gebeten door rat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:06

f10j schreef:
Ik wacht het nog even een nachtje als de zwelling niet afneemd ga ik voor de zekerheid even langs de huisarts.

Ik zou toch de hap even bellen. Morgen is het Hemelvaart en dan kun je ook niet terecht bij je eigen ha.

Polly
Moderator Algemeen

Re: gebeten door rat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:08

Dan bel je dus diezelfde HAP ;)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:10

Polly schreef:
Dan bel je dus diezelfde HAP ;)

Dat klopt, maar dan kun je dus net zo goed vandaag bellen...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:33

Iris82 schreef:
Ik heb zelfs een keer een botbreuk gehad door de beet van een rat dus dat die kleine flikkers hard kunnen bijten dat weet ik.

Ik zou je hand omhooggevallen houden en het lekker door laten bloeden. Wordt het mooi schoon van. Gezien de gemiddelde rattenbeet niet zo breed is hoeft het niet gehecht te worden. Ook beter dat eventueel vuil eruit kan.

Jeetje, wat een rat was dat dan niet? :wow:

Wondje goed laten uitbloeden idd. En effe ontsmetten. Is meestal niet zo erg. Ik ben al tig keer gebeten geweest,en enige keer dat ik antibiotica nodig had was na een beet van een wild jong katje,waarvan een van de tandjes precies in het gewricht van mijn wijsvinger gegaan is. Die kon ik de dag erop niet meer buigen. Ook dat was na drie dagen over.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:34

Eentje die precies op mijn knokkel beet... _-:(

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:41

als het goed gebloed heeft staat mijn bij dat de bacterie er wel uit zijn hoor maar bezoek dokter kan nooit kwaad natuurlijk

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:52

f10j schreef:
Bedankt voor de vele reacties. Het is zo goed als gestopt met bloeden. Wondje is klein maar je kunt er vrij diep inkijken. Mijn hand is wel erg gezwollen en de plaats van de zwelling voelt heel doof aan. Ik wacht het nog even een nachtje als de zwelling niet afneemd ga ik voor de zekerheid even langs de huisarts.
Mijn moeder is gelukkig ook weer thuis, was net zwaar in paniek. Kan namelijk niet tegen bloed dus alles werd een beetje zwart voor mijn ogen. Ik voel me gelukkig wat beter nu.
Ik weet niet waardoor het kwam dat mijn ratje me beet. Hij zat op schoot, en ik was een film aan het kijken. Ik was hem gewoon aan het aaien en het volgende moment hong hij ineens in mijn hand. Heel raar heeft hij nooit eerder gedaan.

Heel vervelend maar toch open maken en door laten bloeden, dan kan het vuil eruit. Anders kan het alsnog heel naar gaan ontsteken -O-

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:26

Als het al goed gebloed heeft zal dat niet meer nodig zijn hoor azmay.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:30

Dat het dik en pijnlijk is, is niet raar. Het bloeden is gestopt. Lijkt mij niet direct een reden voor een spoed consult. Hou het wel in de gaten, en als er viezigheid uit de wond gaat komen of je vinger blauw wordt, dan is het tijd om de HAP te bellen...

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:33

HAP dat is bij ons de friettent _O-

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 07:15

Ts hoe is het nu?

f10j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 07:56

Wel goed eigenlijk!
Ik ben niet naar de dokter geweest, want de zwelling is niet erger geworden. Het is juist afgenomen. Ik heb er ook geen pijn meer aan en het is ook niet rood geworden. De zwelling is nog niet helemaal weg en die plaats voelt heel doof aan. Maar eerst was het mijn hele vinger en nu alleen een rondje om de wond heen. Het is gelukkig wel goed afgelopen!

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 12:51

Als iets flink gebloed heeft voelt het wel vaker wat doof aan.
Kan even duren, maar komt vast wel weer goed.

Fijn dat je er zo van afgekomen bent.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 18:00

Fijn dat het goed gaat, dan heb je er geen zorgen meer over.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 23:06

Dove gevoel kan een hele tijd aanhouden... Ben zelf ook vaak gebeten (door mijn toen nog bange half wildjes).... En geloof me... Die bijten echt hard...

Het kan ook wel een paar weken gevoelig blijven... Zolang het niet gaat zweren of ontsteken is er niks aan de hand... En als het dat wel gaat doen even naar de HA voor een kuurtje AB... Ik kreeg toen uit voorzorg doxycycline mee... :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 23:19

Doof gevoel kan zijn dat er wat kleine zenuwen beschadigd zijn, komt meestal vanzelf weer terug. Hier ook een keer een rat ineens in mijn vinger gehad. Was je iets aan het eten oid? Of ervoor nog een andere rat vast gehad? Dat willen nog weleens redenen zijn om ineens te happen.