Autorijlessers!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:52

BlueMilk schreef:
Wij kunnen hier pas starten met praktijklessen na het behalen van een theorie-examen.

Idd zo is dat bij ons.
Ik ga dit jaar ook wel maken van mijn rijbewijs heb mijn voorlopige al van 2013 en vervalt in april 2016

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:56

MaricoGraphy schreef:
BlueMilk schreef:
Wij kunnen hier pas starten met praktijklessen na het behalen van een theorie-examen.

Idd zo is dat bij ons.
Ik ga dit jaar ook wel maken van mijn rijbewijs heb mijn voorlopige al van 2013 en vervalt in april 2016

Mijn voorlopig is al vervallen, dus nu kan ik enkel nog oefenen bij de rijschool zelf. Mag niet meer de weg op met ouders of partner. -O-

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:59

Celine_Famke schreef:
corrina: jeetje wat balen zeg! Hoop dat je het de volgende keer haalt! Kost aardig wat zo, denk ik..
Heb je niet tussen die 3x examen nog lessen gehad?

Jawel hoor! Maar ik heb faalangst :') ik kan prima autorijden, maar zo'n stomme theorie toets...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:59

Ik heb ondertussen al zo'n 3 jaar mijn rijbewijs, maar voordat ik mijn ttt ging doen moest ik mijn theorie hebben. Maar dat is per rijschool verschillend, ook had ik lessen van anderhalf uur. Via een of ander boek. Heel handig kon je al precies zien wat je in de les ging doen. En kreeg je cijfers hoe "goed" je was in een bepaald onderdeel. Zo kreeg ik de eerste les ook op een industrie terrein, zelf er heen rijden ook. Terwijl ik ook veel hoor dat je gelijk de weg op mag.
Vond het persoonlijk wel prettig om
Eerst te kunnen oefenen. Nou waren we daar zo klaar want het was echt peanuts maar toch. Ik heb overigens 2 lesauto's gehad 2 toyota corolla's een 6 bak. Heerlijk. Dat mis ik nu het meest in mijn 307 (en mn vorige autotje)

Afbeelding

Afbeelding

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:03

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:12

soloro schreef:
kelliiee1993 schreef:
Ik ben vorig jaar januari begonnen met rijlessen, maar telkens te lui geweest om mijn theorie te gaan halen. Ook ben ik 4 maanden gestopt ivm zomervakantie en geen zin om een nieuwe afspraak te maken (ik vind rijlessen totaaaal niet leuk)
Deze heb ik in februari dit jaar gehaald en heb dinsdag voor het eerst afgereden. Helaas gezakt, vanwege een stomme fout van mij.
Nu mag ik over 3 weken opnieuw afrijden.

Wow dan was er zeker veel plaats bij het CBR? bij mij zat er minimaal 6 tot 8 weken tussen voordat ik voor een 2e keer mocht afrijden. Heb je wel echt mazzel dan dat je amper hoeft te wachten.

blijkbaar ja! Vind het ook totaal niet erg! :) mijn instructeur had zelf rond de 6 weken verwacht.

soloro

Re: Autorijlessers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:14

Haha mijn instructeur wist niet eens meer wat we die 6 weken moesten gaan oefenen :P
Was gezakt omdat ik 1x onnodig van rijbaan ben gewisseld, niemand wist nou precies waarom ik gezakt was en niemand snapte het xD.
Dus heb nog 1x les gehad in die 6 weken en toen gelijk geslaagd, 2e x was een eitje, omdat ik nu ook wist hoe alles eraan toe ging haha. Maar de 1e x baalde ik vreselijk.. waarschijnlijk hebben ze me gewoon laten zakken omdat ze al boven het % geslaagden zaten (maarja zeker zullen we het nooit weten).

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:15

Ah dat is zuur zeg!

Ik kan deze 3 weken nog even goed oefenen op het kijken en rustig rijden := ik ben zo iemand die overal wel mooi rondscheurt.

Kan niet wachten tot ik ook eindelijk van de lessen af ben.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:19

Ja, ik les sinds ergens in december :+ heb nu 16 lessen ongeveer gehad. 29 april is m'n TTT en binnenkort zal m'n examen ook wel aangevraagd worden voor niet te lang daarna. Ik vind 't superleuk om te rijden :D heb ook een gezellige instructeur, dat doet ook een hoop.

In september heb ik een auto ongeluk op de snelweg gehad toen ik achterin zat in onze eigen auto, dus de snelweg vond ik wel een beetje eng, maar daar ben ik nu aardig overheen en dat gaat ook wel lekker opzich.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:21

kelliiee1993 schreef:
Ah dat is zuur zeg!

Ik kan deze 3 weken nog even goed oefenen op het kijken en rustig rijden := ik ben zo iemand die overal wel mooi rondscheurt.

Kan niet wachten tot ik ook eindelijk van de lessen af ben.

Je leert pas echt rijden zodra je niemand meer naast je hebt zitten :) Oh wat vond ik dat doodeng de eerste keer haha, dat niemand meer kon ingrijpen (gewoon het idee, kon prima rijden hoor haha). En ik ging van een ford fiesta naar een citroen berlingo.. en van diesel naar benzine haha. Het eerste uurtje met mams op een groot leeg parkeerterrein geoefend.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:26

Ik ga de tip geven, leer nog geen eigen rijstijl aan :+
Doe braaf het boekje, zelf rijden kan daarna wel.

Ik heb hem nu 2 maanden terug gehaald bij de 2de poging. En volg nog maar een aantal dingen van de rijlessen... Ik merk wel dat ik een hekel nog heb aan de hellingproef, en hoor daar veel mensen over. Zou die extra aanvragen :j

Even knallen, want als je hem eenmaal hebt! er gaat een wereld voor je open *D

Rijexamen zelf valt ook erg mee! :j Ze laten hem je echt niet doen als je er niet klaar voor bent :n

Heel veel succes en geniet ervan! en zeker een keer lessen in de spits, is heel anders rijden .

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:28

_Yasmine_ schreef:

Ik heb hem nu 2 maanden terug gehaald bij de 2de poging. En volg nog maar een aantal dingen van de rijlessen... Ik merk wel dat ik een hekel nog heb aan de hellingproef, en hoor daar veel mensen over. Zou die extra aanvragen :j

Rijexamen zelf valt ook erg mee! :j Ze laten hem je echt niet doen als je er niet klaar voor bent :n

Heel veel succes en geniet ervan! en zeker een keer lessen in de spits, is heel anders rijden .

Of 's ochtends rond 8 uur als alle kinderen per fiets naar school gaan *D Das ook een hele kunst haha.

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:33

Ik ben ook bezig met rijlessen! Mijn rijexamen staat al gepland en heb nu iets meer als 25 lessen gehad. Rijd in een Volkswagen Polo Bluemotion (ideaal die Bluemotion :)) ) en heb eerst 2 uur per weer gelest, maar door de lange wachttijd bij het CBR les ik nu nog maar 1 uur per week. Eigenlijk zijn we nu aan het verbeteren en bezig met de puntjes op de i zetten. :)

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 17:46

soloro schreef:
_Yasmine_ schreef:

Of 's ochtends rond 8 uur als alle kinderen per fiets naar school gaan *D Das ook een hele kunst haha.

Schoolkids op de fiets zijn echt een drama, rond 15u als alles van school vertrekt is ook zo'n fijn tijdstip om te lessen :x

Ik les in een Ford fiesta en heb nu iets meer dan 30 lessen gehad geloof ik. Heb maandag mijn TTT :)

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 19:56

Waarom ik al zo veel lessen heb gehad? Gewoon omdat ik niet kan rijden :')
Vond het eerst doodeng, ik heb heel lang gehad dat ik super zenuwachtig was voor de les.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 19:59

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:02

Ik meld me ook! Ik ben nu denk ik een goede 1,5 maand bezig. Ik heb eerst in de simulator gereden en ik had vanmiddag m'n 4de 'echte' les. Ik les bij Dam in Arnhem/Ede. :)

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:04

Hoeveel geld zijn jullie kwijt dan aan zoveel lessen ? Zou dit verschillen met België?

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:10

Ik ben sinds 1 april geslaagd nee het is geen grap :')
Ik heb in totaal 39 lessen gehad door mijn spiegel werk wat ik vaak vergat of niet deed....
Ik ree bij van Vugt in wognum ben heel erg tevreden over hun en zeker mijn oude instructeur!
Ik ben in een Volkswagen polo bleumation gereden echt een droom auto :p vondt hem
Echt geweldig ook al had ik soms ruzie met dat ding. Schakelen of zijn kont niet willen keren gaf ik de kont de schuld :') ik heb ook nog een tussentijdse toets gedaan scheeld echt enorm tijdens je normale examen dan hoef je alleen maar rondjes te rijden!

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:11

ik heb al tig uur eropzitten, denk dat k wel 40 of over zit. al 2 keer gezakt op rijexamen. nu heb ik nog een half jaar tot mijn theorie vervalt.

1ste keer zakken snapt ik tot op heden nog steeds niet. denk dat het door een verschrikkelijk onnodige ingrijp actie van examinator ging.., kon hem wel slaan.
(wil nog wel eens links en rechts verwisselen, maar altijd vertelt, als je netjes met het verkeer mee gaat, heb je geen problemen. nouja, lekker aan het rijden zei de examintor links, maar ik dacht vrolijk rechts. trapte die ineens op de rem. "Ja je kan aan het eind van de weg niet links" ik was totaal flabber gasted en kon geen woord uit brengen)

2de keer snapte zelfs mijn instructeur er niks van. :(

nu dus 3rde keer, maar ben er onderhand erg klaar mee en ben heel erg toe aan zelf rijden.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:32

Twilight schreef:
ik heb al tig uur eropzitten, denk dat k wel 40 of over zit. al 2 keer gezakt op rijexamen. nu heb ik nog een half jaar tot mijn theorie vervalt.

1ste keer zakken snapt ik tot op heden nog steeds niet. denk dat het door een verschrikkelijk onnodige ingrijp actie van examinator ging.., kon hem wel slaan.
(wil nog wel eens links en rechts verwisselen, maar altijd vertelt, als je netjes met het verkeer mee gaat, heb je geen problemen. nouja, lekker aan het rijden zei de examintor links, maar ik dacht vrolijk rechts. trapte die ineens op de rem. "Ja je kan aan het eind van de weg niet links" ik was totaal flabber gasted en kon geen woord uit brengen)

2de keer snapte zelfs mijn instructeur er niks van. :(

nu dus 3rde keer, maar ben er onderhand erg klaar mee en ben heel erg toe aan zelf rijden.

Misschien handig om voor je examen aan te geven dat ie een beetje moet mee wijzen welke kant je op moet?

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:51

dat deed die ook met vlagen, ahd het dus ook zeker aangegeven :). maar goed als hij mij netjes had laten rijden, was ik eind van de weg netjes rechts gegaan, en dus met het verkeer mee.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 21:31

Ik wil me ook graag melden!

Heb TTT gedaan, ben ik erg blij mee.. Hiervoor was ik geslaagd (iig mijn bijzondere verrichtingen vrijstelling).
Heb ook al 1x examen gedaan, maar hiervoor helaas gezakt..
Heb 14 april 2e keer examen en nu gelukkig faalangst examen.. Brr heb nu al zenuwen!
Ben wel klaar met lessen, vind het steeds vervelender worden

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 06:35