Zo onzeker in de paardenwereld....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:07

Sterretje90 schreef:
Goede tip om inderdaad alleen nog advies te vragen als ik echt iets van iemand denk te kunnen leren!!

Ik had echt never nooit niet verwacht dat zoveel mensen dit ook hadden. Dacht altijd dat het ik aan de ene kant en 'zij' aan de andere kant was. Heb inmiddels ook eigenaar even geraadpleegd over vanmiddag en hij zegt dat ik lekker zo door moet blijven gaan en moet blijven genieten. Zo fijn om te horen.

Tnx voor jullie hulp allemaal, bokkers!! :) reacties blijven welkom!!

Sterker nog, ik denk dat iedereen ergens zijn onzekerheden in heeft en onder de paardenmensen zal dit ook voor een groot deel in het rijden liggen. Zelfs de mensen met de mooiste sportpaarden en de meeste setjes en duurste tuig en beste les en hoogste dressuurpunten hebben hun onzekerheden en twijfelen wat anderen van hen vinden.

Ik ben ook recreatieruiter en ik weet dat ik goed kan rijden, ook al loopt mijn paard geen piaffe en struikelt hij over de balken wanneer wij proberen te springen. Ik weet dat ik hem met liefde en respect behandel en dat wij samen enorm veel plezier beleven aan elkaar en aan ons geklungel. Plezier is wat telt! Probeer te bedenken dat iedereen twijfelt aan zijn kunnen en niemand alles beter weet.
Het is gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer te genieten en laat de opmerkingen van je afglijden. Als jij en je pony van elkaar genieten en met elkaar een goede band hebben, dan is dat goed. :D

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:07

@ Geerke: Gesteld: je wilt correct leren wijken, doe dan zoals TS: vraag feedback aan je instructrice.

Het topic gaat over de (gevraagde) feedback van stalgenoten.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:26

Janneke2 schreef:
Een boel mensen vinden mij een soort recreatie ruiter die aan de lange teugels wat door de bak crosst...

Ik bén een recreatieruiter die aan lange teugels een beetje rondcrosst :') Paard blij, ik blij, verder niemands probleem zou je zeggen...

Ik ben ook het liefst alleen op stal, terwijl ik het juist wel heel gezellig vind om met anderen te rijden. Ik durf het alleen niet zo goed, straks vinden ze dat ik m'n pony mishandel :+

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 12:52

Janneke2 schreef:
Een boel mensen vinden mij een soort recreatie ruiter die aan de lange teugels wat door de bak crosst...
Dat ik een schot en scheef paard rechtricht, de achterhand ontwikkel etc etc - dat zien ze niet eens.

Ja, dat heb ik hier dus ook! Je kunt misschien betwisten hoe goed ik het doe, maar ik ben wel degelijk gegrond bezig, ik volg nl. de aanwijzingen van mijn instructrice en werk van daaruit echt wel ergens naartoe met mijn paard.

Janneke2 schreef:
Sterretje90 schreef:
Om aan te geven van: het is niks geks, doe het zelf ook en de wereld vergaat niet, en toch maak ik er zo'n mega-issue van. En het lukt gewoon niet om dat van me af te zetten, zo suf!

Afdeling psychologie: het is verre van suf!
Het is eerder een overlevingsmechanisme. Die dingen kun je goed de nek omdraaien als je weet hoe en wat. Maar "mensen die naar je kijken en mogelijk kritiek hebben" kan nu eenmaal duiden op gevaar. Daar is niets sufs aan, dat is gewoon een feit.
Accoord, onder gelukkige omstandigheden valt het met dat gevaar erg mee - maar dit feit valt buiten de scope van die hersendelen die verantwoordelijk zijn voor je overlevingsmechanismen.....

Citaat:
Maar ja, als ik dan dus vandaag een klein vraagje stel (wat ik inderdaad beter niet had kunnen doen) en er komt zoveel kritiek, laat de onzekerheid me wel weer denken van 'oh, ze denken dus inderdaad zo over me....'

En deze conclusie is volstrekt terecht: vriendelijk verwoord of niet: er is kritiek.
Niet leuk, als dat jouw overlevingsmechanismen aanzet!

Interessant, zo bekeken vanuit de psychologie! Bedankt voor je uitleg!

geerke schreef:
vooral niet vragen wat een ander er van denkt...of je wil het juist goed leren.
Je kunt paardrijden gewoon doen omdat je het leuk vind,of je kunt het doen omdat je het leuk vind om een paard correct te laten lopen.Dan word het wel in ene een stuk ingewikkelder.Wijken heeft alleen zin als het correct gedaan word.Maar dat is dus mijn mening.

Natuurlijk, mee eens, maar zoals gezegd probeer ik het dus ook echt correct te doen, en daarin mijn instructrice te volgen. Maar goed, dat is inhoudelijk en dit topic gaat vooral over de kritiek en mijn daaropvolgende onzekerheid.

Unseen schreef:
Ik ben ook recreatieruiter en ik weet dat ik goed kan rijden, ook al loopt mijn paard geen piaffe en struikelt hij over de balken wanneer wij proberen te springen. Ik weet dat ik hem met liefde en respect behandel en dat wij samen enorm veel plezier beleven aan elkaar en aan ons geklungel. Plezier is wat telt! Probeer te bedenken dat iedereen twijfelt aan zijn kunnen en niemand alles beter weet.

Wat verwoord je dat mooi!! :D Dat is voor mij inderdaad ook het belangrijkst en dat maakt me ook juist zo blij: het feit dat ik weet dat ik enorm veel liefde voor m'n paard voel en hij (volgens mij) ook voor mij. We zijn gewoon happy together.

Appelmoes_11 schreef:
Ik bén een recreatieruiter die aan lange teugels een beetje rondcrosst Paard blij, ik blij, verder niemands probleem zou je zeggen...

Ik ben ook het liefst alleen op stal, terwijl ik het juist wel heel gezellig vind om met anderen te rijden. Ik durf het alleen niet zo goed, straks vinden ze dat ik m'n pony mishandel

Zo herkenbaar! Ik vind het ook gezellig met anderen samen, maar ben toch het blijst als ik alleen ben omdat er dan niemand iets van me kan vinden. Terwijl ik me daar juist niks van aan zou moeten trekken.

Maar het is echt supergoed om te horen dat jullie dus allemaal vinden dat het gaat om samen met je paard blij zijn en dat ik iedereen maar moet laten kletsen. Nog even in de praktijk brengen :+ Maar we gaan in ieder geval wel gewoon lekker door zoals we doen!! :)

PowerReiner

Re: Zo onzeker in de paardenwereld....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:04

O wat een drama zijn paardenmensen he! En het meest verschrikkelijke: we doen het allemaal _O-

Ik heb ook een periode gehad dat ik zo verschrikkelijk onzeker was over mijn kunnen. Ik was toen nog niet heel erg ervaren maar kon een aardig rondje rijden. Ik kreeg van iedereen tips, heel leuk, maar als de een dit zegt, en 3 anderen druizen er tegenin, dan weet ik niet meer wat te doen :?
Ik had toen der tijd les van een van de toppers in mijn discipline. Ik kreeg daar eens in de maand een half uurtje les van en de rest van de maand kon ik vooruit om daarmee te oefenen.
Hij kwam toen een keer en les ging redelijk. Aan het eind vroeg hij aan mij waarom ik zo onzeker was ineens. Dus ik vertelde dat ik niet zo goed wist wat ik precies moest doen met bepaalde dingen. Ik had hem niet verteld over de overvloed aan tips die ik van jan en alleman kreeg en toch wist hij dit want hij zei:

Trek je eigen plan. Kies een richting en volg die en let niet op wat anderen zeggen.

Heel moeilijk om alles van je af te zetten, en je niets aan te trekken van andere mensen. Geef het tijd en het wordt makkelijker.

Ik ging in ieder geval ineens rijtechnisch als een speer vooruit toen ik dat eenmaal kon. Ik luisterde naar mijn instructeur, en niemand anders meer.
Helaas een lange tijd geen les meer kunnen volgen, maar ondertussen nog steeds bezig met mijn eigen ding, en zijn methode en dat voelt goed.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:06

Heel herkenbaar. Maar vooral ook als je er niet naar vraagt. Iedereen wil graag zijn/haar mening geven..
Ik snap dat het goed bedoelt is, maar kan men dat doen als ik er om vraag en niet als ik er niet om vraag?

Bora2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:33

Hey dat is dus super dat je lekker gereden hebt! Dat is heel veel waard en ik geloof dat je paard dat ook aan je merkt, het plezier en ook de ontspanning die daarop volgt.
En tja, die paardenmensen... ik ben sinds een jaar ook zo'n paardenmens :) en ik zie op stal(len) leuke mensen en vervelende mensen, net als overal eigenlijk. Bedenk dat feedback geven een lastige vaardigheid is die maar weinig mensen goed beheersen. En oh oh wat geeft iedereen graag advies, veelal adviezen waar niet om wordt gevraagd. Je wil niet weten wat ik al niet aan adviezen heb gehad... en voor een deel onzin. Ronduit vervelend maar gelukkig doet lang niet iedereen dat.
Wat ik bijzonder vind aan paardrijden is dat ik leer op mezelf te vertrouwen, leer uitgaan van wat ik wil en dat het alleen gaat wat er gebeurt tussen mij en mijn paard. Dit lukt me iedere dag een beetje beter en gelukkig kan ik al die blikken van anderen tijdens mijn (nog lang niet goede) oefeningen in alle rust negeren.

Dus vooral dat gevoel en die gedachten van je heerlijke rit vasthouden, het waarderen en er trots op zijn *\o/* *\o/* *\o/*

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:48

Dit is zo herkenbaar. Ik zou aan meer dan de helft van onze stal echt niet durven vragen hoe het eruit zag.
Ondertussen weet ik aan wie ik dat wel kan vragen.
En als jij voelt dat je lekker heb gereden, dan is dat de waarheid.
Zolang jij maar lekker rijdt en hoe je dat dan doet, dat maakt niet uit.
Wat de rest denkt maakt echt niet uit. Ik weet helaas dat het moeilijk is omdat te onthouden.
Maar doe wat jij wilt en leuk vindt. Paardrijden hoort leuk te zijn.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:52

Heb ik ook wel last van gehad en soms nogsteeds. Maar omdat er zoveel meningen zijn ben ik er wel luchtiger in geworden.. Want ja er zijn zoveel meningen dus waar maak ik me druk om? Wie zegt dat diegene zijn woorden wel de waarheid zijn of juist die van de ander. Je doet je best, althans ik neem aan dat niemand met opzet zijn of haar paard naar de knoppen wil rijden. Ik doe mn best, heb een fijne instructrice die ik wel 100% vertrouw en meer kan ik niet doen en als mijn paard mij dan ook nog eens een goed gevoel geeft wie is die persoon dan om dat gevoel van mij te vernietigen...

Gewoon loslaten en lekker genieten. Maak je niet druk om wat een ander zegt maar respecteer wel diegene zijn mening en misschien komt het toch nog een keer van pas.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:58

Absoluut waar, is vaak zo in de paardenwereld. Het went wel haha, lekker doen hoe jij denkt dat goed is, maar wel open staan voor tips van anderen. Soms helpen ze je echt verder. Mijn ervaring is ook dat het erg verschilt per stal. Mijn ervaring is dat bij een meer op recreatie gerichte stal er veel minder geroddel en kritiek is op elkaar. Dat vind ik veel fijner! :)

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:18

Wat ik trouwens ook altijd heb, als ik thuis heb gereden. En dan maakt het niet uit wat, dressuur, springen, zonder zadel, beetje lopen klooien. Dan voelt het altijd alsof het heeeeeel goed ging. En ben ik super tevreden. Maar zodra ik naar de les moet, of een proefje moet rijden raak ik erg gestressed.

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 14:23

Bedankt voor jullie mooie woorden weer! :)

Bora2013, dat is inderdaad best wel super, haha! :D Ik was gisteren bang dat ik naar huis zou gaan en alleen nog maar dat verwarde, onzekere gevoel over zou houden, zoals vaak, maar doordat ik dit hier besproken heb kan ik echt terugdenken aan gisteren zo van WOW wat ging dat lekker! :) :)

Iris92, leuk om te zien hoe jouw onderschrift precies ondersteunt wat je zegt ;)

m1992 schreef:
Absoluut waar, is vaak zo in de paardenwereld. Het went wel haha, lekker doen hoe jij denkt dat goed is, maar wel open staan voor tips van anderen. Soms helpen ze je echt verder. Mijn ervaring is ook dat het erg verschilt per stal. Mijn ervaring is dat bij een meer op recreatie gerichte stal er veel minder geroddel en kritiek is op elkaar. Dat vind ik veel fijner! :)

Dit ervaar ik inderdaad ook! Heb een tijdje op een grote dressuurstal een paard gereden en daar was het echt verschrikkelijk. Daar had ik dus ook totaal geen aansluiting. Nu sta ik op een (grotendeels) recreatiestal en dat is veeeel gezelliger. Maar het stomme is dat ik er daardoor bijna nog meer last van heb.... Als al die mensen zoals op die grote stal zo superarrogant zijn en echt gewoon asociaal, kan ik nog wel denken van 'ach, ga toch fietsen'. Maar op een stal waar het hartstikke gezellig is en waar het merendeel van de mensen heel aardig is, met als enige nadeel al die kritiek, daar heb ik er veel meer last van omdat het verder zo leuk is. Dan wil ik gewoon meegaan in die leuk-heid. Klinkt heel raar en tegenstrijdig, snap je een beetje wat ik bedoel?

Voor iedereen die aangeeft dit ook gehad te hebben maar er nu minder last van te hebben: hebben jullie concrete tips ofzo? Bijvoorbeeld als er iemand over de bakrand staat te kijken als je rijdt of wanneer iemand je daadwerkelijk kritiek geeft, of gewoon überhaupt voor het leven op stal? Trucjes of anderszins 'skills' die ik kan toepassen? :)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:31

Haha hier ook! Ik kom ook van een grote dressuurstal en sta nu een tijdje op een kleine stal met veel recreatie ruiters. Heerlijk zeg! Echt een verademing :D

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:06

Ik ken het, bij mij waren het ook allemaal gezellige mensen verder haha.

Tips: moeilijk maar gewoon niets van aantrekken. Als er iemand over de bakrand kijkt: gewoon laten kijken, niet op letten en vooral niet luisteren naar wat er ondeling eventueel gezegt wordt.

Wanneer iemand daadwerkelijk kritiek geeft: zeg gewoon dat je doet wat jou goed dunkt en je je instructeur volgt daarin. Of zeggen dat je het met je instructeur gaat bespreken.
Op deze manier voorkom je dat je verdere kritiek krijgt en geef je de kritiekgever min of meer zijn zin.
Wat je ook kan doen is gewoon eerlijk vertellen dat je van al die meningen onzeker word en daarom liever geen kritiek meer ontvangt, tenzij het echt over het welzijn van je paard gaat natuurlijk.

Daarnaast ook belangrijk dat je het dus ook niet bij anderen doet. Natuurlijk mag je je mening geven als daar specifiek om gevraagd word, maar niet uit jezelf vanalles beginnen te roepen. Waarschijnlijk doe je dat al niet omdat je zelf al hebt ondervonden hoe vervelend dat is.

Last but not least: trek je eventuele kritiek niet persoonlijk aan. Dat je geen wereldruiter bent betekent niet dat je als persoon minder leuk bent.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:10

Alleen OP gelezen

Voor mij ook herkenbaar.. Ik krijg het paard niet nageeflijk, zijn we ook niet mee bezig, maar daardoor 'schaam' ik me wel als er meerdere in de bak rijden. Of dan heb ik een mindere dag en dan gaat alles lastiger en dan 'schaam' ik me ook weer voor degene die met mij in de bak rijden. Maar vaak is het ongegrond.. Ik keek echt op tegen meisje dat met dressuurpaard mooiste oefeningen deed, zegt ze tegen mij 'goh, wat loopt het paard leuk bij jou,' voor noppes onzeker geweest :P

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:32

Janneke2 schreef:
@ Geerke: Gesteld: je wilt correct leren wijken, doe dan zoals TS: vraag feedback aan je instructrice.

Het topic gaat over de (gevraagde) feedback van stalgenoten.

Instructie is ook niet heilig, soms is het verstandig om ook eens de mening van een ander te vragen. Zeker onervaren mensen kunnen natuurlijk niet echt vergelijken of hun instructeur echt voldoende kennis heeft en goed les geeft. Je moet alleen door krijgen aan wie je het kan vragen. Als je iemand hebt die goed feedback kan geven en niet drastisch anders denkt dan jij maar wel een beetje is dat vaak heel nuttig.

Bedenk je ook dat er gewoon meerdere wegen zijn die naar rome leiden. Ik ken een boel mensen die hun paard op verschillende manieren trainen en een paard hebben dat zonder blessures of ongemakken ook gewoon goed presteert, dat iemand iets anders doet dan jij maakt nog niet dat een van jullie het per definitie fout doet ;)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:45

Dat is waar, alleen je kunt simpelweg niet naar iedereen luisteren omdat je daar enorm onzeker van word. Zeker als je nog redelijk onervaren bent neem je snel dingen van een ander aan. Heel leuk maar daar schiet je per saldo vaker niet dan wel mee op.
Wel ben ik met je eens dat instructie ook niet altijd heilig is, dus moet je er zorg voor dragen dat je zeker weet dat je geode instructie hebt.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:48

Eerlijk gezegd vind ik paardenmensen vaak maar rare en nare mensen. Hoop gezeik, afgunst, betweterigheid, jaloezie, geroddel en vind er veel contactgestoorden en sociaal onvaardige mensen rondlopen.

Ja, ik ben zelf ook een paardenmeid :+ Maar eerlijk gezegd kom ik vooral voor m'n paard en niet meer voor de rest.

Overigens is de stal waar ik sta prima en ook gezellig, maar ik hou het bewust allemaal lekker oppervlakkig

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 16:45

PowerReiner, bedankt voor de concrete tips, daar kan ik zeker wat mee!! :)

Selina schreef:
Voor mij ook herkenbaar.. Ik krijg het paard niet nageeflijk, zijn we ook niet mee bezig, maar daardoor 'schaam' ik me wel als er meerdere in de bak rijden. Of dan heb ik een mindere dag en dan gaat alles lastiger en dan 'schaam' ik me ook weer voor degene die met mij in de bak rijden. Maar vaak is het ongegrond.. Ik keek echt op tegen meisje dat met dressuurpaard mooiste oefeningen deed, zegt ze tegen mij 'goh, wat loopt het paard leuk bij jou,' voor noppes onzeker geweest :P

Dit heb ik inderdaad ook. Mijn paard loopt bijna standaard in standje kameel, en alleen tijdens een les krijg ik hem in de laatste tien minuten echt lekker nageeflijk. Verder ben ik al heel blij als ie z'n koppie lekker wat laat zakken en een beetje gaat sjouwen, maar echt netjes 'aan de teugel' is er niet bij. Nou hoeft dat voor mij ook absoluut niet (liever dit dan in de krul getrokken) maar ik ken de 'schaamte' dus zeker wel!!

Wil verder nog even benadrukken dat ik absoluut niet onervaren ben.... Rij inmiddels zo'n 18 jaar, dus ik weet echt wel aardig waar ik mee bezig ben en ook met welke feedback ik wel en niet iets kan. Dat neemt niet weg dat ik van alles nog heel erg bij leer, natuurlijk, maar ik ben geen beginneling. En toch voel ik me soms wel zo :n

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:52

Sterretje90 schreef:
PowerReiner, bedankt voor de concrete tips, daar kan ik zeker wat mee!! :)

Selina schreef:

Dit heb ik inderdaad ook. Mijn paard loopt bijna standaard in standje kameel, en alleen tijdens een les krijg ik hem in de laatste tien minuten echt lekker nageeflijk. Verder ben ik al heel blij als ie z'n koppie lekker wat laat zakken en een beetje gaat sjouwen, maar echt netjes 'aan de teugel' is er niet bij. Nou hoeft dat voor mij ook absoluut niet (liever dit dan in de krul getrokken) maar ik ken de 'schaamte' dus zeker wel!!

Wil verder nog even benadrukken dat ik absoluut niet onervaren ben.... Rij inmiddels zo'n 18 jaar, dus ik weet echt wel aardig waar ik mee bezig ben en ook met welke feedback ik wel en niet iets kan. Dat neemt niet weg dat ik van alles nog heel erg bij leer, natuurlijk, maar ik ben geen beginneling. En toch voel ik me soms wel zo :n

preciees hetzelfde! ik heb mijn paard aan huis en heb momenteel geen les, dus dan rijd ik gewoon lekker alleen.
maar ik ga jaarlijks met mijn paard op kamp, gewoon recreatief kamp, geen trainingsweek. en dan rijd ik dus wel met meerderen samen in de bak. en inderdaad, mijn paard heb ik ook vrijwel nooit echt nageeflijk lopen, gewoon lekker ontspannen en dan mag hij van mij ook best in standje kameel lopen zoals jij dat noemt. maarja, dan zie je de rest om je heen met allemaal paarden die netjes aan de teugel lopen, (ookal zie ik sommige ze dan gewoon in de krul trekken of zagen, dus dan zie ik wel liever standje kameel) maar ja.. ik ken die schaamte dus ook precies

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 17:23

standje kameel is alles behalve ontspannen,paard drukt compleet de rug weg,daar is niet op te rijden.
Het is gewoon veel beter voor het paard dat hij zijn rug goed gebruikt.En voor de ruiter ook.En dan heb ik het niet over een valse krul.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 17:27

geerke schreef:
standje kameel is alles behalve ontspannen,paard drukt compleet de rug weg,daar is niet op te rijden.
Het is gewoon veel beter voor het paard dat hij zijn rug goed gebruikt.En voor de ruiter ook.En dan heb ik het niet over een valse krul.

Ja, dat zal best, maar dat lukt dus bij de een wat sneller dan de ander.
En tot die tijd blijf je dus onzeker omdat je weet dat je het niet doet zoals het moet.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 17:28

geerke schreef:

okay dan hebben wij een ander beeld van standje kameel :j
ik bedoel gewoon dat ik wel lekker met mijn paard ontspannen rij, ook gewoon goed voorwaarts en voor zover het me lukt op de achterhand, maar daarbij mag hij zijn hoofd wel houden in de positie die hij zelf wil, en dat is vaak gewoon in standje, ja hoe noem je dat dan, naturel? in iedergeval niet mooi aan de teugel op de loodlijn..

edit: weetje wat, nu loop ik weer mezelf te verdedigen omdat ik me onzeker voel door wat jij zei.. 8)7
Laatst bijgewerkt door Chasingmood op 17-04-15 17:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 17:29

Sterretje90 schreef:
Wat fijn al die herkenning!!

Ankie2011, je hebt echt helemaal gelijk, dat is ook het probleem! Ik zeg dus zeker niet dat zij iets fout doen, maar het zit echt in mezelf. En dat ik zelf kritiek heb, daarom stond er ook 'eerlijk gezegd' voor. Om aan te geven van: het is niks geks, doe het zelf ook en de wereld vergaat niet, en toch maak ik er zo'n mega-issue van. En het lukt gewoon niet om dat van me af te zetten, zo suf!

AmkeVH, inderdaad, als er alleen al iemand staat te kijken schiet ik ook in de stress.... Maar ja, als ik dan dus vandaag een klein vraagje stel (wat ik inderdaad beter niet had kunnen doen) en er komt zoveel kritiek, laat de onzekerheid me wel weer denken van 'oh, ze denken dus inderdaad zo over me....'

Maar vindt je dit nou heel vreemd? Als iemand mij komt vragen om mijn mening dan zou ik ook niet zeggen zag er top uit! Als ik denk nou ik heb nog wel heel wat tips omdat te verbeteren.. Je vraagt er immers zelf om?

Het is altijd goed om zelf ook kritisch te blijven, stel dat meerdere mensen op stal zouden zeggen hij moet echt veel beter aan je been en voorwaartser. Dan is het een overweging om een keer een proefles van een andere instructrice te nemen. Want helaas zijn ook lang alle instructrices niet goed.

Je eigen gevoel is belangrijk absoluut! Maar als ik vaker (ik zeg niet dat jij dat krijgt) hetzelfde zou horen van stalgenoten zou ik me toch wel een keer achter de oren krabben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 17:32

Ik heb het ook, en ik ben een recreatieruiter. Continue als ik aan een lange teugel lekker aan het draven was keek iedereen afkeurend... Laat mij toch lekker met rust...