Ervaring nachtlenzen vs. laseren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marlien5

Re: Ervaring nachtlenzen vs. laseren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 21:18

Het verschilt geloof ik per persoon. Ik ken 2 mensen die inderdaad na 5 jaar geleden gelaserd te hebben toch weer een bril nodig hadden. Ik weet het fijne er ook niet van.

Ik ga voor een quicktest bij Bergman Clinic in Amsterdam, dan wil ik ook gelijk dat soort informatie vragen :-)

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 21:56

Nachtlenzen zijn tijdelijk...dat vind ik een ander verhaal dan laseren. Toevallig kon ik van de week 4 nachten mijn lenzen niet in en heb ik de eerste 3 dagen nog perfect kunnen zien. De vierde dag een bril van 10 jaar geleden opgezet.
Er zitten overal 'gevaren' aan, ook aan laseren en aan gewone lenzen. Ik kan alleen maar deze lenzen dragen of overstappen op een bril, omdat mijn ogen erg veel eiwitten aanmaken. Daardoor heb ik vaak 'soep' in m'n ogen...je weet wel zo'n snotje ;)
Erg veel onderzoek is er niet naar gedaan..t bestaat ook pas zo'n 12 jaar, maar voorlopig maak ik me geen zorgen. Over ieder product zijn horrorverhalen, omdat het met alles mis kan gaan...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 10:14

Dieselpaard schreef:
Nachtlenzen zijn tijdelijk...dat vind ik een ander verhaal dan laseren. Toevallig kon ik van de week 4 nachten mijn lenzen niet in en heb ik de eerste 3 dagen nog perfect kunnen zien. De vierde dag een bril van 10 jaar geleden opgezet.
Er zitten overal 'gevaren' aan, ook aan laseren en aan gewone lenzen. Ik kan alleen maar deze lenzen dragen of overstappen op een bril, omdat mijn ogen erg veel eiwitten aanmaken. Daardoor heb ik vaak 'soep' in m'n ogen...je weet wel zo'n snotje ;)
Erg veel onderzoek is er niet naar gedaan..t bestaat ook pas zo'n 12 jaar, maar voorlopig maak ik me geen zorgen. Over ieder product zijn horrorverhalen, omdat het met alles mis kan gaan...

Maar nachtlenzen vervormen je oog toch? Als ik het goed heb begrepen in ieder geval. Vind ik toch een stuk enger dan een gewone lens. Ik kan gelukkig gewone lenzen dragen, hoewel ik wel een tijdje goedkope lenze had die mijn ogen daadwerkelijk beschadigden -O-

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 12:51

Nachtlenzen vervormen tijdelijk je hoornvlies idd. De reden dat je een bril moet is vanwege de vervorming van je hoornvlies. Maar omdat het tijdelijk is, vind ik de gevaren minder groot. Ook laten ze veel zuurstof door wat mij ook een prettig gevoel geeft :)

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 15:00

Na uitgebreid nadenken heb ik de afspraak voor quicktest laseren afgezegd/verplaatst naar later en morgen ga ik naar een opticien in de buurt voor een meting en informatie over nachtlenzen.

Als het laseren goed gaat, is het vele malen idealer dan nachtlenzen, echter vind ik het risico nog steeds te groot. Of althans te groot, ik kan nergens iets over percentages vinden, maar als het fout gaat, dan ben je ook wel echt de sjaak. En dat is een risico wat ik eigenlijk niet bereid ben om te nemen.

Wie weet verandert mijn inzicht hierover nog wel :-)