"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:40

Groen wit is idd microgynon, die zou volgens het artikel de minste klachten geven. Dat is de pil die ik ook slik idd. Ben heel benieuwd wat je nu slikt.
Ik lees overal als hormoonloos alternatief de koperspiraal. Kan iemand daar meer over vertellen?
Laatst bijgewerkt door secricible op 24-04-15 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:42

ik lees ook mee. herken mezelf er echt in dat geen zin heb waarschijnlijk door de pil. slik hem nu bijna 10 jaar maar ben ermee begonnen omdat altijd zo ziek werd als menstruatie had. Ben toen langs huisarts in opleiding gegaan want mijn eigen was met vakantie en die beweerde glashard dat het niet door de pil kwam...

denk dat binnenkort maar weer eens een afspraak maak.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:42

Ik heb de pil altijd als prettig ervaren.
Ik ben na jaren bewust gestopt vanwege gezondheidsrisico's.
De hormonale schommelingen in de cyclus gingen ik na het stoppen pas opmerken, daarvoor nooit klachten. Ene kant jammer, maar ik vond het "clean" zijn fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:48

secricible schreef:
Groen wit is idd microgynon, die zou volgens het artikel de minste klachten geven. Dat is de pil die ik ook slik idd. Ben heel benieuwd wat je nu slikt.
Ik lees overal als hormoonloos alternatief de koperspiraal. Kan iemand daar meer over vertellen?

Nope, was ethinylestradiol / levonorgestrel, kom er net achter na even googelen.
De andere weet ik nog niet, ik ga zo het doosje opzoeken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:49

amoj schreef:
secricible schreef:

Nope, was ethinylestradiol / levonorgestrel, kom er net achter na even googelen.
De andere weet ik nog niet, ik ga zo het doosje opzoeken.

Dat is de werkzame stof idd :) ben benieuwd naar die andere.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:50

verlaagd libido kan met vele dingen te maken hebben..

vergeet ook niet dat het pilgebruik evenredig is gestegen met vrouwen die carriere wilden gaan maken (dus familie werd gepland). de vrouw werd dus vele malen drukker dan het huishouden doen en de dag in kindertaal praten tot manlief thuiskwam (geloof mij, dan wil je wel wat genegenheid.. er is weinig 'volwassen' contact dan)..

vele dingen zijn een direct effect van het feminisme. vroeger had de vrouw ook heus wel minder zin als de man, maar werd het huwelijk gewoon 'genuttigd'.

het verschil in 'libido' tussen de man en de vrouw staat helemaal los van de pil zelf overigens.
dat heeft te maken met hoe iemand de opgewondenheid van het lichaam vertaald..
mannen die een beginnende erectie krijgen vertalen dit onbewust naar zin in seks hebben, of lust.
vrouwen echter, hebben naast de opgewondenheid (die wel degelijk optreed in redelijk gelijke omstandigheden en even vaak als mannen) ook een bepaalde sfeer nodig die prikkelt.. mannen hebben dus niet 'meer zin in seks' dan vrouwen, vrouwen hebben meer nodig om de vertaalslag van lichaam naar geest te maken. oftewel inderdaad mannen denken met hun **** haha

ik zou het wel interessant vinden als men er wetenschappelijk onderzoek naar zou doen.. of de pil inderdaad invloed heeft in negatieve zin.. of dat het stoppen van hormonen een mentale 'bevrijding' is van een dagelijkse handeling (als ik m niet inneem dan...)

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:54

Ik ben nu bijna een jaar gestopt met de pil omdat ik elke keer zo moe was en continu last had van huilbuien als ik veel stress en drukte had. Daarnaast is mijn libido een stuk lager geworden door de pil. Ik heb hem 7 jaar geslikt. Nu zonder de pil ben ik veel stabieler in mijn humeur en reageer ik niet meer snel fel. Van bijna elke dag een huilbui in tijden van wat slaaptekort en stress na hoogstens een huilbui in extreme situaties. En ik heb mijn oude libido terug, heerlijk! Ik ga echt NOOIT meer de pil slikken.

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:56

Dit artikel is voor mij de laatste druppel.. Ik ga ook de proef op de som nemen en in ieder geval tijdelijk stoppen met de pil. Ik ben benieuwd of dit mijn libido weer terugbrengt..

Ik had ook die pil in het groen witte doosje.. Een aantal jaar geleden kreeg ik ineens een ander doosje omdat de apotheek van leverancier gewisseld was?! Heb alles vergeleken en de dosering en werkende ingrediënten zouden hetzelfde zijn.. Nu ik eraan terugdenk is dit wel precies de periode geweest waarin ik ineens een stuk minder drang naar seks kreeg..

Bedankt voor het delen! We gaan zien of het op mij ook invloed heeft haha ;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:58

QueLee schreef:
Dit artikel is voor mij de laatste druppel.. Ik ga ook de proef op de som nemen en in ieder geval tijdelijk stoppen met de pil. Ik ben benieuwd of dit mijn libido weer terugbrengt..

Ik had ook die pil in het groen witte doosje.. Een aantal jaar geleden kreeg ik ineens een ander doosje omdat de apotheek van leverancier gewisseld was?! Heb alles vergeleken en de dosering en werkende ingrediënten zouden hetzelfde zijn.. Nu ik eraan terugdenk is dit wel precies de periode geweest waarin ik ineens een stuk minder drang naar seks kreeg..

Bedankt voor het delen! We gaan zien of het op mij ook invloed heeft haha ;)

Die wijziging heb ik geweigerd. Ik moet dat ding zelf betalen en dan gaat de apotheek bedenken wat i wil? Dikke doei.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:58

Dat ken ik inderdaad QueLee! De mijne is ook overgegaan op een andere leverancier maar het was volgens mij wel degelijk een andere pil.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:01

Jibbel schreef:
Hier komt de pil er ook niet meer in..heb hem 10 jaar geslikt en ben nu flink aan het ontpillen. Behalve het libidoverhaal lag mijn hormoonhuishouding flink overhoop. Ik maak gevoelsmatig nu nog een x de puberteit door, vanwege puistjes etc. Verder was ik behoorlijk neerslachtig/depressief en sinds ik hem niet meer slik is die grote donderwolk ook verdwenen. En ik heb weer bergen energie, iets wat ik ook al tijden niet meer gehad heb.

Je zet mij hiermee echt aan het denken zelf zit ik al 11 jaar aan de pil en ook depressieve stemmingen waar ik nu eindelijk hulp voor krijg.
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 24-04-15 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:02

Het zou me niets verbazen....

Ik slikte vroeger ook de microgynon: ik heb jarenlang depressieve gevoelens gehad zonder besef waar die vandaan kwamen, huilbuien die uit het niets kwamen et cetera. Alle bijwerkingen die er te bedenken zijn had ik....

Vervolgens ben ik vorig jaar overgestapt op een andere pil, de Yaz. Ik voel me als een zonnetje, echt heer-lijk wat een verschil. Deze pil is veel minder sterk (ja, wel even veilig) en bevalt me ongelooflijk goed. Nadeel is wel dat ik deze niet drie maanden door kan slikken, wat ik me de vorige soms wel deed. Maar dat is geen probleem.

Nee echt een aanrader voor wie eerst nog een andere pil wil proberen, voordat er spiraaltjes en ringen geplaatst worden.... ;) (Wordt overigens niet vergoed vanuit het basispakket)
Laatst bijgewerkt door JuliaMaria op 24-04-15 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:02

Zie je hoe je belazerd wordt hè... Gatver!
En idd in eerste instantie wilde ze mij een pil van 20,- voor 6 maanden meegeven terwijl die andere 10,- voor 6 maanden was.. Toen heb ik wel even aan de bel getrokken dat ik echt niet van plan was ineens 10,- meer te betalen omdat hun een andere leverancier gekozen hadden.. Koekoek 8)7

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:11

Ik zie de apotheek als een winkel, er zijn er veel van.
Hebben ze niet wat ik wil, dan ga ik naar een andere.
Als ik dat vertel, dan is er vaak opeens meer mogelijk.
Ook als de reden van het andere soort medicijn bij de verzekeraar zou liggen. Zogenaamd.
In principe heb je vrije keuze van apotheek. Niet van medicatie. Maar ik merk regelmatig dat er best veel mogelijk is.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:13

Ik heb nog niet alle berichten gelezen maar wil toch al even reageren.

Ook ik heb flinke last van de neveneffecten van de pil gehad in de afgelopen 22-23 jaar. Op mijn 15e begonnen met de Diana 35 en op mijn 19e/20e overgestapt op een andere pil i.v.m. migraine-aanvallen door de Diana. In de loop van de jaren werden mijn klachten steeds erger. De echte migraine is nooit meer terug gekomen maar ik kreeg wel steeds meer en langer last van buikkrampen, rugkrampen, hoofdpijn en algehele ellendigheid en een waardeloos humeur tijdens de stopweken en een verlaagd libido. Ik leefde met gemak 5-6 dagen op Ibuprofen (min. 400 mg pillen). Op mijn 29e mijn vriend (nu hubby) voor het blok gezet: Ik stop met de pil, als jij geen kinderen wilt dan zorg jij maar voor condooms.
Nou ja... hij wilde best wel kinderen dus met driekwart jaar was ik zwanger maar ik merkte gelijk al na 1 maand een verschil in alles.
Na de geboorte van onze dochter ben ik toch weer begonnen met een pil maar wel met de eis (aan mijn gyneacoloog) dat het de allerlichtste was die er bestond. Helaas kwamen alle klachten dubbel weer terug -O-
Na 1,5 jaar en een echt zwaar waardeloze stopweek (3 dagen met krampen op de bank liggen ondanks de Ibuprofen) riep mijn hubby "Stop toch in hemelsnaam met die pil!" En gelijk merkte ik weer binnen 1-2 maand een verschil.
Na 1,5 jaar was ik weer zwanger geworden en na de bevalling van mijn zoon heb ik (ondanks aandringen van de gyneacoloog) alle vorm van vrouwelijke anticonceptie geweigerd.
Mijn man en ik gebruiken alleen nog condooms en dat bevalt uitstekend.

Zo en nu even verder lezen :+

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:14

Ow help, ik heb er Al langer over na gedacht waarom ik als ik maar een beetje moe ben wil slapen en geen zin heb aan mijn vriend.. sinds ik die pil neem nu acht maanden. Heb ik een wisselend karakter, reageer oppervlakkig en helemaal geen zin aan mijn vriend en druk hem het liefste weg. Of ik ben zo verdrietig dat ik mijn vriend blijf vasthouden en dat ik huilen moet.

De eerste keer dat ik de pil nam was ik 17, ik was ziek, buikpijn en overgeven, moe, ik ben ook vrij direct er mee opgehouden..

Weer begonnen toen ik 22 was, ben nu 23. Mijn lichaam heeft het direct geaccepteerd, ook mijn vrouwenarts vraagt me regelmatig of ik veranderingen merk en of die pil me nog bevalt. Ook in de bijsluiter staan de bijwerkingen vermeld.
Maar nu ik zo dit artikel lees en terug denk.. moet ik toch zeggen dat er teveel veranderd is.. en dat niet positief..
Heb binnenkort weer een afspraak en zal er maar naar vragen.

Stoppen met de pil wil ik nu niet, al voel ik me veel beter in de week dat ik geen pil neem..
Zonder pil voel ik precies wanneer ik ongesteld wordt, dat is het gevoel als `KNAK` in mijn lichaam en dan mag ik wel rennen.
Nu met de pil weet ik dat ik als ik er vrijdag de laatste pil neem dat ik maandagochtend ongesteld wordt maar ik merk er helemaal niks van.

Zonder pil wordt ik heel erg knuffelig en met pil reageer ik koud....
Ik moet maar me mijn vrouwenarts praten..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:15

Zeer herkenbaar. Maar ik ervaar het niet als negatief. Er zitten voor mij ook veel positieve dingen aan de pil zoals een mooiere gavere huid en mooi haar. Zonder pil zit ik onder de puistjes met een vette huid en vet slap haar. Libido inderdaad onherkenbaar hoog zonder pil. Maar ik blijf de pil toch slikken, ik vind het makkelijk en het heeft voor mij veel voordelen. Ik voel me er prettig bij. :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:18

Ik heb deze week ook al meerdere keren overwogen om met de pil te stoppen.

Lang verhaal in het kort: te lang doorgeslikt, stress erbij, doorbraakbloeding, toch maar stopweek ingelast en sinds zondagavond verschrikkelijk ziek. Loop krom van de buikpijn, scheef van de rugpijn. Kan niet eten want dan voelt het niet goed, met niet eten voelt het ook niet goed. Pijnstillers werken amper en slapen gaat slecht door de pijn. Vroeger had ik nooit last van mijn menstruatie. Deze keer is echt hels. De vorige keer ook, toen ben ik ook erg ziek ervan geweest.

Maarja, wat dan. Een spiraaltje wil (durf) ik niet en dat gehannes met condooms etc... Pleister klinkt me goed in de oren, daar ga ik eens naar Googlen.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:22

Spiraaltje (mirena) was ik ook niet over te spreken. Sinds een paar dagen na het laten verwijderen van dat ding is mijn libido ook ineens x100 de lucht ingeschoten.

Vroeg begonnen met de pil dus ook wat dat betreft "geen" ervaring met hoe me libido daardoor veranderd is. Wel merkte ik dat hoe langer ik m slikte hoe vervelender ik werd. De standaard klachten/bijwerkingen, zat slecht in mn vel dus een paar jaar terug gestopt voor 3 maanden.
Voelde me geweldig na die paar maanden maar daarna weer begonnen ivm leren kennen vriend. Maar ook toen ging het langszaam weer van kwaad tot erger. Onstabiel en met vlagen bijna ontoerekeningsvatbaar :') en ook weer minder zin in seks.

Uiteindelijk een tijdje een spiraaltje gehad maar daar leek het bijna nog erger van te worden. Zoals ik hierboven al aangaf is mn libido een paar dagen daarna ineens gigantisch de lucht ingeschoten. Heb nog bijna nooit zoveel zin gehad in seks :')

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:22

flettie schreef:
ik kreeg wel steeds meer en langer last van buikkrampen, rugkrampen, hoofdpijn en algehele ellendigheid en een waardeloos humeur tijdens de stopweken en een verlaagd libido. Ik leefde met gemak 5-6 dagen op Ibuprofen (min. 400 mg pillen).

Dit is precies hoe ik me voel!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 20:24

Uitgebreid reageren gaat nu even niet maar ik ben al twee jaar zeeeer tevreden met mijn koperspiraaltje. Dat heeft me één keer 25 euro gekosy maar nu ben ik er wel voor 5 jaar vanaf. Dat heb ik er wel voor over.

Let op dus, ik heb koper. Geen hormonen meer.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:26

Ik ben toevallig 2 dagen geleden gestopt met de pil. Ik heb nu geen relatie en vroeg me af waarom ik dat ding nog nam.
Ik slik al bijna 14 jaar dezelfde pil, tussendoor 1,5 jaar de prikpil gehad. Het enige verschil dat ik merkte was dat ik met pil 5 kg zwaarder weeg en mijn libido met pil echt lager ligt. Ik heb liever de prikpil, maar aangezien ze daarvoor waarschuwen als he nog kinderen wil, ben ik daar snel mee gestopt.
Wanneer merkten jullie de eerste verschillen na het stoppen?

Blacky94

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:27

Met de pil ong 1,5-2 maanden had ik het idee :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:29

Ik heb een hele lichte driefasen pil. Ik slik hem vanaf mijn 14e, omdat ik verga van de pijn als ik ongesteld word. Kon er vroeger niet stil van zitten op school. Eigenlijk ben ik er heel tevreden over. Ben wel eens een maand gestopt, maar meteen pijn als ik ongesteld werd.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:32

Magrathea, als nadelen van het spiraaltje wordt de pijn bij het inbrengen, heviger en langer maandelijks bloedverlies, tussentijds bloedverlies en toename van pijnklachten.
Hoe ervaar jij dat?