Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Pinda_Dipje schreef:- De uren na het sporten verbruik je het meeste, benut dit! Het nuttigen van voedingsmiddelen anders dan water stopt het proces. De reden waarom ik altijd s'avonds laat sport, glas water, douchen en m'n bed in.
Ik verrek dus van de honger he, na flink sporten
Ik zou heel graag zo als jij met een glas water m'n bed in willen duiken. Jellebie schreef:Bedankt voor alle reacties!
Dat de verhoudingen zoek zijn dat kan goed kloppen, haha. Ik ben ook helemaal niet op deze manier bezig met voeding. Ik let gewoon op mijn calorieën maar niet op de koolhydraat, vetten en eiwit verhouding omdat ik daar simpel weg geen verstand van heb
Meraki schreef:Pinda_Dipje schreef:- De uren na het sporten verbruik je het meeste, benut dit! Het nuttigen van voedingsmiddelen anders dan water stopt het proces. De reden waarom ik altijd s'avonds laat sport, glas water, douchen en m'n bed in.Ik verrek dus van de honger he, na flink sporten
Ik zou heel graag zo als jij met een glas water m'n bed in willen duiken.
Manlief (jarenlang bodybuilder geweest) zou dan kiezen voor een eiwitshake, die optie laat ik zelf varen. 
Pinda_Dipje schreef:Oke, houd de volgende dingen goed in gedachten:
- Begin je ochtend goed! (Goede vezelrijke maaltijd)
- Eet minstens 6x per dag (kleinere porties) om je metabolisme op gang te houden
- Eet 1x in de week alles waar je trek in hebt om te zorgen dat je lichaam niet wend aan het dieet. Laat het werken!
- Beperk je koolhydraat inname
[b]- Eet voornamelijk volkoren en meergranen producten
[/b]- Liever 1 broodje met 3 dubbel beleg (kipfilet, ei, rookvlees, rosbief, pindakaas, hutekase) dan 2 broodjes met weinig of ongezond beleg.
- De uren na het sporten verbruik je het meeste, benut dit! Het nuttigen van voedingsmiddelen anders dan water stopt het proces. De reden waarom ik altijd s'avonds laat sport, glas water, douchen en m'n bed in.
- Bovendien belast je je spieren flink maar is je eiwitinname minimaal, eiwitten zijn nodig voor spierherstel! Houd je spieren in optimale conditie, want hoe groter de spiermassa, hoe hoger het energieverbruik, hoe hoger de vetverbranding (simpel gezegd).
- Groene thee, ananas... hard gekookt eitje tussendoor. Ik zeg doen!
Als je s'avonds bijvoorbeeld zilvervliesrijst of quinoa met groenten en kip hebt gegeten, bewaar dan de restjes en nuttig die gedurende de dag.

Pinda_Dipje schreef:Ladylay: Wetenschappelijk is wel degelijk bewezen dat het metabolisme vertraagd met minder eetmomenten door gewenning, het lichaam gaat letterlijk op spaarstand.
Citaat:Bovendien zorgt het ervoor dat je tijdens de hoofdmaaltijden minder wilt nuttigen, waardoor je een betere lichamelijke balans behoud.
Citaat:In al mijn actieve jaren (en die van manlief met een sportcarriére) heeft het altijd uitstekend gewerkt in ieder geval.
Jezzi schreef:_Annika schreef:Ik denk omdat je sport je meer spieren opbouwt, dat kost meer gewicht
Spieren zijn niet zwaarder, spieren nemen minder ruimte in beslag. In principe zou het dus logisch zijn dat TS meer spieren heeft opgebouwd, maar dan zou ze wel verschil in de omvang van haar lichaam moeten zien

Meraki schreef:Pinda_Dipje schreef:- De uren na het sporten verbruik je het meeste, benut dit! Het nuttigen van voedingsmiddelen anders dan water stopt het proces. De reden waarom ik altijd s'avonds laat sport, glas water, douchen en m'n bed in.Ik verrek dus van de honger he, na flink sporten
Ik zou heel graag zo als jij met een glas water m'n bed in willen duiken.