Steeds terugkerende blaasontsteking

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 08:42

Vanillia schreef:
Ik weet niet of je sexueel actief bent, maar uitplassen na de sex is ook echt heel belangrijk. Als ik dat niet doe heb ik binnen 24 uur gegarandeerd een blaasontsteking. Ondanks 2L water per dag, cranberry tabletten en suikerarm eten. Sterkte! :(:)

Nou ik ben al de sjaak als ik dit niet do na nog geen half uur :+

Collie2008

Re: Steeds terugkerende blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 08:44

Overigens deed ik als ik voelde dat m'n blaas wat 'rommelde' 3 x per dag 2/3 cranberry pillen innemen (dus 6 - 9 per dag) weet het da's veel te veel, maar gaf dan een week lang een enorme boost inclusief verse citroen uitgeperst in lauwwarm water drinken en paracetamol. Als ik dit consequent een week vol hou dan krijgt de blaasontsteking geen kans

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 08:48

Buiten het innerlijke om, sta je niet regelmatig op de tocht? Loop je veel op blote voeten? Dat kunnen ook triggers zijn.

Daarbij dacht ik dat veel vlees eten volgens mij de ph ook kon wijzigen (negatief) waardoor je gevoeliger wordt? Althans een kennis van mij had baat bij een dieet met minder vlees en suiker inderdaad.

Wat ook kan helpen is veel brandnetelthee, kamillethee en cranberrythee te drinken (wel de natuurlijke zonder zooi) dat spoelt ook goed door.

Owja, wat voor ondergoed draag je? Synthetische kan zorgen dat het broeit en zo kan een blaasontsteking ook ontstaan. Dito met veel inlegkruisjes etc.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 08:52

Vraag echt om die doorverwijzing naar de uroloog! Op die manier kun je de oorzaak achterhalen, iedere keer antibiotica is uiteindelijk alleen maar symptoonbestrijding.

Jaren geleden heb ik dit ook gehad, van alles geprobeerd: cranberry in verschillende vormen, stomen, d-mannose, noem het allemaal maar op. Wat wel hielp waren hoog gedoseerde vitamine C tabletten van een goed merk en thee van longkruid (niet te zuipen trouwens) om het slijmvlies te ondersteunen.

Uit het onderzoek bij de uroloog bleek dat ik een irritatie had in het slijmvlies aan de binnenkant van mijn blaas. Dat was de zwakke plek.
Wat bij mij persoonlijk ook heel belangrijk bleek was het psychische deel. Toen ik dat op orde kreeg werd mijn weerstand ook beter.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 08:55

Marijkjuh schreef:
Even een kleine update. Uit urineonderzoek bleek dat het idd een blaasontsteking is, helaas voor mij is dit de meest pijnlijke tot nu toe. Maandag heb ik een afspraak over de vele blaasontstekingen bij de dokter.

Bedankt voor alle tips! :)

Vraag hem/haar wat hij/zij weet van immuniteit uit de darmflora.
In de wetenschap rond natuurlijk genezen is er vrij veel over bekend, maar niet alle reguliere artsen hebben er van gehoord.
Er zijn keurige protocollen voor mensen met terugkerende ontstoken slijmvliezen ("hoe krijg ik meer sIgA?" met de I van immuniteit. )

Weet je huisarts dat niet, dan kun je naar een goede natuurgeneeskundige.

Zou je na die kuur toch nog weer eens blaasontsteking krijgen, dan kun je gewoon weer antibiotica gebruiken, alleen moet je daarna wel je darmflora weer op volle sterkte brengen.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 08:58

Marijkjuh schreef:
Hoi Bokkers,

Sinds mei vorig jaar ben ik opeens veel last gaan krijgen van blaasontstekingen. Met als resultaat dat ik nu de 8ste binnen een jaar tijd heb en waarschijnlijk ga beginnen met de 6de of 7de antibioticakuur in diezelfde tijdsperiode (ik ben de tel kwijt). Het is telkens ontzettend vervelend en pijnlijk en daarnaast begin ik mij een beetje zorgen over de hoeveelheid antibiotica die ik slik. Voor mijn gevoel doe ik alles goed, iig alles wat dokters en websites aanraden.

Zijn er Bokkers die hier ook last van hebben of last van hebben gehad? Morgen ga ik sowieso even langs de dokter. Op internet lees ik soms over je laten doorverwijzen naar een uroloog, zijn er bokkers die daar ervaring mee hebben? Zijn er nog dingen die handig zijn om te vragen of zeker weten te bespreken?

Het is zo frustrerend en het hindert me ook in mijn dagelijkse leven. Werkgevers worden iets minder enthousiast van je als je jezelf haast iedere maand wel 1 a 2 dagen ziek meld. Van veel antibiotica wordt mijn maag ontzettend ellendig, mijn maagslijmvlies is vorig jaar geïrriteerd geweest van voorgeschreven pijnstillers. Daarnaast raak ik nu ook telkens bij ieder pijntje in de stress, dat het misschien wel een blaasontsteking kan zijn -O-
het kan ook een soa zijn. :(

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:02

Ik heb de gouden tip;

D-manosse poeder via schoneblaas.nl

Ik had elke maand blaasontsteking. Toen radeloos die poeder besteld omdat ik niet weer AB wilde slikken. En het werkt écht, nog een enkele keer gehad dat ik het aan voelde komen toen meteen weer die poeder gebruikt en nooit meer doorgezet.

Echt, bestel het want het is wonder spul! Al die cranberry en vitamine C werkte niet bij mij.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:10

Ik heb ook regelmatig last van blaasontstekingen.
Wat voor mij heel goed helpt is brandnetelthee drinken. Brandnetel werkt bloedzuiverend en ontstekingsremmend. Zodra ik er een voel opkomen zet ik een liter brandnetelthee en die drink ik binnen een paar uur op. Zo spoel je je blaas helemaal schoon en bij mij heb ik dan na een paar uur ook helemaal geen last meer. Ik probeer dan na die paar uur even niet meer naar de wc te gaan zodat de blaas een beetje kan vollopen en de thee zijn werk kan doen.
Verder vind ik de vit.C bruistabletten van de Action heel fijn. Dat brengt de zuurtegraad van de blaas omlaag waardoor de ontsteking ook sneller over is. Na het rollebollen inderdaad de blaas goed leeg plassen en meteen een glas met vit C bruistablet werkt heel goed om het gewoon te voorkomen :)
Ik heb op die manier al ruim een jaar geen antibiotica meer nodig gehad. Antibiotica maakt meer kapot dan dat het goed doet, ik gebruik dat liever zo min mogelijk. Zelfs toen ik een tijdje geleden ineens zo'n erge blaasontsteking had dat ik echt veel bloed erbij plaste heb ik geen antibiotica nodig gehad :) Een aantal dagen véél brandnetelthee drinken en het was helemaal over.
Baadt het niet dan schaadt het niet, dus ik zou het gewoon eens proberen op die manier.

D-mannosa heb ik ook geprobeerd trouwens, heb het potje nog hier staan, maar dat hielp bij mij niet voldoende.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:15

magda_90 schreef:
Buiten het innerlijke om, sta je niet regelmatig op de tocht? Loop je veel op blote voeten? Dat kunnen ook triggers zijn.

Een blaasontsteking wordt veroorzaakt door bacteriën van buitenaf en heeft dus niets te maken met tocht en kou.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:16

Elke dag minimaal 1000 mg vitamine C max 2000.
Zodra je het voelt opkomen, meteen verse sinaasappelsap drinken (2 liter ler dag)! Ik heb al heel vaak blaasontsteking gehad, nog veel meer dan jij. Weet het nu meteen te herkennen als het opkomt en gebruik nooit meer antibiotica.
Zelfs als je denkt dat het over is nog minimaal een week vit C door blijven slikken.
Cranberriesap werkt bij mij ook niet

Succes, het is echt een vervelend iets :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:25

Collie2008 schreef:
magda_90 schreef:

Een blaasontsteking wordt veroorzaakt door bacteriën van buitenaf en heeft dus niets te maken met tocht en kou.

Tocht en kou kan je immuunsysteem verzwakken wat er voor zorgt dat het immuunsysteem de ontsteking niet kan tegenhouden. Dus inderdaad geen directe oorzaak, maar kan zeker meespelen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:33

Een blaasontsteking ontstaat door een vermindering van je weerstand dus kleine dingen als tocht voorkomen, zijn zeker net zo belangrijk. Wat 8nnemiek ook zegt.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 09:13

Iemand ook nog tips om de pijn te verzachten? Ik zit ondertussen op dag 4 blaasontsteking en 48 uur aan de antibiotica en ondanks het vele drinken, vitamine C en cranberrypillen is de pijn vandaag nog steeds hels. Voorheen hield de ergste pijn 24 a 36 uur aan bij mij, zeker met antibiotica was het binnen 24 uur weg. Een warme douche verlichtte iets en paracetamol en ibuprofen ook een beetje, maar ondanks dat doet alles nog steeds ontzettend pijn. Niet alleen tijdens het plassen (alhoewel dat het ergste is), maar ook de rest van de tijd -O-

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 09:21

Hoeveel paracetamol en ibuprofen slik je nu? Daar kun je sowieso aan de maximale dosering zitten voor een dag of drie dacht ik?

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 09:34

Om de paar uur slik ik er 2 of 3, met een max van 6 paracetamol (500mg)en 6 ibuprofen (400mg) per dag.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 09:49

Vanwege de kosten hoef je D mannose niet te laten. Is niet echt duurder dan cranberrycapsules, maar heeft een veel veel veel sterkere werking.
Als helemaal niets helpt kan er misschien operatief iets aan gedaan worden. Ken iemand die dat had en daarna was het over

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 12:19

Om de pijn te verlichten; brandnetelthee drinken! Echt een liter achter elkaar, en een paar uur later voel je er gewoon niets meer van! Voor mij echt een wondermiddel :)
En verder lekker in bad liggen, maar voor mij werkt niets zo goed als brandnetel.
Mijn oma en oudtante gebruikten dat ook altijd (deden zelfs verse brandnetel in stukjes knippen en op brood), het werd zelfs al honderden jaren gebruikt in allerlei culturen, maar om de een of andere reden zijn mensen er ineens mee gestopt terwijl het echt heel goed werkt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 19:46

....wat niet direct de pijn stilt, maar wel helpt: L-Glutamine. Dat is de bouwsteen om slijmvlies op te bouwen.

Sterkte!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 19:55

IK volg even, nu al tijd geen last gehad, maar bij mij komt het echt door bepaalde handelingen met iemand van het andere geslacht :o
Dit is bij mij altijd de reden dat ik het krijg.
Die mannose houd ik dus zeker in gedachten voor als ik weer een relatie heb :P

Ik dronk overigens ook flink cranberry, sinaasappelsap , vit C en wat ook belangrijk is, is katoenen ondergoed ipv dat syntetische spul van tegenwoordig.
Bron van bacterien door de broei.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 21:44

Marijkjuh schreef:
Om de paar uur slik ik er 2 of 3, met een max van 6 paracetamol (500mg)en 6 ibuprofen (400mg) per dag.

Is dit voorgeschreven door je HA?
6x per dag ibuprofen is namelijk erg veel en snap wel dat je maag daar van protesteert.
Je kan beter 4x daags 1000mg paracetamol (8,12,18,22uur) en 3x per dag 600mg ibuprofen (8,14,22) innemen.
En gezien je voorgeschiedenis met maagklachten is een maagbeschermer misschien ook handig.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:11

Beste ts, hoe gaat het nu met je? Heb je nog om een verwijzing naar de uroloog gevraagd?

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:17

Vitamine C tabletten zijn geweldig! Daar wordt je urine zuurder van (vinden bacteriën niet fijn) en wat je teveel hebt plas je uit dus het kan geen kwaad. Onze hond had als pup ook heel veel blaasontstekingen, tot we d'r vitamine C gingen geven, nooit meer last van gehad!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 16:53

Bonna schreef:
Beste ts, hoe gaat het nu met je? Heb je nog om een verwijzing naar de uroloog gevraagd?

De blaasontsteking is nu gelukkig over. Ondertussen slik ik ook fanatiek vitamine C en D-mannose ter preventie. De dokter checkt mijn urine nu vaker op bacteriën, zowel bij eerste constatering als halverwege en na mogelijke blaasontstekingen.

Uit het laatste onderzoek kwam naar voren dat ondanks dat mijn blaasontsteking over was en de AB kuur af was er nog steeds veel bacteriën in de urine zaten. Wat dit voor bacteriën zijn is een beetje onduidelijk, maar volgens de assistent was het geen blaasontsteking. Wat het wel is wordt nu nog in het ziekenhuis onderzocht en als het goed is krijgen ik daar morgen of overmorgen de uitslag van.