zo verschrikkelijk moe

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 20:22

Goof schreef:
Ik kan me zomaar voorstellen dat nu pas alles eruit komt. Je hebt je jaren ingezet voor een ander, dat sloopt wel.

Ik weet niet of je werkt of iets, maar ik zou lekker een paar dagen alles afzeggen en alles bijslapen.
Doe boodschappen en doe verder helemaal niets, kennelijk heb je het nodig.

Heb een eigen bedrijf , na de mei vakantie gaan we foto's maken voor Funda dus ik wil alles netjes hebben.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 20:27

kohtje schreef:
Goof schreef:
Ik kan me zomaar voorstellen dat nu pas alles eruit komt. Je hebt je jaren ingezet voor een ander, dat sloopt wel.

Ik weet niet of je werkt of iets, maar ik zou lekker een paar dagen alles afzeggen en alles bijslapen.
Doe boodschappen en doe verder helemaal niets, kennelijk heb je het nodig.

Heb een eigen bedrijf , na de mei vakantie gaan we foto's maken voor Funda dus ik wil alles netjes hebben.

Huur mensen in om de boel te poetsen en de tuin te doen, je legt jezelf op dit moment te veel druk op. Heb je de mogelijkheid ga dan een weekje weg naar de zon, desnoods of juist alleen en geef even toe aan je vermoeidheid. Stop met willen en begin met voor jezelf zorgen. Je hebt een eigen bedrijf, jaren voor je moeder gezorgd en nu ben je gewoon totaal op. Kan me er wel iets bij voorstellen, zolang je moeder je hulp nodig was dan doe je het gewoon, punt uit en ga je gewoon door, ik heb ook in die situatie gezeten maar dat was acht maanden. En daar heb ik al veel tijd voor nodig gehad om het lichamelijk en vooral geestelijk te verwerken. Dus trap op de rem, echt, werken laat je een ander maar doen maar zorg voor jezelf, sterkte.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 20:27

kohtje schreef:
Op 40 plus nog Pfeiffer?
Mijn moeder is 2 maanden geleden overleden. Ik heb jaren voor haar gezorgd en de laatste maanden naast haar geslapen.
Dus dat ik toen moe was vond ik normaal.
Daarna heb ik echt ook wel een paar goede weken gehad maar nu weer terug naar af.

Ik snoep eigenlijk niet .

Twee jaar geleden ook helemaal lek geprikt omdat ik zo moe was maar niets gevonden.

allereerst nog gecondoleerd..

ik denk persoonlijk dat je te maken hebt met het wel bekende zwarte gat..
de tijd voor haar sterven was je druk met haar, met de verzorging met het naderende afscheid.
de eerste tijd na het overlijden is druk, alles moet geregeld worden, kaartjes versturen, met iedereen praten, de begravenis, de woning, alle administratie, alle bedrijven afbellen, weer kaartjes sturen.

en nu? nu is er even niets, je hebt die verantwoordelijkheden niet meer, de drukte van de mensen erom heen valt allemaal weg..

maar in hoeverre heb je zelf al echt kunnen rouwen?
of het je het rouwen uitgesteld tot alle pijn minder scherp was?

het is nu tijd om voor jezelf te zorgen, maar daar moet je je wel toe zetten.

naar de huisarts gaan en ook bloed laten prikken voor de zekerheid.
maar ook zeker hulp zoeken voor het mentale gedeelte, zodat je mentaal ook weer rust vind.

ik denk dat je het zowel fysiek als mentaal gewoon even niet meer trekt allemaal, hierdoor loopt ook je weerstand verder achteruit.. dus als je niet een beetje op jezelf let nu, ben je straks vatbaar voor allerlei banketstaaf dingen (spreek uit ervaring.. had nooit ontstekingen en afgelopen jaar blaas, keel en longontsteking.. allemaal nog nooit eerder gehad).

neem de tijd om te rouwen en eventueel boos te worden op de wereld (een keer goed schreeuwen op een verlaten plek, lucht enorm op :j) en neem je rust. waarschijnlijk loopt je jezelf momenteel voorbij zonder dat je eigenlijk wat doet (tegenstrijdig, maar het kan)

kohtje

Re: zo verschrikkelijk moe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 08:13

In overleg met de huisarts ga ik vast beginnen met vitamine D slikken.
Ik ga ook proberen rustiger aan te doen wat betreft uitjes. Wordt nu veel uitgenodigd en ga overal heen.
De afgelopen 3 jaar kon ik alleen op vrijdag avond wat voor mezelf doen en het laatste jaar eigenlijk niet meer vrij geweest.
Daarbij heb ik heel veel binnen gezeten zowel in het ziekenhuis als in huis. Veel gevochten om mijn moeder thuis te krijgen (we woonde samen) .
Nu moet ik weer ritme krijgen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:17

Hou wel in de gaten of de uitjes de juiste dingen zijn om af te zeggen.... Meer tijd voor jezelf klinkt heel erg als een goed plan, maar als dat betekend dat je de dingen die je energie geven gaat afzeggen en alleen de dingen nog doet die je moet doen (en dus energie kosten) help je jezelf alleen maar verder naar beneden.

Maak voor jezelf op dit moment even de balans op, wat kost energie en wat geeft energie. Schrap wat van de eerste dingen en voeg wat van de laatste dingen toe.

In elk geval veel sterkte.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 09:32

Ik wil het terug draaien naar 2 uitjes per week en niet meer elke dag wat. Vind het namelijk ook fijn om even alleen wat te doen met de honden.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 12:05

Heb je je al laten testen op vit D?En wat ga je slikken?

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 12:11

Gecondoleerd. En daar heb je eigenlijk al ook de bron van je moeheid. Jaren voor je moeder gezorgd en de afgelopen maanden zeer intensief. Je bent helemaal op van de zorg en daarnaast het verwerken van haar overlijden.
Nu ben jij aan de beurt, Neem de tijd voor jezelf, en zeg heel vaak NEE. Ik lees dat je ook je huis gaat verkopen en wilt verhuizen, doe dit alles stap voor stap en rustig aan Ook verhuizen kost heel veel energie.
Kijk waar jij nu ondersteuning kunt krijgen van mensen om je heen, al is het maar een kop koffie voor je zetten of een pan soep.
Ik wil je veel sterkte en wijsheid wensen en hopelijk knap je beetje bij beetje weer op. :(:)