BlueMilk schreef:Wij kunnen hier pas starten met praktijklessen na het behalen van een theorie-examen.
Idd zo is dat bij ons.
Ik ga dit jaar ook wel maken van mijn rijbewijs heb mijn voorlopige al van 2013 en vervalt in april 2016
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MaricoGraphy schreef:BlueMilk schreef:Wij kunnen hier pas starten met praktijklessen na het behalen van een theorie-examen.
Idd zo is dat bij ons.
Ik ga dit jaar ook wel maken van mijn rijbewijs heb mijn voorlopige al van 2013 en vervalt in april 2016

soloro schreef:kelliiee1993 schreef:Ik ben vorig jaar januari begonnen met rijlessen, maar telkens te lui geweest om mijn theorie te gaan halen. Ook ben ik 4 maanden gestopt ivm zomervakantie en geen zin om een nieuwe afspraak te maken (ik vind rijlessen totaaaal niet leuk)
Deze heb ik in februari dit jaar gehaald en heb dinsdag voor het eerst afgereden. Helaas gezakt, vanwege een stomme fout van mij.
Nu mag ik over 3 weken opnieuw afrijden.
Wow dan was er zeker veel plaats bij het CBR? bij mij zat er minimaal 6 tot 8 weken tussen voordat ik voor een 2e keer mocht afrijden. Heb je wel echt mazzel dan dat je amper hoeft te wachten.
mijn instructeur had zelf rond de 6 weken verwacht. 
ik ben zo iemand die overal wel mooi rondscheurt.
heb nu 16 lessen ongeveer gehad. 29 april is m'n TTT en binnenkort zal m'n examen ook wel aangevraagd worden voor niet te lang daarna. Ik vind 't superleuk om te rijden
heb ook een gezellige instructeur, dat doet ook een hoop.kelliiee1993 schreef:Ah dat is zuur zeg!
Ik kan deze 3 weken nog even goed oefenen op het kijken en rustig rijdenik ben zo iemand die overal wel mooi rondscheurt.
Kan niet wachten tot ik ook eindelijk van de lessen af ben.
Oh wat vond ik dat doodeng de eerste keer haha, dat niemand meer kon ingrijpen (gewoon het idee, kon prima rijden hoor haha). En ik ging van een ford fiesta naar een citroen berlingo.. en van diesel naar benzine haha. Het eerste uurtje met mams op een groot leeg parkeerterrein geoefend.

Ze laten hem je echt niet doen als je er niet klaar voor bent
_Yasmine_ schreef:Ik ga de tip geven, leer nog geen eigen rijstijl aan![]()
Doe braaf het boekje, zelf rijden kan daarna wel.
Ik heb hem nu 2 maanden terug gehaald bij de 2de poging. En volg nog maar een aantal dingen van de rijlessen... Ik merk wel dat ik een hekel nog heb aan de hellingproef, en hoor daar veel mensen over. Zou die extra aanvragen
Even knallen, want als je hem eenmaal hebt! er gaat een wereld voor je open
Rijexamen zelf valt ook erg mee!Ze laten hem je echt niet doen als je er niet klaar voor bent
![]()
Heel veel succes en geniet ervan! en zeker een keer lessen in de spits, is heel anders rijden .
Das ook een hele kunst haha.
) en heb eerst 2 uur per weer gelest, maar door de lange wachttijd bij het CBR les ik nu nog maar 1 uur per week. Eigenlijk zijn we nu aan het verbeteren en bezig met de puntjes op de i zetten.
soloro schreef:_Yasmine_ schreef:Ik ga de tip geven, leer nog geen eigen rijstijl aan![]()
Doe braaf het boekje, zelf rijden kan daarna wel.
Ik heb hem nu 2 maanden terug gehaald bij de 2de poging. En volg nog maar een aantal dingen van de rijlessen... Ik merk wel dat ik een hekel nog heb aan de hellingproef, en hoor daar veel mensen over. Zou die extra aanvragen
Even knallen, want als je hem eenmaal hebt! er gaat een wereld voor je open
Rijexamen zelf valt ook erg mee!Ze laten hem je echt niet doen als je er niet klaar voor bent
![]()
Heel veel succes en geniet ervan! en zeker een keer lessen in de spits, is heel anders rijden .
Of 's ochtends rond 8 uur als alle kinderen per fiets naar school gaanDas ook een hele kunst haha.
ik heb ook nog een tussentijdse toets gedaan scheeld echt enorm tijdens je normale examen dan hoef je alleen maar rondjes te rijden!
Twilight schreef:ik heb al tig uur eropzitten, denk dat k wel 40 of over zit. al 2 keer gezakt op rijexamen. nu heb ik nog een half jaar tot mijn theorie vervalt.
1ste keer zakken snapt ik tot op heden nog steeds niet. denk dat het door een verschrikkelijk onnodige ingrijp actie van examinator ging.., kon hem wel slaan.
(wil nog wel eens links en rechts verwisselen, maar altijd vertelt, als je netjes met het verkeer mee gaat, heb je geen problemen. nouja, lekker aan het rijden zei de examintor links, maar ik dacht vrolijk rechts. trapte die ineens op de rem. "Ja je kan aan het eind van de weg niet links" ik was totaal flabber gasted en kon geen woord uit brengen)
2de keer snapte zelfs mijn instructeur er niks van.![]()
nu dus 3rde keer, maar ben er onderhand erg klaar mee en ben heel erg toe aan zelf rijden.
. maar goed als hij mij netjes had laten rijden, was ik eind van de weg netjes rechts gegaan, en dus met het verkeer mee.