t zo snel niet vinden wanneer krijg je de uitslagen?

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 21:03

Ik ben vorige week woensdag geweest en normaal suurt het een week voordat alle resultaten binnen zijn, maar hemelvaart is er overheen gegaan, dus ik weet het ook niet zo goed.
Deze week denk ik iig.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:06

oke moet je niet zelf bellen? zo ja bel morgen even denk dat ze t wel al hebben zal duimen voor je

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 21:10

Ja klopt, ik moet zelf bellen

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 16:37

Ben net teruggebeld door de huisarts. Vitamine D is iets lager, maar dat is normaal voor de tijd van het jaar zei ze.
Vitamine b12 was laag normaal. Maar daardoor kan het wel deze klachten veroorzaken.
Nu waren er twee opties. Beginnen met medicijnen en dan kijken of het aanslaat, of een duurdere bloedtest te doen, maar omdat ik nog geen 18ben, wordt dat vergoed dus heb ik daar voor gekozen. Dus ga morgen bloed laten prikken en dan weer een week wachten

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:41

Ik zou zo wie zo B12 gaan aanvullen.
Reuma wil niet altijd zeggen dat je gewrichten dik zijn.
Ik heb ook reumatische klachten en ze hebben het in mijn bloed gevonden. + de auto imuum ziekte sjogren en sle.
Maar het kan van alles zijn. Gewoon de uitslagen afwachten.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:44

Wordt je ook getest op Lyme?

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:46

ierusju schreef:
Mijn levensstijl is vrij gezond. Ik rook niet, slik wel de pil, maar al meerdere jaren, waardoor dat onwaarschijnlijk leek.

Tja Hoe is mijn dagelijks leven? Wat wil je weten?

Hypermobiel doet toch geen pijn? Het voelt meestal alsof ik mijn vingers niet kan bewegen, omdat het pijn doet

Hypermobiel kan wel degelijk pijn doen ik heb zelf vaak zat dat ik in bed blijf door de pijn

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 16:55

2misty2 schreef:
Ik zou zo wie zo B12 gaan aanvullen.
Reuma wil niet altijd zeggen dat je gewrichten dik zijn.
Ik heb ook reumatische klachten en ze hebben het in mijn bloed gevonden. + de auto imuum ziekte sjogren en sle.
Maar het kan van alles zijn. Gewoon de uitslagen afwachten.

Dit waren de uitslagen. Overal waarop ik ben getest was normal, behalve dus b12 en d.

senna21 schreef:
Wordt je ook getest op Lyme?

Weet ik eigenlijk niet meer.

melanie0906 schreef:
ierusju schreef:
Mijn levensstijl is vrij gezond. Ik rook niet, slik wel de pil, maar al meerdere jaren, waardoor dat onwaarschijnlijk leek.

Tja Hoe is mijn dagelijks leven? Wat wil je weten?

Hypermobiel kan wel degelijk pijn doen ik heb zelf vaak zat dat ik in bed blijf door de pijn

Maar aan de pijn gaat toch wel flexibele gewrichten aan vooraf? Dat heb ik echt absoluutbniet

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:21

ierusju schreef:
Ben net teruggebeld door de huisarts. Vitamine D is iets lager, maar dat is normaal voor de tijd van het jaar zei ze.
Vitamine b12 was laag normaal. Maar daardoor kan het wel deze klachten veroorzaken.
Nu waren er twee opties. Beginnen met medicijnen en dan kijken of het aanslaat, of een duurdere bloedtest te doen, maar omdat ik nog geen 18ben, wordt dat vergoed dus heb ik daar voor gekozen. Dus ga morgen bloed laten prikken en dan weer een week wachten

In de zomer, nu ja, als de zonkracht 4 is of hoger (staat oa op de site van het knmi) kun je zelf vitamine D aanmaken. Dat mensen vlak voor de zomer op hun laagste punt zitten is idd gebruikelijk. Maar niet goed. De moderne inzichten zijn dat het getal 80 of meer hoort te zijn om gezond te blijven.

Maar wat bedoellde ze nu met medicijnen? Ik heb ooit 10 injecties B12 gehad en dan drie maanden later nog een bloedtest om te kijken of ik redelijk op peil bleef. Een tekort aan B12 is voor niemand goed.(Je zou een vitamine innemen per naald 'medicatie' kunnen noemen - maar deze toestand moet zo niet blijven.)

Enne: lekker de zon in voor je gezondheid!

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 21:35

Janneke2 schreef:
In de zomer, nu ja, als de zonkracht 4 is of hoger (staat oa op de site van het knmi) kun je zelf vitamine D aanmaken. Dat mensen vlak voor de zomer op hun laagste punt zitten is idd gebruikelijk. Maar niet goed. De moderne inzichten zijn dat het getal 80 of meer hoort te zijn om gezond te blijven.

Maar wat bedoellde ze nu met medicijnen? Ik heb ooit 10 injecties B12 gehad en dan drie maanden later nog een bloedtest om te kijken of ik redelijk op peil bleef. Een tekort aan B12 is voor niemand goed.(Je zou een vitamine innemen per naald 'medicatie' kunnen noemen - maar deze toestand moet zo niet blijven.)

Enne: lekker de zon in voor je gezondheid!

Ik weet niet wat ze bedoelde met medicatie. Denk dan inderdaad dat het injecties zijn.

En lekker de zon in voor mijn gezondheid gaat ook niet heel erg lukken. Heb rood haar, lichte huid en een lichte vorm van zonne allergie. Dus dat werkt niet helemaal mee :+
Maar ik ga mn best doen :P

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:42

Had dit ook. Ben begonnen met eiwitshakes en vit d. Voel me nu super en nergens meer last van. Heb er zo'n 10 jaar mee gelopen.