Als douchen vervelend word......

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Re: Als douchen vervelend word......

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:20

Ik zou toch eens proberen om wat minder warm te douchen en/of andere doucheproducten te gebruiken,
kijk eens naar hypoallergene producten. Het maakt niet uit hoe lang je de producten al gebruikt, een
allergie kan zomaar ineens ontstaan. Als je niks probeert dan zal er waarschijnlijk weinig veranderen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:22

justdiesel schreef:
@Polly, bbrrrr koud water, ben echt een koukleum :o

KoudER he, niet koud ;)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:29

Mijn oom en neef hadden de zelfde klachten. Kwam bij hun door het kalk in het water.
Nu hebben ze een ontharder op de leiding gezet naar de douch en nu geen last er meer van.

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:34

Ik had ook opeens heel veel last van bultjes en jeuk... heel vervelend. Helemaal uitslag op armen, nek... Is je huid ook erg droog? Ik had daar wel last van namelijk... ik gebruikte zelfde douchsegel, niks was aangepast. Ik dacht namelijk dat het door schoonmaak middel kwam gezien ik 2 weken lang kwaliteitsmedewerker was bij de albert heijn

Ben naar de dokter er voor gegaan en een zalfje (triamcinolancetonide) gekregen, maar daarvoor was ik al begonnen met vaseline smeren... (want ik ben weer iemand die natuurlijk wacht tot het erger is ... voordat ik naar de dokter ga :') ) dat heeft onwijs geholpen en hielp tegen de jeuk, later was het zalfje net de laatste duw geweest.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:57

Sowieso per direct stoppen met je hormoonzalf!! Ik ben al vanaf oktober in de verschrikkelijke afkick/ontwenning van deze troep, mijn huid is dun en pigmentloos geworden. Zelfs kortdurend gebruik doet meer kwaad dan veel mensen zich bewust van zijn. Het is alleen symptoom bestrijding met verschrikkelijk veel negatieve invloed op je gezondheid

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:03

Je kan spontaan last krijgen van de allergie voor stromend water en dat is ook heel zeldzaam. Hoop voor je dat je dit niet hebt, zal ook wel niet. Maar het kan dus wel. Denk niet dat het vanachter de computer te zeggen is waar je last van hebt.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 05:06

Een allergie kan idd later in je leven ontstaan. Mijn moeder heeft een jaar of 10 geleden vanuit het niets een hevige allergie ontwikkelt voor verschillende dingen waaronder chroomaat, rubbers en latex, en kobalt. Dit zijn de lastigste 3 omdat die stoffen niet altijd duidelijk staan aangegeven. Mams heeft echt van onder tot boven onder de plekken gezeten een heeft zelfs een keer in het ziekenhuis gelegen omdat de plekken zo erg waren dat ze bloedvergiftiging kreeg door een ontstoken plek.
Nu is ze gelukkig alweer een tijd stabiel met wat kleine uitbraken.

Wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat je ook op latere leeftijd een behoorlijke allergie kunt oplopen. Ik zou er zeker mee naar een arts gaan. Bepathen heeft een nieuwe eczeem zalf op de markt gebracht, mijn moeder vind het fantastische spul, nadeel is dat het niet vergoed wordt... Voordeel is dat het vrij te verkrijgen is en zacht is voor de huid.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:29

Allegieen en overgevoeligheden kunnen idd zomaar ontstaan.
even overstappen op douchegel en shampoo etc waar geen parfum in zit(parfums zijn een veelvoorkomende jeukveroorzaker )
En evt ook zo min mogelijk andere eventuele irritatie veroorzakers.
Als je dan minder/geen last meer hebt, weet je in ieder geval dat het iets in de verzorgingsspullen is

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 09:58

Iedereen bedankt voor alle reacties!
Ik hou alle tips in elk geval in mijn hoofd en ga er mee aan de slag.

Ik ben vanmorgen naar de huisarts geweest en die kon er zo ook niet de vinger opleggen wat het nu zou kunnen zijn.
Ik heb in elk geval pillen gekregen tegen de allergische reactie, de zalf moet ik inderdaad niet meer gebruiken.
Binnen een week moet ik resultaat zien, zo niet moet ik terug komen en dan stuurt ze me door naar een dermatoloog.
Maar ik hoop echt dat het met die pillen opgelost is!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:01

TS, dit herken ik: ik had het jaren terug ook. Altijd dezelfde shampoo/douchegel gebruikt en ineens ging het jeuken. Na het gebruiken van paardenmelkshampoo heb ik geen last meer gehad. Misschien heb jij er ook baat bij! ;)

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:03

Probeer eens de douchegel van Sanex. Zij hebben een speciale douchegel zonder parfum en andere gekkigheid.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:05

Die tip kreeg mijn broer ook (Sanex), maar dat werkte op den duur ook niet meer. Ook hij is paardenmelkshampoo gaan gebruiken en heeft al jaren geen last meer van jeuk of droge, rode plekken.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 14:19

Heb nu een paar dagen die pillen en hoewel ze gewoon zo nog niet zo veel doen scheelde het onder de douche wel heel veel!
Heb een stuk fijner gedoucht nu :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:25

Ik kreeg een droge jeukende huid en bultjes na het douchen, kouder douchen werkte niet.
Ik moest me na het douchen steeds insmeren met uierzalf.

Ik douche nu met neutral, nergens last meer van.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:30

je had beter eerst even kunnen proberen om zonder zeep en shampoo te douchen. wat al meerdere malen is aangeraden..
als je er dan geen last van heb dan weet je of dat het niet aan het douchen an sich kan liggen. vervolgens een keer met shampoo je haren wassen en kijken wat er gebeurd en gebeurd er niks, dan met je douche-gel.

en eens ander wasmiddel voor je kleding gebruiken. je kan jarenlang zonder problemen dezelfde producten gebruiken en alsnog allergies worden. vaak veranderen fabrikanten nog wel eens wat in de samenstelling maar je kan ook bij de normale samenstelling een allergie opbouwen.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:33

Niet het hele topic doorgelezen maar als ik douche heb ik ook overal rode vlekken en bultjes zitten. Zo warm douche ik ook weer niet, eerst een beetje warm daarna spoel ik mijzelf af met wat kouder water. Misschien een beetje kouder dan dat ik gewend was maar het werkte wel ;).
Zo te zien heb je nu minder last? Zou je die pillen niet kunnen blijven slikken? :)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:34

Heb je toevallig je douche-kop laatst schoon gemaakt??

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 14:35

Ik loop er al mee vanaf december, dus van METEEN naar de huisarts is geen sprake......
Het werd gewoon ook zo zonder douchen te erg om nog te gaan experimenteren met wel/geen/ander zeep.......

@Deksel, nee ik blijf die pillen niet slikken, liever zo min mogelijk rommel in mijn lijf....
Plus word je van die dingen zo duf als iets....

@Engeltje, nee niet schoongemaakt.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:39

Mm snap ik. Kan het niet aan je waspoeder liggen oid? Maar dan zou je ook zonder douche jeuk moeten hebben :=. Ik zou het niet weten..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 16:11

Water ontharder!