Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maris schreef:Duidelijk! Allergie kan volgens mij op latere leeftijd ontstaan en ook weer verdwijnen. Meest bekende intolerantie (gluten/coeliakie) is blijvend, net als primaire lactose intolerantie.Geen domme vraag hoor. Maar huisarts en dietiste denken aan intoleranties. IgG E kwam niets uit, dus geen allergie. En is het ook niet zo dat je een allergie al vanaf je geboorte hebt ?
Maris schreef:Ik kan me voorstellen dat bioresonantie dan misschien wel wat voor je is. Ik heb er zelf een mwah gevoel bij. Drie therapeuten kwamen bij mij ieder met andere te vermijden dingen. Laatste therapeut was op zich oké en heeft me best wat gebracht. Of het nou echt zoveel geholpen heeft of dat bij mij de magie zat in het blijvend vermijden van gluten durf ik niet te zeggen.In ieder geval voel ik me stukken beter als ik bepaalde dingen niet eet.
Weer een + voor bioresonantie. Marleen_usar kan je vertellen hoeveel behandelingen jullie allebei ongeveer hebben gehad ? Alhoewel dat misschien ook ligt aan het aantal intoleranties dat je hebt ....
Maris schreef:Hoi,
Als je voedselintoleranties hebt is het natuurlijk een goed idee om te stoppen met het eten van dat voedsel. Maar nog beter lijkt het me om de oorzaak ervan aan te pakken.
Wie heeft er ervaring mee en welke therapie is dan het beste ?
Maris schreef:. Is het niet zo dat een tekort aan verteringsenzymen b.v. een hele grote rol spelen bij het ontstaan van intoleranties ? maar waarom krijg je dan tekorten aan die enzymen ? Dat zijn de dingen die ik me afvraag.