Ik heb in januari en februari alle 4 mijn verstandskiezen laten trekken.
Had ook al jaren op en af klachten van links onder. Ook vaak oorklachten links enz. Ik ben alleen ook niet zo fan van de tandarts dus eeuwen uitgesteld. Helemaal nadat de tandarts eerst had gezegd dat dit echt geen klus voor hem maar voor de Kc was en de keer erna zei dat ie het wel een leuke uitdaging vond (iets met een hele lastige ligging, half in kaakbot en dichtbij zenuwen enz enz). Toen durfde ik dus niet meer
Uiteindelijk in januari toch de stap gezet (toen het de zoveelste keer weer licht aan het ontsteken was).
Nou.. Links onder was echt niet fijn. Achteraf denk ik dat ie niet genoeg verdoofd had want het deed echt pijn gewoon. Lag inderdaad ook muurvast en hij kreeg m er bijna gewoon niet los/uit. Uiteindelijk gelukt maar er bleef een stukje achter en dat is niet meer gelukt om er uit te halen (hij heeft er nog een collega bijgehaald maar ook die lukte het niet).
Links boven was appeltje eitje.
Gelijk afspraak gemaakt voor de rechter kant en 4 weken later was ik weer aan de beurt. Nu extra bij verdoofd en dit keer ging het gewoon pijnloos. Alleen aan de rechter bovenkant zat er dit keer een ligamentje om de kies heen gewikkeld oid dus kies was zo los maar toen bungelde ie nog een tijdje in mn mond (wat echt heel raar voelde haha). Ligamentje met wat gedoe los kunnen snijden maar daar heb ik nog wel een tijd last van gehad met bijv gapen.
Verder was het dus, eenmaal goed verdoofd, echt prima te doen.
Vond het eten erna wel tegenvallen..
Die gaten in je kaak zijn zo groot en vooral diep, als je gaat eten, hoe krijg je dan in hemelsnaam dat gat weer schoon?
De eerste keer had ie volgens mij mn kaak ook half ontwricht want kon echt 4 dagen lang mn mond amper open krijgen/bewegen. De tweede keer hoefde ie lang niet zoveel en zo lang kracht te gebruiken dus toen ging het de dag erna al wel weer prima.
Maar al met al vond ik het dus reuze meevallen. Had het echt nog 100x erger verwacht!!!