Hevige pijnklachten ondebuik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarChak

Re: Hevige pijnklachten ondebuik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:54

Voor ze ingrijpende behandelingen willen gaan doen, zou een bezoek aan een osteopaat misschien ook kunnen helpen, vooral omdat de pijn nogal verplaatst over je bekkenbodem. Beterschap in ieder geval!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:57

Nierbekkenontsteking is lastig te zien in de urine. Ik had geen bacteriën in de urine, alleen heeeeeeel minimaal bloed (was met het blote oog niet eens te zien) ze dachten toen aan nierstenen en moest direct naar het ziekenhuis voor een echo. Bleek het toch nierbekkenontsteking te zijn.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 23:02

Hmm, dan zal ik de osteopaat en de nierbekken ontsteking meennemen op het lijstje, bedankt dames!!
Ik zal het sowieso even aangeven bij de huisarts mocht er niets uit de echo's komen.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 10:57

joyenbeau schreef:
ohh wat vervelend. Inderdaad blijven aandringen hoor. Ik had ook vaak enorme buikpijn, maar de huisarts vond het nooit erg genoeg om me echt te onderzoeken. Na lang aandringen mocht ik toch naar de kinderarts (met tegenzin van de HA en hij vertelde er ook bij dat ze zeer waarschijnlijk toch niets zou vinden). Na een paar onderzoekjes. Door de echo heeft ze gevonden wat er mis was en ik heb nu totaal geen last meer.

Dus even doorzetten dat er toch echt wat aan gedaan moet worden hoor!

Even een tipje trouwens. Als ik jou was zou ik geen ibuprofen slikken want dat is juist slecht voor je buik. Kun je juist meer last door krijgen. Zou als ik jou was aan de Aleve gaan. Dat is beter. Volgens mij was paracetamol ook net zo slecht als ibu, maar dat weet ik niet zeker meer.

Veel succes en beterschap.

Van mij een klein tipje geen advies geven over medicijnen als je het niet precies weet. Niet vervelend bedoeld maar dit is gewoon gevaarlijk. Ibuprofen/aleve(naproxen)/diclofenac komen allemaal uit dezelfde groep medicijnen nsaid's. Dus zijn allemaal net zo slecht of goed. Paracetamol is de meest onschuldige pijnstiller die er is. Als de huisarts een pijnstiller voorgeschreven heeft wie zijn wij op bokt om te zeggen dat je dit bij deze klachten niet moet gebruiken dat weet een arts echt veel beter.
Nsaid's zijn slecht voor je darmen als je een darmziekte hebt maar daar gaat de huisarts denk ik niet meteen vanuit.
Verder heeft de huisarts denk ik wel uitgelegd dat het handig is een spiegel van pijnstillers op te bouwen? Dus de diclofenac en paracetamol even op vaste tijden in nemen. En niet pas als de pijn al veel te hoog is dan duurt het zo lang voor het maar iets helpt.
Hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt. Bij mij was bij de nierbekkenontsteking ook niets in de urine te zien maar had ik wel hoge koorts. Die heb je geloof ik niet toch?

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 11:00

Ik heb inderdaad geen koorts, geen ontstekingswaarden in het bloed en geen bloed of dergelijke in de urine. Ik voel me buiten de pijn ook 'goed'.
Ik ga er inderdaad vanuit dat de pijnstiller die mijn huisarts mij voorschrijft in orde is. Ik heb er sowieso wee maag beschermers bij gekregen.
Ik vind het natuurlijk wel lief dat mensen bezorgd zijn en navragen kan nooit kwaad.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 10:03

Argh, frustratie :n
Logischerwijs is alles medisch gesloten vandaag, had gehoopt vandaag voor de echo te kunnen gaan. Meestal kun je bij het echo centrum vrij vlot terecht.
De pijn is nog steeds vreselijk zelf met diclofenac ;( Heb me ziek moeten melden want zitten is echt een big no go, lig al vanaf woensdag op de bank.
Bah :( Sorry, nu mag de klaag modus weer uit :o

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 10:31

Klaag maar lekker door _/-\o_ dat lucht op :D

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 10:36

Dat doet het inderdaad :o Had even een baal momentje, probeer er nu maar weer het beste van te maken. Heb me lekker met mijn pittenzak, poezen en een kop koffie onder mn dekentje op de bank genesteld :)
Lang leve bokt!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 10:49

Pfoeh, heftig hoor! Zit met vergelijkbare klachten maar niet helemaal. Bij mij ook gisteren naar HAP geweest, onderbuik echo en bloed was prima.. maar pijn blijft. Ik weet hoe vreselijk het is als ze niks kunnen vinden. :(:) Ik ga nu endometriose aankaarten in ieder geval omdat het wel bij mijn eierstokken vandaan komt :) Sterkte!!

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 10:56

Oeii, dat klinkt voor jou ook niet fijn StillAngel!! Hoop dat ze bij jou ook snel iets kunnen vinden, hamer jij ook maar op een verwijzing naar de gynaecoloog! Jij ook beterschap en sterkte!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 11:08

Wat balen dat alles zo lang moet duren als je zoveel klachten hebt! Dan is elke dag er 1 teveel.
Vanaf begin december liep ik met maagklachten, uiteindelijk toch maar eens naar de huisarts. Die vertrouwde het ook niet, eerst bloedonderzoek, daar bleek alles in orde op wat kleine ontstekingswaarden na. Toen verder voor andere onderzoeken, door naar het ziekenhuis, maagonderzoek gehad, blijkt dat ik een middenrifbreuk heb die al mijn klachten veroorzaakt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 11:11

TS ben je aan de pil?

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 11:15

Dat is ook schrikken Meggiemeg! Uiteindelijk wel goed kunnen genezen? Lijkt me ook eg pijnlijk!

Het is even flink tanden bijten, zelf praten geeft pijnprikkels aan mijn onderbuik, eigenlijk elk klein beetje druk :( Met als gevolg dat ik zo min mogelijk probeer te bewegen, wat ook weer niet goed is.

Ik slik al een jaartje of 2 de Diane 35 pil Lifaya

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 11:17

Nee het is nog niet genezen, afgelopen week zelfs 's nachts in het ziekenhuis gezeten na dat ik had overgegeven, er is toen een klein gedeelte van de maag door die breuk heen gegaan. Het schijnt dat veel mensen er last van hebben zonder het te weten. Er kan een operatie worden uitgevoerd die erg zwaar is maar de resultaten erg bedroevend waardoor ze deze liever niet doen. Gelukkig helpt mijn medicatie goed. 80% minder klachten.

Mag jij gewoon de Diane 35 blijven gebruiken? Bij mij hebben ze er op aangedrongen om daar van af te stappen vanwege een aantal sterfgevallen bij gebruiksters en de vele bijwerkingen. Ik ben overgestapt op een andere pil op aandringen van de apotheek en de huisarts, gebruikte deze al ruim 18 jaar.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 11:26

Veel sterkte. Ben benieuwd wat het is.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 11:31

He bah Meggiemeg, wat naar! Lijkt me ook best eng... Wat gek dat veel mensen e last van hebbe. Hoe kan zoiets ontstaan? Gelukkig helpt je medicatie!

Ik heb het gebruik van de pil al enkele keren, waaronder twee weken geleden nog, bij de huisarts aangekaart maar er word mij telkens op het hart gedrukt dat het in orde is. Volgens mijn ha is alleen de beginperiode gevaarlijk. Ik ben er nog niets altijd gerust op maar ze heeft me al een aantal keen gerustgesteld. Heb al eens geprobeerd over te stappen maar na 1 strip mycroginon zat ik alweer helemaal onder de acne en heeft het weer een half jaar met de diane geduurd voordat mijn huid weer rustig was.

Dankjewel Deugnietje!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 11:39

Dat is onbekend hoe die middenrif breuk ontstaat.

Een goede vervanger vooral als je huidproblemen hebt en daarom de diane 35 gebruikt (was voor mij ook de reden dat ik die pil toen kreeg voorgeschreven) is een Diane 2e generatie die een soortgelijke samenstelling heeft maar minder bijwerkingen. In Frankrijk is de pil zelfs verboden.
http://www.rtlnieuws.nl/editienl/geen-d ... at-dan-wel

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 11:42

Oke, en voelt het soms ook een beetje als weeën? Dus echt met golven? Bij de baarmoeder?

Ik heb overigens een middenrifbreuk en dit lijkt mij absoluut niet te vergelijken met een middenrifbreuk.
Door de pil kreeg ik op een gegeven moment krampen, stekende pijn en drukkend gevoel bij mijn baarmoeder. Eenmaal met de pil gestopt nergens meer last van

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 11:44

Ik weet het Meggiemeg, dat was ook mijn argument, maar ze verzekerde me dat ik me geen zorgen hoefde te maken.
Ik zal die diane 2 generatie eens ter sprake brengen!

Nee Lifaya, ik heb wel een soort van weëige pijn in mijn onderug, rond mijn stuitje maar niet bij mijn baarmoeder. Dat voelt echt als een stevige doffe pijn met gemene steken. En een soort druk.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 11:56

Het kan alsnog aan de pil liggen? Ik durf het echt niet te zeggen, maar ik had een jaar lang ontzettend last daarvan en toen ik eenmaal gestopt was met de pil nooit meer.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 11:57

Dat zou kunnen, ik kan het eens bij de ha neerleggen volgende keer. Helaas zal stoppen met de pil 't 'm niet gaan worden. Of die diane 2e generatie van Meggiemeg moet aanslaan. Welke klachten had jij Lifaya, als ik vragen mag? :o

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 11:59

Ik had echt een drukkende pijn in mijn onderbuik, rond baarmoeder die golvend terug kwam. Niet 24/7 ,aar dan opeens was het er.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 12:12

Ik vind dit,net als sommige al zeggen, verdacht veel lijken op een Nierbekken ontsteking of ontsteking van de bijnieren. Veel succes verder en Beterschap,ik hoop dat je snel v.d. pijn verlost bent.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 12:22

Volgens mij zijn er veel oorzaken mogelijk en is er vanachter de pc door leken niets zinnigs over te zeggen.

Veel beterschap, ts. Hopenlijk levert onderzoek snel duidelijkheid en een oplossing op.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 12:33

Nee Lifaya, het is echt een doffe stekende pijn die al 3 weken 24/7 aanhoud en langzaamaan steeds erger word.

Maar als het een ontsteking is moet ik dan geen afwijkende bloedwaardes of koorts hebben?
Dankjewel voor het meedenken hoor!!

Snap ik Boras, zoals ik al eerder zei bokt is geen dokter. Maar het is wel fijn om suggesties te krijgen. Vooral omdat ik bij 4 huisartsen was geweest die allemaal hun schouder ophaalden.
Gelukkig snapte mijn eigen huisarts de ernst en heb ik nu een verwijzing :)

Bedankt voor het meedenken en medeleven :o