Kayla Itsines Bikini Body Guide

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NoorW

Re: Kayla Itsines Bikini Body Guide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 18:50

Een dagje rust kan ook geen kwaad :)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 18:51

NoorW schreef:
Een dagje rust kan ook geen kwaad :)

Heb het even aangepast. Dag 7 is voor mij een rustdag. :)

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 20:52

Omg, dodelijk dit, heb elk circuit maar één keer gedaan en ga het daar ook bij laten voor de eerste keer. Zie nu al knalrood (conditie is blijkbaar een ramp ;-) )

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:47

Binoche schreef:
Ziet er interessant uit! Is de nutrition guide goed te doen, of is dat zo een dieet waarbij je geen normale dingen meer mag eten en veel geld kwijt bent aan boodschappen?

In het kort uitgelegd: in de nutrition guide gaan ze uit van 3 maaltijden en 2 snacks. De maaltijden zien er niet heel moeilijk uit, gewoon rijst/quinoa/aardappel, groentes en vlees/vis maar wel allemaal afgemeten porties en allemaal zo laag mogelijk in vet gehaltes (kazen zijn bijv allemaal "low fat" en dat geld ook voor de melk enzo).
Voor mij zou het echt een zwaar dieet zijn, ik ben gewend om meer te eten en ik drink ook volle melk/ yoghurt enz.
Overigens komt het wel redelijk overeen met de boodschappen die ik nu ook al doe (veel groente en fruit) maar als je dat niet gewend bent zal je meer kwijt zijn aan boodschappen.

Xivura: je zou op dag 4 een LISS erbij moeten doen in de eerste paar weken, daarna kan je de LISS en HIIT afwisselen - zo had ik hem begrepen :)

Overigens had ik vandaag 4km gejogd en hierna voelde ik de training van gisteren wel zitten :+ morgen arms en abs!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 12:09

Jeej ik heb alle delen. :)
Ik ga vanaf morgen beginnen met trainen, lette al een week op m'n eten. :D
Denken jullie trouwens dat het kwaad kan om één training te vervangen voor iets anders? Ik doe namelijk sinds vorige week 1 keer per week bootcamp, zou ik dat met zo'n krachttraining kunnen vervangen? Of beter een HIIT?

Waarom volgen jullie die guides?
Ik ben 3 kilo aangekomen in 2 maanden. :x Weet niet of het komt door het kantoorleven of door een nieuwe pil, maar ik wil het er graag af (dus ga ook die 1600 kcal doen) en ik wil wat strakker zijn voor de zomer. :) En mijn conditie is 0.

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 12:21

Ik volg de guide omdat ik dan eindelijk wat meer tevreden kan zijn met mezelf, en ook graag sterker wil worden. Ik ben altijd wel dun geweest, maar nooit tevreden met mezelf, wat mijn omgeving niet kan begrijpen. Maar dit jaar heb ik besloten dat ik deze zomer wel gewoon een bikini aan doe en er dan niet gegeneerd in rond wil lopen.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 14:11

NoorW schreef:
Ik volg de guide omdat ik dan eindelijk wat meer tevreden kan zijn met mezelf, en ook graag sterker wil worden. Ik ben altijd wel dun geweest, maar nooit tevreden met mezelf, wat mijn omgeving niet kan begrijpen. Maar dit jaar heb ik besloten dat ik deze zomer wel gewoon een bikini aan doe en er dan niet gegeneerd in rond wil lopen.

Hier t zelfde! Niet dat ik altijd dun ben, maar gewoon normaal maatje 38. Ik wil ook tevreden met mij zelf kunnen zijn. :)

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:58

Hé, nu zijn er 2 topics! Dan ook maar even hier!

Door een vriendin (liins op bokt) hoorde ik van dit programma, we starten er beide morgen mee, ik ben heel benieuwd!

Dat Eten ga ik niet doen trouwens!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 08:45

:wave: ,

Ben benieuwd naar andere bokkers die dit volgen?!

Wij starten inderdaad beide vandaag!

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:28

Ik wil ook vooral terug wat strakker worden en een betere conditie. Het eetschema ga ik niet strikt volgen, wel het idee van 3 maaltijden en 2 tussendoortjes (ipv gans de dag tussendoor eten)

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:46

Nee eetschema begin ik zelf ook niet aan hoor! wel proberen inderdaad 3 maaltijden en 2/3 tussendoortjes!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:03

Hoe ging het? :D
Ik vond het best zwaar, tijdens de 2e 7 minuten werd ik even misselijk maar daarna ging het wel weer. :P

Ik doe ook niet aan dat eetschema, veel te onhandige dingen voor mee naar werk. Maar ik probeer wel 1600 kcal per dag te eten.

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:14

Mijn 2e training (gisteren) ging niet zo goed als de eerste. Arm- en buikspieren zijn duidelijk niet mijn sterkste punten! Tijdens het laatste rondje trilde mijn armen zo erg en heb ik hem ook aangepast afgemaakt :+ Vandaag een dagje niks en morgen LISS of hardlopen.

Op pagina 14 staat trouwens een schema hoe vaak je moet trainen per week. Hou je vast: week 9 tot 12 train je 7 tot 11!! keer per week (met stretch meegeteld) ~~}>

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:16

Jeetje ik had niet verwacht dat ik het zo zwaar vond!

We hebben hier in de woonkamer hard ons best gedaan, vooraf een stukje hardgelopen maar ik was echt wel gaar na circuit 1 en 2, en toen moesten ze nog een... Nou op naar woensdag.
(Ik werk in een kledingwinkel dus ik doe dat morgen als LIIS, drukke dag)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 06:33

Ik heb even 2 dagen rust genomen omdat ik er haast geen tijd voor had, maar hou mij nog steeds netjes aan gezond eten. Zit nog in week 1 en moet vandaag de full body workout doen.

SuzannedG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:49

Ik meld me ook... wij doen met collega's (werk op een school) maandag en woensdag samen trainen in de gymzaal na het werk. Vrijdag doe ik het thuis. Vind het erg pittig, maar door de blokjes gaat de tijd wel snel! Na de eerste 'leg-day' kon ik drie dagen niet lopen, maar in de tweede week al geen enorme spierpijn meer alleen zware ledematen... Ik doe geen aangepast dieet. Let sowieso wel op mijn eten.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:37

Danique07 en ik hebben het gisteren wel zwaar gehad haha, dacht dat ik wel aardig wat gewend was qua sporten maar alsnog was ik goed moe haha.

Succes iedereen vandaag!!

SuzannedG: Wat leuk dat je samen met collega's doet, en helemaal dat het na schooltijd kan in de gymzaal joh! super!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 10:52

SuzannedG; Inderdaad leuk dat het in de gymzaal kan!
Liins: Ik dacht ook dat ik genoeg kracht in de spieren had en conditie had na 2 jaar sporten in de sportschool, maar ik was ook helemaal kapot na de 1e workout. :')

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:51

Leuk dit topic!
Ik was in februari begonnen met de BBG, maar na 3 weken gestopt omdat ik last van mijn knie kreeg. Ben ik al eerder aan geopereerd en is een beetje een zwakke plek. Ben nu in het bezit van de upgraded versie van BBG 1.0 en ben sinds vorige week opnieuw begonnen, maar deze keer aan de pre workout! Dat heb ik wel nodig, de eerste keer dat ik begon had ik 6 dagen lang spierpijn in mijn benen, not good :))
Ben er nu ook achter gekomen dat ik mijn (zwakke) knie/been onbewust zo probeer te ontlasten dat ik juist mijn knie forceer. Nu ik hierop let kan ik de oefeningen wel pijnvrij doen, dus deze keer ga ik het volhouden :D

Mijn doel is vooral strakker te worden en hopelijk nog wat vet van mijn benen af. Qua gewicht ben ik tevreden, dus echt afvallen hoeft niet, maar vooral mijn benen zijn heel hobbelig/puttig en hier wil ik echt vanaf :)

Dat eetboek heb ik ook, maar maak ik eigenlijk geen gebruik van. Ben door middel van gezond eten al ruim 13 kilo afgevallen en heb nu een gezonde eetstijl ontwikkeld waardoor ik inmiddels al een jaar op hetzelfde gewicht ben. Vind ik dus niet nodig!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:05

Leuk topic!

Ik zit in week 7 :). Ik doe geen LISS, omdat ik ook mijn andere sportdingen nog wil en blijf doen. Eten doe ik al healthy genoeg.

Mijn schema is als volgt ongeveer:
Maandag: Krachttraining & Shaun T
Dinsdag: Kayla dag 1
Woensdag: Small group circuit training
Donderdag: Krachttraining & Kayla dag 2
Vrijdag: Actieve rust
Zaterdag: Bootcamp
Zondag: Kayla dag 3

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 21:06

Mereltje schreef:
Leuk dit topic!
Ik was in februari begonnen met de BBG, maar na 3 weken gestopt omdat ik last van mijn knie kreeg. Ben ik al eerder aan geopereerd en is een beetje een zwakke plek. Ben nu in het bezit van de upgraded versie van BBG 1.0 en ben sinds vorige week opnieuw begonnen, maar deze keer aan de pre workout! Dat heb ik wel nodig, de eerste keer dat ik begon had ik 6 dagen lang spierpijn in mijn benen, not good :))
Ben er nu ook achter gekomen dat ik mijn (zwakke) knie/been onbewust zo probeer te ontlasten dat ik juist mijn knie forceer. Nu ik hierop let kan ik de oefeningen wel pijnvrij doen, dus deze keer ga ik het volhouden :D

Mijn doel is vooral strakker te worden en hopelijk nog wat vet van mijn benen af. Qua gewicht ben ik tevreden, dus echt afvallen hoeft niet, maar vooral mijn benen zijn heel hobbelig/puttig en hier wil ik echt vanaf :)

Dat eetboek heb ik ook, maar maak ik eigenlijk geen gebruik van. Ben door middel van gezond eten al ruim 13 kilo afgevallen en heb nu een gezonde eetstijl ontwikkeld waardoor ik inmiddels al een jaar op hetzelfde gewicht ben. Vind ik dus niet nodig!

Goed hoor! Lekker bezig dus. :)

@Loes: Zie je al verschil, en heb je ook voor en na foto's gemaakt? :D

Ik ben nu op dit moment bezig met full body workout. Heb even 1 minuutje pauze. Valt me wel zwaar dit.. Zweten... Maar we gaan ervoor. *\o/* *D

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:44

Zo jij sport veel Loes! :wow:

Haha succes Xivura! :)

Ik had vandaag spierpijn in m'n benen, trappen op ging wel maar een trap af deed echt pijn. := Heb niet gewandeld vandaag vanwege het weer, als het weer morgen beter is ga ik wel 's ochtends workout doen en 's avondspits wandelen of andersom.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 08:51

Loose schreef:
Zo jij sport veel Loes! :wow:

Haha succes Xivura! :)

Ik had vandaag spierpijn in m'n benen, trappen op ging wel maar een trap af deed echt pijn. := Heb niet gewandeld vandaag vanwege het weer, als het weer morgen beter is ga ik wel 's ochtends workout doen en 's avondspits wandelen of andersom.

Spierpijn in de benen is echt vervelend, maar dan heb je wel het gevoel dat je echt lekker hebt gesport vind ik!

Ik heb gisteren mijn Full Body Workout gedaan van week 1 t/m 3. Heb hem goed af kunnen maken en vond het wel mee vallen in vergelijking met de arm & abs workout.

Ik snap alleen nu het schema niet meer helemaal. Je hebt de 1 t/m 3 workouts, maar ook 2 t/m 4. Wanneer moet je die doen, en hoe moet je dat combineren? Ik dacht namelijk dat het dan doorging van week 4 t/m 7 oid.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:10

Vandaag voor mij week 1 dag 2 workout. Begon gisterenavond toch spierpijn te ontwikkelen in m'n bovenbenen.

Weer mooie transformatie foto op Kayla haar instagram, hopelijk over 12weken net zo hier hahahah :))

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:07

Aaah ik erger me aan de 1 april grap....

Maar goed. Ik sport inderdaad best veel. Dat is erin geslopen. Ik ben in totaal 21 kilo afgevallen en 2 jaar terug ben ik begonnen met 30 Day Shred, dit was dagelijks en vanaf dat moment ben ik dagelijks blijven sporten. Ik voel me er goed bij....

Ik heb inderdaad ook al progressie foto's gemaakt. Op 4 weken en nu op 6 weken weer. Ik zie wel behoorlijk resultaat. Wel fijn!

Liins: Fijn he die foto's op IG. Is voor mij echt een mega inspiratie en motivatie.

Wat snap je niet Xivura?

De week staat erbij. De resistance trainingen doe je 4 x per week (week 1: monday, wednesday en friday) en dat doe je 12 weken lang met de week die erbij staat. LIIS doe je tot en met week 4, 3 x in de week. Dit kan ook op de dagen dat je al resistance deed. Deze mag jezelf inplannen. Hiit ga je vanaf week 8 erbij dan 1 a 2 keer per week en plan je ook zelf in wanneer je wilt.