Hoe aften behandelen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:18

Ik ken het! Vreselijk is het. Ik poets al jaren met zendium en het is wel iets minder maar niet over. Ik heb van alles geprobeerd, maar het enige wat echt helpt is kamillosan mond spray. Heel vies maar verdoofd bijna gelijk en is echt een opluchting vooral ook omdat het best lang werkt en ze zijn sneller over .

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:30

kwii schreef:
Over de lange termijn zou ik denk ik gaan voor het onderzoeken van je voedingspatroon, daar kan ook veel fout gaan met aften.

Daar zit ook zeker wat in. Als ik op vakantie ga krijg ik gedurende de vakantie vaak ook aften. Puur omdat ik anders eet en vaak veel minder gevarieerd. Dus genoeg groente en fruit heeft naar mijn idee een positief effect.

_Yasmine_

Re: Hoe aften behandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:33

Hier deden we altijd spoelen met Kamille oplossing, was redelijk snel weg altijd :j
was geen thee, maar echt druppels in water

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 20:16

ambre schreef:
Mijn vriend heeft ooit van een tandarts gehoord dat je ze kapot moet borstelen tot ze bloeden,dan is de pijn weg.
Bij hem helpt het prima,zegt hij.Ik moet nog wat dapperder worden...

:oo dat doet echt enorm veel pijn!! pyralvex erop doet al zo'n onwijs veel pijn, maar kan ze niet afrossen hoor :\

Bij mij helpt trouwens kiwi's eten ook, maar geen idee waarom.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 20:21

Gezond eten, je rust nemen en naast poetsen ook stokeren... uiteindelijk werkt dat het beste tegen aften.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 20:24

bij iedereen is het verschillend, ik kan absoluut niet tegen fruitzuren en heb dan binnen een dag de aften in mijn mond staan. dit vermijd ik dan ook, moet alleen nog even tabletjes halen om wat extra vitamines binnen te krijgen.

het kan dus van alles zijn en ik ben blij dat ik grootste oorzaker heb gevonden.

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 20:26

parodontax voor gevoelige tanden zonder fluor! dus de blauwe tube.
ik zweer er bij. de eerste periode is de tandpasta heel smerig, hele kruidige smaak.
tijdje geleden ben ik weer gelijk overgegaan op ´normale´ tandpaste en ik kreeg gelijk weer last van aften. toen weer over gegaan op praodontax en ik no time was het weer weg.

En ondanks de pijn gewoon je tandenpoetsen, hoe moeilijk en pijnlijk dit ook is.

Coyote

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 20:40

Ik heb dit ook snel wanneer ik niet genoeg slaap/ stress heb of vitamine tekort heb.
Erg vervelend!

evengeennaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 08:38

Coyote schreef:
Ik heb dit ook snel wanneer ik niet genoeg slaap/ stress heb of vitamine tekort heb.
Erg vervelend!

Dit heb ik ook! Heb er nu 1tje omdat ik soort van vakantie heb en ja, dan slaap je al niet te veel/ eet je niet enorm gezond!

TS Ben je al bij de tandarts geweest?