Mindfulness

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 11:07

Janneke2 schreef:
Het is een los stukje uit het boeddhisme - en dat kun je uiteraard gebruiken, maar het wordt te pas en te onpas gebruikt.

Zo kan mediteren stressverlagend werken - maar voordat je rust hebt opgebouwd en de techniek jou mee de rust in trekt - dat kan een tijd duren. En in de hype die het helaas ook is, gaan dit soort waarheden als een koe verloren.
En dat is jammer, want in de handen van een goede leraar is het uiterst waardevol spul.

(En ja, de westerse cultuur heeft alle introspectie zo ongeveer verloren, ook jammer! Daarmee wordt het letterlijk al gauw vreemd doen....)

_/-\o_

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 11:44

Boompje1985 schreef:
_/-\o_

?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:50

Babeth

Re: Mindfulness

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:18

Ik doe mindfulness. Vind het heerlijk. Mediteer soms gerust een uur aan een stuk door. Ben er echt kalm door geworden.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 15:34

Ik heb gisteren weer cursus gehad.
Ik 'moet' nu een paar keer per dag mediteren. En het staat me zo tegen :') Dat heb ik ook verteld en ik heb de tip gekregen van de juf ( :+ ) om te gaan opschrijven wat er met me gebeurd als het me zo tegenstaat. Wat voel ik in mijn lijf, wat zijn mijn gedachten erbij etc. En ook dát staat me tegen! Ik heb nog een hoop te leren over mezelf... :Y) :')

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:44

Majabeestje schreef:
Ik 'moet' nu een paar keer per dag mediteren. En het staat me zo tegen :') Dat heb ik ook verteld en ik heb de tip gekregen van de juf ( :+ ) om te gaan opschrijven wat er met me gebeurd als het me zo tegenstaat. Wat voel ik in mijn lijf, wat zijn mijn gedachten erbij etc. En ook dát staat me tegen! Ik heb nog een hoop te leren over mezelf... :Y) :')

En laat het nou net daar om draaien bij mindfullness, dat voelt wat je voelt en dat dat er mag zijn en op dat moment niets mee hoeft te doen.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:48

Wat interessant!

Met name wat Majabeestje zegt :') dat zie ik bij mij ook gebeuren. Ik weet overigens niet of dit bij mij past, maar ik vind het zó interessant :=

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:51

Wat leuk, een topic hierover!
Ik ben me juist aan het oriënteren om dit te gaan doen!
Schrok alleen wel van de prijzen van de cursussen... :o
Nu vond ik ook yoga-mindfulness trainingen en wil daar eens een proefles gaan nemen!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 16:01

Je kunt mindfullness prima via apps en begeleide youtube filmpjes doen. Ik heb nooit een cursus genomen, nooit nodig gehad.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:56

mala26 schreef:
Majabeestje schreef:

En laat het nou net daar om draaien bij mindfullness, dat voelt wat je voelt en dat dat er mag zijn en op dat moment niets mee hoeft te doen.

....idd: soms kan het helpen, hoor, dingen opschrijven.

Staat dat je tegen, zucht eens diep, en laat het los. Laat minstens 'dat je het op móet schrijven' los.
Lijkt het jou zinnig, iets opschrijven. ..?
Zo ja, doe het - zo nee, ga je iets anders doen, of lekker niksen.

Misschien is het momenteel gewoon niet het goede moment om mindfulness te doen, dat ook nog.
Zou je bijvoorbeeld vol zitten met stress, nou dan is er echt niets aan om dat te gaan zitten voelen, dat dat jou tegenstaat is compleet terecht en betekent echt niet dat je nog heel veel zou moeten leren.

DutchRiders

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:00

De vgz mindfulness app is érg handig! Weet niet of 'ie voor android ook beschikbaar is, maar hij staat wel in de AppStore

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:53

Ik ga eens kijken!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:49

Ik heb hem gedownload, ben benieuwd :D
Ik zit te twijfelen om nog een vervolgcursus te doen.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:10

Headspace is ook een hele fijne. Is een 10 daagse. Zowel android als apple

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:04