Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
en het moet een 'goeie' zijn. Ga toch nog even hier ook naar kijken
Anoniem schreef:@sannens: hoeveel ik eet, soms genoeg (denk ik) en soms te weinig. Simpel weg omdat ik 'vergeet' te eten. Heb het wel eens bijgehouden en kwam dan rond de 1200 uit per dag.. veel te weinig! Lijkt ook wel alsof ik minder eet dan eerst.. Had 'vroeger' veel meer naar mijn idee, nu een stuk minder. Denk dat het ergens ook geldissue is
Daar zou iedereen van plat gaan! Anoniem schreef:@ blijheid: momenteel is het lastig om mijn schema aan te passen, maar ik probeer hier en daar inderdaad te kijken waar ik minder kan doen. Ik vind het alleen lastig om op tijd mijn grenzen aan te geven, zeker omdat ik dan andere mensen misschien teleurstel wat ik niet zou willen.
Goof schreef:Anoniem schreef:Doordeweeks ben ik dagelijks van 8 tot 5 aan het werk/stage (wat erg veel van mij vergt) en ga ik daarna naar het paard. Dat betekend dat ik rond 8 in de avond thuis ben en dan nog de huishoudelijke klussen moet doen (woon op mijzelf) en eten moet maken voor de volgende dag. Eer ik tijd voor mij zelf heb is het alweer 9 uur in de avond minstens en ben ik helemaal op...
Als ik dit patroon zou leven zou ik ook helemaal kapot zijn, van 8 tot 8 is 12 uur lang bezig zijn en dan dus nog je huishouden doen en koken. Ik moet er niet aan denken.
Doe je niet simpelweg teveel? Kun je niet ergens op minderen? Even een pauze nemen, bijslapen en bijkomen en energie opdoen? Om de dag naar je paard?
Het is dus niet 'logisch' dat ze deze klachten heeft.
helaas is dat voor nu niet een optie (minderen qua werk)
Daar heb ik veel aan! Samantha_01 schreef:mmmm, weet je waar het mij heel erg aan doet denken? Hyperventilatie. Dat hoeft echt niet te komen door stress, maar zoals je al zegt, je hebt astma, dus mogelijk adem je daardoor verkeerd en is je bloed zuurstof/koolstofdioxide verhouding niet optimaal.
Dat kan vage klachten geven, veel van wat je noemt herken ik (ervaring), maar goed, ik ben geen arts dus ik ga niet zeggen dat jij hetzelfde hebt.
Maar is er al eens naar gekeken? In ieder geval kan je zelf al voelen of je buikademhaling hebt of niet