Altijd moe s avonds, wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:11

Sommige mensen hebben gewoon meer slaap nodig. Ik heb zeker 9uur slaap nodig als ik normaal wil functioneren mijn vriend veel minder. En ben dan ook s'avonds gewoon moe en kan gerust voor 9uur gaan slapen als ik dat wil. Als je vriend het altijd al heeft waarom zou er dan nu iets met hem aan de hand zijn? Ik zie niet direct een probleem bij een lichaam wat gewoon aangeeft dat hij moe is.
Misschien een tip Waar ik zelf wel meer energie van kreeg is het geheel stoppen met het eten van suiker, maar dat heb ik helaas niet volgehouden. Maar ook zonder het eten van suiker sliep ik nog steeds het liefst 9uur. Alleen overdag had ik het idee dat ik meer energie had.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:16

Hoeveel dagen per week werkt hij?

Mijn man begint om 7 uur tot ??? Soms half 5 maar het is ook al gebeurd dat het zeker 10 uur is. Mijn man werkt in de bouw en als hij thuis komt is hij ook echt op. En hij werkt 6 dagen per week.

Hoe oud is je vriend? Mijn man is 45 dus dat is hier wel de reden.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:16

Mijn bijbaan is ook de bloemen, exact dezelfde omstandigheden als jouw vriend. Ik sta 12 uur per dag op 1 vierkante mete, en daar krijg ik zo'n last van ,m'n knieen ,m'n kuiten, m'n enkels... heeft hij last van fysieke vermoeidheid of mentaal? Fysiek ga je nl niet oplossen door ook nog eens te gaan sporten..

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:17

Ik lees niks geks, mijn vriend maakt ook zulke dagen, als ze niet al langer zijn. ( 6 dagen per week )
Hij zit echter wel maar is in de avonden gewoon in zijn hoofd moe.
Valt dan ook regelmatig in slaap op de bank na het eten.

Als hij wat blijft doen, gaat het goed maar op het moment dat hij gaat zitten/liggen gaat het licht bij hem ook uit.

Ik laat hem dan op zondag ook lekker liggen, ik zie hem vanzelf wel een keer beneden komen.

Greetje63

Re: Altijd moe s avonds, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:44

Als ik zelf niets onderneem gaan mijn luiken ook voortijdig dicht. Van sporten krijg ik echter veel energie. Natuurlijk kost het veel energie. En soms heb ik ook vooraf van dit gaat helemaal niets worden maar uiteindelijk valt het altijd mee en krijg ik er dus uiteindelijk energie van. Ben dan wel moe na het sporten (maar dat mag ook) maar voel me dan ook gewoon echt moe van het sporten maar niet dat lamlendige gevoel dat ik heb als ik uit mijn werk kom of als ik voor de tv ga zitten.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:45

LinSa schreef:
Mijn bijbaan is ook de bloemen, exact dezelfde omstandigheden als jouw vriend. Ik sta 12 uur per dag op 1 vierkante mete, en daar krijg ik zo'n last van ,m'n knieen ,m'n kuiten, m'n enkels... heeft hij last van fysieke vermoeidheid of mentaal? Fysiek ga je nl niet oplossen door ook nog eens te gaan sporten..

Wat dacht je van conditie verbetering. Ik heb ook lichamelijk redelijk zwaar werk maar krijg juist extra energie van sporten en een betere conditie waardoor het werk minder belastend wordt.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:52

Die energiedrankjes kunnen idd wel voor een dip zorgen. Als ie dat wil drinken, dan zeker niet preventief. Op het moment van de dip kan het wel werken, maar eens uitgewerkt, krijg je een grotere dip.

Ik heb van de huisarts es Dynergo voorgeschreven gekregen, vooral om sneller/beter te recupereren na het sporten, en dat vind ik wel werken. Is op basis van citrulinemalaat, vind je ook in een aantal sportsupplementen. Alleen heb ikzelf de dosis moeten afbouwen omdat ik 's nachts niet meer kon slapen ervan.

Qua tekorten, is vitamine D onderzocht?

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:58

Ik slaap iedere dag van 22.00 uur tot 06.00 uur. Heel soms kan ik in het weekend een uurtje langer blijven liggen. Het kost mij heel veel moeite om savonds langer op te blijven. Ben op van alles getest niks uitgekomen. Eet goed en werk fulltime op kantoor dus fysiek niet echt zwaar. Ik denk dat mijn lichaam zo gewend is dat het niet anders kan. Het ritme heb ik nu al zo'n 26 jaar. Vervelend op feestjes en bios maar heb het geaccepteerd

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 18:04

Hier gaat ook door de weeks tussen 21 en 22 het licht uit (muv woensdag dan heb manege les om 20:30)
Mijn wekker gaat elke werkdag om 5 uur.
Als ik om een uur of 4 thuis ben s'middags ben ik blij dat ik effe zit!
Om een uur of 5 begin ik aan het eten en na het eten wil het huis ook wel even opgeruimd worden of de koelkast gevuld.
In het weekend zet ik ook mijn wekker maar dan om een uur of 7 om niet te veel uit mijn ritme te raken.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 18:19

Mijn man werkt 5 dagen in de week van 7 tot 4, maar is van 5.45 tot 17.00 van huis. Hij gaat om half 10 op bed, niet gezellig, maar dan heeft hij al zitten rekken want eigenlijk is hij om half 9 al kapot. Begin van de week gaat meestal nog wel, maar tegen het weekend wordt het steeds erger tot hij weer bij kan slapen.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 18:48

Ts herkenbaar, mijn vriend werkt 6 dagen per week en moet er altijd rond 6 uur uit en werkt gemiddeld 10 uur per dag, ik werk onregelmatig dus ik kan vrijwel altijd slapen :p maar zonder gekkigheid wij liggen dan ook altijd al om 9 uur op bed.
Wij hebben ook wel eens gedacht dat hij wat had maar eigenlijk is het zo gek niet als je zoveel werkt

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 18:54

Zulke werkdagen, energy drinken en TV kijken 's avonds vormen samen een mooi recept tot vroeg moe en slaperig zijn... :+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 18:56

Nou een schop onder zijn kont heeft ie nodig :')

Hij heeft nu een bepaald patroon ontwikkelt en dat is moeilijk te doorbreken.
Maar het kan wel vergt alleen discipline

Je wordt namelijk het vermoeidst van uitrusten na een lange dag, na het eten niet gelijk tv kijken maar wandelen.
Of samen sporten of zet hem aan het huishouden

Mijn dagen zijn ook lang 05:00-19:00 5 dagen werken
Dan kom ik thuis en ligt er een huishouden, sociaal leven te wachten.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 19:16

Dat de meeste mensen het normaal vinden dat ie moe is snap je ondertussen wel :7
Tips voor meer energie .... Dat de bloedtesten geen tekorten aangeeft zegt eigenlijk niet zo veel. Het kan best zo zijn dat hij zich beter voelt als bepaalde waarden hoger zijn dan het minimum wat vastgesteld is
( weet bv van mezelf dat mn hb rond de 9 / 10 zit als ik me fit voel en als het rond de 7 zit is het voor mij aan de lage kant maar dat vind de dokter prima, voor mij een teken meer ijzer binnen te krijgen)
Ik maak in het laatste kwartaal van t jaar ook absurde dagen en kan het volhouden door echt gezond te eten, veeeeeel groenten, niet te veel koolhydraten, zo min mogelijk bewerkte suikers, genoeg fruit.
Ik gebruik dan ook een multivitamine- mineralen - en groenten extrac supplement van goed opneembare kwaliteit en in ook extra vitamine D ( hier hebben veel mensen een tekort aan ,zeker in de winter).
Probeer s avonds niet voor de tv te hangen ,daar wordt je loom van( wij hebben max. 1 doordeweekse hang avond de andere avonden zijn we bezig met klusjes in huis, afspraken met vrienden, sporten en hobby's) zorg dus voor iets om handen wat leuk is .
En bij vroeg opstaan hoort ook gewoon op tijd naar bed maar dat is ook al vaak genoeg gezegd ;)
Als je de naam van t supplement wil weten kan je me pb en dan zoek ik t ff op. T bestaat wel uit 7 tabletten en capsules en kost wat moeite in t begin om ze weg te krijgen haha ( maar goed , ben al jaren niet meer ziek geweest , dus is t me wel waard :j )