Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Poiuytrewq schreef:Hebben jullie niet liever een gezond gebit dan?
Als je je tanden poetst nog voor het douchen en klaarmaken smaakt die sinaasappel al minder vies.
dus gewoon saai brood met kaas en kop thee zonder suiker, waardoor ik prima een half uur later veilig kan tandenpoetsen 
. Poiuytrewq schreef:Hebben jullie niet liever een gezond gebit dan?
Als je je tanden poetst nog voor het douchen en klaarmaken smaakt die sinaasappel al minder vies.
Ik douche altijd 's avonds, lekker fris naar bed. In de loop van de dag word je toch vies/bezweet, dan vind ik 's ochtends douchen zo zinloos. Tanden poetsen doe ik dus ook na het ontbijt. Anders wordt het weer 'vies' van het ontbijt en ik neem ook meestal fruit bij het ontbijt en dat is zo vies na tandenpoetsen.
Poiuytrewq schreef:Ik poets al mn hele leven na het ontbijt en mn tanden zijn prima gezond hoor. Nog nooit een gaatje gehad, tanden zijn gewoon wit en krijg altijd wel complimenten van tandarts dat ik zon goed gebit heb...Hebben jullie niet liever een gezond gebit dan?

heb na t poetsen niet eens meer zin in eten. Wel heel handig tegen het snaaien savonds (of smiddags)
saskiakefie schreef:Erna... Ervoor is zelfs slecht moet je volgens mij minimaal een half uur wachten voordat je eet.
je moet een half uur wachten met poetsen na het eten. Omdat van eten je glazuur even zacht wordt en dan poets je het kapot. Als je ervoor poetst heb je daar geen last van.
Maar dat doe ik toch sowieso niet. Sleeper schreef:beide, bij het opstaan en na het ontbijtGewoon omdat het lekker fris is als je opstaat en na het eten omdat.... euh het ook weer lekker fris is. Na het eten ga je je dag beginnen dus kans op geur uit je mond door het eten
moonsparkle schreef:Het beste is om te poetsen ongeveer een half uur na het eten. Als je het voor het eten/drinken doet poets je als t ware ook een beschermend laagje van je tanden, als je gelijk daarna iets met zuren of suikers eet beschadigt het sneller je tanden. Als je gelijk na het eten poetst poets je het zuur en suiker en weer in.
Zo lang blijft die tandpastasmaak ook niet hangen, dus geen ramp. En het is een stuk beter voor je tanden. oomens schreef:Sleeper schreef:beide, bij het opstaan en na het ontbijtGewoon omdat het lekker fris is als je opstaat en na het eten omdat.... euh het ook weer lekker fris is. Na het eten ga je je dag beginnen dus kans op geur uit je mond door het eten
Als er iets niet lekker fris is, is het koffie drinken net nadat je je tanden gepoetst hebt. Sowieso niet voor het ontbijt poetsen dus.
Voor degenen die zeggen dat je minimaal een half uur moet wachten na een maaltijd voordat je poetst: staan jullie daarvoor ook echt een half uur eerder op?
xSwanHeart schreef:Zo lang blijft die tandpastasmaak ook niet hangen, dus geen ramp.
Poiuytrewq schreef:Hebben jullie niet liever een gezond gebit dan?

oomens schreef:xSwanHeart schreef:Zo lang blijft die tandpastasmaak ook niet hangen, dus geen ramp.
Nee het verpest hooguit je halve ontbijt. De laatste paar slokken en sneeën zijn prima te doen. Ohja, jus d'orange is helemaal zonde om te drinken na het poetsen. Dat smaakt zo mogelijk nog smeriger met tandpasta dan koffie.