tips/oefeningen voor smalle(re) bovenbenen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:45

Misschien wel een rare vraag maar waarom niet gewoon het hele jaar op je eten en beweging letten

123321

Re: tips/oefeningen voor smalle(re) bovenbenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:48

Omdat het technisch gezien maar tot een bepaalde grens vol te houden is?

In wedstrijdshape heb ik een ontzettend laag vetpercentage, waarvan het ook niet gezond is om dat het hele jaar rond vol te willen houden. Dat zal bij deze dames misschien wat minder spelen, maar voor de zomer nog even iets strakker willen, daar lijkt me niets geks aan :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:55

Nou ik ben jaarrond wel in shape. En fat komt doordat ik zwaar werk heb en Let op mijn eten. Als je gewoon 2 maal weeks sport en op je eten Let. Hoef je dat extra vet er dus ook niet af te trainen in de zomer toch?
Edit niet dat ik nou ontzettend dun ben of getraind ofzo maar gewoon curvy :')

Heb geen foto van ts gezien dus ik weet ook niet hoeveel er af zou moeten

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:58

Ik kan me best voorstellen dat je niet jaar rond de behoefte voelt om erg op je eten te letten en in de winter denkt "die paar kg ziet toch niemand", maar je in de zomer comfortabeler voelt als die er wel af zijn. Dat TS nu graag aan haar bovenbenen wil werken maakt voor ons toch niets uit? Wat mij betreft weegt TS 200 kg en propt ze elke dag kilo's junkfood in haar mond, ik ben niet degene om te oordelen over het feit dat zij niet jaar rond in shape is/kan zijn/wil zijn :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:00

Nee oké daar heb je gelijk in hoor. Maar bedoel het ook een beetje als tip voor komend jaar :) probeer gewoon continu een beetje op te letten. Als je gewoon zorgt dat je een beetje blijft sporten kun je best af en toe lekker snoepen

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:07

Wat ook een optie is om gecombineerd met de al genoemde beenspieroefeningen ook te trainen op lenigheid (in de benen). Dit kan met enkele ballet, yoga en Pilates oefeningen. Op het moment dat ik veel kunstschaatste en ballette had ik veel kracht in de benen, maar waren ze kleiner in omvang dan nu met hockeyen. Door kracht en coördinatie van de ballet, yoga, pilates train je "lange" spieren en niet zozeer "korte" spieren.

Ik heb het sindskort weer opgepakt en hopelijk kan ik de hockey-bovenbenen een beetje gaan compenseren (of zorgen dat ze niet erger worden :') )

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:08

Dat heeft vooral te maken met de explosiviteit van je training. Zoals uitgelegd aan de hand van bijvoorbeeld het verschil tussen duursporters en sprinters :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:17

Levis wil ik heel graag, prijs vind ik geen probleem. Ze komen alleen niet in lengte 36 :( zo ver ik weet.

En nee, 34 is niet... ik herhaal NIET lang genoeg :(

Als het bij elke vrouw een probleem is, vraag ik me af waarom ik het bij niemand zie of hoor.

Wat betreft jaar rond... ik viel in de winter ook niet af. Dan vind ik op gewicht blijven ook prima. Pas sinds deze week het hoepelen (strakkere buik) weer aan het oppakken. Afvallen lukt nu ook weer zonder te Letten op wat ik eet.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:21

Vrouwen hebben van nature meer de neiging om vet rond de heupen vast te houden. Bij mij is dat alleen een probleem omdat ik op een wedstrijd daar ook zichtbare spierdefinitie moet hebben, verder heb ik daar ook geen problemen mee :) Ik denk dat vrouwen bovendien meer klagen over lovehandles dan over brede heupen, die brede heupen/bovenbenen lijken wat meer geaccepteerd, terwijl het idee bestaat dat je lovehandles wat makkelijker weg kan werken.

Geen idee waar je het dan zou moeten zoeken, winkels specifiek voor lange lengtematen denk ik.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 07:21

little_birdy schreef:
Misschien wel een rare vraag maar waarom niet gewoon het hele jaar op je eten en beweging letten

Dat helpt bij mij niet. :n
Vroeger (toen ik 18 was :+), waren mijn billen veel smaller. Maar toen woog ik amper 47kg bij 1m64.Toen zag ik er ook echt mager uit. Momenteel zit er bij mij wel een kilo of 5 meer aan, (ja dat is nog slank), maar ik denk dat er misschien 1,5 aan mijn buik zit en 3,5 aan mijn billen -O-
Bij vrouwen is dat echt slecht verdeeld!

Bij mannen trouwens ook, die komen eerst aan bij hun buik :Y)