KimD schreef:phormicola schreef:Ik ben ook verslaafd, maar door zwangerschap en nu borstvoeding heb ik het kunnen verminderen naar 1 a 2 mokken per dag, dat waren er heel erg veel meer
Voor mij is het helaas niet puur de cafeïne, want dan was ik er wel van af geweest inmiddels. Nee, helaas vind ik koffie de lekkerste smaak die er bestaat. Ik kijk dan ook echt uit naar mijn ochtend koffie en ik ben absoluut niet van plan om daar ooit mee te stoppen. Ik drink het ook zwart, dus zal er niet dik van worden.
Wel drink ik enkel biologische koffie om het zo gezond mogelijk te houden
Ziet van die viskommen van mokken voor zich.![]()
Nu ik erover nadenk drink ik ook vrij veel koffie, op het werk, thuis niet. Maarja wij hebben een machine waar alles uitkomt, verwend.... Dus Senseo in de winkel, en bij de horeca kunnen we cappucino, latte, espresso etc halen.Overigens ga ik als het kouder word wel zonder pardon over op thee.
Net mijn oma, die zet iedere ochtend echt verse Italiaanse koffie en schenkt dat in een grote soepkom, vervolgens wordt die de hele dag aangevuld met melk en nieuwe koffie, ieder z'n ding denk ik dan

Nee, het zijn gewone mokken! Voor mijn kindje hou ik het normaal. Zodra ze geen mama melk meer nodig heeft ben ik van plan weer veel meer koffie te gaan drinken