Boos & teleurgesteld... maar weer op de goede weg?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:02

Ik was niet aan de prikpil maar groeide wel gestaag door terwijl ik dagelijks niet meer dan 1300 kcal. at............. Volgens de huisarts moest ik de tussendoortjes maar staan laten; schildklier was o.k. volgens hem. (Zat binnen de "norm). Maar WELKE tussendoortjes? Ik ben bij Paul. v. .Meerendonk, Orthomoleculair arts, terecht gekomen, die er achter kwam dat de omzetting van T4 naar T3 in mijn schildklier niet goed verliep. Ondanks de "correcte" TSH dus. Nu slik ik al 6 jaar Thyreoïdum (natuurlijk schildklierhormoon) en ben 16 kg. afgevallen en heb mijn leven terug.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:02

Ik heb net hetzelfde door de prikpil ben ik ook zo'n 35kg bijgekomen. Ik neem nu de gewone pil maar het gewicht blijft en het er af proberen krijgen is een hel. Ik wou van in het begin de gewone pil maar mijn huisarts bleef pushen voor de prikpil uiteindelijk dan maar voor prikpil gegaan, je denkt dokter weet het beste toch?
Ik begon ook veel aan te komen en begon mijn dokter te klagen dat ik toch wel veel was bijgekomen de laatste tijd, als ik zei dat ik normaal at zoals ik altijd deed, geloofde hij mij niet.
Dat was zeer frustrerend, ik ben dan ook overgestapt naar een andere dokter en dan dus overgestapt naar de gewone pil.
Maar goed ik zit er dus mee en niemand die me helpt of gelooft dat het door de prikpil komt, zelfs huidige dokter zegt dat het niet door de prikpil kan komen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:03

Pfff dat al die doktoren je zo laten zitten. Dan hebben wij denk ik toch mazzel met onze artsen hier in de buurt. Snap dan helemaal dat je je zo voelt. Als je roept om hulp en je artsen wimpelen het af, loop je elke keer tegen de muur.

Heb je ook al eens gekeken om een dag of week of iets te prikken op diabetes, voor eventueel te zien of je suikers erg veranderen of niet?

Bij mij ben ik wel van me zwangerschap aangekomen, 25 kg. Ook zwangerschaps diabetes en natuurlijk heel ander verhaal. Maar veel at ik ook niet echt. Ze kwamen na week 30 er pas achter dat ik zwangerschaps diabetis had. Ik had wel vaak honger maar at eigenlijk kleine beetjes. Zomaar zoveel aankomen kan lijkt mij niet van niks wezen, lucht kom je niet van aan dus moet wel oorzaak zijn..

Zit er bij jouw diabetes in de familie of schildklier problemen? Wanneer heb je je laatste bloedtest gedaan ? Anders misschien idee om te vragen om een nieuwe test?

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:04

Wat vervelend, en al helemaal erg dat de huisartsen jou niet serieus nemen.
Maar was het dan geen optie om eerder over te stappen naar een andere anti-conceptie (Zoals Spiraaltje, nuvaring)
Heel veel sterkte!

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:05

Wat een enorm vervelend verhaal ik worstel ook al mijn heele leven met mijn gewicht en kan me wel eens in je situatie bevinden. Ik heb eens een dokter gehad de me in mijn gezicht uitlachten toen ik zij dat ik best medicatie wouw voor mijn migraine maar geen medicijnen waar ik van aan kon komen. Hij lachte me eerst uit om toen doodleuk te zeggen dat aankomen bij medicijnen meer komt omdat je honger krijgt dus meer gaat eten, ik vond dat ook van niet want ik had eerst ook meds waardoor ik aankwam terwijl ik niks meer at.

Om terug te komen op je anticonceptie heb je al eens gedacht over een implanon ? Heb ik zelf op het moment ook, hiervoor had ik ook de prikpil maar werd het zat dat ze telkens heel moeilijk deden over afspraken om hem te laten zetten etc. In het verleden ook al implanon gehad maar toen tijdelijk overgestapt omdat ik dus van vorige implanons al kleine littekens op mijn arm heb.. aangezien mijn huisarts.. ( inmiddels ex huisarts) hem verkeerd had geplaatst en hij dus aan mijn weefsel vast gegroeid zat x0x lol verder zie ik er geen nadelen van je hoeft er niet steeds om te denken etc en je ziet er op mini littekentjes na als hij eruit moet, niks van. en ze werken een behoorlijke tijd 3 jaar geloof ik.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:06

linky schreef:
Ik was niet aan de prikpil maar groeide wel gestaag door terwijl ik dagelijks niet meer dan 1300 kcal. at............. Volgens de huisarts moest ik de tussendoortjes maar staan laten; schildklier was o.k. volgens hem. (Zat binnen de "norm). Maar WELKE tussendoortjes? Ik ben bij Paul. v. .Meerendonk, Orthomoleculair arts, terecht gekomen, die er achter kwam dat de omzetting van T4 naar T3 in mijn schildklier niet goed verliep. Ondanks de "correcte" TSH dus. Nu slik ik al 6 jaar Thyreoïdum (natuurlijk schildklierhormoon) en ben 16 kg. afgevallen en heb mijn leven terug.

Dat zou best ook eens het geval kunnen zijn bij Koudbloedkim@

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:06

Remark, omdat de huisarts mij steeds vertelde dat dit niet mogelijk was en de prikpil voor de rest wel heel goed werkte!
Als iemand die ervoor geleerd heeft, je dit verteld, en daarna meerdere, neem je dat toch aan.

Williejanne, dat is inderdaad ook ontzettend rottig!!

Linky, ik vind alternatieve geneeskunde een beetje eng, om eerlijk te zijn. :o

Lauratje_88, precies hetzelfde probleem dus! Enorm balen is dat.

Mioux, diabets is het niet, is op getest en de laatste test was een maand terug.

Amy_luna, die jij noemt zijn beide helaas geen optie voor mij. :n

Ittheclown, dat is wat je vaak hoort inderdaad!
Implanon is inderdaad mijn vervolgstap. :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:07

Dat je huisarts je verhaal afdoet met van de prikpil kom je maar 5 kilo aan vind ik bijzonder erg om te lezen.
Dat is namelijk een gemiddelde. Uitzonderingen, zoals jij klaarblijkelijk, bestaan echter ook. Uit studies kan dan wel blijken dat het gemiddelde 5 kilo is,...voor individuen kan het betekenen dat je juist afvalt of juist enorm aankomt.

Het is een bekend gegeven dat hormonen kunnen zorgen voor een veranderde eetlust. De pil kan zorgen voor meer eetlust.
Want, zonder alles van je te weten, over het algemeen betekend het dat je door de prikpil meer kan gaan eten.
Je kan het gevoel hebben dat je enorm aan het lijnen bent en niks eet maar kan soms anders zijn als je het gaat bijhouden.
(Nogmaals,...dat kan voor jouw situatie weer anders zijn uiteraard he)

Ik zou in ieder geval met een diëtiste contact opnemen om te kijken hoe je het beste iets aan de lijn kan doen. (Of die kan constateren dat je alles al prima doet)
En wellicht is voor jou een spiraaltje een betere oplossing als anticonceptie?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:08

KoudbloedKim schreef:
Ik baal ontzettend, voel me in de steek gelaten en dit maakt me diep ongelukkig.
Daarnaast ben ik verloofd met een jongen die álles voor mij doet en mij áltijd steunt en ik heb het gevoel dat ik hem niet alles kan geven wat hij verdient.
Voel me dood ongelukkig en de reden dat ik dit topic open is om het even van me af te kunnen schrijven.

Wat vreselijk dat ze je gewoon afwimpelde, ondanks dat jij wel al wist wat er aan de hand was. Ik hoop heel erg voor jou dat de 35kg er weer snel af is. Maar aangezien je zelf al wel gezond eet, gaat het waarschijnlijk gewoon een kwestie zijn van je hormonen die weer moeten settelen.

En over de quote hierboven. Ga je niet slecht voelen omdat er iemand is die om je geeft. Jij geeft hem ook wat hij wil, jou liefde. Hij heeft uiteindelijk nog altijd voor jou gekozen, en als hij het idee had dat er wat ontbrak had hij je ook nooit ten huwelijk gevraagd. Ik snap dat het in jouw ogen heel anders kan overkomen, zeker op dit moment omdat je je nu zo slecht voelt.
Als je je er slecht over blijft voelen, probeer dan kleine dingen te doen zoals eens een avondje koken en tafel mooi versieren met kaarslicht ed. Ik zeg nu maar wat, maar dat zijn kleine dingen die jou wel het gevoel kunnen geven dat jij hem wel kan geven wat hij verdient.

Trouwens, over wat hij verdient. Hij houdt van jou, dus hij verdient jou. Je hoeft niet meer te willen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:09

williejanne schreef:
ik had het ook maar dan van de Diana pil. ik was 17 jaar en 49 kilo kon eten wat ik wou en werd niet zwaarder. Ik heb de Diana pil 3 maanden gebruikt want in die 3 maanden was ik maar liefst 11 !!! kilo aangekomen, overgestapt naar een lichtere pil en daar ben ik toen in een half jaar tijd ook weer 7 kilo van aangekomen. Sinds ik aan de pil zit moet ik oppassen met wat ik eet want alles eten zit er ook niet meer bij.

Nog steeds wordt er gezegd dat het niet aan de pil kan liggen maar ik was altijd hetzelfde gebleven en nooit zwaarder geweest dan 49 kilo en je gaan aan de pil en opeens binnen 3 maanden 11 kilo hoe kun je dat nou niet aan de pil verwijten. En helaas ik heb nog steeds het extra gewicht er nooit weer afgekregen ondanks alles wat ik er aan probeer te doen qua sporten en gezond eten. Maar zwaarder wil ik ook zeker niet worden.

Bij jou speelt je leeftijd ook een rol. Na je puberteit verandert er hormonaal in je lichaam nog het een en ander. Genoeg pubers die kunnen eten wat ze willen, en op latere leeftijd aan komen. Dat kan bij jou samen vallen met de pil.
Maar goed, je bent niet gestopt met de pil, dus feitelijk is je lichaam ook niet meer in balans gekomen. En dus is het eigenlijk niet zo vreemd dat je het gewicht er niet af krijgt -O- Je pakt de oorzaak immers niet aan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:09

x
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-02-22 17:34, in het totaal 2 keer bewerkt

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:10

Tineke, een goede vriendin van me was ook ontzettend veel aangekomen door de pil (weet niet meer welke). Na haar zwangerschap ook definitief gestopt met de pil en rara... Ik denk dat er goed 30 kilo af zijn. Het kan dus WEL.
Ik weet niet of je je al verdiept hebt in het gebruik van de NuvaRing? Ik gebruik dat al jaren, omdat ik van de gewone pil erg misselijk werd, en ben daar echt heel tevreden over.
Laat je alleszins niet afschepen, als je het gevoel hebt dat je dokter niet wil luisteren, zoek er dan eentje die dat wel wil doen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:11

KoudbloedKim schreef:
Janine1990, ik weet het ook allemaal niet meer, maar ik ga sowieso stoppen met de prikpil en eens goed om tafel met mijn huisarts.
Hij heeft naar mijn idee flink wat steken laten vallen.
Dit is er inderdaad niet aan te eten, al zou ik elke dag pizza eten en een zak chips + koekjes leeg eten. :n

Haha inderdaad, dat zijn misschien 2000 kcal. En dan ben je redelijk gevuld, dus ga ik er nu vanuit dat je meer dan 300kcal teveel krijgt. Wat op jaarbasis (300 x 356 = 109500/7000) 15,6 kilo is. Volgens mij ben je ook redelijk lang, dus je je bmr is ook niet heel erg laag.
Ter vergelijking, ik ben dus 1.86m en weeg 85,5kg. Ik ben redelijk sportief bezig (3 tot 5 keer per week, ik rij twee paarden en werk ook (redelijk actieve baan)) en daarop gebaseerd is mijn BMR (in volledige rust) 1697kcal (die berekening komt tot stand door het gebruik van een gemiddelde, maar is wel een richtlijn). Om elke week een halve kilo af te vallen moet ik tussen de 2200 en 1900 kcal per dag binnen krijgen.
http://www.caloriecalculator.nl/afvalle ... ebehoefte/

Maar ik ben zelf geen expert op het gebied van gewicht en afvallen, ik heb alleen wel eens gelezen dat jo-jo'en iets is dat bij mensen die obees zijn geweest wel een stuk meer voorkomt. Niet zo zeer door het vele eten, maar door kleine veranderingen waar het lichaam meteen van in de overlevingsstand gaat. Onlangs was er ook een leuke documentaire op NPO1? Was een Britse documentairemaker, was erg interessant. Ging ook over afvallen en de afvalindustrie. Wie weet dat iemand hier nog weet hoe het heet.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:12

Mijn schildklier is ook een paar keer getest die was goed, maar alternatief houden ze er andere waardes op na. Hij werkt dus toch te langzaam.

marleen_usar

Mijn schildklier is ook een paar keer getest die was goed, maar alternatief houden ze er andere waardes op na. Hij werkt dus toch te langzaam.

Anoniem

NatasjavE, en niet 1 huisarts, maar 2 + diëtist.
Ik ben niet meer gaan eten door de pil. :n
Hou ook bij wat ik eet inderdaad.

Leen, ik hoop dat je gelijk hebt. :j

Blijheid, ik heb ME, dus het is sowieso al heel lastig.
Maar je hebt gelijk, ik ga daar wat mee doen!

Tess_84, ik ga kijken naar Implanon.

Dit was ik een maand voor ik met de prikpil begon; niet slank, maar ook niet vet.
Afbeelding

Ik hoef denk ik geen foto te plaatsen om een beeld te schetsen van hoe het nu weer is.

Anoniem

Re: Boos, teleurgesteld... ruim 35 kilo zwaarder! (prikpil)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:13

Janine1990, klopt, al heb ik in de jaren nadat ik 50 kilo ben afgevallen wel een hele stabiele tijd gehad.
Pas na de prikpil begon het. :j

Marleen_usar, ik hou het in gedachten. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:14

Wat vervelend zeg! :(:) Maar wat ik niet snap, je wist dat je aankwam door de prikpil (tenminste je had een heel juist vermoeden) waarom ben je zelf niet gestopt? Toen je merkte dat je 3 a 4 kilo aankwam na een etentje dan gaan er toch al alarm bellen rinkelen? In dit geval was dat ook zo, maar je veranderde zelf niks. Ik snap wel dat als een huisarts zegt dat het daar niet door komt, dat je dat in de eerste instantie gelooft, maar als je merkt dat je naar het prikken van die pil aankomt gaat er toch een lampje branden.. Maar heel veel succes met afvallen! Ja van te weinig eten kom je ook aan, omdat je lichaam dan in spaar stand gaat.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:16

He wat vervelend voor je.

Ja,...andere diëtiste. En inderdaad stoppen met de pil.
En is je schildklier al getest?
Want als je inderdaad niet meer dan 2000 kalorieen eet toch nog zwaarder wordt.

geerke

Janine1990 schreef:
KoudbloedKim schreef:
Janine1990, ik weet het ook allemaal niet meer, maar ik ga sowieso stoppen met de prikpil en eens goed om tafel met mijn huisarts.
Hij heeft naar mijn idee flink wat steken laten vallen.
Dit is er inderdaad niet aan te eten, al zou ik elke dag pizza eten en een zak chips + koekjes leeg eten. :n

Haha inderdaad, dat zijn misschien 2000 kcal. En dan ben je redelijk gevuld, dus ga ik er nu vanuit dat je meer dan 300kcal teveel krijgt. Wat op jaarbasis (300 x 356 = 109500/7000) 15,6 kilo is. Volgens mij ben je ook redelijk lang, dus je je bmr is ook niet heel erg laag.
Ter vergelijking, ik ben dus 1.86m en weeg 85,5kg. Ik ben redelijk sportief bezig (3 tot 5 keer per week, ik rij twee paarden en werk ook (redelijk actieve baan)) en daarop gebaseerd is mijn BMR (in volledige rust) 1697kcal (die berekening komt tot stand door het gebruik van een gemiddelde, maar is wel een richtlijn). Om elke week een halve kilo af te vallen moet ik tussen de 2200 en 1900 kcal per dag binnen krijgen.
http://www.caloriecalculator.nl/afvalle ... ebehoefte/

Maar ik ben zelf geen expert op het gebied van gewicht en afvallen, ik heb alleen wel eens gelezen dat jo-jo'en iets is dat bij mensen die obees zijn geweest wel een stuk meer voorkomt. Niet zo zeer door het vele eten, maar door kleine veranderingen waar het lichaam meteen van in de overlevingsstand gaat. Onlangs was er ook een leuke documentaire op NPO1? Was een Britse documentairemaker, was erg interessant. Ging ook over afvallen en de afvalindustrie. Wie weet dat iemand hier nog weet hoe het heet.

Ik heb ook een keer een uitzending gezien en daar kwam het op neer dat dik zijn in je genen zit.Door de eeuwen heen zijn het steeds de wat dikkere mensen die ziektes overleven...dus tja.Even afgezien van de mensen die zich dagelijks volstouwen met snoep en cola natuurlijk.
Wat bij TS niet het geval is.

Achterom

tess_84 schreef:
Tineke, een goede vriendin van me was ook ontzettend veel aangekomen door de pil (weet niet meer welke). Na haar zwangerschap ook definitief gestopt met de pil en rara... Ik denk dat er goed 30 kilo af zijn. Het kan dus WEL.
Ik weet niet of je je al verdiept hebt in het gebruik van de NuvaRing? Ik gebruik dat al jaren, omdat ik van de gewone pil erg misselijk werd, en ben daar echt heel tevreden over.
Laat je alleszins niet afschepen, als je het gevoel hebt dat je dokter niet wil luisteren, zoek er dan eentje die dat wel wil doen.

Weet je wat het probleem is, het voorbeeld van je vriendin klopt precies. Maar zo lang je hormonale anticonceptie blijft gebruiken, zal het afvallen niet gebeuren. Of dat nu met een spuit wordt toegediend (prikpil), een pilletje, een staafje onder je huid (implanon), een ring in je vagina (nuvaring) of via je baarmoeder (hormoonspiraal), het effect is hetzelfde: er worden kunstmatig hormonen toegediend aan je lichaam die je natuurlijke cyclus stil leggen. Voordeel is dat je dan minder makkelijk zwanger raakt. Nadeel is dat je hormonen niet in balans zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Je schrijft dat je heel erg weinig eet. Dan kan het ook een combinatie zijn van de prikpil + hormonen + je lichaam die acuut op de spaarstand is gegaan. Kijk uit dat je wel gewone porties blijft eten en niet overmatig gaat lijnen? Dat heb ik ook een tijd gedaan en ipv afvallen kwam ik juist in recordtijd aan.

Maar het probleem met anticonceptie begrijp ik :j Nu ik zelf geen anticonceptie meer gebruik heb ik nergens last meer van.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 27-03-15 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

maar.... als jij er zo van overtuigd was dat het aan de prikpil lag, waarom ben je daar dan niet gewoon mee gestopt?

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:17

Jee wat vervelend dat je daar zo van bent aangekomen. Ik zou ook zeker met de prikpil stoppen. Je gewicht gaat er daardoor misschien niet van af maar komt er ook niet nog meer aan. Als je wel weer gaat lijnen, wat erg moeilijk is ik weet het, dan gaat het er vast iets gemakkelijker af dan dat je de prikpil nog gebruikte. Sterkte met alles

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:18

AmoorM schreef:
Wat vervelend zeg! :(:) Maar wat ik niet snap, je wist dat je aankwam door de prikpil (tenminste je had een heel juist vermoeden) waarom ben je zelf niet gestopt? Toen je merkte dat je 3 a 4 kilo aankwam na een etentje dan gaan er toch al alarm bellen rinkelen? In dit geval was dat ook zo, maar je veranderde zelf niks. Ik snap wel dat als een huisarts zegt dat het daar niet door komt, dat je dat in de eerste instantie gelooft, maar als je merkt dat je naar het prikken van die pil aankomt gaat er toch een lampje branden.. Maar heel veel succes met afvallen! Ja van te weinig eten kom je ook aan, omdat je lichaam dan in spaar stand gaat.

Prikpil werkt een half jaar he....dus het moment dat je aankomt en merkt dat het door de prikpil komt ben je al snel weer een paar maanden verder. Ze is nu nog geen jaar onderweg met de prikpil.