Hoe af te komen van het trekken van velletjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: Hoe af te komen van het trekken van velletjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 10:40

Hier ook een pulker :j
Ik heb er helaas al littekens aan over gehouden, oa in mijn gezicht helaas...
Maar kan er gewoon niet vanaf blijven, weet soms niet eens dat ik het doe.
In de winter pluk ik bv mijn lippen continue kapot, omdat ze door droogte af en toe wat scheuren. In de zomer pak ik juist muggenbeten, wondjes etc.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 10:52

Ik heb het ook!
Vooral korsten steeds opnieuw open halen. en nagels bijten.
Nu doe ik nagels bijten alleen nog maar als ik gestrest of zenuwachtig ben. het is in ieder geval al lang niet meer zo er als vroeger. Vroeger trok ik mijn teen nagels er compleet af!
Nu knip ik ze netjes af, alleen mijn vingernagels daar blijf ik op bijten of aftrekken.
Korsten is bij nog steeds in drama, ik doe het al van kinds af aan maar vanaf mijn 10de is het echt heel erg geworden. Door veel stress, pesten, en nog meer ellende is het heel erg geworden, soms zo erg, dat ik zelf wondjes begon te maken, om ze vervolgens weer los te maken. toen het beter ging voor een paar jaar, was het heel veel minder. Nu gaat het weer wat minder dus is het weer wat erger.
Ik ben er achter gekomen dat alles wat ik doe meestal door stress en gevoelens komt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 08:48

Ik ben doorverwezen naar een psycholoog. Die gaat kijken waar het probleem ligt en indien nodig naar de afdeling dwang verwijzen

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 00:28

Ik lees mee! Al jaren peuter ik aan velletjes rond mijn nagels. Vaak tot bloedens toe. Dat dan per ongeluk. Mijn lippen moeten het ook regelmatig ontzien. Ik heb zo'n pesthekel die velletjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 23:38

Ben benieuwd ts of dat helpt!

Momenteel heb ik (door mezelf voornamelijk) stuk of 8 wondjes met korsten , been heeft er 3 . Arm heeft er 5 en gezicht 1.

Nu al de hele dag sterk geweest om ze te laten zitten , maar kak wat is dat moeilijk. De drang is er , volgens moeder deed ik het al sinds ik peuter was. Maar nu heb ik gewoon teveel tegelijk en moet ik even remmen om me niet compleet te verminken met al die littekens.

Klinkt zoveel makkelijker dan het is