Uit een depressie komen; de realiteit weer onder ogen zien

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Re: Uit een depressie komen; de realiteit weer onder ogen zien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 13:08

Ik hoop het ook Janneke. Tot nu toe hebben we 1x in de week korte gesprekken. Op zich fijn, maar niet voldoende. Ik sta nu op de wachtlijst voor de VERS cursus (als je weet wat dat is), die start in juni, dat is een beetje een overbrugging voor een andere therapie, maar die heeft een wachtlijst van maanden.

Ik heb trouwens die met zintuigen uitgeprobeerd en het werkte wel prettig. Het maakt kalm :) Dus bedankt voor de tip.

@Safiera: Borderline staat ook aardig negatief bekend helaas. Ze hebben er nu een andere naam aan gekoppeld; emotie regulatie stoornis, maar alsnog in de volksmond is het borderline en word het door therapeuten vaak nog zo genoemd omdat borderline een bekend woord is. Ik snap ook wel waarom borderline een negatieve smaak heeft. Een borderliner kan heel wat kapot maken, liegen, manipuleren, van lief en zoet naar ontzettend kwaad gaan in een seconde, het constant aantrekken en afstoten... Dat is niet iets waar ze iets aan kunnen doen... Maar sommige borderliners zoeken geen hulp, willen geen hulp en gaan in de slachtofferrol en dan word het alleen maar erger. Maar goed, dat is een deel op de borderline ladder, en er zijn zoveel anderen met borderline.. En er zijn zoveel variaties op borderline. Het is niet alleen maar negatief. In mijn leven heb ik mensen met borderline leren kennen met allerlei positieve en negatieve trekken. Een borderliner is niet alleen maar borderliner, maar ook een mens met karakter trekken en een persoonlijkheid. Niet al het negatieve (of het positieve) is aan borderline te wijten.

@Tammy: Tijd voor jezelf in plannen vind ik één van de meest moeilijke dingen :D Liefst ben ik elke dag in de weer.. Maar het is soms gewoon nodig. Om even bij te tanken, even met jezelf.. En jezelf soms ook even met je gevoelens te confronteren. Anders pot dat maar op tot het ontploft.

Gisteren en vandaag ging goed. Ben wel mega chagrijnig, maar dat is gewoon de tijd van de maand haha. Ik heb gister donuts gemaakt met een dikke chocoladelaag en die op de bank zitten opvreten terwijl ik de sims4 aan het spelen was. Ik zou eigenlijk uitgaan, maar voelde het niet zo.. En normaal had ik dat opzij gezet om alsnog uit te gaan want uitgaan betekend onder de mensen! Maar ik heb gekozen om lekker alleen thuis te blijven en daarmee tevreden te zijn :). Dus lekker relaxt avondje.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Uit een depressie komen; de realiteit weer onder ogen zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 13:26

Lieve TS,

Ik lees al een tijdje mee. Ik heb zelf geen borderline, maar herken wel in grote delen jouw (verlatings)angst.
Ik vind je een enorme sterke meid dat je jezelf zo kunt analyseren en werkt aan jezelf. Ga zo door! Je komt er wel :j