Deukjes in duimnagels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Irene_S

Re: Deukjes in duimnagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 12:24

Ik heb er ook last van, ziet er precies hetzelfde uit. Heb altijd het gevoel dat het komt door een periode dat ik ziek ben geweest of verkouden ofzo. Bij mij groeien ze er wel weer uit, maar komen ook weer terug vanaf de onderkant _O-

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 12:25

kitlover schreef:
meikelief schreef:

Nee, de witte vlekjes op je nagels zijn : Te korten aan melkproducten. Dat zei mn vader in ieder geval altijd, of hij wilde me gewoon meer melkproducten laten eten/drinken :')

Ik eet/ drink zoveel zuivel dat ik zelf bijna ga loeien, en nog heb ik die witte plekjes. Daar komt het dus niet door denk ik.
die horizontale ribbels heb ik zelf wel, soms zijn ze erger en dan weer wat minder. Ik schenk er nu al nauwelijks meer aandacht aan.

Haha tekort aan zuivel is bij mij ook niet het geval :P Misschien juist een overschot aan? :+

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 23:58

Ik heb soms ook deukjes! Ik vond mezelf altijd vreemd, maar er zijn dus 'lotgenoten'! :')
Tegenwoordig eet ik elke ochtend yoghurt met oergranen, sindsdien is het weg. Ik denk ook dat het te maken heeft met je voeding :)

Ik had het trouwens alleen op mijn duimen, nooit op mijn andere vingers of op mijn tenen? Dat vind ik zo vreemd, want je voeding heeft dan toch invloed op al je nagels.. :)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 02:50

Ik heb dit Sins een paar jaar ook. Hier gaat het niet weg. Ik vijl het van boven recht dat helpt

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 10:09

Dit komt volgens mij door beschadiging... Tijdje geleden had mijn kat zijn nagel onder/in mijn nagelriem gestoken zegmaar, en op precies die plek kreeg ik een deuk in de lengte van mijn nagel.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 12:20

Is het niet hetzelfde als wat je bij paarden ook ziet? Als een paard ooit een ontsteking heeft gehad oid dan zie je dat aan de hoef. Maar wel een half jaar later, als dat stuk eruit gaat groeien.
Misschien is het bij mensen wel hetzelfde. Dat je een tijd terug iets hebt meegemaakt waardoor de nagel vervormd. En dat het nu zichtbaar wordt door de uitgroei.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 08:24

Bij mij is dat sowieso niet zo. Ik heb geen beschadiging gehad en als ze eruit gegroeid zijn, zitten er alweer nieuwe. Ze zitten er nu bijna een jaar.

Heb er verder geen last van hoor, maar ik ben wel erg benieuwd hoe het komt!

Ik zat zelf te denken dat het misschien komt, omdat er niet overal evenveel druk op je nagel staat of zo?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 08:30

Van het weekend even gevoeld en ik heb ze idd ook op mijn grote teennagel :+
Nou ja ik maak me verder dus niet druk en er zijn dus heel veel mensen die dit hebben.

@Scum, maar jij hebt ze in de lengte. Ik heb ze in de breedte, precies op het midden van mijn nagel.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 08:31

Ik heb het ook.. Sinds ik gelnagels heb gehad.. Ik weet niet hoe of wat, maar het moet ermee te maken gehad hebben, ondanks dat ze netjes gezet waren en ik er ook geen last van heb gehad.. Maar toch.. Sindsdien heb ik deukjes in mijn duimen.. :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 08:32

nine1987 schreef:
Ik heb het ook.. Sinds ik gelnagels heb gehad.. Ik weet niet hoe of wat, maar het moet ermee te maken gehad hebben, ondanks dat ze netjes gezet waren en ik er ook geen last van heb gehad.. Maar toch.. Sindsdien heb ik deukjes in mijn duimen.. :D

Ik heb altijd acryl gehad, zou het daar dan toch mee te maken hebben?

Voor wat betreft mijn teennagels, ik ben nogal een kluns en stoot echt ontelbare keren mijn grote tenen dus daar vind ik het niet heel vreemd dat ze er zitten.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 08:34

Ik heb het ook, komt omdat ik op mijn nagels bijt (volgens mij dan toch... Aangezien jij zegt dat het van je exceem kan komen, want dat heb ik namelijk ook :') ) soms zijn de deukjes dieper dan de andere keren :+

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 08:41

Ik heb dat ook wel eens. Ik heb altijd het idee dat het komt als ik ziek of gestresst ben geweest ofzo, dat m'n nagels dan langzamer groeien en er daardoor van die deukjes in komen.
Maar dat is ook maar een theorie :P