Omdat je op mij reageert zal ik hier nog even reageren
Eileen_ schreef:brighteyes85, vind dat je wel een beetje asociaal reageert. Als je goed leest zeg ik LETTERLIJK dat ik m'n vader NIET zwart wil maken en dat het ook voor een deel aan mezelf ligt.
Eileen_ schreef:Nu wil ik vantevoren wel zeggen dat het echt niet allemaal mijn vaders schuld is, ik wil hem absoluut niet zwart maken en ben me er goed van bewust dat het ook voor een deel aan mijzelf ligt. De ruzies in ieder geval.
Lees goed vanaf wanneer ik deze opmerking maak. Je hebt van iedereen al een toezeggen dat je vader verschrikkelijk is en daar gaan de rest van de opmerkingen in mee.
Niet asociaal bedoeld, maar je hele tekst gaat over hoe slecht je vader is en wat hij allemaal doet om tegen jou te zijn
Eileen_ schreef:Ik ben het gewoon zo zat met m'n vader... Gewoon dat hij doet alsof ik nooit wat goed kan doen. Dat hij nooit eens een keer trots op mij is. Dat hij me het gevoel kan geven alsof ik niks waard ben. Die 'grapjes' die hij maakt waar ik zo onzeker van wordt ('Ben je wezen zwemmen? Je bent je zwembandjes vergeten af te doen!'. Daarmee bedoelt hij dus m'n vet.) Hoevaak ik dat 'grapje' al wel niet gehoord heb. Soms lijkt het alsof hij het leuk vindt om mij onzeker te maken. Ik merk gewoon dat ik hem echt háát op sommige momenten. Ik ben niet iemand die zich op z'n kop laat zitten en ga er dus ook tegenin als hij mij zo afblaft, vandaar alle heftige ruzies. Eerder waren die ruzies veel minder omdat ik vluchtte en er niet tegenin ging. Maar daar heb ik ongelooflijke faalangst aan over gehouden (zowel sociaal als cognitief), dus eigenlijk is het flight in fight over gegaan. Naast de best wel extreme faalangst kan ik ook niet goed met jongens. Vrienden prima, maar zodra het dichter bij kom kap ik het af of ga ik rare dingen denken (hij vindt me toch niet leuk. Hoe kan hij mij nou weer leuk vinden etc). Heb dan dus ook nog nooit een relatie gehad. Heb nooit echt die liefde van huis meegekregen. Ook nooit knuffels etc.. Nu wel soms van m'n moeder, maar vind het niet fijn en kap het af. Soms voel ik me er ook best banketstaaf over. Maar ik kan het gewoon niet...
Hoe kan ik anders dan daarop reageren.
Je zegt dat je je niet op je kop laat zitten maar je hele tekst bewijst het tegendeel.