Vruchtbaarheid testen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 10:48

Hier nog iemand die dit wilde weten. De HA vertelde dat je het wel te weten kan komen op het moment dat je aan kinderen wil beginnen en het niet zou lukken. Omdat je bepaalde onderzoeken in kunt gaan die schadelijk kunnen zijn voor je eierstokken of iets in die trant. Maar je kan het altijd navragen. Mijn gyn zei in ieder geval dat ik me niet druk hoefde te maken over het niet vruchtbaar zijn.

Aria_zz

Re: Vruchtbaarheid testen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 11:29

Wel, ik wil dus graag niet vruchtbaar zijn, daarom dat ik wil testen, want ik wil niet aan kinderen beginnen dus ik ga het op die manier ook niet te weten komen.
En aangezien die dokter me dat meedeelde, ben ik ergens toch op zoek naar een manier om het te weten te komen.

Maar als je het al moet geprobeerd hebben voor je het aan de gyn kunt vragen houd het op.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 12:01

Wie weet kan het wel op de één of andere manier. Alleen dit is wat mij is verteld, wie weet vertellen ze je nog iets anders.

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 00:25

Ik moet maandag sws mijn huisarts bellen. Omdat ik zelf ook nieuwsgierig ven hoe of wat dit nu zit, vraag ik dat ook gelijk na. Zal hier neerzetten wat mijn ha zegt

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 06:06

Storm schreef:
De dagen dat je vruchtbaar bent, kun je ook op een ander simpel maniertje ontdekken. Neem een kloddertje afscheiding tussen je duim en je wijsvinger en kijk of je er draden mee kunt trekken. Zo ja, dan ben je in je vruchtbare dagen.

En wat een test betreft, je hebt ovulatietesten, maar die zijn bij mij nooit positief geweest terwijl ik bij mijn beide kindjes heel snel zwanger was.

Nou dan ben ik sommige maanden alle dagen vruchtbaar en sommige maanden helemaal niet :P

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 07:00

Jasmijn159 schreef:
Storm schreef:
De dagen dat je vruchtbaar bent, kun je ook op een ander simpel maniertje ontdekken. Neem een kloddertje afscheiding tussen je duim en je wijsvinger en kijk of je er draden mee kunt trekken. Zo ja, dan ben je in je vruchtbare dagen.

Nou dan ben ik sommige maanden alle dagen vruchtbaar en sommige maanden helemaal niet :P

Want dat is jouw dagelijkse bezigheid? :')

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 07:30

Dankje pink :)

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 08:29

Je kunt je laten stelariseren als je er 100% zeker van bent.
Collega van me heeft dit gedaan op haar 26e.
Zit volgens mij wel een heel traject aan vast..
Dan weet je zeker dat je niet meer bang hoeft te zijn of je wel of niet vruchtbaar bent.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 17:08

Monster, dat is ook zo en wil ik graag, maar dat 'mag' ik nog niet, er zal geen dokter zijn die het wil doen. Of ik moet heel erg zoeken en doorzetten, en daar heb ik nu de tijd nog de moed voor.
Maar dat is een andere kwestie :D

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:13

Zie nu je leeftijd, nee ze gaan je niet helpen.

Gewoon geen sex, dan weet je zeker dat er niks gebeurt :+ wat een oplossing :p

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:46

Ik ben naar de huisarts geweest voor menstruatie klachten en dat ik wou weten hoe en wat.
Heb mijn huisarts gezegt dat ik graag wou weten wat er aan de hand was ook ivm vruchtbaarheid.. Hij zei als jij dat wilt weten en jij daardoor antwoord krijgt op je vraag stuur ik je door naar een gyn. :j
ik wist dus met 21 jaar dat ik moeilijk zwanger zou kunnen worden. Dit heeft mij veel verdriet en frustratie gescheeld toen wij graag zwanger wouden worden en wij dus bij voorbaat al wisten dat dit weleens lastig kon worden..

Gelukkig heb ik een hele fijne huisarts die je graag van onzekerheden af wil helpen _/-\o_

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 00:58

Monster, ja dat gaat het hem dus niet worden he :+

Dushi, dat is wel erg goed!
Vermoed dat niet elke huisarts dat doet.
Maar geeft wel hoop om het te proberen :D