Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
linky schreef:Ik was niet aan de prikpil maar groeide wel gestaag door terwijl ik dagelijks niet meer dan 1300 kcal. at............. Volgens de huisarts moest ik de tussendoortjes maar staan laten; schildklier was o.k. volgens hem. (Zat binnen de "norm). Maar WELKE tussendoortjes? Ik ben bij Paul. v. .Meerendonk, Orthomoleculair arts, terecht gekomen, die er achter kwam dat de omzetting van T4 naar T3 in mijn schildklier niet goed verliep. Ondanks de "correcte" TSH dus. Nu slik ik al 6 jaar Thyreoïdum (natuurlijk schildklierhormoon) en ben 16 kg. afgevallen en heb mijn leven terug.
KoudbloedKim schreef:Ik baal ontzettend, voel me in de steek gelaten en dit maakt me diep ongelukkig.
Daarnaast ben ik verloofd met een jongen die álles voor mij doet en mij áltijd steunt en ik heb het gevoel dat ik hem niet alles kan geven wat hij verdient.
Voel me dood ongelukkig en de reden dat ik dit topic open is om het even van me af te kunnen schrijven.
williejanne schreef:ik had het ook maar dan van de Diana pil. ik was 17 jaar en 49 kilo kon eten wat ik wou en werd niet zwaarder. Ik heb de Diana pil 3 maanden gebruikt want in die 3 maanden was ik maar liefst 11 !!! kilo aangekomen, overgestapt naar een lichtere pil en daar ben ik toen in een half jaar tijd ook weer 7 kilo van aangekomen. Sinds ik aan de pil zit moet ik oppassen met wat ik eet want alles eten zit er ook niet meer bij.
Nog steeds wordt er gezegd dat het niet aan de pil kan liggen maar ik was altijd hetzelfde gebleven en nooit zwaarder geweest dan 49 kilo en je gaan aan de pil en opeens binnen 3 maanden 11 kilo hoe kun je dat nou niet aan de pil verwijten. En helaas ik heb nog steeds het extra gewicht er nooit weer afgekregen ondanks alles wat ik er aan probeer te doen qua sporten en gezond eten. Maar zwaarder wil ik ook zeker niet worden.
KoudbloedKim schreef:Janine1990, ik weet het ook allemaal niet meer, maar ik ga sowieso stoppen met de prikpil en eens goed om tafel met mijn huisarts.
Hij heeft naar mijn idee flink wat steken laten vallen.
Dit is er inderdaad niet aan te eten, al zou ik elke dag pizza eten en een zak chips + koekjes leeg eten.
Janine1990 schreef:KoudbloedKim schreef:Janine1990, ik weet het ook allemaal niet meer, maar ik ga sowieso stoppen met de prikpil en eens goed om tafel met mijn huisarts.
Hij heeft naar mijn idee flink wat steken laten vallen.
Dit is er inderdaad niet aan te eten, al zou ik elke dag pizza eten en een zak chips + koekjes leeg eten.
Haha inderdaad, dat zijn misschien 2000 kcal. En dan ben je redelijk gevuld, dus ga ik er nu vanuit dat je meer dan 300kcal teveel krijgt. Wat op jaarbasis (300 x 356 = 109500/7000) 15,6 kilo is. Volgens mij ben je ook redelijk lang, dus je je bmr is ook niet heel erg laag.
Ter vergelijking, ik ben dus 1.86m en weeg 85,5kg. Ik ben redelijk sportief bezig (3 tot 5 keer per week, ik rij twee paarden en werk ook (redelijk actieve baan)) en daarop gebaseerd is mijn BMR (in volledige rust) 1697kcal (die berekening komt tot stand door het gebruik van een gemiddelde, maar is wel een richtlijn). Om elke week een halve kilo af te vallen moet ik tussen de 2200 en 1900 kcal per dag binnen krijgen.
http://www.caloriecalculator.nl/afvalle ... ebehoefte/
Maar ik ben zelf geen expert op het gebied van gewicht en afvallen, ik heb alleen wel eens gelezen dat jo-jo'en iets is dat bij mensen die obees zijn geweest wel een stuk meer voorkomt. Niet zo zeer door het vele eten, maar door kleine veranderingen waar het lichaam meteen van in de overlevingsstand gaat. Onlangs was er ook een leuke documentaire op NPO1? Was een Britse documentairemaker, was erg interessant. Ging ook over afvallen en de afvalindustrie. Wie weet dat iemand hier nog weet hoe het heet.
tess_84 schreef:Tineke, een goede vriendin van me was ook ontzettend veel aangekomen door de pil (weet niet meer welke). Na haar zwangerschap ook definitief gestopt met de pil en rara... Ik denk dat er goed 30 kilo af zijn. Het kan dus WEL.
Ik weet niet of je je al verdiept hebt in het gebruik van de NuvaRing? Ik gebruik dat al jaren, omdat ik van de gewone pil erg misselijk werd, en ben daar echt heel tevreden over.
Laat je alleszins niet afschepen, als je het gevoel hebt dat je dokter niet wil luisteren, zoek er dan eentje die dat wel wil doen.
AmoorM schreef:Wat vervelend zeg!Maar wat ik niet snap, je wist dat je aankwam door de prikpil (tenminste je had een heel juist vermoeden) waarom ben je zelf niet gestopt? Toen je merkte dat je 3 a 4 kilo aankwam na een etentje dan gaan er toch al alarm bellen rinkelen? In dit geval was dat ook zo, maar je veranderde zelf niks. Ik snap wel dat als een huisarts zegt dat het daar niet door komt, dat je dat in de eerste instantie gelooft, maar als je merkt dat je naar het prikken van die pil aankomt gaat er toch een lampje branden.. Maar heel veel succes met afvallen! Ja van te weinig eten kom je ook aan, omdat je lichaam dan in spaar stand gaat.