joyenbeau schreef:ohh wat vervelend. Inderdaad blijven aandringen hoor. Ik had ook vaak enorme buikpijn, maar de huisarts vond het nooit erg genoeg om me echt te onderzoeken. Na lang aandringen mocht ik toch naar de kinderarts (met tegenzin van de HA en hij vertelde er ook bij dat ze zeer waarschijnlijk toch niets zou vinden). Na een paar onderzoekjes. Door de echo heeft ze gevonden wat er mis was en ik heb nu totaal geen last meer.
Dus even doorzetten dat er toch echt wat aan gedaan moet worden hoor!
Even een tipje trouwens. Als ik jou was zou ik geen ibuprofen slikken want dat is juist slecht voor je buik. Kun je juist meer last door krijgen. Zou als ik jou was aan de Aleve gaan. Dat is beter. Volgens mij was paracetamol ook net zo slecht als ibu, maar dat weet ik niet zeker meer.
Veel succes en beterschap.
Van mij een klein tipje geen advies geven over medicijnen als je het niet precies weet. Niet vervelend bedoeld maar dit is gewoon gevaarlijk. Ibuprofen/aleve(naproxen)/diclofenac komen allemaal uit dezelfde groep medicijnen nsaid's. Dus zijn allemaal net zo slecht of goed. Paracetamol is de meest onschuldige pijnstiller die er is. Als de huisarts een pijnstiller voorgeschreven heeft wie zijn wij op bokt om te zeggen dat je dit bij deze klachten niet moet gebruiken dat weet een arts echt veel beter.
Nsaid's zijn slecht voor je darmen als je een darmziekte hebt maar daar gaat de huisarts denk ik niet meteen vanuit.
Verder heeft de huisarts denk ik wel uitgelegd dat het handig is een spiegel van pijnstillers op te bouwen? Dus de diclofenac en paracetamol even op vaste tijden in nemen. En niet pas als de pijn al veel te hoog is dan duurt het zo lang voor het maar iets helpt.
Hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt. Bij mij was bij de nierbekkenontsteking ook niets in de urine te zien maar had ik wel hoge koorts. Die heb je geloof ik niet toch?