Ik ben er flauw van...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:32

Heb je het de hele dag koud of op bepaalde tijdstippen?
Ik ben namelijk altijd koud als ik moe ben of me niet helemaal lekker voel.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 23:14

Hier ook altijd koud.. Heel vervelend
Lijkt maar zoiets kleins maar het heeft best een grote invloed, alles is al gauw verpest wanneer je het snel ontzettend koud hebt

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 23:16

Leffroi schreef:
... om altijd maar koud te zijn.

Ik heb meer dan genoeg vetjes die mij warm zouden moeten houden, maar toch ben ik zowat altijd koud, als ik geen deken om heb. Het is buiten verdorie een dikke 20 graden en pas na een half uur wandelen met de hond kwam ik op temperatuur.

's avonds, nouja, altijd, heb ik op de bank een dekentje om, anders heb ik het koud. In bed lig ik compleet ingewikkeld in mijn dekens, anders krijg ik het met geen mogelijkheid warm, ook niet met kruik. Daar tegenover staat, dat ik de laatste week wel als een idioot zweet in bed als ik wakker word. Maar dat zal (hopelijk) wel door het steeds betere weer komen! :D

Ben ik de enige die hier last van heeft? Want ik zit te trillen als een idioot, maar afvallen doe ik niet! Grrrr :+

Herkenbaar. Toch maar eens laten prikken op je schildklier waardes. Zijn oa symptomen van een te trage schildklier. Bij mij is dat nl de oorzaak.
Laatst bijgewerkt door Imala204 op 14-04-15 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 23:23

Citaat:
Heb ook direct gevraagd naar een bultje in mijn nek en volgens hem was dat mijn schildklier die opgezet was. Deze zou moeten verdwijnen na mijn operatie, maar hij zit er nogsteeds. Vervolgens heeft hij gezegd dat het niet zoveel uit maakt, zolang hij maar niet groter wordt. O:) maar eens verder naar vragen dus.
Schildklier zit niet in je nek, maar aan de voorkant van de hals (thyriod op het plaatje)
Afbeelding

Kijk ook maar eens op hypo maar niet happy en http://www.schildklier.nl/hypothyreoidi ... thyreoidie

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 00:53

Nicje87 schreef:
Ik heb een te lage bloeddruk en daardoor dus ook vaak koud.

Ik moet om de 5 jaar medisch gekeurd worden en krijg altijd te horen dat ik met mijn bloeddruk zo laag zit dat ik tegen afkeur aan zit. De laatste keer werd er, net nadat ze klaar was, doodleuk opgemerkt:" Jij hebt het vast altijd koud!". Ik had zelf nooit het verband gelegd maar dat blijkt er dus inderdaad te zijn.

Overigens werd ik vandaag echt helemaal sjaggo van al die mensen die mij vertelden dat ik mijn jas uit moest trekken want het is toch veel te warm :roll: . Ik had het, voor het eerst sinds lang, gewoon comfortabel met mijn jas open :D

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 08:34

Ik heb het helaas ook altijd koud. Ik weet niet beter dan dat mijn handen/vingers, voeten/tenen en neus altijd rond het vriespunt liggen.

Vind het zelf vooral vervelend om mezelf aan te raken, maar ook andere schrikken vaak als ik ze kort aanraak omdat mijn handen zo extreem koud zijn. En ook dat ik er vaak over na denk of ik het niet heel snel koud ga krijgen. Bijvoorbeeld tijdens het uitgaan altijd een jas mee, moet ik die weer ergens veilig zien op te hangen. Of als ik een dagje ga winkelen en ik eigenlijk geen zin heb om dikke kleren aan te doen ivm het in en uit lopen van winkels en omdat je dan zoveel kleren aan en uit moet doen om iets te passen. Maar als ik dat niet doe dan ben ik met een aantal uren compleet verkleumd. Soms best irritant :+ En idd het onder een dekentje liggen, in huis heb ik ook altijd een dikke trui aan, slaap altijd met elektrische deken. Zelfs in de zomer vakantie in Zuid Frankrijk heb ik rond 7 uur 's avonds gewoon weer een vest en lange broek aan omdat ik het koud heb gekregen.

Vroeger sportte ik heel veel; paardrijden, wedstrijd zwemmen en turnen maar ook toen had ik altijd koude handen. Ik heb een goed gewicht en goed BMI. Geloof dus niet dat het daar aan kan liggen. Waar het wel aan ligt? Geen idee. Ik ben er eens mee naar de dokter geweest. Ik heb het syndroom van Raynoud en hele slechte doorbloeding in de extremiteiten. De dokter heeft mij verder alleen geadviseerd er voor te zorgen dat ik het altijd warm heb. Dus meerdere laagjes over elkaar, extra kleding meenemen, etc.

Ik heb wel gehoord dat er vaatverwijdende zalfjes bestaan die kunnen helpen tegen koude handen en voeten. Heb het zelf nog nooit geprobeerd.

NatasjavE

Re: Ik ben er flauw van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 08:37

Sporten, daarmee verbeter je de doorbloeding en verbranding waardoor je het warmer hebt.

Daarnaast sommige zijn nu eenmaal een koukleum. Ik ook. Lekker warme thee drinken.
Gekruid eten wil bij mij ook wel eens helpen.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 09:34

Imala204 schreef:
Citaat:
Heb ook direct gevraagd naar een bultje in mijn nek en volgens hem was dat mijn schildklier die opgezet was. Deze zou moeten verdwijnen na mijn operatie, maar hij zit er nogsteeds. Vervolgens heeft hij gezegd dat het niet zoveel uit maakt, zolang hij maar niet groter wordt. O:) maar eens verder naar vragen dus.
Schildklier zit niet in je nek, maar aan de voorkant van de hals (thyriod op het plaatje)
[ Afbeelding ]

Kijk ook maar eens op hypo maar niet happy en http://www.schildklier.nl/hypothyreoidi ... thyreoidie

Ja, dat bedoel ik ook hahaha. Daar zit dat bultje ook ;)