Verzwikte enkel, het zit me niet lekker.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MaNdiii

Re: Verzwikte enkel, het zit me niet lekker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 23:22

Sterkte ts.

Ik heb nu bijna 2 jaar geleden mijn enkelbanden gescheurd (weet niet welke), maar heb hier nog steeds last van. Ik kreeg de eerste week een druk verband, hierna was mijn enkel nog steeds erg dik waardoor ik een wrap kreeg (dun beweegbaar gips) voor 2 weken en daarna nog 2 weken tape. Ik kon pas de vierde week een beetje lopen, terwijl er tegen mij ook gezegd werd dat ik na de eerste week wel weer mocht lopen. Heb nu nog steeds fysio waarschijnlijk wordt het niet heel veel beter meer.

marlies85

Re: Verzwikte enkel, het zit me niet lekker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 08:59

Met een enkelblessure ben je altijd wel even zoet(paar maanden). Een bezoek aan een fysio is zeker een aanrader, daar heb je meer aan dan aan een huisarts.
Ik heb mijn enkel 2 keer echt gigantisch verzwikt en dat is nooit echt goed behandeld, ik mag de rest van mijn leven doen met een chronisch instabiele enkel die niet operabel is en dus levenslang aan een irritantie brace vastzit.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:22

Vervelend ts!

Ik herken het wel een beetje. Heb in 2012 een ongeluk gehad toen ik mijn paard in de wei wou zetten. Beetje moeilijk verhaal maar kwam erop neer dat het hek met een noodvaart net onder mijn enkel klapte.

Voelde toen ook al meteen niet goed. Al hinkelen paard gevangen(die ook verwond was en op 3 benen stond)
Naar de stal gebracht en afgespoten. Ondertussen moeder gebeld want kon niet meer op staan, laat staan autorijden.
Ik heb een hoge pijngrens maar wát een hel was die rit in de auto naar huis.

Al met al op de SEH beland, ook foto's gemaakt en ingetaped met een vaag verhaal dat ze het allemaal niet goed konden zien weer naar huis gestuurd.
Daarna nog een paar keer langs geweest omdat het echt niet goed voelde (had al regelmatig wat gekneusd, en dit voelde alles behalve gekneusd)
Op gegeven moment heb ik het maar opgegeven omdat ik gewoon niet serieus genomen werd voor mijn gevoel.
ik had toen ook op de plek zelf, voorin mijn voet bij de tenen en net boven mijn voet aan begin van mijn scheenbeen last.
Maar om een lang verhaal kort te maken. Ik heb er nu nog dagelijks ellende van... beperkte beweging, en continu een vervelend zeuren gevoel. En daarbij hoef ik maar op een heel dun onbenullig oneffenheid te gaan staan en ik zwik door mijn enkel...

Dus laat je niet zomaar afwimpelen, je moet er je hele leven nog mee!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 19:38

Silkaay schreef:
benangelique schreef:
Dames, het is nu geen pasen hè. Dat is volgende week!

Dat is dit weekend.. (5 april)

Maar ik zou zeker eens langsgaan bij een fysio of deskundige.

Wel kijken wanneer het bericht geplaatst is