Verslaafd aan koffie, wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:44

KimD schreef:
phormicola schreef:
Ik ben ook verslaafd, maar door zwangerschap en nu borstvoeding heb ik het kunnen verminderen naar 1 a 2 mokken per dag, dat waren er heel erg veel meer :+
Voor mij is het helaas niet puur de cafeïne, want dan was ik er wel van af geweest inmiddels. Nee, helaas vind ik koffie de lekkerste smaak die er bestaat. Ik kijk dan ook echt uit naar mijn ochtend koffie en ik ben absoluut niet van plan om daar ooit mee te stoppen. Ik drink het ook zwart, dus zal er niet dik van worden.

Wel drink ik enkel biologische koffie om het zo gezond mogelijk te houden :Y)

Ziet van die viskommen van mokken voor zich. :')

Nu ik erover nadenk drink ik ook vrij veel koffie, op het werk, thuis niet. Maarja wij hebben een machine waar alles uitkomt, verwend.... Dus Senseo in de winkel, en bij de horeca kunnen we cappucino, latte, espresso etc halen. :Y) Overigens ga ik als het kouder word wel zonder pardon over op thee.

Net mijn oma, die zet iedere ochtend echt verse Italiaanse koffie en schenkt dat in een grote soepkom, vervolgens wordt die de hele dag aangevuld met melk en nieuwe koffie, ieder z'n ding denk ik dan ;)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:54

Misschien mag ik niet reageren :+,maar ik had een cola verslaving. Ik heb sowieso altijd de hele dag door dorst echt heel vervelend. Water drink ik ook heel veel, maar ik hou een droge mond iets te drinken met een smaakje werkt wat beter. Ik heb de cola langzaam afgebouwd en mag nu enkel nog een klein glas op de avond.

Magrathea

Re: Verslaafd aan koffie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 06:12

Jaaaaa koffie koffie koffie koffie. Heerlijk. Lekker zwart, s morgens lekker opstarten. Hmm, heb nu al trek :Y)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:26

Haha _O- Nee, het zijn gewone mokken! Voor mijn kindje hou ik het normaal. Zodra ze geen mama melk meer nodig heeft ben ik van plan weer veel meer koffie te gaan drinken :9

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:35

Jong geleerd is oud gedaan he phormicola :D

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:48

Hier nog een 'verslaafde' al valt mijn koffieconsumptie nog enorm mee als ik jullie verhalen lees.

Ik dronk elke dag maar 2 koppen ongeveer. Soms 1, soms 3.
Tot ik inderdaad opeens al een dag lang rare hoofdpijn had en er achter kwam dat ik al 1,5 dag geen koffie had gedronken.
Vanaf dat moment ruim een week helemaal geen koffie meer gedronken (en 3 dagen hoofdpijn gehad).
Nu drink ik het wel weer maar probeer het niet dagelijks te drinken maar bijv om de dag.
Hoewel ik niet veel koffie dronk merk ik wel echt duidelijk verschil nu ik minder / bijna geen koffie meer drink. Vooral sochtends. Ik ben al geen ochtend mens en kan slecht wakker worden maar toen ik nog dagelijks koffie dronk was het net alsof ik sochtends in een zwembad met dikke stroop rond zwom. Nu zwem ik rond in een zwembad met gewoon normaal water haha.

Maar ook ik vind het enorm lastig. Vooral op werk of als ik ergens op een terrasje zit oid. Koffie is zo lekker!
Voor thuis heb ik nu decafe koffie die leker smaakt (je proeft het verschil eigenlijk niet). maarja, dat schiet niet zo veel op als je niet veel thuis bent.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:41

Maar is het een probleem dat als je een 1 1/2 dag geen koffie drinkt je hoofdpijn krijgt. Want als je graag koffie drinkt zal dat zelden tot nooit voorkomen. Als ik een dag te weinig drink (dus niet specifiek koffie) dan krijg ik ook hoofdpijn. En zo als ik te lange tijd niet gegeten heb wordt ik flauw en krijg ik een energie dip. voor mij ook geen reden om te wennen aan een langer periode niet eten maar juist om regelmatig een tussendoortje te nemen. En zo doe ik dat met de koffie ook.
Alleen om te voorkomen dat ik slecht slaap schakel ik na 19hr over op de cafeïne vrije variant.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:52

dacht ik zal efkes bijlezen, maar halverwege las ik even een pauze in..
brb even een cappuchino zetten hier.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:56

Koffie, heerlijk! Ik vraag mij wel een beetje af wat het probleem is van een koffieverslaving? Als je gewoon koffie drinkt, het lekker vindt en het geen 20 mokken per dag zijn.... Ik drink een mok of 6 op een dag, sterk, zwart. As we speak pruttelt de pot al :P

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:21

uch, waarom geen 20 per dag? zitten er nu al 3.5 in mijn mok en die heb ik toch wel binnen 30 minuten leeg.. en dan?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:25

Ja koffieverslaafde, maar tevens koffiesnob hier. Ik zet mijn koffie óf met het professionele monster van mijn ouders (die ze in Italië hebben opgehaald) of met mijn eigen Italiaanse percolator. Bonen haal ik altijd bij Simon Lévelt.

Andere koffie drink ik pertinent niet.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:27

lieveli schreef:
Ja koffieverslaafde, maar tevens koffiesnob hier. Ik zet mijn koffie óf met het professionele monster van mijn ouders (die ze in Italië hebben opgehaald) of met mijn eigen Italiaanse percolator. Bonen haal ik altijd bij Simon Lévelt.

wil je met mij trouwen?? :))
dan trouw ik wel boven mijn koffiestand, maar dat is niet erg denk ik?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:43

elenaMM77 schreef:
uch, waarom geen 20 per dag? zitten er nu al 3.5 in mijn mok en die heb ik toch wel binnen 30 minuten leeg.. en dan?

Lekker doen hoor, mij heb je er niet mee :9k

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:55

Ik voel me dus wel echt beter zonder koffie.. Terwijl ik maar 2 koppen per dag dronk. Maar zelfs dat verschil merk ik dus al.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:59

elenaMM77 schreef:
lieveli schreef:

Als ik mijn vriend dan erbij mag houden als minnaar... :=

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 22:00

lieveli schreef:
elenaMM77 schreef:

Als ik mijn vriend dan erbij mag houden als minnaar... :=

deal.. dan schakel ik de mijne wel in om af en toe langs te komen en jullie geluid met het onze te overstemmen ;)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 22:30

Wat een gesprek over koffie al niet teweeg kan brengen :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 01:27

Zal ik je eerlijk vertellen dat ik op bijna niks zo hard afknap als een man die suiker en melk in zijn koffie doet? Ik vind dat zó onsmakelijk, ik heb het ook niet in huis. Het 1e wat ik vraag aan mannen is hoe ze hun koffie drinken. Mijn vriend drinkt hem net zo hard en zwart als ik.

:')

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 06:41

Zwitsal schreef:
Ik voel me dus wel echt beter zonder koffie.. Terwijl ik maar 2 koppen per dag dronk. Maar zelfs dat verschil merk ik dus al.

Dan dronk je misschien te weinig om er echt de positieve effecten van te ervaren. Ik voel me veel beter met koffie.
Maar serieus wat is er volgens jullie nu echt zo slecht aan koffie? Ik heb even zitten googlen en kom tot de conclusie dat de nadelen die bij eerdere onderzoeken ooit zijn vastgesteld inmiddels al weer weerlegd zijn door andere onderzoeken. Tenzij je extreem veel koffie drinkt maar zelfs water is in extreem hoge dosering dodelijk. Verder lees ik vooral steeds meer gunstige bijwerkingen van cafeïne.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 07:02

lieveli schreef:

Hier net zo.

'Vroeger' dronk ik mijn koffie als slap oplos-aftreksel, die enorme rode pot van Douwe Egberts. Mokken na elkaar, om mijn ogen open te houden als ik tot diep in de nacht essays aan het typen was. Het was helemaal niet eens lekker, maar 'it did the job well'.

Maar sinds ik mijn vriend ken en hij een heus écht espresso monster heeft, ben ik ook een snob geworden. Bonen inderdaad enkel bij Simon Lévelt (of uit Italië meegenomen). Nu nog gemalen bonen, maar we sparen langzaam voor een eigen bonenmaler. Nu drink ik in de ochtend twee cappuccino's, in de middag een espresso en in de avond nog een espresso. Niet extreem veel, maar ik geniet er intens van en kan ook niet zonder.
Deze koffie zet je ook niet even gauw, want het apparaat heeft minstens een uur nodig om op te warmen.

Andere koffie krijg ik echt mijn strot niet in.