moeder wil (weer eens) niet meewerken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hannah41

Re: moeder wil (weer eens) niet meewerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:53

Dat snap ik, vervelend. Aan de andere kant, zij kan er op dit moment natuurlijk ook maar weinig aan doen. Mag ik vragen waar je precies bang voor bent? Waarom wil je er een dokter naar laten kijken? :)

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:54

Goed koelen en inderdaad een kussen er onder vannacht!:)
Je hebt kans dat je knie morgen zoals la gezegd goed stijf zijn, maar zou het idd eerst even aankijken!
Ik weet niet hoe oud je bent, maar je schreef dat je al eerder een ontsteking hebt gehad anders kan je ook een ibrufen als pijnstiller nemen, deze werkt ook ontstekingsremmend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:57

drawerlover schreef:
dankje. Ik snap dat ik even moet wachten maar die manier hoe mijn moeder dat zei was echt niet leuk, net alsof het niets is. Koeling doe ik morgen weer heb al zoveel gekoeld. En een blauwe plek gaat het zeker wel worden, het is nu al blauwer dan een uur geleden. Meer roodblauw maar niet echt blauwblauw als je me snapt. Paracetamol zit erin dus de pijn wordt (hoop ik dan) minder denk ik.

Maar hoe heb jij gereageerd en hoe heb jij het gebracht ;)

Huisarts zegt waarschijnlijk ook even aankijken.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 20:59

Nou die ontsteking was omdat ik er teveel mee deed. Niet leuk want toen hadden we een leuk schooluitje waar ik dus niet aan kon meedoen. En ik moest de hele tijd van hier naar daar lopen dus toen was mijn knie goed ontstoken.

Ik ben zelf bang dat het dadelijk meer dan gekneusd is (gebroken ofzo) omdat dit meer pijn doet dan mijn vorige twee kneuzingen en ik kan hem nog minder bewegen. Mijn knieschijf staat goed hoor want die staat precies zoals aan de andere kant. Aan een van de kanten zit alleen nog een hele dikke zwelling.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 21:00

Tja, wat wil je. Je zit middenin de pubertijd dus ouders doen het sowieso nooit goed.

Het zal vast wel meevallen zeker ook als je moeder dat al aangeeft. Paracetamol erin en maak het niet erger dan het is. Doet het maandag nog zeer en kun je niks dan ga je even naar de huisarts.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 21:00

Ik vind jouw reactie nogal overdreven, sorry.
Ik lees een schreeuw om aandacht, krijg je die van je ouders niet positief dan maar negatief?

Neem wat rust, morgen is het vast minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 21:01

Als het gebroken is loop jij helemaal niet meer hoor. Bovendien betwijfel ik of een omvallende fiets dusdanige schade kan toerichten.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 21:01

Bizzybijtje schreef:
drawerlover schreef:
dankje. Ik snap dat ik even moet wachten maar die manier hoe mijn moeder dat zei was echt niet leuk, net alsof het niets is. Koeling doe ik morgen weer heb al zoveel gekoeld. En een blauwe plek gaat het zeker wel worden, het is nu al blauwer dan een uur geleden. Meer roodblauw maar niet echt blauwblauw als je me snapt. Paracetamol zit erin dus de pijn wordt (hoop ik dan) minder denk ik.

Maar hoe heb jij gereageerd en hoe heb jij het gebracht ;)

Huisarts zegt waarschijnlijk ook even aankijken.

Nou in eerste instantie deed het een beetje pijn. Ofja ik kon al niet normaal meer lopen. Toen kwam ik aan bij mijn generale repetitie en toen begon het flink pijn te doen en we hadden heel veel gekoeld, ik mocht zitten zodat mijn knie hoog lag en alles maar niets hielp. Het doet alleen maar meer pijn. Nu weer minder maar dat zal wel door de paracetamol komen

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 21:02

Bizzybijtje schreef:
Als het gebroken is loop jij helemaal niet meer hoor. Bovendien betwijfel ik of een omvallende fiets dusdanige schade kan toerichten.

Ja of iets anders. Haar fiets is best wel zwaar hoor. Zwaarder dan die van mij en die van mij is een stuk groter. Dus ja ik weet het niet. Maar ik kijk wel. Net zoals hier al is gezegd als het dik blijft enzo dan ga ik naar de dokter. Hoeft ook niet meteen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 21:03

Ja het is heel normaal dat het eerst meer zeer doet; boel zet op en dat is vervelend. Maar wees lief voor je moeder :)
Blijf koelen in ieder geval.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 21:03

Michellette schreef:
De dokter zal precies hetzelfde zeggen als je moeder: gewoon aanzien en als de zwelling er na ruim een week nog zit, kijken we verder. Rusten een paar dagen met evt. been omhoog. Sterkte.

Dit dus.
Was ook wat ze tegen mij zeiden (pootje een week hooghouden en dan terugkomen) toen ik op de nightcare zat (op aandringen van anderen, ik wilde eigenlijk zelfs verbergen dat ik van het paard af was gevallen 8-) ) mijn knie was ook erg opgezwollen.
Ze hebben wel nog even foto's gemaakt maar er was niets gebroken
Ze kunnen er toch niets aan doen, terwijl achteraf mijn binnenband gescheurd bleek te zijn, de buitenband uitgerekt en het kraakbeen beschadigd.
Ik heb het ook een weekje uit moeten houden helaas, koelen, pootje hooghouden zodat de zwelling eruitgaat. Eventueel een weekje op de bank slapen mocht naar boven gaan te pijnlijk zijn.
Als de zwelling weg is naar de dokter gaan mocht het dan nog pijn doen.
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 10-04-15 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 21:04

Probeer hem (in ieder geval morgen) wel te bewegen als het een beetje kan, anders blijft het stijf en dat zorgt alleen maar voor meer pijn. Aangezien het alleen om stoten gaat zou ik me niet al te veel zorgen maken over een breuk. Maar ik ben geen dokter natuurlijk. :)
Laatst bijgewerkt door hannah41 op 10-04-15 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 21:05

Bizzybijtje schreef:

Mwah dat ligt toch geheel aan het breukje? Mijn oma heeft doorgelopen met twee (best wel goed) gebroken voeten/enkels. :+

Ik denk niet dat er echt veel nood bij is TS, dus maak je niet teveel zorgen dat je moeder niet naar de huisartenpost wilt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 21:06

Ik ben 2 maand doorgelopen met een gebroken been :')

Maar gewoon even aankijken in dit geval en er even een nacht over laten gaan is wel verstandiger :) coldpack erop, kussentje onder de knie en pijnstiller erin en morgen is er weer een dag. Morgenochtend zal het stijf zijn, maar probeer het wel te bewegen. Vast wel iemand in je omgeving die even een verband ter steun kan leggen als je dat prettiger vind.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 10-04-15 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 21:06

ja en daar ben ik dus bang voor, zoiets. Een band scheuren of kraakbeen beschadigen ofzo. Ik draaide mijn knie ook heel spastisch om toen het gebeurde. Daar moet ik nu wel om lachen als ik er aan terug denk _O-
Voor de mensen die denken, spastisch? Dat is heel raar en grappif

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 21:08

De eerste week kan er toch geen onderzoek aan een dikke knie gedaan worden, dus de HA zal je ook naar huis sturen met pijnstillers :j als het niet minder is na een week kun je alsnog naar de dokter.

Neemt niet weg dat t wel vervelend is :(:)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 21:08

Ach aan de positieve kant: je knie zit er nog aan! :)

En ja,kneuzing heeft tijd nodig.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 21:10

drawerlover schreef:
ja en daar ben ik dus bang voor, zoiets. Een band scheuren of kraakbeen beschadigen ofzo. Ik draaide mijn knie ook heel spastisch om toen het gebeurde. Daar moet ik nu wel om lachen als ik er aan terug denk _O-
Voor de mensen die denken, spastisch? Dat is heel raar en grappif

Kun je je been nog gewoon op de bank tillen? Of doet dat zo'n pijn dat je echt ineen kript?
Dat laatste had ik dus bij die gescheurde band.
Als het ''alleen maar'' uitgerekt is doet dat ook wel pijn (had ik met diezelfde val aan mijn andere knie)
Maar dan ''verrek'' je in mijn geval niet zo van pijn dat je zelfs s'nachts met je been hoog slaapt op de bank om hem maar niet te hoeven bewegen. Ik hoop voor je dat het gewoon meevalt.
Als het iets met een band of kraakbeen is moet je toch wachten tot de zwelling eruit is :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 21:11

Nou omhoog tillen op eigen kracht gaat bijna niet. Dat doet echt veel te veel pijn. Eigenlijk wil ik hem niet bewegen. Het doet wel minder pijn maar het doet dus nog steeds heel veel pijn.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 21:12

Ik denk dat de huisarts niet veel anders zal zeggen dan dat wat je nu aan het doen bent. Koelen en evenveel pijnstillers nemen, is het na een week niet beter dan wellicht terug komen.

Om elk wissewasje naar de huisarts is ook niet nodig :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 21:12

Nou meid, gewoon lekker op bed gaan :) morgen wel voorzichtig bewegen hoor!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 21:13

ja ik lig allang op bed. Dalijk er nog uit om mijn tanden te poetsen en haren te kammen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 21:14

Zou me verbazen moest er door een fiets iets ernstigs aan zijn. Hier met mijn scooterongeval ook een knie die 2 keer zo dik was en ook ik kon niet meer lopen. Was gewoon een kneuzing. Denk dat er hier ook geen spoed bij is hoor. Trouwens, moest ik zo een topic vinden van mijn dochter...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 21:14

Sla je dat een keer over. Je tanden vallen er niet uit hoor als je 1 keer overslaat :) morgen weer een dag!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 21:15

Mijn moeder zit niet op bokt. En ze leest ook niet altijd mee. Bij de meeste topics wel maar niet bij allemaal