Opeens afvallen zonder reden.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:43

Meisje meisje toch, als ik jou was zou ik dinsdag maar direct de dokter bellen !
Voor je het weet gaat het van kwaad tot erger en wens je dat je eerder aan de bel had getrokken.
Geloof me ik kan er over meepraten.

Selina

Re: Opeens afvallen zonder reden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:46

Probeer anders op papier te noteren waar je last van hebt en hoe je je voelt en neem dit briefje desnoods mee naar de HA? Dat je daar in ieder geval niet zit van 'uh ja, ik heb dit en oh ja dat'

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:53

korbakimmy8 schreef:
Haha nee weegschaal is zeker niet kapot haha. Ik zie mezelf ook invallen en steeds dunner worden. Broeken zitten ruimer en riem al 2 gaatjes strakker.
Ik ga van de week inderdaad maar even bellen naar de ha denk ik. Ookal wil ik het ook wel weer aan kijken zeg maar. Nog een weekje wachten haha.

in een ander topic (over haarverf?).. zie ik aan je foto's dat je tussen de eerste foto en januari ook behoorlijk lichaamsvet bent kwijtgeraakt.. als dit niet in je gewicht zichtbaar was, dan heb je toen spieren opgebouwd waarschijnlijk.. en die spieren ben je nu aan het kwijtraken, vandaar ook het invallen..
maar je gezicht was al eerder aan het vermageren.. oktober en november zag er nog wel goed uit, december vind ik al minder maar januari ben je bleek en je kin is van rond naar hoekig gegaan.

ik zou dus gewoon naar een huisarts gaan, want als je zelf niet gewoon aan het doorslaan bent in 'gezond eten'.. dan is er dus iets anders aan de hand en dat is niet iets van de laatste weken..

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 20:15

Vorig jaar januari ben ik begonnen met afvallen omdat ik mezelf toen echt te zwaar vond. Toen sloeg ik door maar dat is nu helemaal niet het geval. Ik eet gewoon. Eet ook af en toe zoetigheid enzovoorte. Ik sport ook minder dan toen. Toen 1,5 uur per dan nu 3 x per week 50 min (paardrijden).
Ik hoor vaker op mijn werk (ouderezorg) te horen vam de ouderen dat ik bleek zie en of het wel gaat. En vaak gaat het dan gewoon goed.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:26

korbakimmy8 schreef:
Vorig jaar januari ben ik begonnen met afvallen omdat ik mezelf toen echt te zwaar vond. Toen sloeg ik door maar dat is nu helemaal niet het geval. Ik eet gewoon. Eet ook af en toe zoetigheid enzovoorte. Ik sport ook minder dan toen. Toen 1,5 uur per dan nu 3 x per week 50 min (paardrijden).
Ik hoor vaker op mijn werk (ouderezorg) te horen vam de ouderen dat ik bleek zie en of het wel gaat. En vaak gaat het dan gewoon goed.

ik denk toch om eerlijk te zijn dat er iets mis is gegaan tijdens het afvallen of de wijze waarop..
of je dan af en toe wat zoetigheid eet, maakt dan weinig uit.

je andere klachten zijn voor mijn gevoel een direct gevolg van het totale pakket..
In januari vind ik je er niet 'slecht' uitzien door je bleekheid, maar door het verlies aan vet in je gezicht sinds november.. in december vond ik je al mager in je gezicht.. in januari al te mager eigenlijk (vandaar die schonkig geworden kin).

als je te laag raakt in vetpercentage en je lichaam schakelt over op eiwit afbraak of de laatste restje vet.. dan zijn hartritme problemen en duizeligheid en kortademigheid geen vreemde verschijnselen.

gewoon naar de huisarts, want op de een of andere manier wordt er teveel van je lichaam gevergd, hetzij doordat je eetpatroon toch niet gezond is en je bepaalde tekorten hebt opgebouwd, hetzij door een andere ziekte..

maar niet gaan omdat je in het verleden een keer geopereerd moest worden en daarmee je gezondheid op het spel zetten, vind ik om eerlijk te zijn oerdom.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 20:39

Duizeligheid is wel iets wat bij ons ik de familie speelt. Hier zijn mijn vader en tante op gecontroleerd maar is nooit wat uit gekomen.
Qua hart problemen is mijn opa op jonge leeftijd aan een hartaanval overleden.
Bij de rest van de klachten ben ik de enige in de familie.
Ik ga eens even een foto van jaar terug zoeken en van een van deze weken. Om het verschil goed te zien. Ik zelf zie ik niet meer haha

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:43

Gebruik morgen mooi even om alles op een rijtje te zetten op papier, zodat je dinsdagochtend gericht kan bellen en vraag om extra tijd :)

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 20:55

Afbeelding

de datums staan er bij. Bol gezichtje, minder bol gezichtje haha.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:02

Ai de laatste twee fotos zijn voor mij niet haha. :n je bent echt veel te veel afgevallen in een korte tijd. De eerste foto misschien ietsje te veel maar nu wcht te weinig. Ik weet niet hoe lang je bent maar 52 kilo is erg weinig zeker als je zoveel in een keer afvalt.

Je moet dinsdag echt de huisarts bellen en voor liefst die dag een afspraak maken. Niet nog een weekje aankijken. Dan ben je met wat pech al onder de 50 kilo gedoken,

Wat eet je op een dag eigenlijk?

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:11

Sorry ik snap iets niet helemaal op Facebook poste je een dag of twee geleden nog een foto met erbij dat je eindelijk je streefbericht gehaald had na al je sporten en op eten letten, en dan zet je hier neer dat je niet weet hoe het komt ? ehrm een beetje vreemd.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 21:14

ittheclown schreef:
Sorry ik snap iets niet helemaal op Facebook poste je een dag of twee geleden nog een foto met erbij dat je eindelijk je streefbericht gehaald had na al je sporten en op eten letten, en dan zet je hier neer dat je niet weet hoe het komt ? ehrm een beetje vreemd.

Ja paardagen terug de 54.5bbereikt. Watik voor mezelf een mooi gewicht vind. Maar nu zit ik alweer 2 kilo lichter in nog niet eens een week. En dan maak ik me zorgen ja.

en wie ben jij dan?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:49

als je 54 kilo een mooi gewicht vind, is 2 kilo minder niet plotseling een probleem.. menig vrouw schommelt 1-2 kilo rond de ongesteldheid (vocht vasthouden voor en afdrijven na de ongesteldheid). dat is voor niemand een probleem. tenzij je ondergewicht een mooi gewicht noemt en vervolgens nog twee kilo kwijtraakt.

om heel eerlijk te zijn, je klachten plus je lage gewicht, vind ik een beetje op een eetstoornis lijken..
met name het liever niet naar de dokter gaan met hartritme stoornis en letterlijk pijn.. je schreef elders over messteken. De dokter zegt waarschijnlijk dingen die je niet zult willen horen..

Een volwassen vrouw die 54 kilo een gezond gewicht vind en dan ook nog actief met paarden bezig wil zijn.. tenzij je extreem kort bent, is 54 kilo waarschijnlijk al geen gezond gewicht, zeker niet als je dus nog verder bent afgevallen dan de foto uit januari. dat is niet een iets minder rond gezicht, daar zijn je wangen al aan het invallen en begint je kin schonkig te worden, dat is niet een heel goed teken.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:53

korbakimmy8 schreef:
Duizeligheid is wel iets wat bij ons ik de familie speelt. Hier zijn mijn vader en tante op gecontroleerd maar is nooit wat uit gekomen.
Qua hart problemen is mijn opa op jonge leeftijd aan een hartaanval overleden.
Bij de rest van de klachten ben ik de enige in de familie.
Ik ga eens even een foto van jaar terug zoeken en van een van deze weken. Om het verschil goed te zien. Ik zelf zie ik niet meer haha

dat wil niet zeggen dat jij ook diezelfde duizelingen hebt en al helemaal niet dat je met 19 jaar al kandidaat bent voor genetisch hartfalen, of althans de kans is heel klein en dan had je gisteren al bij een dokter gezeten.

Dus gewoon naar de huisarts en ook eerlijk aangeven hoeveel je bent kwijtgeraakt in gewicht en wanneer je gestopt bent met lijnen.. want het is geen plots gewichtsverlies, het is een doorzettend gewichtsverlies. je bent blijkbaar pas enkel dagen geleden gestopt

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 22:00

korbakimmy8 schreef:
en dan ook de koste vind ik lastig.

De huisarts zit in het basispakket van je zorgverzekering, dus dat kost niks. (effe aannemende dat je niet in Belgenland woont, want daar ken ik de regeltjes niet...)

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 22:18

Ik ben al langere tijd gestopt met echt lijnen. Ik heb aldoor keurig rond de 57 gewogen na het lijnen. Dus dat eetpatroon was goed. Ook met lekkere dingen tussendoor. Dat opeens zoveel gewichtsverlies komt niet ondat ik opeens weer anders ben gaan eten want dat doe ik niet.
Ik ben 167.5 cm.

Als ik alleen al moet bloedprikken ben ik rond de 150 euro kwijt. Huisarts is gratis maar die gaat me doorsturen en dan heb ik me eigen risico.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 22:20

Lieve meid, je gezondheid is elke cent waard en de beste investering die je kan doen. 54 kilo is wel laag voor iemand van jouw lengte... Of ben je nog heel jong (op de nieuwste foto zie je er heel jong uit namelijk)? 57 kilo is idd een mooi gewicht en hopelijk zit je daar snel weer op na bezoek aan de dokters!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 22:26

korbakimmy8 schreef:
Ik ben al langere tijd gestopt met echt lijnen. Ik heb aldoor keurig rond de 57 gewogen na het lijnen. Dus dat eetpatroon was goed. Ook met lekkere dingen tussendoor. Dat opeens zoveel gewichtsverlies komt niet ondat ik opeens weer anders ben gaan eten want dat doe ik niet.
Ik ben 167.5 cm.

Als ik alleen al moet bloedprikken ben ik rond de 150 euro kwijt. Huisarts is gratis maar die gaat me doorsturen en dan heb ik me eigen risico.

als je moeder haar vader is verloren op jonge leeftijd aan een hartkwaal. En jij geeft aan je zorgen te maken over je hart en je denkt koppelt dat aan de hartkwaal van je vader.. Dan denk ik dat je moeder heel snel haar beurs trekt of regelt dat die nota voldaan wordt, dan kun je dat daarna wel weer terugbetalen..

geen moeder die haar dochter met klachten laat doorlopen aan welke haar eigen vader is overleden.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 23:09

Het is de vader van me vader die overleden is.

Ik ben toevallig net 10 min terug 20 geworden.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 23:30

korbakimmy8 schreef:

Hoe kom je erbij dat bloedprikken 150 euro is? En al zou het dat bedrag zijn, wat is belangrijker. Blijkbaar vindt je geld belangrijker dan een eventuele diagnose en oplossing voor je klachten.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 23:43

DAMWolf schreef:
Hiermee zou ik gewoon even een dokter bezoeken. Op internet lees je jezelf altijd de ergste ziektes aan en wie weet is het gewoon een tekort aan vitamines of mineralen wat je zo laat afvallen. Natuurlijk is daar ook nog de schildklier, maar of hij dan te snel werkt of te langzaam weet ik niet.

Ik val ook af, maar ik doe fysiek zwaar werk en daarbij vreet ik als een bouwvakker. Kan ondertussen mn sixpack wel tellen :P

Gewoon ff langs de dokter gaan dus. Ik ben ook niet zo van de dokter, maar beter een keer te vaak dan een keer te laat.

Dat dachten ze bij mij ook, ik woog plots nog maar 45kg. Bleek het een longontsteking te zijn :)

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 01:48

korbakimmy8 schreef:

Ik kom toch even inbreken.

Als iemand die regelmatig zijn eigenrisico er door heen jast. 150 voor simpele bloedtesten is wel extreem.
Over het algemeen kost elke test amper een euro en bij klachten wordt meestal de basis dingen getest. En als een arts het nodig vind bloed onderzoek te doen en je bent basis verzekerd krijg je hier geen kosten van. Geld trouwens ook voor doorverwijs vanaf huisarts voor andere dingen. Veel houden zelfs rekening ermee door te kijken naar welke verzekering je hebt en wat dit betekend en overleggen dit ook met de patient.

Mijn advies gewoon naar de huisarts gaan als je het niet vertrouwd.
Verder mocht je onlangs gestopt zijn waar je mee bezig was wat betref afvallen kan het prima wezen dat je nu spiermassa verliest. Dit start rond de 2 week na stoppen van eventuele training. Daarna breekt het langzaam af en dit kan flink aan tikken in vergelijking met vet verlies.
Overigens ben jij niet veel kleiner dan mij (ik ben 1.69) en ik schommel al jaren tussen de 50 en de 58. Ik maak mij pas zorgen als ik 50 lang aanhou of er onder schiet. Geheel gezond kan ik mezelf niet noemen maar artsen zijn nog nooit bezorgt geweest om mijn gewicht. Ik ben overigens 22, voor jonge vrouwen is gewicht vaak nog net even ander en schommelen tja daar zijn wij als vrouw zijn vaak helaas experts in :p Gewoon even belletje doen. Je verhaal neerleggen en dan zie je vanzelf wat er moet gebeuren.
Het kan ook prima stress zijn wat betref familie geschiedenis. Stress is ook een grote boosdoener wat betreft schommelen. En tja als je eenmaal duidelijkheid hebt is vaak de stress ook maar zo verdwenen.
Liever te vroeg bij de arts voor niks, dan te laat met iets serieus.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 09:53

Ts, als je pony medische hulp nodig heeft, laat je ook de dierenarts komen en trek je ook zo voor alleen al een consult de portomonnee. Maar nu heb jij medische hulp nodig, dus waarom dan niet naar de huisarts gaan en ja, dan maar wat eigen risico aftikken. Als het voor je pony was, deed je het zo op immers. Maar jij bent ook belangrijk ;) dus doe het nu voor jezelf.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 17:43

Gytrash24 schreef:
En als een arts het nodig vind bloed onderzoek te doen en je bent basis verzekerd krijg je hier geen kosten van. Geld trouwens ook voor doorverwijs vanaf huisarts voor andere dingen.

Nou, dan wil ik weten wat jij voor verzekering hebt, want ik betaal kapitalen aan bloedonderzoeken en doorverwijzingen. Alles wat de huisarts niet zelf doet, betaal je. Gelukkig kun je bij de verzekering zo een betalingsregeling aanvragen :).

TS, nu ik lees wat voor klachten je verder nog hebt, zou ik echt even langs de HA gaan...gewichtsverlies in combinatie met hartklachten is ook niet onbekend.
En het nare van een aantal aandoeningen is, dat het naarmate het verder verloopt de klachten erger worden of schade aanrichten aan bepaalde organen. Dit is vaak onomkeerbaar of duurt heel lang voor het herstelt. Beter dan nu even je tanden op elkaar en naar de HA, dan over 10 jaar spijt te hebben dat je niet eerder bent gegaan. Ik herken het wel hoor, heb ook een enorme aversie tegen alles wat dokter en ziekenhuis is, maar heb een mega schildklieraandoening die oncontroleerbaar is zonder medicatie en nu met mijn zwangerschap is het helemaal oppassen geblazen. Dus ik adem diep in en bedenk me dat ik binnen een kwartier weer buiten sta :) . Als je bang bent dat je iets niet goed uitlegd, schrijf dan eens alles op papier en neem dit mee. En kijk of toch niet een van je ouders mee kan of misschien een ander familielid of een vriend(in). Dat is toch wat makkelijker dan jezelf er heen moeten slepen. En ga daarna dan samen iets leuks doen, lekker lunchen of koffie drinken of whatever, helpt bij mij in ieder geval :D . Maar ik denk echt dat het tijd wordt je HA eens met een bezoekje te vereren ;) . En is het niks, dan hoef je je ook geen zorgen meer te maken en is het wel iets, kunnen ze je gericht behandelen en eventuele (verdere) schade voorkomen :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 17:51

Ik heb evrn meegelezen maar als je schildklier te hard werkt kan je hartkloppingen krijgen en daar val je ook van af. Je kan je daar echt rottig van voelen dus zou daar zeker op laten prikken. Succes en beterschap.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:38

@ts misschien even een stomme vraag, je schreef dat je veel bezig was met afvallen enz..
Gebruik je hier ook een Pre work out bij of wellicht een fatburner met ephedra in? Deze zijn heel heftig, laten je veel (Vooral vocht) gewicht verliezen en bijwerken kunnen zijn duizelig hartkloppingen enz...