Daar lig je dan met je been in 2 stukken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:44

Jeetje wat een rottige domme pech zeg, daar ben je mooi klaar mee. En prut dat ze niet goed met je diabetes omgegaan zijn, dat kan ernstige gevolgen hebben.
Hopelijk mag je nu snel naar huis en krijg je alles ook weer snel onder controle, want dit wordt wel een tijdje je héél rustig houden...
Heel veel sterkte en beterschap!

suikermeisje

Re: Daar lig je dan met je been in 2 stukken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 09:45

minimale kans dat ik naar huis mag en kan vandaag

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:47

Ik zag de titel en dacht al dat het om jou ging, Suikermeisje!
Ik hoop tenminste dat er niet nog een serie bokkers is die in aanmerking komt...

Je bent wel heel ongelukkig terecht gekomen! Twee breuken tegelijk, daar zal je wel even zoet mee zijn. Veel beterschap!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:49

Jij bent dus dat type patiënt waardoor verpleging een hekel krijgt aan hun job.
Ze geven je pijn medicatie die je mag krijgen naar je gewicht, dat dat niet genoeg is om de pijn te stillen kunnen zij weinig aan doen. Ze kunnen je ook niet vergiftigen. Idd, in het vervolg zelf die operatie maar even doen dan zal het vast allemaal goed gebeuren.
En dat je niet slaapt van de pijn is geen uitvlucht om je zo te gedragen.

Ik wil je niet ontmoedigen maar mijn broer heeft met een gelijkaardige breuk (alleen konden ze bij hem de wonde niet 100% sluiten door de zwelling) ruim een week in het ziekenhuis gelegen voor hij naar huis mocht. De pijn werd bij hem na één dag wel een stuk beter.

Sterkte er mee.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:51

Beterschap. Weet uit ervaring dat je hier een hele tijd zoet mee bent. Vriendin heeft een soortgelijke breuk gehad.

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:51

oh wat naar dat je zo terrecht bent gekomen! jammer dat ze in het ziekenhuis zo weinig op je suiker letten!

Ik wens je heel veel beterschap dat je maar snel weer naar huis mag!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:56

Ayasha schreef:
Ze geven je pijn medicatie die je mag krijgen naar je gewicht, dat dat niet genoeg is om de pijn te stillen kunnen zij weinig aan doen. Ze kunnen je ook niet vergiftigen. Idd, in het vervolg zelf die operatie maar even doen dan zal het vast allemaal goed gebeuren.

Dan weet je blijkbaar meer dan mij? Ik krijg geen hekel aan mn baan door mensen zoals ts.

Diabetes zorgt ook voor zenuwbeschadigingen en daardoor kan ts wel degelijk meer pijn hebben/ voelen dan anderen. Sowieso is pijn voor ieder mens persoonlijk.

Er bestaan verschillende soorten pijnstilling en helaas moet je bij alles een spiegel opbouwen zodat je pijnvrij blijft.

Ts heel veel beterschap :(:)

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:57

suikermeisje schreef:
RiannaB schreef:
Sterkte!!
Dat dat zomaar kan gebeuren als je van je paard af springt zeg.. Of was het bij jou sowieso al een zwakke plek?

Nee nog nooit wat gebroken.
Het is gedraaid dus daardoor kapot 'gescheurd'

Oeh.. :\

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 09:59

Ze zeggen steeds: je mag meer maar als ik erom vraag gaan ze eerst tien minuten moeilijk doen of ik echt pijn heb. Nu al 5x moeten vragen boor medicatie tegen misselijkheid. Sinds gistermiddag al niet fatsoenlijk kunnen eten, ook fijn met suiker.
Ben de laatste die hard zal janken om dingen en ben kei hard voor mezelf.
Voor de rest ben ik gewoon vriendelijk tegen het personeel behalve als ze eigenwijs zijn over mijn suiker en het beter weten. Dan bellen ze de internist voor de zekerheid en heb ik opeens wel gelijk.

Maar goed je mag oordelen over me, de mensen die me kennen weten hoe ik ben.

Van veel anderen gehoord dat ze met zoiets aan morfinepomp lagen. Mij hebben ze aan een ampul paracetemol gelegd toen het net gebeurd was.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 09:59

En weet dat het lang zal duren, dankjewel ook voor de fijne en meelevende reacties :)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 10:02

Oeh bakkes, beterschap! Balen van de verdere situatie :(:)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 10:02

Morfinepomp is ook geen pretje hoor, word je juist weer onwijs misselijk van. (tenminste ik wel en is een veel gehoorde klacht)
Veel sterkte en beterschap TS

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 10:03

Onali schreef:
Ayasha schreef:

Dan weet je blijkbaar meer dan mij? Ik krijg geen hekel aan mn baan door mensen zoals ts.

Diabetes zorgt ook voor zenuwbeschadigingen en daardoor kan ts wel degelijk meer pijn hebben/ voelen dan anderen. Sowieso is pijn voor ieder mens persoonlijk.

Er bestaan verschillende soorten pijnstilling en helaas moet je bij alles een spiegel opbouwen zodat je pijnvrij blijft.

Ts heel veel beterschap :(:)

Wacht, dat moet ik even nuanceren; "waarom sommige verpleging een hekel krijgt aan hun job".
En ja, ik ken wel degelijk verpleging die hierdoor er mee stoppen of met tegenzin naar het werk gaan. Mensen waarvoor je niks goed kon doen hoe zeer je ook je best deed. En in mijn drie maanden ziekenhuis, heb ik veel verpleging gesproken en hun voornaamste frustratie was mensen waar je niks goed voor kon doen, waarbij ze niet meer pijnstilling móchten geven en die dan de verpleging de schuld gaf.
Het zijn ook maar mensen die hun uiterste best doen. Ze staan daar niet om hun patiënten het leven moeilijk te maken of om eigenzinnig te doen... :)

Broer had geen morfinepomp, die kreeg alleen dafalgan. Ook na de operatie. Die had scheen en kuitbeen over en ze hebben het in elkaar moeten puzzelen omdat het deels verbrijzeld was. Dus morfine is heus niet zo gangbaar voor dergelijke breuken. :) Kan me ook voorstellen dat ze daar weigerachtig tegenover staan. tis immers geen paracetamolletje. :)
Dat je misselijk bent kan juist komen door die morfine die je gekregen hebt.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 10:10

Ja maar als je pijn hebt en daardoor slecht slaapt word je kribbig.
En nee 'we' kunnen niet alles verhelpen, een arts schrijft dingen voor, wij geven het alleen.

Om te voorkomen dat je patiënt boos op je wordt is het belangrijk om dus een goede pijnbestrijding te volgen. En dat kan alleen als de verpleegkundigen overleggen met de arts.

Ik ken blijkbaar collega's met bredere ruggen want dit heb ik serieus nog nooit als argument gehoord om ons werk niet leuk te vinden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 10:15

Als je niet om kunt gaan met weerbarstige patiënten dan heb je niet de goede job uitgekozen. Alle mensen reageren anders dan anders met (veel) pijn.
Sommige zijn dan een stuk minder aardig dan normaal.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 10:17

Nou, inderdaad. Je mag er wel vanuit gaan dat niemand voor zijn lol in het ziekenhuis ligt. Dan ben je imo echt niet op je vrolijkst, zeker als je nog flinke pijn hebt ook. Dan is de meest opgeruimde persoon wel minder joviaal lijkt me zo. Dat weet je toch wel als je als verpleging aan de slag gaat.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 10:20

Sjonge jonge wat een reacties zeg. Ze schrijft dit om het even van haar af te schrijven. Als jullie daar zouden liggen zouden jullie je dan top en dankbaar voelen. Waarschijnlijk zouden jullie ook balen.
Ts succes, wel een banketstaaf ongelukje zeg. Als je zegt dat je van je paard bent afgevallen klinkt het beter dan afgestapt.....

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 10:43

Ah TS wat een stom ongeluk! Ik had een of ander cross verhaal verwacht met een paard dat vol in de weigering ging en een ruiter die op spectaculaire wijze van het paard afgevallen was... Maar helaas ook door de simpelste dingen zoals afstappen kan zoiets gebeuren! -O-

Hou vol! Zoek veel afleiding en heel veel beterschap!!! :(:)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 11:01

Sta zelf voor de klas
Moet ik zeker ook lopen piepen over puberende blagen? Verkeerde job heet zoiets dan maar vind di blagen juist leuk!

Net komt een hele lieve vrouw mij even troosten. Bed net verschoond dus been bewogen en dat doet gewoon erg zeer, dat neem ik Ze niet kwalijk gaat wel weer weg over een half uur. Maar als ik de hele nacht stil lig en elke x wakker wordt is erg naar en wordt ik chago van. Voor de morfine was ik al misselijk van de pijn.

Dankjullie wel mijn moeder komt zo langs. Net 'mishandeld' door de fysio, dat deed even ook goed pijn

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:03

Inderdaad, schrik van de harde reacties hier. TS heeft een verschrikkelijke nare breuk en veel pijn en dan word haar diabetes ook nog niet goed behandeld. Ze heeft alle recht om kribbig te zijn hoor.

Heel veel succes TS voor zolang je nog in het ziekenhuis moet blijven. Ik hoop dat je snel naar huis mag.. En dat het herstel spoedig verloopt. Je hebt in ieder geval een lange periode voor de boeg. Heel veel sterkte

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:04

TS heel veel sterkte. Ik hoop dat ze snel wat beter met je diabetes om gaan. Pijn zal wel niet alles aan gedaan kunnen worden, maar hoop dat ook dat snel afneemt. Ik hoop dat het snel beter wordt en je ook snel naar huis kunt.

En ik denk ook dat je minder joviaal gedrag van mensen met helse pijnen niet kwalijk kunt nemen. Dergelijke pijnen kan ieder fatsoenlijk mens in een ware duivel veranderen, zonder dat je het ze echt kwalijk kan nemen. Als je daar als verpleging niet tegen kunt en ontslag neemt, dan is dat misschien maar goed ook en was je er sowieso al niet geschikt voor.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:13

Ik vind het ook vrij hard hoe je het zegt. Ik neem aan dat je ook spuit of pompje hebt voor je diabetes. Ja dan is het niet goed dat er niet geprikt is of actie. Maar om te zeggen geen verstand van wat ik begrijp meerdere dingen.... Sorry gaat mij te ver. En als ik lees dat je een bak aardbeien achter elkaar op eet toont voor mij dat je zelf ook niet goed omgaat met je diabetes. Misschien dat dit hard overkomt maar wat jij opschrijft komt ook niet heel fijn over.
Mbt pijnstilling is het lastig mijn ervaring met deze breuk.. Pijn krijg je niet helemaal weg. Scheenbeen is erg pijnlijk.
Misselijkheid kan van pijn zijn maar ook van morfine. Wat krijg je nu als pijnstilling?
Snap dat je frustratie kwijt wil maar de verpleging doet echt meestal hun best om je te helpen.

Maar even terugkomend op het gebeuren zeg ik oeffff ik weet hoe het voelt.
Ik heb mijn kuit en scheen ook gebroken . Mijn been gleed onder me uit in sneeuw. Open breuk. Ik heb 24 uur moeten wachten op de operatie. En heb veel pijnstilling gehad. Maar niet afdoende. En ik weet dat ze ook niet meer konden.
Na de operatie ook alleen eerste nacht geslapen en 6 nachten wakker. Had ook best pijn. Ik heb uiteindelijk een week bedrust gehad en moest ook in ziekenhuis blijven ivm antibiotica.
Ik wens je veel sterkte en beterschap. Als je mag zorg dat je fysio krijgt. Dat is bij mij niet goed gegaan in eerste instantie.
Laatst bijgewerkt door Tyke op 22-04-15 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:19

Tyke schreef:
Ik vind het ook vrij hard hoe je het zegt. Ik neem aan dat je ook spuit of pompje hebt voor je diabetes. Ja dan is het niet goed dat er niet geprikt is of actie. Maar om te zeggen geen verstand van wat ik begrijp meerdere dingen.... Sorry gaat mij te ver. En als ik lees dat je een bak aardbeien achter elkaar op eet toont voor mij dat je zelf ook niet goed omgaat met je diabetes. Misschien dat dit hard overkomt maar wat jij opschrijft komt ook niet heel fijn over.

uhmm pardon??
Mag ik hier even op reageren? Waar slaat deze zin op?
Waarom zou je als je diabetes hebt geen bak met aardbeien op mogen eten?
Sorry hoor maar ga jij je eerst eens verdiepen in het ziektebeeld voordat je dit soort onzin uitspraken doet....

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:21

Fruit is gezond tuurlijk maar hoeveel suikers.... Die stijgen ook van aardbeien. Mag je onzin vinden maar heb patiënten genoeg gehad die ineens hoog zaten. Door teveel aan aardbeien

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:25

Dat klopt maar van brood stijgt je bloedsuiker ook.... Dus als je brood eet ben je dan ook slecht bezig met je diabetes? Het slaat nergens op dat als je aardbeien eet, je slecht met je diabetes om gaat... Als je gewoon zorgt voor de goede hoeveelheid insuline, is er niks aan de hand.

Laten we weer ontopic gaan ;)