Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
En mensen snappen het niet als je het uit probeert te leggen ... soms lijken ze zelfs een beetje verontwaardigd dat ík over buikvet durf te praten "want jij bent toch helemaal niet dik?!"
Daarnaast houd je het denk ik ook niet vol om continu een streng dieet te volgen met een maximum aan koolhydraten, eiwitten, onverzadigde vetten etc. 

Janneke2 schreef:Voor topspoters kan dit idd zin hebben, voor de rest van de mensheid geldt dat er doorgaans glycogeen genoeg is (endat het qua gezondheid belangrijk is om je alvleesklier te trainen om het spul te gebruiken).
_Marinke_ schreef:Dat snap ik heel goed, alleen schaal ik dat dan in onder de noemer; 'beweging'
Sporten vind ik echt iets met als doel om bv. af te vallen of juist spieren op te bouwen e.d.
De rest, wat je aan beweging dus nodig hebt om het bij te houden, valt bij mij niet zo zeer onder het kopje 'sporten'.
Toen ik nog op de middelbare school zat fietste ik elke dag 30km, dat viel voor mij ook niet onder de noemer; sporten. Terwijl anderen dat wellicht wel zouden doen.
Gewoon kijken naar het totaalplaatje en je niet zo vastpinnen op één ding (of het nu BMI of middelomtrek is) _Marinke_ schreef:Om NU het te veel aan vet (imo) weg te krijgen moet er inderdaad wel wat gebeuren, dat snap ik ook wel. Dat daarvoor NU wat meer inzet nodig is snap ik ook. Maar het gaat me niet alleen om NU en wil voor NU ook echt wel extra inzetten. Maar wil dan straks ook gewoon dan zo blijven, alleen weet van mezelf dat ik het niet jaar in en jaar uit vol ga houden om 4 a 5x per week fanatiek te sporten bv.
Ben dus echt opzoek naar een oplossing voor lange tijd, wat prima vol te houden is. Wat netjes en gezond is, zonder extreme vormen aan te nemen zeg maar.
Mijn moeder heeft overigens het zelfde probleem, bij haar gaat al het vet ook rondom de buik zitten. Zij heeft het alleen een heel tikkeltje erger dan mij () en ze was vroeger ook altijd super slank en tenger. Ben echt bang dat ik er over 20 jaar net zo uit ga zien, daarom wellicht ook de drang naar de lange termijn oplossing. Ben bang dat als ik zo door blijf gaan het op den duur net zo erg word.
Alles aan mij is wat groter...
bakkabouter schreef:*steekt hand op*
Tijdens mijn zwangerschap ben ik behoorlijk veel bijgekomen, en er zitten nog een paar kilo's aan helaas. Ik doe nu behoorlijk wat moeite om die eraf te krijgen, maar kan ook niet altijd op begrip rekenen. Ondanks de extra kilo's heb ik namelijk nog steeds een prima gezond gewicht. Ik krijg een hoop bijna lacherige reacties dat ik moet stoppen met moeite doen, want het lukt toch niet, en zij kunnen het weten. Daarbij heb ik niet te klagen, want ik zie er best nog acceptabel uit, en als ik dat vervolgens niet bevestig zijn er mensen die zich beledigd voelen, want daarmee zou ik kunnen suggereren dat ik misschien mogelijks eventueel vind dat zij er niet acceptabel uitzien.
Ik ben al een tijdje "een beetje aan het opletten", maar dat is niet voldoende gebleken. Nu ben ik dus calorieën aan het tellen in combi met rustig bewegen (wandelen en hometrainer, meer durf/mag ik voorlopig niet ivm buikspieren en bekken die ernstig om zeep waren). Het getalletje gaat héél langzaam naar beneden, maar ik merk dat ik toch terug iets strakker in mijn vel begin te zitten
Greetje63 schreef:(...)Maar je glycogeenvoorraad in je spieren is maar voldoende voor pakweg 1 1/2 uur intensief sporten. Een beetje recreatieve sporter als ik heeft daar al mee van doen. Een halve marathon red ik net zonder aanvulling maar als je alleen al kijkt hoeveel recreatieve marathon lopers er zijn. zo hetzelfde bij wielrenners.
Citaat:En wat bedoel je met je alvleesklier trainen? (...) Maar het verhaal dat je glycogeen voorraad voldoende is als je geen topsporter bent slaat natuurlijk nergens op.
secricible schreef:Te dik wordt je van meer eten dan je gebruikt. Niet van khd, vet of eiwit op zichzelf
_Karlijn schreef:secricible schreef:Te dik wordt je van meer eten dan je gebruikt. Niet van khd, vet of eiwit op zichzelf
Dit lees/hoor ik wel vaker, maar ik begrijp het niet zo goed. Ik wil afvallen, probeer onder de 1500 calorieën te blijven qua voeding met een goede verhouding vetten/eiwitten/koolhydraten (even de discussie over koolhydraten buiten kijf gelaten), maar dan moet ik dus meer dan 1500 calorieën verbruiken per dag? Dan zou je toch dagelijks uren intensief moeten sporten? Of vat ik het verkeerd op?
bij de meeste personen heeft het lichaam in rust al 2000 kc nodig om het lichaam te laten functioneren....
als je een laag bmr (basaalmetabolisme) hebt kun je idd bij die calorieën komen, maar als je een hogere hebt zul je aankomen als je zo weinig eet, of iig niet afvallen... Als die app een nog lager getal geef heb je wel echt een bizar laag bmr.
_Karlijn schreef:Spiermassa en vetmassa worden volgende week ever gemeten bij de sportschool, zal eens navragen of zij ook verstand hebben van calorie-inname.
Maar 2000 calorieën is dus normaal, moet je dan 2000 calorieën verbanden per dag om af te vallen..?
maar het kan dat het bij jou lager is. Maar lager dan 1500 is wel echt laag. Maar het kan hoor! Bij mensen met overgewicht komt dit vaker voor.
) dan val je wel af, maar erg ongezond. verootjoo schreef:_Karlijn schreef:Spiermassa en vetmassa worden volgende week ever gemeten bij de sportschool, zal eens navragen of zij ook verstand hebben van calorie-inname.
Maar 2000 calorieën is dus normaal, moet je dan 2000 calorieën verbanden per dag om af te vallen..?
2000 calorieën is gemiddeld. Die verbrand je dus in rust, wanneer je niks doet. Dat heeft je lichaam nodig om te kunnen functioneren, je organen e.d.![]()
Oh my, ik voel me wel een beetje dom nu
Dat was me dus helemaal niet duidelijk.