Wie heeft er ervaring met Tramadol?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 15:48

Ik kan er niet tegen :n. Ik word er echt helemaal koekoek van, ik ga er spoken van zien.
Mijn man moest mijn hand beet houden, want ik durfde niet te gaan slapen omdat ik bang was dat "ze" me mee zouden nemen. Geen tramadol meer voor mij dus :+.

Best vervelend, want diclofenac en NSAID's mag ik helaas niet meer slikken.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 15:51

Als ik het zo lees mag ik dus in mijn handjes knijpen dat ik er normaal mee functioneer en slaap..
Ik ben niet echt allergisch voor pijnstillers als brufen en diclofenac, maar het doet gewoon echt niks.
Het scherpe randje gaat er niet eens mee af.

Laulauu waarom slik jij het?
5 of 6 per dag is wel veel, ik ben al stoned met 100 mg dus dat je uberhaupt nog wakker kunt zijn met 6 is best knap.

Ziolette: ik heb best hele goede resultaten met PEApure. :j
Enige is dat het echt 60 euro per maand kost, en dat het met de maximale dosis met het huidige middel nog niet genoeg is. Daarom liever daar maar 1 van en dan Tramadol erbij.
Ik slik nogal wat supplementen en het kost echt veel geld anders.
En het is niet het enige wat best prijzig is, dus voor mij houd het ergens op.
Zonder behandeling heb ik ook geen pijn.. Dus het is niet voor eeuwig hoop ik.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 15:54

Ik heb chronisch pijn : rugproblemen(scoliose 34° , kyfose en holle rug) , net geen hernia(rug) , slijtage tussen alle wervels, scheur in heup dat niet beter word door overbelast te worden door rug(kromming is meer naar links en is linkse heup)..net zoals slijtage en artrose aan beide knieën.
Ga ervoor al JAREN naar kiné voor de pijn wat draagbaarder te maken, maar geen effect voor dagen..enkele uren maar.

Ik slik trouwens de tradonal, ik voel me suf, moe, val héél snel in slaap, soms last van mijn concentratie vermogen maar beter dat dan in bed te liggen met pijn omdat ik er niet uit kan. :)

In ieder geval zal ik blij zijn dat mijn rugoperatie achter de rug zal zijn en pijnstillervrij kan leven !! *\o/*
Laatst bijgewerkt door Memere op 06-04-15 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 15:58

xxemmely schreef:
Kom dit topic met toeval tegen en wekte nieuwsgierigheid bij me op. Ivm welke pijn slikken jullie de genoemde medicijnen? Ik heb scoliose, helaas niks aan te doen. Maar sommige tijden wel ontzettend veel last van. Heb een tijdje naproxen gebruikt wat er licht tegen hielp maar dat doet het nu niet meer.
Maar ik begrijp uit jullie berichten dat de bijwerkingen van de medicijnen het niet mogelijk maken om ermee te rijden of werken? Sorry voor de brutale vragen, wil graag iets voor mijn rug maar moet wel kunnen blijven werken. Dokter helpt mij helaas ook niet verder.

Ik slik 50 MG Tramadol van PHC ik wordt er heel erg misselijk van, ik wordt er niet meer duizelig van of ik zie gekke dingen :P maar ik slik het ondertussen al 4 a 5 jaar

ik heb het ook tegen een vorm van Scoliose en knie klachten :j

Edit: Ik gebuik 1 50 mg soms 2 ervan samen met 1000 gram paracetamol. Slik Ochtend middag en avond en soms in de nacht als het niet uit te houden is

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 16:01

Voor mijn zwangerschap slikte ik 2x 150 mg nu dus al een tijdje niks meer maar na de bevalling denk ik dat ik blij ben als ik weer mag.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 16:05

Ik slik het als ik erg last heb van mijn fibromyalgie en dan ook nog vrij ben van mijn werk, daarom wen ik ook niet echt aan de bijwerkingen. Het slecht slapen neem ik graag voor lief als ik daardoor overdag de scherpe randjes van de pijn niet zo voel.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 16:06

Ik heb jaren tramadol geslikt. Ik ben vorig jaar gestopt en voel me sindsdien zoveel beter!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 16:06

Van de week heb ik teveel gedaan met teveel stress en alles wel overbelast..
Sja je voelt het niet zo goed en ik moest even door, dan merk ik wel dat in mijn geval dan mijn gewrichten ontstoken zijn. In dit geval mijn schouders, beide knieen, nek, rug en heupen.
De APS doet dan wel echt wonderen anders zou ik echt door die 50 mg heen gaan nog steeds vandaag.
Ik heb nu geen last meer van die gewrichten, terwijl ik gister behandeld heb met APS..

Pijnbestrijding blijft lastig, voordelen en nadelen tegen elkaar afwegen..
Mijn oma is gisteren van de trap gevallen en heeft haar bovenarm onder de kop gebroken, dus die zit nu ook aa de tramadol.. Kunnen we samen flex zijn hihi, nee het is sneu, maar het had veel erger gekund. :)

Chocobroodje, pfff 150 per keer!!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 16:13

Van de week heb ik teveel gedaan met teveel stress en alles wel overbelast..
Sja je voelt het niet zo goed en ik moest even door, dan merk ik wel dat in mijn geval dan mijn gewrichten ontstoken zijn. In dit geval mijn schouders, beide knieen, nek, rug en heupen.
De APS doet dan wel echt wonderen anders zou ik echt door die 50 mg heen gaan nog steeds vandaag.
Ik heb nu geen last meer van die gewrichten, terwijl ik gister behandeld heb met APS..

Pijnbestrijding blijft lastig, voordelen en nadelen tegen elkaar afwegen..
Mijn oma is gisteren van de trap gevallen en heeft haar bovenarm onder de kop gebroken, dus die zit nu ook aa de tramadol.. Kunnen we samen flex zijn hihi, nee het is sneu, maar het had veel erger gekund. :)

Chocobroodje, pfff 150 per keer!!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 16:16

xxemmely schreef:
Kom dit topic met toeval tegen en wekte nieuwsgierigheid bij me op. Ivm welke pijn slikken jullie de genoemde medicijnen? Ik heb scoliose, helaas niks aan te doen. Maar sommige tijden wel ontzettend veel last van. Heb een tijdje naproxen gebruikt wat er licht tegen hielp maar dat doet het nu niet meer.
Maar ik begrijp uit jullie berichten dat de bijwerkingen van de medicijnen het niet mogelijk maken om ermee te rijden of werken? Sorry voor de brutale vragen, wil graag iets voor mijn rug maar moet wel kunnen blijven werken. Dokter helpt mij helaas ook niet verder.

Ikzelf verdraag bijna niets van medicijnen: paracetamol (Dafalgan) werkt niet, diclofenac (voltaren) word ik doodmoe en groggy van, en... ik krijg juist meer pijn. Zaldiar heb ik ook even genomen, werkte wel, maar ik kreeg kort erna een griep waarvoor ik medicatie nam. Geen idee of het één met het andere te maken had, maar tijdens die griep was ik net een junkie: koorts, trillen over mijn hele lijf, kon nauwelijks op mijn benen staan... Heb dan uitgeziekt zonder verdere medicatie, maar de futloosheid is er nu, bijna 3 jaar later, nog niet uit, terwijl de dokters niets vinden. Ik functioneer wel weer, maar op halve kracht. Gelukkig kan ik me een deeltijdse job veroorloven.

Wel neem ik sinds kort af en toe ibuprofen, en dat werkt heel goed bij mij, zelfs de lichtste dosis. Ik ga weer meer sporten in de hoop zo mijn spieren te versterken en mijn ruggewervels en zo wat meer te ondersteunen, en tot nu toe gaat dit goed (wel met wekelijkse controle en behandeling bij fysio). Heb ik teveel pijn, dan ga ik geen training overslaan, maar neem ik een ibuprofen, en 's anderendaags voel ik me veel beter omdat ik pijnvrij en dus onverkrampt heb kunnen lopen.

m8eld

Re: Wie heeft er ervaring met Tramadol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 17:25

Ik kan er niet tegen, kreeg dezelfde bijwerking als morfine nl kotsmisselijk en overgeven. Ik weet niet meer hoeveel de dosering was, was maar 1 pilletje maar wou t niet weer proberen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 17:28

Ik zat op 3xdd 100mg, en ik hoorde mijn bloemen zoemen en kon niets meer binnen houden aan eten en drinken, dus ik ben er snel weer mee gestopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 17:28

Ik heb jarenlang Tramadol geslikt, zeer tevreden over, geen bijwerkingen (maar dit kan ook gemaskeerd zijn door de rest van mijn medicijnen), maar uiteindelijk moest ik de dosis blijven verhogen voor hetzelfde effect.
Toen ben ik er mee gestopt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 20:44

Bleef jij wel wakker joh op 3x100 mg ?!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:49

moonfish13 schreef:
Bleef jij wel wakker joh op 3x100 mg ?!

Jawel :). Ik verging van de hoofdpijn, dus ik vond t heerlijk dat ik daar ineens vanaf was. Maar wat ik al zei, mijn tulpen konden ineens zoemen (ik heb letterlijk met mijn oor in de tulpen gehangen) en ik hield niets meer binnen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 21:15

Ik heb ook maffe momenten gehad hoor, maar dat heb ik van 100 mg tramadol niet. Wel van medicinale wiet, daar heb ik wel rare dingen mee gehad en gezien tijdens zoeken naar de juiste dosis.
Ik heb daarvoor al veel koorts gehad dan ga je ook wel rare dingen zien, dus ik was voor de medicinale wiet en tramadol al erg gewend aan rare dingen.
Paniek heb ik er totaal niet van, zelfs rare dromen besef ik in mijn slaap tegenwoordig wel dat iets niet kan, en dan word ik wakker. :Y)
Ik had echt weken non stop koorts en daarbij koortsdromen, het went op den duur. :')

Ik heb echt wel het idee gehad met koorts dat ik zwermen bijen erbij hallucineerde en dat soort ongein.
Of als ik weg viel dat ik echt van een schaduw op de muur echt weer met gierende hartkleppen wakker schrok, zwaar vermoeiend dagen achter elkaar.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:24

DrawnHorse schreef:
Ik heb het gehad, maar ik kan er absoluut niet tegen. Ik was letterlijk een junk geworden.
Zweette enorm en sliep minimaal 12 uur per nacht. Ook stond ik enorm te trillen. Dus na een week ben ik er acuut mee gestopt. Ben er zelfs enorm ziek van geweest.

In tramadol zit morfine waar ik absoluut niet tegen kan.

In tramadol zit absoluut geen morfine hoor. Het is inderdaad een zware pijnstiller maar het is net een stapje voor de opiaten waar morfine onder valt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:26

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:36

Na mijn knie-operatie 100 mg tramadol gehad. Nou, dat werd een beste trip. Ik was zo high als maar kan. Mijn man vond me lekker rustig hahaha. Ik heb het ook mee naar huis gekregen, maar naast de andere pijnstillers durfde ik het niet meer te slikken. Roze olifantjes zijn best leuk voor een keertje. Diclofinacnatrium/Misoprostal gaf mij in combi met paracetamol iets minder die verschijnselen. Echter na een week was het op en ik dacht mmm balen. (ik vermoed dat ik voor pijnstillers enigszins verslavingsgevoelig ben. Jaren geleden ditzelfde gevoel ook gehad bij iboprufen (de zwaardere variant). Ik ben in ieder geval op mijn hoede bij zwaardere pijnstillers.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:44

dblijham schreef:
Hebben er meer mensen de ervaring dat je 's nachts slecht slaapt met tramadol? Ik lig hele nachten maar wat naar het plafond te staren... gelukkig ben ik dan wel zo knetterstoned dat het mij totaal niet interesseerd.

:') Ja haha! Toevallig afgelopen nacht nog. Ik slik het niet (meer) constant, alleen op slechte dagen. Als ik dan weer begin met tramadol dan zijn de 1ste twee nachten zoals jij het beschrijft :j

Ik slik het trouwens ivm versleten rug ;)

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:48

Ik moest 3x daags 2 tabletten (50mg) tramadol. Heb het zelf opgebouwd, was vooral de eerste tijd erg van de wereld!
Ben er doodziek van geweest, maar heb het door gezet en neem het nu voor als ik ga slapen, dat ik zeker weet dat ik kan slapen zonder pijn.
Overdag soms 1 of 2 icm ibuprofen, werkt ook prima.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 21:50

Fibromyalgie is gewoon een we-weten-niet-wat-je-hebt-maar-hier-heb-je-een-etiketje diagnose als je het mij vraagt.. Dat zegt niet dat het niet waardeloos is hoor, maar de oorzaak is zo breed dat je niet kunt zeggen of middel A ook bij alle patienten averechts werkt. :)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:00

Ik heb het hele pijnstiller-scala tegelijkertijd geslikt, inclusief Tramadol.
Ik werd plotseling geplaagd door een neurologische pijn/uitval en dat was zo extreem dat ik mijn gereserveerdheid voor medicijnen aan de kant gooide.

Omdat ik zowel, asperine, NSAID's, Tramadol, Morfine als Amitriptiline slikte, moet ik ook eerlijk zeggen dat ik niet precies weet wat welk middel deed. Ik weet alleen wel dat de pijn er niet minder van werd, dat ik suffig werd en helemaal verstopt.

In mijn dal was ik echt wanhopig van de pijn, maar ik denk niet dat deze middelen iets hebben bijgedragen aan de bestrijding ervan. Bijwerkingen hadden ze wel. Na een paar maanden heb ik alle pijnmedicatie afgebouwd en de pijn werd toen niet erger en niet beter.

Het zou mooi zijn als het werkt, maar uit mijn ervaring is Tramadol niet veel meer dan tramalant.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:17

Voor mij geen tramadol. Wordt er zo ziek van. Tot zelfs wegvallen......

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 22:35

Myca, sommige pijn werkt niks tegen denk ik, zelf een lange tijd veel veel meer pijn gehad. Ondanks dat het nu goed helpt had ik toen denk ik zwaar verslaafd geraakt aan Tramadol.. Ik wist niet waar ik het zoeken moest, en lange tijd. Wat dat betreft ben ik dolblij dat het tij gekeerd is! Ik slik ook wel eens plaquenil, een middel wat ze bij reuma gebruiken. Dat werkt ook erg goed maar onderdrukt bij mij heel erg mijn immuunsysteem. Dat is in mijn geval echt een no go, een dagje ok of in combi met antibiotica/alternatieve antibiotica. Maar zeker niet enkel plaquenil! Tramadol doet nu dat het moet doen, de pijn bestrijden zodat mijn lichaam en de medicijnen hun werk kunnen doen.. :) Ik vraag me af wat op lange termijn slechter is, tramadol of ibuprofen/diclofenac. Die uitslag kan best eens positief zijn voor de Tramadol denk ik.