Help! Ik heb het figuur van een 14-jarige ..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 08:11

Vervelende voor je maar zal ik je eens wat vertellen...
Ik ben over twee weken 22 en val onder jouw beschrijving (162 hoog en 45kg trouwens).

Ik word standaard ontzettend jong geschat, als ik slobberkleren aan zou doen word ik ook prima als 11 jarige jongen aangezien. Mijn zusje van 17 wordt standaard ouder geschat.
Je hebt trouwens al een grotere cupmaat dan ik :+

Wat ik dan weer niet heb, zijn de problemen die jij ermee hebt. Ik voel me erg comfortabel in het lichaam dat ik heb. Mensen kunnen zeggen dat ik te weinig rondingen heb, te dun ben en nog veel meer. Is niet mijn probleem, dit is wie ik ben en hoe ik me fijn voel. Klaar.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 08:14

Utixo schreef:
Het komt echt wel. Ik heb tot mijn 24e altijd 58 kilo gewogen, ben 1.80 meter lang. Was graatmager en aan alle kanten plat. Langzamerhand werd ik dikker en nu ik 30 ben weeg ik rond de 70. Alles is wat ronder nu.

Laat het los. Over een paar jaar wel je er weer wat vanaf.

Dat vind ik erg gevaarlijk om te zeggen, het gebeurt echt niet bij iedereen. TS, je moet echt met jezelf leren leven. Zou even de hoop opzij zetten dat het "nog wel komt". Dat kan ja, maar dat kan evengoed ook niet. Neem eens een boekje, kijk in de spiegel en zeg drie dingen die je mooi vindt aan jezelf. Dat kan heel klein zijn, zoals lange wimpers. Schrijf het eventueel op. Herhaal dit elke dag en herhaal per dag ook meermaals wat je mooi vindt. Vraag eventueel ook aan andere mensen om punten toe te voegen.

Vergeet ook niet dat echt íedereen onzekerheden heeft. En dan bedoel ik echt iedereen. Zelfs iemand die qua uiterlijk super tevreden is, kan op andere punten onzeker zijn (vb. over prestatie, communiceren, ...). Ik heb bijvoorbeeld een zandloperfiguur, maar vind m'n benen afschuwelijk. Ook m'n buik is niet helemaal plat. Probeer het ook wat in perspectief te plaatsen. Vrouwen zijn vaak zo ontzettend streng voor zichzelf. Mijn vriend vindt bijvoorbeeld dat ik prachtige benen heb en vindt mijn buik in geen geval niet plat genoeg..

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 08:16

Zou niet voor een borstvergroting gaan. Als je namelijk nu een 65C heb en je bijv naar een 65D wil krijg je het al moeilijker om goed passende en ondersteunende bh's te vinden. Met mijn natuurlijke 70F is het zo goed als onmogelijk om leuk te shoppen voor bh's en overweeg zelfs om als ik ooit zwanger word ze daarna te laten verkleinen. Ik kan namelijk alleen op bestelling shoppen omdat er amper in de winkel iets hangt en de bh's die bij mij goed zitten zijn behoorlijk misselijk in prijs. Onder de 80 euro per stuk slaag ik niet en heb ik ook alleen maar de bh zelf.

Wat wel zou kunnen werken is goed te kijken naar je kleding kast. Bepaalde patronen of vorm van kleding kan juist goede punten beter uit laten komen of bijv. laten lijken of je meer vrouwelijke rondingen heb.

Fem

Iedereen lijkt hier C veel te vinden.
In combinatie met omvang 65 valt dat volgens mij te vergelijken met volume van 75B.

Qua volume is de regel: hoe kleiner de omvang, hoe groter de cup.
Of: hoe groter de omvang, hoe kleiner de cup.

Anyway, ontopic: De media tegenwoordig zorgt er vokr dat vrjjwel iedereen aan zichzelf gaat twijfelen.
Maar eigenlijk bestaat er geen ideaalbeeld, want iedereen is anders en iedereen vindt iets anders mooi.
Het is belangrijk om jewerkelijke schoonheid te gaan zien en dan is alles om je heen opeens niet zoveel mooier meer dan jij bent.

Urielle

Niet om lomp te reageren maar goed bedoeld: ik denk dat het belangrijker is om blij te leren zijn met jezelf dan om een dikkere kont te krijgen.

Als het helpt voor je zelfbeeld: met maat 42 en cup B zou ik dolgraag slank zijn met een C cup. :j
En voor alles is een markt, lang, klein, slank, vol, grote of kleine boobs, kleine billen of een kont om een fiets in te parkeren, donkerharig, blond,ros, gebruind of etherisch bleek: er zullen altijd mannen zijn die erop vallen. En in the end gaat het helemaal niet meer om dat lijf maar omdat je zo lief, grappig, intelligent, beschaafd, stijlvol, eigenzinnig of avontuurlijk bent, om je prachtige lach, om de lichtjes in je ogen,...

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 08:17

Fira schreef:
Ik heb voornamelijk weinig heupen en bil, borsten zijn wel 'oke' (65C, maar voor mijn gevoel mogen ze nog wel wat groter).
Het is voornamelijk dat ik de laatste tijd gefocust ben op wat jongens mooi/aantrekkelijk vinden, en ik pas gewoon niet in dat plaatje.
Ik ga een abonnement afsluiten bij de sportschool! Dus hopelijk kom ik na een tijdje wat aan in spieren. Ben van plan om voornamelijk mijn benen en billen te trainen.

Vervelend dat je niet tevreden bent met jezelf.
Er is geen perfect plaatje, de meeste mannen vallen op de uitstraling (positief, zelfverzekerd, etc.) en niet op het uiterlijk.
En je had het over een borstvergroting, dat kan wel allemaal, maar helpt het echt voor je zelfbeeld? Hoe ik het interpreteer lijkt het of je een stukje zelfverzekerdheid mist, klopt dat? Misschien kan je daar wat aan werken? Als je straalt, lekker in je vel zit, etc. zien veel meer jongens je staan ;)

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 08:25

Een cup C hoeft niet perse groot te zijn, heel veel mensen klampen zich vast aan de letter die erachter staat, maar de omvang is ook erg belangrijk.
Ik heb zeker wel iets zitten, maar het is gewoon niet veel. In mijn hoofd (en nu komt weer het stukje dat ik mezelf ga vergelijken met anderen en de media) is het gewoon te klein.
Hoe vaak ik wel niet naar mijn hoofd heb gekregen dat ik geen tieten heb, die zijn niet meer op twee handen te tellen, en dat doet zeer.

Ik zal zo even uitgebreider reageren! :)

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 08:26

Ik heb in dezelfde situatie gezeten enkele tijd terug.
En geloof me, eiwitshakes, sporten etc werkt allemaal niet.
Dan lijk je een magere spierbundel _O-

Ik heb het van me afgewaaid en zie over enkele jaren wel hoe ik er uit zie.
Ben ook erg onzeker omdat ik maar een kleine cup a heb, maargoed, ik hoef ook geen dubbel D en last van mijn rug etc.
Zelfs nog lichtelijk een borstvergroting overwogen, maar van me afgeslagen omdat het te veel zou kosten.
Mijn moeder was vroeger ook superslank en die moet nu ook haar best doen om af te vallen en is nu lekker vol. Ik vrees voor de toekomst waar we weer zeuren dat we zo slank als vroeger waren :')

Ik ben blij dat ik nu kan eten wat ik wil zonder me er druk om te maken en daar geniet ik nu nog van.
Ja oke, bikini's zoeken is een crime en ik draag alleen maar bhs met push up.
Maar over een paar jaar doe je je best om alles zo klein mogelijk te laten lijken.

Geniet van wat je nu hebt, menig meisje is jaloers op je figuur ;)

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 08:27

Wat een herkenbare situatie. Ik ben lang ook zo'n spriet geweest, had een perfect modellenmaatje, maar werd daar zelf niet gelukkig van :n

Krachttraining en een goed voedingsschema hebben mij ontzettend geholpen, inmiddels ben ik zelfs zo blij met mijn lichaam dat ik in Oktober het podium op stal voor een bikini fitness wedstrijd :)

Anoniem

Re: Help! Ik heb het figuur van een 14-jarige ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 08:30

Volgens mij ga je sowieso naar je 25e toe nog wel wat breder worden. Misschien niet veel maar wel iets.
Bij mij was het verschil tussen 19 en 25 er in elk geval wel.

En zoals je zelf al zegt: lekker sporten en goed eten! Meer kan je niet doen :) (en niet roken...)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 08:34

Ik ken het gevoel ook wel, maar dan meer vanwege mijn lengte. Ik ontken zelfs hoe groot ik ben, zo'n verschrikkelijke hekel heb ik eraan, mijn paspoort zegt 1.58m (wat niet klopt) dus dat hou ik maar aan. Mijn lengte is wel echt iets wat mijn zelfvertrouwen in de afgelopen jaren enorm heeft gekraakt door mensen die het nodig vinden poedersuiker opmerkingen te maken. Maar de afgelopen 2 jaar heb ik het redelijk geaccepteerd, omdat er toch niks aan te doen is. Dat wil zeker niet zeggen dat ik er blij mee ben, integendeel.. Verder heb ik ook echt de vorm van een klein kind, alleen dan met wat meer vetjes :=

Volgens mij heb jij een prima lijf hoor! Zoals anderen zeggen, gewoon lekker sporten en goed en gezond eten :)

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 08:41

@Ghostattack. Vervelend dat andere mensen zoveel vervelende opmerkingen maken. Soms snappen mensen echt niet dat hun idiote grapjes zo verkeerd uit kunnen pakken. :n

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 08:43

Collie2008 schreef:
Sunneva schreef:
Slank met een C cup is volgens mij juist de norm en je hebt een vriend dus waarom wil je voor andere jongens aantrekkelijk zijn?

Je wilt toch ook gewoon tevreden met jezelf zijn? En los van dat, het is toch fijn als andere mannen je ook aantrekkelijk vinden? Doet niets af aan je vriend volgens mij

Beetje fout uitgedrukt misschien, maar ik bedoel dat haar vriend haar blijkbaar wel aantrekkelijk vind, dat is mooi toch? Ze wordt dus aantrekkelijk gevonden door iemand van het andere geslacht. Haar aanname dat jongens haar niet leuk vinden klopt dus niet :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 08:44

Kana schreef:
@Ghostattack. Vervelend dat andere mensen zoveel vervelende opmerkingen maken. Soms snappen mensen echt niet dat hun idiote grapjes zo verkeerd uit kunnen pakken. :n

Zeker.. Ik lijk van buiten altijd ontzettend vrolijk en blij, maar ondertussen zat ik elke avond op mijn kamer te janken. Het is zo ver gekomen dat ik iemand in elkaar geslagen heb vanwege zijn opmerkingen (hartstikke fout, maar het voelde zo goed). Inmiddels aantal jaar verder en ik heb nu gewoon schijt aan wat andere vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 08:45

Ghostattack schreef:
Ik ken het gevoel ook wel, maar dan meer vanwege mijn lengte. Ik ontken zelfs hoe groot ik ben, zo'n verschrikkelijke hekel heb ik eraan, mijn paspoort zegt 1.58m (wat niet klopt) dus dat hou ik maar aan. Mijn lengte is wel echt iets wat mijn zelfvertrouwen in de afgelopen jaren enorm heeft gekraakt door mensen die het nodig vinden poedersuiker opmerkingen te maken. Maar de afgelopen 2 jaar heb ik het redelijk geaccepteerd, omdat er toch niks aan te doen is. Dat wil zeker niet zeggen dat ik er blij mee ben, integendeel.. Verder heb ik ook echt de vorm van een klein kind, alleen dan met wat meer vetjes :=

Volgens mij heb jij een prima lijf hoor! Zoals anderen zeggen, gewoon lekker sporten en goed en gezond eten :)

Dat valt nog wel mee die lengte, toch? :) Zelfs al scheelt het een paar cm. Maar met hakken kom je al een heel eind. Google maar eens wat sterren, Shakira & Christina Aguilera bv zijn ook niet de allergrootste!

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 08:49

Je zou een schop onder je kont moeten hebben. Wordt eens wakker !!
Waarom willen die andere op dieet ? Omdat ze dikker zijn dan jij.
Slank en cup C.... daar doen een hoop vrouwen een moord voor.

Kijk in de spiegel en zeg dat je mooi bent. Je hebt vriendinnen, een vriend en een prachtig lichaam. Als je nou ook nog een leuk karakter hebt en vaak kan lachen, ben je er toch !!

Die extra kilo's komen vanzelf wel een keer.... en zo niet ben je er over 10 jaar heel erg blij mee !!!!

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 08:51

Inderdaad goed op je voeding letten en naar de sportschool gaan. Misschien dat je een afspraak kan maken bij de diëtiste?
Ik heb hetzelfde probleem, toen ik net 19 was, woog ik met mijn 1,72m 50kg. Vrouwelijke vormen waren ver te zoeken. Ik ben uiteindelijk naar de diëtiste gegaan omdat ik een ijzertekort had, maar al snel moest ik ook gaan aankomen. Nu, drie maanden later, ben ik al 5 kilo aangekomen, iets wat mij zelf nog nooit is gelukt. Met de nodige oefeningen erbij (vooral héél véél squatjes), begin ik nu zelfs een beetje billen te krijgen.

Het allerbelangrijkste is dat jij goed in je vel zit, dat je blij bent met wie je bent. Die onzekerheid is helemaal nergens voor nodig, je bent goed zoals je bent.
Misschien kan je met iemand over je onzekerheden praten? Dit kan je vriend zijn, je beste vriendin of misschien een psycholoog. Ik denk dat dat al heel veel kan schelen :j

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 08:53

Ik herken je verhaal wel :j
Was toen ik 18 was echt dun en had ook nauwelijks voorgevel. Ik kon alles eten wat ik wilde. Werd ook altijd super jong geschat en werd ook daardoor niet aangenomen op stages. Maar het komt vanzelf wel.
Ik weet niet of het toeval is of het door de pil kwam, maar toen ik op mijn 18e begon met de pil slikken, kwam ik meer aan en aangezien ik mijn eetgewoonte niet heb aangepast, heb ik nu gewoon vetjes zoals heel normaal is := En ben ondertussen 23 met een normale voorgevel :+

Weet niet of je de pil slikt, maar het paste mijn lichaam wel flink aan! (hoef je verder niet te zeggen als je dat niet wilt, maar dan kan je gewoon voor jezelf kijken of je wat hebt aan mijn ervaring ;) )

Maak je geen zorgen! Het komt allemaal vanzelf wel. Kon me er vroeger ook onzeker om maken, maar het veranderd verder weinig aan de situatie. Gewoon lekker leven zoals je zelf wilt en druk maken om gewicht enz.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 08:54

WendyLotte schreef:
Je zou een schop onder je kont moeten hebben. Wordt eens wakker !!
Waarom willen die andere op dieet ? Omdat ze dikker zijn dan jij.
Slank en cup C.... daar doen een hoop vrouwen een moord voor.

Kijk in de spiegel en zeg dat je mooi bent. Je hebt vriendinnen, een vriend en een prachtig lichaam. Als je nou ook nog een leuk karakter hebt en vaak kan lachen, ben je er toch !!

Die extra kilo's komen vanzelf wel een keer.... en zo niet ben je er over 10 jaar heel erg blij mee !!!!

Alleen maar omdat andere mensen iets willen of ergens naar verlangen betekend het niet dat TS er anders over mag voelen.

Ik ben het met je eens dat het beter is om te kijken naar wat ze wel heeft en daar geluk it te halen ipv te focussen op de negatieve dingen.

Maar een schop onder de kont heeft TS niet nodig. Ze is 19 dat is een leeftijd waarop veel meiden onzeker zijn.

Verdorie ik lust mijn broodje niet maar ik mag hem niet weggooien want er is vast ergens iemand met honger.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:03

Ik herken het zo erg... Ik heb zo lang gewalgd wat ik in spiegel zag.. Probeer je mooie kanten te zien!! Ik ben nu pop begonnen met trainen om meer spier te krijgen en probeer fanatiek om aan te komen..

Opmerkingen 'je mag van mij hebben' 'graag met je geruild' helpen echt 0,0 tegen het gevoel...

Je mag mij altijd pb'en en wees vooral niet bang om professionele hulp bij te zoeken

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:06

Fira schreef:
Een cup C hoeft niet perse groot te zijn, heel veel mensen klampen zich vast aan de letter die erachter staat, maar de omvang is ook erg belangrijk.
Ik heb zeker wel iets zitten, maar het is gewoon niet veel. In mijn hoofd (en nu komt weer het stukje dat ik mezelf ga vergelijken met anderen en de media) is het gewoon te klein.
Hoe vaak ik wel niet naar mijn hoofd heb gekregen dat ik geen tieten heb, die zijn niet meer op twee handen te tellen, en dat doet zeer.

Ik zal zo even uitgebreider reageren! :)

Ik denk dat je vergelijken met de media sowieso geen goed iets is.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:51

Fira schreef:
Het is voornamelijk dat ik de laatste tijd gefocust ben op wat jongens mooi/aantrekkelijk vinden, en ik pas gewoon niet in dat plaatje.

Zoals een super positieve instelling? Een brede glimlach, spontaan, sociaal en grappig? zijn Iemand aantrekkelijk vinden is maar deels bepaald door 'dun' of 'dik'. De manier waarop je je gedraagt en je persoonlijkheid zijn veel belangrijker :j

Fira schreef:
@Cinderella ik heb ook zitten kijken naar een borstvergroting, en ik twijfel er nog steeds over.
Het geld heb ik er nu toch niet voor, en mijn vriend zegt dat hij het echt zonde zou vinden. Dubbel ..

Als je met een omvang van 65 al een C cup hebt zou ik een borstvergroting echt niet overwegen :n A) Een C cup is groter dan 47% van de Nederlandse vrouwen heeft. B) Ik denk dat het er gek uit gaat zien als je zo slank bent maar wel een flink decolleté hebt (verhouding klopt voor geen meter). C) Jouw zelfvertrouwen zit 'm niet in silliconen, dat is een korte termijn oplossing.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:57

Een 65c ia echt niet groter dan gemiddelde nl vrouw.. Omvang heeft zoveel invloed op hoe groot die c is.. Weet het want heb zelf 65 c/d met je punt b en c ben ik wel Eens

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:59

Gianti schreef:
Een 65c ia echt niet groter dan gemiddelde nl vrouw.. Omvang heeft zoveel invloed op hoe groot die c is.. Weet het want heb zelf 65 c/d

Dat is maar goed ook. Als je met een omvang van 65 de zelfde invulling van een cup zou hebben als bij een omvang van 80 is de hele verhouding zoek. Denk dat je daar blij mee moet zijn ipv een borstvergroting overwegen :\

Blue_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:03

Och het zelfbeeld probleem, zeer herkenbaar.

Het zit echt in je hoofd dat je niet goed of mooi genoeg bent. Die gedachten moet je veranderen. Alles wat je doet doe je voor jezelf niet voor een ander, dus als je er dan echt iets aan wilt doen bedenk dan goed of je het voor jezelf doet of voor een ander. Mensen hebben je te accepteren zo als je bent, als ze dat niet kunnen dan zijn ze het niet waard om met jou om te gaan.

Wat betreft een C-cup. Ik ben 23 en heb heb nog een 75AA/A.
Ben daar heel lang onzeker door geweest, omdat ik nooit aandacht kreeg van jongens/mannen dacht echt dat het door mijn borsten kwam.
Maar sinds een goede vriend mij daar een paar jaar geleden een heel mooi compliment over heeft gegeven heb ik het geaccepteerd.

Wat ik wil zeggen is: probeer eerst je gedachten over jezelf te veranderen. Dat kan heel lang duren (het heeft mij een x-aantal jaar gekost om nu op 100% zelf-acceptatie te zitten). Vergelijk jezelf niet met een ander, iedereen is anders en dat is maar goed ook anders zou het zo saai op de wereld worden.

Wat mij enorm heeft geholpen is positieve zinnen op post-it's te schrijven en deze zo op te hangen dat je ze elke dag ziet. In het beging is het heel tegenstrijdig met wat je denkt, later sta je er eens bij stil en dan valt het kwartje vanzelf. Wat ik ook vaak deed is in de spiegel kijken mezelf complimenten geven. Dat is in het beging ook heel moeilijk maar het word vanzelf makkelijker. Hoe meer je het doet hoe meer je overtuigt raakt van wat je zegt. Dat is eigenlijk ook zo gegaan toen je onzeker werd. Nu is het dus de taak omdat negatieve in positieve gedachten te zetten. maar onthoud goed dat het JOU keus is en het nooit de keus van een ander mag zijn.